Klimatyzacja nie dziala na wyzszych obrotach silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 lip 2013, 18:17
- Imię: Audi
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
Hej, nie podawalem dokladnych danych, bo sa one w stopce jakiego samochodu dotyczy, a jaki to uklad klimatzyacji? Pewnie taki jak w kazdej Audi tego modelu, raczej 99% ludzi stad nie jest specami w ukladach klimatzyacji aby go jakos opisywac.
Sterowanie rowniez czy jest to climatronic + czy basic nie ma zbytnio wplywu poza wieksza iloscia czujnikow i funkcji, ale nieprawidlowosc w ktoryms z tych przypadkow skutkowala by bledem w komputerze, a tu mamy ewidetnie do czynienia z czyms mechanicznym.
A co do wskazan z komputera, a pomiarami, to na logike biorac, komputer tylko z tego czujnika odczytuje wartosci i na podstawie ich np rozlacza czy cos.
W mojej ocenie to sprezarka, tez przymierzam sie do kupna nowej, przy okazji wymienie wszystko aby miec z glowy, czyli osuszacz, czujnik cisnienia i zawor rozprezny. I ja z kolei 10ego planuje :D Takze jak bedziesz cos wiedzial to pisz szybko, moze wtedy jeszcze unikne kosztow hehe
[ Dodano: 2018-05-07, 18:55 ]
gbi5, z tego co szukalem czesci, to u mnie jest dysza rozprezna, koszt to grosze, 5-10zl. Bym zaczal od drobnych czesci, ale szkoda pieniedzy na testowanie, ciagle napelnianie ukladu i koszty serwisu, dlatego chyba bede sklanial sie ku wymianie calosci.
Osuszacz tez u mnie jest podejrzany, bo wlasnie przypomnialem sobie, ze 3 lata temu jak zatarta mialem klime to zamowiony pod VIN osuszacz nie pasowal i wstawili mi stary, dzialal i teraz tez generalnie dziala na wolnych obrotach, wiec ciezko cos stwierdzic.
Sterowanie rowniez czy jest to climatronic + czy basic nie ma zbytnio wplywu poza wieksza iloscia czujnikow i funkcji, ale nieprawidlowosc w ktoryms z tych przypadkow skutkowala by bledem w komputerze, a tu mamy ewidetnie do czynienia z czyms mechanicznym.
A co do wskazan z komputera, a pomiarami, to na logike biorac, komputer tylko z tego czujnika odczytuje wartosci i na podstawie ich np rozlacza czy cos.
W mojej ocenie to sprezarka, tez przymierzam sie do kupna nowej, przy okazji wymienie wszystko aby miec z glowy, czyli osuszacz, czujnik cisnienia i zawor rozprezny. I ja z kolei 10ego planuje :D Takze jak bedziesz cos wiedzial to pisz szybko, moze wtedy jeszcze unikne kosztow hehe
[ Dodano: 2018-05-07, 18:55 ]
gbi5, z tego co szukalem czesci, to u mnie jest dysza rozprezna, koszt to grosze, 5-10zl. Bym zaczal od drobnych czesci, ale szkoda pieniedzy na testowanie, ciagle napelnianie ukladu i koszty serwisu, dlatego chyba bede sklanial sie ku wymianie calosci.
Osuszacz tez u mnie jest podejrzany, bo wlasnie przypomnialem sobie, ze 3 lata temu jak zatarta mialem klime to zamowiony pod VIN osuszacz nie pasowal i wstawili mi stary, dzialal i teraz tez generalnie dziala na wolnych obrotach, wiec ciezko cos stwierdzic.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Po zatarciu sprężarki należy wymienić skraplacz, osuszacz i dyszę oraz oczywiście samą sprężarkę, a cały układ kilkukrotnie oczyścić.
1) po sprowadzeniu auta padła fabryczna -> założona regenerowana,
2) po dwóch tygodniach padła regenerowana i w ramach gwarancji założona nowa DENSO,
3) po dwóch latach (ok. 160 tysięcy km) padła i nowa, więc została założona kolejna nowa, ale tym razem sam dobierałem części i kazałem im kupić po numerach, które im podałem. Części były zamówione na moją odpowiedzialność, ale odpukać, chodzi bez problemu . Oczywiście dobrane były konkretnie pod moje auto, ponieważ akurat z tym problemów nie mam .
Mało, który warsztat jest w stanie rozkodować VIN i według niego dobrać części, więc na pewno szukali osuszacz po podstawowych danych auta i wtedy często zdarzają się niespodzianki. Wymianę sprężarki przerabiałem trzykrotnie:greatestsx pisze:Osuszacz tez u mnie jest podejrzany, bo wlasnie przypomnialem sobie, ze 3 lata temu jak zatarta mialem klime to zamowiony pod VIN osuszacz nie pasowal i wstawili mi stary, dzialal i teraz tez generalnie dziala na wolnych obrotach, wiec ciezko cos stwierdzic.
1) po sprowadzeniu auta padła fabryczna -> założona regenerowana,
2) po dwóch tygodniach padła regenerowana i w ramach gwarancji założona nowa DENSO,
3) po dwóch latach (ok. 160 tysięcy km) padła i nowa, więc została założona kolejna nowa, ale tym razem sam dobierałem części i kazałem im kupić po numerach, które im podałem. Części były zamówione na moją odpowiedzialność, ale odpukać, chodzi bez problemu . Oczywiście dobrane były konkretnie pod moje auto, ponieważ akurat z tym problemów nie mam .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 lip 2013, 18:17
- Imię: Audi
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1082
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
do 100g to jest dopuszczalne bo maszyna tyle oszukuje heheh .to jak dobijales klime to trzabyło czynnik oproznic i odkrecic separator i zobaczyc sitko
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 31 gru 2017, 12:14
- Imię: Irek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
To wyciąg z ElsaWin dla A6C6greatestsx pisze:Hej, nie podawalem dokladnych danych, bo sa one w stopce jakiego samochodu dotyczy, a jaki to uklad klimatzyacji? Pewnie taki jak w kazdej Audi tego modelu, ....
To który układ i która sprężarka jest kolego w/g ciebie w każdej A6 C6 ?
Kto pyta nie błądzi od tego jest miedzy innymi forum i nie trzeba być specem żeby zaglądnąć pod maskę i sprawdzić czy ma się sprężarkę ze sprzęgłem elektromagnetycznym (charakterystyczne "strzelanie przy załączaniu" i oczywiście kabelek który musi go załączyć) czy z zaworem regulacyjnym (brak efektów "strzelanie przy załączaniu" i sprężarka pracuje cały czas)greatestsx pisze:... raczej 99% ludzi stad nie jest specami w ukladach klimatzyacji aby go jakos opisywac.
No to trochę poteoretyzujmy /b]greatestsx pisze:Sterowanie rowniez czy jest to climatronic + czy basic nie ma zbytnio wplywu poza wieksza iloscia czujnikow i funkcji, ale nieprawidlowosc w ktoryms z tych przypadkow skutkowala by bledem w komputerze, a tu mamy ewidetnie do czynienia z czyms mechanicznym.
Załóżmy że układ to jest z zaworem ( prawdopodobnie najczęściej stosowany w naszym modelu), zawór ten sterowany będzie prawdopodobnie PWM-em , i teraz wyobraź sobie kolego że z jakiegoś powodu na zwór idzie cały czas + 12V ( błędy wcale nie muszą być bo dla pwm = zasilaniu oznaczać będzie współczynnik wypełnienia 100% ), na wolnych obrotach z racji że sprężarka nie jest nowa może utrzymywać ciśnienie na poziomie mieszczącym się w zakresie pracy ale na wyższych ciśnienie skoczy i czujnik wyśle sygnał do ECU klimy żeby ją wyłączyć. jak widać jest związek z obrotami, nie jest to usterka mechaniczna no i doradzając komuś trzeba by podać nr wyprowadzenia na którym ma sprawdzić sygnał - czy nr ECU klimy w wersji komfort z basic jest zgodny co do wyprowadzeń ? być może tak ale dobrze by było wiedzieć aby łatwiej i precyzyjniej komuś podpowiedzieć. oczywiście to tylko przykład ( nie do końca poprawny) mający na celu pokazać że nawet czasem taka informacja jaki jest sterownik może być przydatna nie wspomnę o typie sprężarki.(na początku było pytanie o zawór ciśnienia ( nikt nie napisał o jaki chodzi czy o zabezpieczający - który wskazałem gdzie jest i za co odpowiada czy regulacyjny) gdyby informacje o tym co jest w aucie były pełne odpowiedź byłaby inna.
I tak powstaje mętlik który dla osoby mniej zorientowanej jest kompletnie niezrozumiały.
greatestsx pisze:Kolego, chyba nie przeczytales ze zrozumieniem moich postów.
Pisalem, ze nie widze zwiazku osuszacza z obrotami silnika, a nie z praca calego ukladu.
No cóż oczywiście osuszacz to nie pedał przyspieszenia i nie ma wpływu na obroty silnika ale nie o to chyba chodziło, tylko o to że wraz ze zmieniającymi się obrotami silnika może mieć wpływ na na pracę układu w tym na rozłączanie sprężarki - i w pewnych sytuacjach MA
Pomimo wieku staram się czytać ze zrozumieniem i w miarę możliwości i czasu rzetelnie i konkretnie odpowiadać (proszę nie patrzeć na mój wiek - to najlepsza rzecz jaka mnie spotkała na tym forum - zostałem sporo odmłodzony ) pomimo że nie jestem jeszcze na emeryturze nie nudzi mi się masakrycznie znalazłem czas aby kolegom pomóc (pomimo że moja klima działa poprawnie i to nie ja mam w tym temacie problem) a koledze nie chciało się czy jak pisze uznał za nieważne podanie podstawowych danych ale ważne za to okazało się zrobienie z kogoś imbecyla.
Wracając do tematu ponieważ napisałeś że masz układ z dyszą, więc to najprawdopodobniej układ z zaworem regulacyjnym N280 i sprężarką która pracuje cały czas.
ze względu na specyfikę pracy bardzo ważna jest czystość układu, wymiana oleju - jego ilość (nie wolno także jeździć autem z nienabitą klima ) - jeśli temperatura czynnika jest ok ( ciśnienie zakładam że jest ok - odczyt vcds-em nie jest miarodajny i nie porównywalny z odczytem obu ciśnień jednocześnie na manometrach) to uszkodzony może być zawór regulacyjny ciśnienia(z boku sprężarki).
Sprężarka jako taka powinna być sprawna gdyż jak mówisz pracuje normalnie na niskich obrotach - w tym układzie jak są zbyt duże opory na sprężarce dochodzi do zerwania "sprzęgła", więc na wolnych obrotach również by nie chodziła.
Jeśli jednak ciśnienia nie są ok (tak wysokie jak i niskie) to stawiam na zapchana dyszę rozprężną lub osuszacz (powinna występować wtedy różnica temperatur między wejściem a wyjściem tych elementów - czasem wręcz zamarzanie) .
mat1324 pisze:Po zatarciu sprężarki należy wymienić skraplacz.....
a dlaczego?? nie można go po prostu przepłukać tak jak pozostały układ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 31 gru 2017, 12:14
- Imię: Irek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Nie masz kolego racji - jest do tego sprzęt i specjalny płyn - nie zostanie najdrobniejszy opiłek, a idąc tym tropem że należy wymienić skraplacz to dlaczego nie wymieniać przewodów i wymiennika który jest najniżej i najdrobniejsze opiłki na pewno do niego trafią gdyż sitko w dyszy ich raczej nie zatrzymamat1324 pisze:Nie masz gwarancji, że nie zostaną opiłki, które po dwóch miesiącach dostaną się do nowej sprężarki.gbi5 pisze:a dlaczego?? nie można go po prostu przepłukać tak jak pozostały układ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 lip 2013, 18:17
- Imię: Audi
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
No co mojej to w stopce mam ze A6 C6 2.0 TDI, i w tym modelu byl jeden model sprezarki stosowany. Generalnie to troche zaprzecze, bo rozne modele, ale tylko nazwowo, bo kazdy z 2.0 podejdzie to innej 2.0, ten sam uklad.
Sprezarka chodzi caly czas na wolnych obrotach, ale napiecia nie dostaje, dopiero po aniu 12v wlacza sie jakby 2 bieg i wtedy rosnie cisnienie. Ale generalnie mniejsza o to.
Przy nabiciu klimy nie moglem sprawdzic dlawika, bo wymagalo to zatrzymania maszyny i juz +1-2h a tyle czasu nie mieli w serwisie i trzeba bylo sie umawiac. Co do oszukiwaniu maszyny, mysle, ze to bardziej kwestia przy podlaczaniu wypuszczenia troche czynnika. Jest to wkurzajace, nawet teraz, po 2 latach wyszlo mi 30g braku, wiec podlaczyli prawidlowo, a 3 dni pozniej wyszlo mi 200g braku i musialem grubo doplacic i co zrobisz, nie udowodnisz....
U mnie juz dziala, ale co bylo powodem dokladnie nie powiem, bo postanowilem nie bawic sie w polsrodki i wymienic wszystko, czyli nowa sprezarka, osuszacz, zawor rozprezny(dlawik) i teraz dziala wszystko elegancko. Dlawik mial juz opilki na sitku, wiec sprezarka mogla juz cos padac. Stara tez miala max 8barów, a nowa ma 13 barów.
Sprezarka chodzi caly czas na wolnych obrotach, ale napiecia nie dostaje, dopiero po aniu 12v wlacza sie jakby 2 bieg i wtedy rosnie cisnienie. Ale generalnie mniejsza o to.
Przy nabiciu klimy nie moglem sprawdzic dlawika, bo wymagalo to zatrzymania maszyny i juz +1-2h a tyle czasu nie mieli w serwisie i trzeba bylo sie umawiac. Co do oszukiwaniu maszyny, mysle, ze to bardziej kwestia przy podlaczaniu wypuszczenia troche czynnika. Jest to wkurzajace, nawet teraz, po 2 latach wyszlo mi 30g braku, wiec podlaczyli prawidlowo, a 3 dni pozniej wyszlo mi 200g braku i musialem grubo doplacic i co zrobisz, nie udowodnisz....
U mnie juz dziala, ale co bylo powodem dokladnie nie powiem, bo postanowilem nie bawic sie w polsrodki i wymienic wszystko, czyli nowa sprezarka, osuszacz, zawor rozprezny(dlawik) i teraz dziala wszystko elegancko. Dlawik mial juz opilki na sitku, wiec sprezarka mogla juz cos padac. Stara tez miala max 8barów, a nowa ma 13 barów.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga