[AWT 1.8T 150 KM] Wypadanie zapłonu/katalizator/SAI
Wczoraj własnie wyjąłem tego z tyłu i w poniedziałek mam zamiar go zakupić.
[ Dodano: 2017-12-11, 18:20 ]
Wracając do systemu wtórnego powietrza. Czy ten gumowy króciec/zaślepka na zaworze EUV ma przepuszczać powietrze czy powinna być szczelna?
Mając zamiar wymienić wyglądające na sparciałe przewody podciśnienia sprawdziłem przy okazji zawór DV, jest on uszkodzony. Czy może on mieć wpływ na przeładowywanie turbo?
[ Dodano: 2017-12-16, 16:26 ]
Poradziłem sobie z przeładowywaniem turbo, winowajcą okazał się przytarty WG. Mając chwilę czasu zrobiłem logi dynamiczne, chciałbym prosić was o analizę logów. Z góry dziękuję.
PB
Grupa 002+033 http://vaglogi.pl/log-002_033_n2ijo.html
Grupa 003+020 http://vaglogi.pl/log-003_020_d164Qg.html
Grupa 115+118 http://vaglogi.pl/log-115_118_845M7Rp.html
LPG
Grupa 002+033 http://vaglogi.pl/log-002_033_ZpFqa4.html
Grupa 003+020 http://vaglogi.pl/log-003_020_fepGsR.html
I na koniec jeszcze pytanie, czy powinienem jeszcze zrobić logi statyczne wypadania zapłonów ze zmianą paliwa co 60sek?
[ Dodano: 2017-12-11, 18:20 ]
Wracając do systemu wtórnego powietrza. Czy ten gumowy króciec/zaślepka na zaworze EUV ma przepuszczać powietrze czy powinna być szczelna?
Mając zamiar wymienić wyglądające na sparciałe przewody podciśnienia sprawdziłem przy okazji zawór DV, jest on uszkodzony. Czy może on mieć wpływ na przeładowywanie turbo?
[ Dodano: 2017-12-16, 16:26 ]
Poradziłem sobie z przeładowywaniem turbo, winowajcą okazał się przytarty WG. Mając chwilę czasu zrobiłem logi dynamiczne, chciałbym prosić was o analizę logów. Z góry dziękuję.
PB
Grupa 002+033 http://vaglogi.pl/log-002_033_n2ijo.html
Grupa 003+020 http://vaglogi.pl/log-003_020_d164Qg.html
Grupa 115+118 http://vaglogi.pl/log-115_118_845M7Rp.html
LPG
Grupa 002+033 http://vaglogi.pl/log-002_033_ZpFqa4.html
Grupa 003+020 http://vaglogi.pl/log-003_020_fepGsR.html
I na koniec jeszcze pytanie, czy powinienem jeszcze zrobić logi statyczne wypadania zapłonów ze zmianą paliwa co 60sek?
Teraz mnie dobiłeś, turbo jest po regeneracji zrobione jest na nim coś około 1,5 tysiąca km. Czy to że turbo słabo pompuje może być spowodowane zapchanym katalizatorem?Ziomek pisze:Turbo do wyjęcia, raczej tego WG nie zrobisz na aucie a też podejrzewam że nie tylko WG turbinę boli..
czy to zamiast kata zda egzamin?
http://allegro.pl/katalizator-tlumik-au ... ule_id=201
Sprawdzałem też ciśnienie na cylindrach wyszło po 12 bar na każdym cylindrze. Wiec wnioskuje że wypadanie zapłonu na 2 cylindrze na LPG nie jest spowodowane jakimś uszkodzeniem mechanicznym w silniku.
Około 1,5 miesiąca temu całe turbo było w regeneracji. Turbo miało luzy oraz była pęknięta część gorąca. Regeneracja kosztowała tysiąc złotych. Jakiś tydzień temu turbo zaczęło przeładowywać. Sprawdziłem szczelność podciśnień, zawór n75, wymieniłem DV wiec pozostał WasteGate. Został zdjęty kolektor wydechowy i rozruszany ręcznie WG. Turbo przestało przeładowywać.
Wiec jeśli turbo nie pompuje tyle ile powinno to wskazywało by na nieprawidłową regenerację. Wiec stąd moje pytane czy może to być spowodowane słabą wydajnością katalizatora.
Z góry dziękuję za pomoc.
Wiec jeśli turbo nie pompuje tyle ile powinno to wskazywało by na nieprawidłową regenerację. Wiec stąd moje pytane czy może to być spowodowane słabą wydajnością katalizatora.
Z góry dziękuję za pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Teraz turbo nie pompuje na dole, na górze za dużo, nie ma sterowania przez n75. Piszesz że wszystko szczelne i n75 sprawdzony a WG zatarty, a przy regeneracji wyszło że gorąca strona popękana. Złożyli turbinę na starym popękanym żeliwie, z zatartym WG?
To mój log z turbiny z sierpnia, troszkę jeszcze przepływka mi niedomaga.
http://vaglogi.pl/log-118_K2Aar.html
To mój log z turbiny z sierpnia, troszkę jeszcze przepływka mi niedomaga.
http://vaglogi.pl/log-118_K2Aar.html
Turbo zostało złożone na nowym żeliwie, WG pracował prawidłowo po regeneracji. Dopiero niedawno pojawił się problem przeładowania przez dłuższy czas było wszystko dobrze. Po rozruszaniu WG turbo nie przeładowuje, wiec mogła to być wina WG chyba że N75 jednak nie działa prawidłowo i przeładowywanie wróci. Niestety nie mam n75 na podmianę a kupno nowego w ciemno to nie jest dobry pomysł.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Bez sygnału na n75 ciśnienie idzie na gruszkę turbiny. Po podaniu sygnału PWM o wypełnieniu pod 100% ciśnienie z gruszki może uciec w dolot i zamknąć klapkę WG-spaliny idą na wirnik. No to teraz ściągnij wężyk z zimej strony idący do n75, jak przeładuje to wiadomo że nie steruje on turbiną, jak nie będzie pompowało to znaczy że WG zatarty, stoi uchylony i turbina do wyciągnięcia.