Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AGA 2.4 165 KM] Irytujące podbijanie obrotów przy zmianie b

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 mar 2016, 21:54

Obrazek

ale on jest wpięty tylko w układ tempomatu

CinasA6V6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 19 mar 2016, 23:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CinasA6V6 » 22 mar 2016, 21:59

To u mnie nic takiego nie ma ;) Jak odbiorę auto zerknę jeszcze raz, ale raczej jestem pewny że nie ma go.
Było:
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM

Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA

Koper269
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 06 paź 2015, 23:11
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Koper269 » 23 mar 2016, 23:36

Panowie zakladal z was ktos separator oleju w naszych V6 ? jak tak to ma ktos jakies foto gdzie i do czego podlaczyc i czy sie sprawdza wogole

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 24 mar 2016, 00:44

CinasA6V6, mam taki sam silnik i identyczne podbijanie obrotów. :)
Na początku mnie to trochę irytowało i próbowałem szukać przyczyny, ale w końcu dałem sobie z tym spokój. Natomiast później zdałem sobie sprawę, że to nawet lepiej, ponieważ obroty nie spadają od razu, więc przy puszczaniu sprzęgła z wrzuconym wyższym biegiem nie ma efektu lekkiego przyhamowania pojazdu. ...domyślasz sie o co mi chodzi? :)

Zauważ jeszcze, że podczas jazdy stałą prędkością (nie pod górkę) przy zmianie biegu obroty nie podbijają. :) A podbijają przy przyśpieszaniu bo wtedy silnik jest w mniejszej lub większej części obciążony, więc dawka paliwa jest nieco większa w SPAM do jego aktualnych obrotów, a wciśnięcie sprzęgła rozłącza te obciążenie, więc silnik tak jakby odżywa. :)
Poza tym sterownik silnika pracuje w taki sposób, że w momencie puszczenia pedału gazu nie zeruje czasu otwarcia wtryskiwaczy od razu, tylko stopniowo i prawdopodobnie z minimalnym opóźnieniem. ...gdy puścisz pedał gazu moment wcześniej przed wciśnięciem sprzęgła to obroty spadają od razu, bez podbijania.

A przewód odmy od skrzyni korbowej da się odłączyć bez odkręcania przepustnicy.
Wiem, bo sam go odłączałem. :)

CinasA6V6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 19 mar 2016, 23:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CinasA6V6 » 24 mar 2016, 09:00

Moreno, dokładnie mnie rozumiesz ;), zobaczę jak będzie na gazolu.
Przy okazji wymiany odm zobaczę w jakim stanie jest przepustnica, to wywale ją odrazu na stół. Jak czyszczenie i adaptacja niczego nie zmieni, odpuszczę se temat i przyzwyczaję się do tego i już. Dziś popołudniu odbieram.....jestem ciekawy czy zmienie zdanie o podtlenku LPG :P
Było:
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM

Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 24 mar 2016, 12:12

Mam ten sam motor ale u mnie takie podbijanie obrotów nie występuje <mysli> więc ten typ raczej tak nie ma. Gdybyś potrzebował porównać jakieś grupy z vag-a to pisz postaram się pomóc.

CinasA6V6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 19 mar 2016, 23:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CinasA6V6 » 24 mar 2016, 13:16

Spoko, podepnę sobie VCDSa i jeszcze raz zerknę. Jakby co to się odezwę.
A wie ktoś może gdzie znajdę opis bloków wartości mierzonych do mojego silnika?
Było:
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM

Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 24 mar 2016, 15:33


CinasA6V6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 19 mar 2016, 23:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CinasA6V6 » 24 mar 2016, 16:39

Dzięki kolego. Wiszę piwko ;)
Było:
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM

Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA

nozone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 12 mar 2017, 15:12
Lokalizacja: płock

Post autor: nozone » 16 gru 2017, 18:33

Odświeżę temat bo mi udało się problem rozwiązać niechcący. Swojego czasu walczyłem z problemem. Nowe odmy , ezektor podmiana przepustnicy etc.... i lipa. Dwa tygodnie temu zauwazyłem że mi nie cyka zawór EVAP. Pod VAGiem zero błedów. Nie zastanawiając się zaówiłem zaworek Boscha i wyczyściłem zbiornik węgla aktywnego. No i jakież było moje zdziwienie kiedy do mnie dotarło bo nie odrazu że podbijanie obrotów zniknęło. Szybka nawrotka i test. Już dwa tygodnie i problem nie wrócił a jexdziłem tak prawie rok od casu kupna auta. Na benzynie i gazie było to samo.
Więc może tu leży problem.

maniocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 28 lut 2016, 14:06
Lokalizacja: Mrągowo/Olsztyn

Post autor: maniocek » 16 gru 2017, 18:43

nozone pisze: wyczyściłem zbiornik węgla aktywnego.
Mógłbyś coś o tym więcej napisać?
Może jakieś foty tego?
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.

nozone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 12 mar 2017, 15:12
Lokalizacja: płock

Post autor: nozone » 16 gru 2017, 18:48

Niestety fotek nie robiłem. Sam zaworek u mnie znajduje się na filtrze powietrza w gumowym uchwycie a filtr w prawym nadkolu.
Na forum było kilka tematów na ten temat

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 16 gru 2017, 20:10

a zworek był otwarty cały czas? czy zamknięty?

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 16 gru 2017, 21:05

Można zdjąć chwilowo wężyk od evap,zatakac w miejscu gdzie wchodzi do silnika/dolotu żeby nie było lewego powietrza. W ten sposób można sprawdzić czy evap nie miesza.
Oczywiście sam wężyk zostawiamy otwarty a opary lecą w kosmos więc zatruwamy srodowisko

nozone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 12 mar 2017, 15:12
Lokalizacja: płock

Post autor: nozone » 31 sty 2018, 18:04

a zworek był otwarty cały czas? czy zamknięty?
Nie mam pojęcia bo nawet nie sprawdzałem. Ale jak tankowałem paliwo po otwarciu korka aż syczało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga