Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Klimatyzacja nie dziala na wyzszych obrotach silnika

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
greatestsx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 17 lip 2013, 18:17
Imię: Audi
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Klimatyzacja nie dziala na wyzszych obrotach silnika

Post autor: greatestsx » 21 kwie 2018, 04:21

Witam, mam taki problem i nikt nie moze mi z nim poradzic, moze ktos mial podobnie?
Otoz klima na postoju dziala prawidlowo, na vcds widze ze sprezarka nabija cisnienie i jest elegancko, ale jak tylko dam troche gazu , ok powyzej 1300rpm to cienisnie zaczyna spadac praktycznie do stanu spoczynkowego, odjecie gazu znowu nabija cisnienie i leci zimne. Podczas jazdy to samo, wyobrazcie sobie jak goracy dzien i tylko czekam na gorke zeby sobie luz wrzucic na chwile zeby chlodne polecialo :D
Zadnych bledow...
w ostatnich 2-ch latach bylo wymieniane lozysko sprezarki, czujnik cisnienia i nabijana, zaczelo mi sie to w tamtym roku, ale na zime zapomnialem o problemie.
Bym wymienil sprezarke, ale nie jestem pewny czy to wina sprezarki...i jaki wplyw maja obroty silnika...
Jakies sugestie?

gbi5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 31 gru 2017, 12:14
Imię: Irek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gbi5 » 21 kwie 2018, 22:46

do sprawdzenia czujnik wysokiego ciśnienia(nie wiem czy w tym aucie jest jeden wspólny na niskie i wysokie) i ilość czynnika w układzie (za duża ilość) i sprawdź również osuszacz ( jeśli jest różnica spora temperatury między jego wejściem a wyjściem jest do wymiany)
.....oczywiście zakładam że układ jest szczelny!

Weruk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 10 wrz 2017, 23:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Weruk » 24 kwie 2018, 18:32

Witam rozwiązałeś problem? mam to samo na wolnych obrotach klima chodzi a jak tylko pojadę kawałek przestaje działać klima nabita szczelna brak błędów.Teraz jak pada to jest tragedia szyby parują strasznie miał ktoś tak? byłem u klimatyzatora to mowi żeby sprezarke wymienic
Witam wszystkich :)

greatestsx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 17 lip 2013, 18:17
Imię: Audi
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: greatestsx » 25 kwie 2018, 08:41

Czujnik cisnienia jest jeden i wskazuje poprawnie cisnienie, czynnika tez jest ok.
Chyba wymienie sprezarke, zeby ew potwierdzic lub wyeliminowac, bo zaden spec nie moze stwierdzic, tylko gdybania i przypuszczenia.

Weruk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 10 wrz 2017, 23:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Weruk » 25 kwie 2018, 10:12

Hmm a na sprężarce nie ma jakiegoś zaworu? A może to ten osuszacz
Witam wszystkich :)

greatestsx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 17 lip 2013, 18:17
Imię: Audi
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: greatestsx » 26 kwie 2018, 10:55

Sprezarka ma tylko zasilanie. Nie widze tez powiazania osuszacza z obrotami silnika.

Weruk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 10 wrz 2017, 23:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Weruk » 26 kwie 2018, 14:24

Rozumiem czyli zostaje ten zawór ciśnienia? jeszcze pytanie gdzie on sie znajduję? ;)
Witam wszystkich :)

gbi5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 31 gru 2017, 12:14
Imię: Irek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gbi5 » 28 kwie 2018, 20:27

Kolego oczywiście że osuszacz może mieć wpływ na pracę całego układu w tym sprężarki mam z tym do czynienia i miałem przypadki że był tak przypchany że "robił za zawór rozprężny" - zmień warsztat znajdź takiego który potrafi nabić klimę poprawnie (właściwą ilość czynnika) nie patrząc na tabliczkę i katalogi tylko na manometry - i taki chłop powie ci co jest uszkodzone.
Co do zaworu ciśnienia jest wewnątrz sprężarki (nie wszystkie mają a jeśli już ma zabezpieczyć sprężarkę przed uszkodzeniem - zbyt wysokim ciśnieniem) i nie sądzę aby to była jego wina. Sprawdź czujnik jak się zachowa przy większych obrotach silnika - to że układ jest szczelny i nabity nie oznacza że podczas pracy są właściwe ciśnienia w układzie .

