[AGA 2.4 165 KM] Irytujące podbijanie obrotów przy zmianie b
Pierwsze co przyszło mi do głowy to czujnik na sprzęgle. Niestety tam go nie ma. Na pedale sprzęgła nie ma żadnego czujnika. Auto nie ma tempomatu, więc nie jest potrzebny wychodzi na to. W poprzednich autach miałem, no ale mialy tempomaty.
Było:
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM
Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM
Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA
Poczytałem trochę na innych forach i dochodzę do wniosku, że ten typ tak ma.
Ciekawostką jest, że na ssaniu problem ten nie występuje. Na rozgrzanym gdy utrzymujemy równe obroty albo chwile wcześniej odpuścimy gaz to problem też nie występuje.
Podejrzewam, że wine ponosi czujnik sprzęgła, który nie łapie od początku wciśnięcia sprzęgła tylko kawałek dalej (polecam sprawdzenie tego na VAG'u)
Ciekawostką jest, że na ssaniu problem ten nie występuje. Na rozgrzanym gdy utrzymujemy równe obroty albo chwile wcześniej odpuścimy gaz to problem też nie występuje.
Podejrzewam, że wine ponosi czujnik sprzęgła, który nie łapie od początku wciśnięcia sprzęgła tylko kawałek dalej (polecam sprawdzenie tego na VAG'u)
Dokładnie to samo zaobserwowałem. Pytałem kolegi o ten temat, i mówi że absolutnie nie ma prawa nic takiego być, i że u niego tego nie ma.....ale nie pomyślał w sumie że ma poliftową wersję 2.4 170KM i elektroniczny pedał gazu.....sebool12 pisze:Ciekawostką jest, że na ssaniu problem ten nie występuje. Na rozgrzanym gdy utrzymujemy równe obroty albo chwile wcześniej odpuścimy gaz to problem też nie występuje.
Generalnie chyba się przyzwyczaję do tego, i myślę, ze nie będzie mi to tak doskwierać jak będę jeździł na LPG, bo napewno nie będę jeździł tak bardzo delikatnie jak na Pb....
Przy dynamicznej jeździe jest to nie odczuwalne.
A czujnika na sprzęgle nie ma bo nie ma po co tam być skoro gaz jest na linkę.
Było:
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM
Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM
Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA
Mam VCDSa i sprawdzałem. Miałem też rozebrane plastiki i wkładałem głowę.....nie widzę go nigdzie. Jak odbiorę auto sprawdzę jeszcze raz, ale raczej nie sądze żebym się pomylił.
Było:
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM
Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM
Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
W AGA jest inny sterownik ECU Motronic M3.8.2 , w naszych AML/AMX Motronic M7.1 ( komunikacja Can , elektroniczna przepustnica itd. )sebool12 pisze:CinasA6V6 pisze:A czujnika na sprzęgle nie ma bo nie ma po co tam być skoro gaz jest na linkę.
Masz go na 100%, też nie mam tempomatu i czujnik mam. Jak masz kabel to wejdź w grupę 66 i w jednym polu gdzie będą zera przy naciśnięciu hamulca lub sprzęgła będą pojawiać się jedynki
W AGA jeśli już występuje to jest to czujnik wraz zaworem napowietrzającym układ tempomatu ( na podciśnienie )