Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[CGLC 2.0 177 KM] Wymiana oleju oraz filtrów

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Łukasz_1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 02 sie 2018, 17:19
Imię: Łukasz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Cookstown

Post autor: Łukasz_1 » 03 sie 2018, 22:24

na moje oko możesz zastosować byle co zeby tylko docisnąć te przewody paliwowe.


Ja już po wymianie i filtr znalazłem po prawej stronie (u mnie kierowcy) pod autem mniej więcej w połowie samochodu, trzeba zdemontować osłony zaczynając od przedniej bo kolejno na siebie zachodzą. Ja tylnej osłony nie zdejmowałem tylko wyciągnąłem środkową część osłony nie jest tam bardzo ciasno. Tam jest kilka plastikowych nakrętek(nasadka 10) które po kilkukrotnym przekręceniu sie po prostu luzują i zostają przy osłonce i kilka (chyba ze 3) zatrzaski - wyciągnąłem najpierw rdzeń śrubokrętem a potem podważyłem i wyciąnąłem całe zatrzaski. Sam filtr jest podparty na aluminiowym wsporniku przykręconym na jednej śrubce (nasadka 10). potem przesuwamy opaski od filtra, wyciągamy filtr (odrobine paliwa nam wypłynie ale nie dużo), zakładamy nowy filtr strzałkami do przodu auta, zakładamy opaski no i test. Samo napompowanie filtra paliwem okazało sie śmiesznie proste - zbiornikowa pompa paliwa zaczyna pompować paliwo po otwarciu drzwi kierowcy :) więc kilka razy kłapnąłem drzwiami potem dla pewności włączyłem zapłon ale pompa po zapłonie była cicho więc jeszcze raz kłapnąłem drzwiami po kilku razach już nie było słychać pracującej pompy po otwarciu drzwi no i auto odpaliło <hura> hehe

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 04 sie 2018, 15:33

Super dzięki za info :) Ja jutro będę się za to zabierał :)

[ Dodano: 2018-08-04, 15:33 ]
Jestem po wymianie filtra paliwa, zeszło mi trochę ponad godzinę :P U mnie wachlowanie drzwiami nie wzbudzało pompy dlatego podpiąłem się pod komputer i zrobiłem minutowy test pompy i autko odpaliło od strzała. Co do opasek założyłem te co były bo wyglądały jak nowe.

Olej będę wypompowywał wieczorem jak silnik ostygnie.

Awatar użytkownika
Łukasz_1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 02 sie 2018, 17:19
Imię: Łukasz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Cookstown

Post autor: Łukasz_1 » 04 sie 2018, 15:35

słychać było pracującą pompę po podpięciu kompa?

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 04 sie 2018, 16:40

Tak było słychać

Awatar użytkownika
Łukasz_1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 02 sie 2018, 17:19
Imię: Łukasz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Cookstown

Post autor: Łukasz_1 » 04 sie 2018, 17:30

To dobrze że się udało, jak widać jedno rozwiązanie nie jest żadną regułą :)

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 04 sie 2018, 21:36

Zrobiłem wymianę oleju przez odpompowanie go przez otwór serwisowy z góry. Teraz mam rozkminę czy nie wlałem nowego za dużo... tzn. przed wymianą miałem oleju ciut ponad minimum. Odpompowałem trochę ponad 4litry. Zalałem gdzieś 4.5-4.7l. Po delikatnym rozgrzaniu silnika i odczekaniu aż pojawi się pomiar miałem trochę ponad połowę między min/max, ale mam wrażenie że nie był to jeszcze końcowy pomiar. Jeśli przy następnym pomiarze pokaże mi max to czy jest możliwość że za dużo wlałem? Co wtedy robić?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 sie 2018, 21:48

Odessać <lol> .

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 05 sie 2018, 10:01

erweider pisze: Teraz mam rozkminę czy nie wlałem nowego za dużo... tzn. Co wtedy robić?
Podepnij VCDS i sprawdz poziom oleju :) , u mnie na odpalonym silniku pokazuje od62 do65mm. Na pasku w mmi mam poziom max.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 05 sie 2018, 13:19

Zgaszony silnik około 15 minut temp niecałe 90C

Obrazek



Włączony silnik temp niecałe 90C prze około 1-2 minut

Obrazek


Na MMI mam poziom max (cały pasek pełny). Myślę aby odessać około 400-500ml

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 sie 2018, 13:49

Kup bagnet serwisowy i będziesz miał pewność, że poziom jest prawidłowy :).

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 05 sie 2018, 14:26

Tak z ciekawości ile mm oleju powinno pokazać na poziomie prawidłowym?

Co do tego bagnetu to rozumiem że pomiar robić na zimnym silniku w przeciwieństwie do tego elektronicznego czujnika?

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 05 sie 2018, 14:57

Według mnie jest ok. i tak bym zostawił <okok>
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 05 sie 2018, 17:21

Odessałem jakies 300-400ml i teraz wskazanie na przez komputer 60,758 mm.
A na MMI:

Obrazek


Więc teraz chyba już ok :)

A bagnet serwisowy kupie przy następnej podmianie :P

Awatar użytkownika
Łukasz_1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 02 sie 2018, 17:19
Imię: Łukasz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Cookstown

Post autor: Łukasz_1 » 05 sie 2018, 20:46

Panowie po mojej metodzie wymiany filtra paliwa wywala kilka błędów : low pressure, do skasowania

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 06 sie 2018, 11:05

Dzisiaj spróbuje mojego przeskanować zobaczymy czy coś wypluje.

Wydaje mi się że to przez odpowietrzanie filtra przy pomocy "wachlowania" drzwiami czyli pompa się wzbudzała jak przy normalnym uruchomieniu silnika i dlatego rzuciło jednorazowym błędem.
Wieczorem dam znać czy u mnie też to wyskoczyło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja