Klimatyzacja nie dziala na wyzszych obrotach silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 lip 2013, 18:17
- Imię: Audi
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
Klimatyzacja nie dziala na wyzszych obrotach silnika
Witam, mam taki problem i nikt nie moze mi z nim poradzic, moze ktos mial podobnie?
Otoz klima na postoju dziala prawidlowo, na vcds widze ze sprezarka nabija cisnienie i jest elegancko, ale jak tylko dam troche gazu , ok powyzej 1300rpm to cienisnie zaczyna spadac praktycznie do stanu spoczynkowego, odjecie gazu znowu nabija cisnienie i leci zimne. Podczas jazdy to samo, wyobrazcie sobie jak goracy dzien i tylko czekam na gorke zeby sobie luz wrzucic na chwile zeby chlodne polecialo :D
Zadnych bledow...
w ostatnich 2-ch latach bylo wymieniane lozysko sprezarki, czujnik cisnienia i nabijana, zaczelo mi sie to w tamtym roku, ale na zime zapomnialem o problemie.
Bym wymienil sprezarke, ale nie jestem pewny czy to wina sprezarki...i jaki wplyw maja obroty silnika...
Jakies sugestie?
Otoz klima na postoju dziala prawidlowo, na vcds widze ze sprezarka nabija cisnienie i jest elegancko, ale jak tylko dam troche gazu , ok powyzej 1300rpm to cienisnie zaczyna spadac praktycznie do stanu spoczynkowego, odjecie gazu znowu nabija cisnienie i leci zimne. Podczas jazdy to samo, wyobrazcie sobie jak goracy dzien i tylko czekam na gorke zeby sobie luz wrzucic na chwile zeby chlodne polecialo :D
Zadnych bledow...
w ostatnich 2-ch latach bylo wymieniane lozysko sprezarki, czujnik cisnienia i nabijana, zaczelo mi sie to w tamtym roku, ale na zime zapomnialem o problemie.
Bym wymienil sprezarke, ale nie jestem pewny czy to wina sprezarki...i jaki wplyw maja obroty silnika...
Jakies sugestie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 31 gru 2017, 12:14
- Imię: Irek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
do sprawdzenia czujnik wysokiego ciśnienia(nie wiem czy w tym aucie jest jeden wspólny na niskie i wysokie) i ilość czynnika w układzie (za duża ilość) i sprawdź również osuszacz ( jeśli jest różnica spora temperatury między jego wejściem a wyjściem jest do wymiany)
.....oczywiście zakładam że układ jest szczelny!
.....oczywiście zakładam że układ jest szczelny!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 lip 2013, 18:17
- Imię: Audi
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 lip 2013, 18:17
- Imię: Audi
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 31 gru 2017, 12:14
- Imię: Irek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Kolego oczywiście że osuszacz może mieć wpływ na pracę całego układu w tym sprężarki mam z tym do czynienia i miałem przypadki że był tak przypchany że "robił za zawór rozprężny" - zmień warsztat znajdź takiego który potrafi nabić klimę poprawnie (właściwą ilość czynnika) nie patrząc na tabliczkę i katalogi tylko na manometry - i taki chłop powie ci co jest uszkodzone.
Co do zaworu ciśnienia jest wewnątrz sprężarki (nie wszystkie mają a jeśli już ma zabezpieczyć sprężarkę przed uszkodzeniem - zbyt wysokim ciśnieniem) i nie sądzę aby to była jego wina. Sprawdź czujnik jak się zachowa przy większych obrotach silnika - to że układ jest szczelny i nabity nie oznacza że podczas pracy są właściwe ciśnienia w układzie .
Co do zaworu ciśnienia jest wewnątrz sprężarki (nie wszystkie mają a jeśli już ma zabezpieczyć sprężarkę przed uszkodzeniem - zbyt wysokim ciśnieniem) i nie sądzę aby to była jego wina. Sprawdź czujnik jak się zachowa przy większych obrotach silnika - to że układ jest szczelny i nabity nie oznacza że podczas pracy są właściwe ciśnienia w układzie .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 lip 2013, 18:17
- Imię: Audi
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
Kolego, chyba nie przeczytales ze zrozumieniem moich postów.gbi5 pisze:Kolego oczywiście że osuszacz może mieć wpływ na pracę całego układu w tym sprężarki mam z tym do czynienia i miałem przypadki że był tak przypchany że "robił za zawór rozprężny" - zmień warsztat znajdź takiego który potrafi nabić klimę poprawnie (właściwą ilość czynnika) nie patrząc na tabliczkę i katalogi tylko na manometry - i taki chłop powie ci co jest uszkodzone.
Co do zaworu ciśnienia jest wewnątrz sprężarki (nie wszystkie mają a jeśli już ma zabezpieczyć sprężarkę przed uszkodzeniem - zbyt wysokim ciśnieniem) i nie sądzę aby to była jego wina. Sprawdź czujnik jak się zachowa przy większych obrotach silnika - to że układ jest szczelny i nabity nie oznacza że podczas pracy są właściwe ciśnienia w układzie .
Pisalem, ze nie widze zwiazku osuszacza z obrotami silnika, a nie z praca calego ukladu.
Druga sprawa to w pierwszym poscie pisalem o tym, ze przez VCDS dokladnie widze cisnienie sprezarki i jest prawidlowe. W stanie spoczynkowym jak i po wlaczeniu, nigdy nie wychodzi poza wartosci, ktore powinny byc. Jedynie przy minimalnie juz wiekszych obrotach cisnienie zaczyna spadac tak jakby sprezarka sie wylaczala. Przy zbyt malej ilosci czynnika lub zbyt duzej byloby to widac na cisnieniu jak i na wolnych obrotach by nie chlodzilo wrecz idealnie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 31 gru 2017, 12:14
- Imię: Irek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Weruk pisze:a gdzie on się znajduje i jak go sprawdzić
Kolego po pierwsze nie popełniaj błędu kolegi który założył ten temat - najpierw podaje się wszystkie informacje o aucie, czyli w twoim przypadku jaką masz sprężarkę i w jakim układzie chodzi jaki ewentualnie panel klimy bo to są podstawowe informacje aby komuś coś podpowiedzieć, w przeciwnym wypadku będzie jak wyżej odpowiedz będzie ogólnikowa (a odpowiedzi na nią nie będę komentował).
Dwa najczęstsze przypadki czyli układ z zaworem rozprężnym ( będzie bezpośrednio na wejściu/wyjściu wymiennika) i układ z dyszą rozprężną (zaraz za przyłączem kontrolnym Hp rurka będzie skręcana i właśnie w niej jest dysza), bez odpowiedniego sprzęty nic raczej nie zdziałasz (podglądanie parametrów w programie jest mało wiarygodne - czujnik może kłamać etc- trzeba podpiąć manometry i patrzeć co się dzieje). Napisz jaki masz układ w aucie to pogłówkujemy coś więcej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 05 maja 2018, 16:47
- Lokalizacja: Bobrowniki