greatestsx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 17 lip 2013, 18:17
Imię: Audi
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: greatestsx » 29 kwie 2018, 23:44

gbi5 pisze:Kolego oczywiście że osuszacz może mieć wpływ na pracę całego układu w tym sprężarki mam z tym do czynienia i miałem przypadki że był tak przypchany że "robił za zawór rozprężny" - zmień warsztat znajdź takiego który potrafi nabić klimę poprawnie (właściwą ilość czynnika) nie patrząc na tabliczkę i katalogi tylko na manometry - i taki chłop powie ci co jest uszkodzone.
Co do zaworu ciśnienia jest wewnątrz sprężarki (nie wszystkie mają a jeśli już ma zabezpieczyć sprężarkę przed uszkodzeniem - zbyt wysokim ciśnieniem) i nie sądzę aby to była jego wina. Sprawdź czujnik jak się zachowa przy większych obrotach silnika - to że układ jest szczelny i nabity nie oznacza że podczas pracy są właściwe ciśnienia w układzie .
Kolego, chyba nie przeczytales ze zrozumieniem moich postów.

Pisalem, ze nie widze zwiazku osuszacza z obrotami silnika, a nie z praca calego ukladu.

Druga sprawa to w pierwszym poscie pisalem o tym, ze przez VCDS dokladnie widze cisnienie sprezarki i jest prawidlowe. W stanie spoczynkowym jak i po wlaczeniu, nigdy nie wychodzi poza wartosci, ktore powinny byc. Jedynie przy minimalnie juz wiekszych obrotach cisnienie zaczyna spadac tak jakby sprezarka sie wylaczala. Przy zbyt malej ilosci czynnika lub zbyt duzej byloby to widac na cisnieniu jak i na wolnych obrotach by nie chlodzilo wrecz idealnie.

Weruk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 10 wrz 2017, 23:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Weruk » 03 maja 2018, 23:22

greatestsx rozwiązałeś może problem? bo ja dopiero 9 maja jestem umówiony i będę wiedział coś więcej.
Witam wszystkich :)

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 04 maja 2018, 06:24

ja bym sie przypatrzył zaworowi rozprężnemu czy nie zamarza ?
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

Weruk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 10 wrz 2017, 23:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Weruk » 05 maja 2018, 00:39

a gdzie on się znajduje i jak go sprawdzić ;)
Witam wszystkich :)

gbi5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 31 gru 2017, 12:14
Imię: Irek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gbi5 » 05 maja 2018, 12:59

Weruk pisze:a gdzie on się znajduje i jak go sprawdzić ;)


Kolego po pierwsze nie popełniaj błędu kolegi który założył ten temat - najpierw podaje się wszystkie informacje o aucie, czyli w twoim przypadku jaką masz sprężarkę i w jakim układzie chodzi jaki ewentualnie panel klimy bo to są podstawowe informacje aby komuś coś podpowiedzieć, w przeciwnym wypadku będzie jak wyżej odpowiedz będzie ogólnikowa (a odpowiedzi na nią nie będę komentował).
Dwa najczęstsze przypadki czyli układ z zaworem rozprężnym ( będzie bezpośrednio na wejściu/wyjściu wymiennika) i układ z dyszą rozprężną (zaraz za przyłączem kontrolnym Hp rurka będzie skręcana i właśnie w niej jest dysza), bez odpowiedniego sprzęty nic raczej nie zdziałasz (podglądanie parametrów w programie jest mało wiarygodne - czujnik może kłamać etc- trzeba podpiąć manometry i patrzeć co się dzieje). Napisz jaki masz układ w aucie to pogłówkujemy coś więcej

Szczupak1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 05 maja 2018, 16:47
Lokalizacja: Bobrowniki

Post autor: Szczupak1991 » 05 maja 2018, 18:27

Koledzy mam ten sam problem. Dajcie znać co i jak. Jak wrócę na koniec maja muszę ogarnąć bo bez klimy to masakra.

Weruk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 10 wrz 2017, 23:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Weruk » 06 maja 2018, 18:25

Na 9 maja jestem umówiony z warsztatem dam znać co i jak :)
Witam wszystkich :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga