[AGA 2.4 165 KM] Irytujące podbijanie obrotów przy zmianie b
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
CinasA6V6, mam taki sam silnik i identyczne podbijanie obrotów.
Na początku mnie to trochę irytowało i próbowałem szukać przyczyny, ale w końcu dałem sobie z tym spokój. Natomiast później zdałem sobie sprawę, że to nawet lepiej, ponieważ obroty nie spadają od razu, więc przy puszczaniu sprzęgła z wrzuconym wyższym biegiem nie ma efektu lekkiego przyhamowania pojazdu. ...domyślasz sie o co mi chodzi?
Zauważ jeszcze, że podczas jazdy stałą prędkością (nie pod górkę) przy zmianie biegu obroty nie podbijają. A podbijają przy przyśpieszaniu bo wtedy silnik jest w mniejszej lub większej części obciążony, więc dawka paliwa jest nieco większa w SPAM do jego aktualnych obrotów, a wciśnięcie sprzęgła rozłącza te obciążenie, więc silnik tak jakby odżywa.
Poza tym sterownik silnika pracuje w taki sposób, że w momencie puszczenia pedału gazu nie zeruje czasu otwarcia wtryskiwaczy od razu, tylko stopniowo i prawdopodobnie z minimalnym opóźnieniem. ...gdy puścisz pedał gazu moment wcześniej przed wciśnięciem sprzęgła to obroty spadają od razu, bez podbijania.
A przewód odmy od skrzyni korbowej da się odłączyć bez odkręcania przepustnicy.
Wiem, bo sam go odłączałem.
Na początku mnie to trochę irytowało i próbowałem szukać przyczyny, ale w końcu dałem sobie z tym spokój. Natomiast później zdałem sobie sprawę, że to nawet lepiej, ponieważ obroty nie spadają od razu, więc przy puszczaniu sprzęgła z wrzuconym wyższym biegiem nie ma efektu lekkiego przyhamowania pojazdu. ...domyślasz sie o co mi chodzi?
Zauważ jeszcze, że podczas jazdy stałą prędkością (nie pod górkę) przy zmianie biegu obroty nie podbijają. A podbijają przy przyśpieszaniu bo wtedy silnik jest w mniejszej lub większej części obciążony, więc dawka paliwa jest nieco większa w SPAM do jego aktualnych obrotów, a wciśnięcie sprzęgła rozłącza te obciążenie, więc silnik tak jakby odżywa.
Poza tym sterownik silnika pracuje w taki sposób, że w momencie puszczenia pedału gazu nie zeruje czasu otwarcia wtryskiwaczy od razu, tylko stopniowo i prawdopodobnie z minimalnym opóźnieniem. ...gdy puścisz pedał gazu moment wcześniej przed wciśnięciem sprzęgła to obroty spadają od razu, bez podbijania.
A przewód odmy od skrzyni korbowej da się odłączyć bez odkręcania przepustnicy.
Wiem, bo sam go odłączałem.
Moreno, dokładnie mnie rozumiesz , zobaczę jak będzie na gazolu.
Przy okazji wymiany odm zobaczę w jakim stanie jest przepustnica, to wywale ją odrazu na stół. Jak czyszczenie i adaptacja niczego nie zmieni, odpuszczę se temat i przyzwyczaję się do tego i już. Dziś popołudniu odbieram.....jestem ciekawy czy zmienie zdanie o podtlenku LPG :P
Przy okazji wymiany odm zobaczę w jakim stanie jest przepustnica, to wywale ją odrazu na stół. Jak czyszczenie i adaptacja niczego nie zmieni, odpuszczę se temat i przyzwyczaję się do tego i już. Dziś popołudniu odbieram.....jestem ciekawy czy zmienie zdanie o podtlenku LPG :P
Było:
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM
Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM
Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 758
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Bloki pomiarowe masz tutaj: http://chomikuj.pl/xoslox/A6+C5/Opis+Gr ... 379246.pdf
Odświeżę temat bo mi udało się problem rozwiązać niechcący. Swojego czasu walczyłem z problemem. Nowe odmy , ezektor podmiana przepustnicy etc.... i lipa. Dwa tygodnie temu zauwazyłem że mi nie cyka zawór EVAP. Pod VAGiem zero błedów. Nie zastanawiając się zaówiłem zaworek Boscha i wyczyściłem zbiornik węgla aktywnego. No i jakież było moje zdziwienie kiedy do mnie dotarło bo nie odrazu że podbijanie obrotów zniknęło. Szybka nawrotka i test. Już dwa tygodnie i problem nie wrócił a jexdziłem tak prawie rok od casu kupna auta. Na benzynie i gazie było to samo.
Więc może tu leży problem.
Więc może tu leży problem.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga