Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AGA 2.4 165 KM] Irytujące podbijanie obrotów przy zmianie b

Silniki benzynowe
CinasA6V6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 19 mar 2016, 23:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CinasA6V6 » 22 mar 2016, 10:35

Pierwsze co przyszło mi do głowy to czujnik na sprzęgle. Niestety tam go nie ma. Na pedale sprzęgła nie ma żadnego czujnika. Auto nie ma tempomatu, więc nie jest potrzebny wychodzi na to. W poprzednich autach miałem, no ale mialy tempomaty.
Było:
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM

Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 mar 2016, 10:42

tym masz przepustnicę na linkę więc jeśli już jest tempomat to na podciśnienie , a kolega sebool12 ma już czujnik sprzęgła ponieważ przy przepustnicy sterowanej serwomotorem czujnik jest.

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 22 mar 2016, 10:44

U mnie sprawdza się go 66 bloku. Tam są trzy zera i jak się wciśnięciu sprzęgło to zmienia się wartość.

CinasA6V6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 19 mar 2016, 23:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CinasA6V6 » 22 mar 2016, 10:53

No u mnie jest na linkę, więc co powoduje to podbijanie obrotów po odpuszczeniu gazu???
Było:
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM

Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 22 mar 2016, 11:55

Mnóstwo rzeczy. Bez szczegółowej weryfikacji nie da rady tego zrobić poprzez forum. Jedź do jakiegoś dobrego mechanika od audi. Póki nie posiadasz lpg bedzie ławtiej odnaleźć przyczynę.

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 22 mar 2016, 12:33

Poczytałem trochę na innych forach i dochodzę do wniosku, że ten typ tak ma.

Ciekawostką jest, że na ssaniu problem ten nie występuje. Na rozgrzanym gdy utrzymujemy równe obroty albo chwile wcześniej odpuścimy gaz to problem też nie występuje.
Podejrzewam, że wine ponosi czujnik sprzęgła, który nie łapie od początku wciśnięcia sprzęgła tylko kawałek dalej (polecam sprawdzenie tego na VAG'u)

CinasA6V6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 19 mar 2016, 23:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CinasA6V6 » 22 mar 2016, 16:08

sebool12 pisze:Ciekawostką jest, że na ssaniu problem ten nie występuje. Na rozgrzanym gdy utrzymujemy równe obroty albo chwile wcześniej odpuścimy gaz to problem też nie występuje.
Dokładnie to samo zaobserwowałem. Pytałem kolegi o ten temat, i mówi że absolutnie nie ma prawa nic takiego być, i że u niego tego nie ma.....ale nie pomyślał w sumie że ma poliftową wersję 2.4 170KM i elektroniczny pedał gazu.....
Generalnie chyba się przyzwyczaję do tego, i myślę, ze nie będzie mi to tak doskwierać jak będę jeździł na LPG, bo napewno nie będę jeździł tak bardzo delikatnie jak na Pb....
Przy dynamicznej jeździe jest to nie odczuwalne.
A czujnika na sprzęgle nie ma bo nie ma po co tam być skoro gaz jest na linkę.
Było:
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM

Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 22 mar 2016, 17:24

Przy okazji montażu lpg wymień uszczelki pod kolektorem ssacym.

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 22 mar 2016, 17:27

CinasA6V6 pisze:A czujnika na sprzęgle nie ma bo nie ma po co tam być skoro gaz jest na linkę.

Masz go na 100%, też nie mam tempomatu i czujnik mam. Jak masz kabel to wejdź w grupę 66 i w jednym polu gdzie będą zera przy naciśnięciu hamulca lub sprzęgła będą pojawiać się jedynki

CinasA6V6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 19 mar 2016, 23:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CinasA6V6 » 22 mar 2016, 17:54

Mam VCDSa i sprawdzałem. Miałem też rozebrane plastiki i wkładałem głowę.....nie widzę go nigdzie. Jak odbiorę auto sprawdzę jeszcze raz, ale raczej nie sądze żebym się pomylił.
Było:
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM

Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 22 mar 2016, 18:52

A jak długo utrzymują Ci się obroty? 2-3sek? Jak tak to objaw uszkodzonego czujnika
U mnie podnoszą się na max sekunde

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 22 mar 2016, 20:02

A ja bym spróbował wyczyścić przepustnicę i zrobić adaptację... Zlikwidować wszelkie nieszczelności, bo to może powodować wzrost obrotów...

CinasA6V6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 19 mar 2016, 23:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CinasA6V6 » 22 mar 2016, 20:27

To wgląda jak byś wcisnął sprzęgło zanim zdjąłeś nogę z gazu i się ślizgło....taki pik i opada. Nie utrzymuje się długo. Nagram to jak odbiorę auto.
Było:
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM

Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 mar 2016, 21:15

sebool12 pisze:
CinasA6V6 pisze:A czujnika na sprzęgle nie ma bo nie ma po co tam być skoro gaz jest na linkę.

Masz go na 100%, też nie mam tempomatu i czujnik mam. Jak masz kabel to wejdź w grupę 66 i w jednym polu gdzie będą zera przy naciśnięciu hamulca lub sprzęgła będą pojawiać się jedynki
W AGA jest inny sterownik ECU Motronic M3.8.2 , w naszych AML/AMX Motronic M7.1 ( komunikacja Can , elektroniczna przepustnica itd. )

W AGA jeśli już występuje to jest to czujnik wraz zaworem napowietrzającym układ tempomatu ( na podciśnienie )

CinasA6V6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 19 mar 2016, 23:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: CinasA6V6 » 22 mar 2016, 21:19

To gdzie on powinien być??? Patrzyłem aż do samej nasady pedału i nic takiego nie widziałem. Na jakiej wysokości? Jakieś foto może masz?
Było:
Fiesta MK3 1.3i
Audi A3 8L 1.9TDi ASZ
Seat Toledo II 1.9 TDi ASZ+
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDi AJM

Jest:
Audi A6 C5 Avant 2.4 V6 AGA

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja