Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AWT 1.8T 150 KM] Wypadanie zapłonu/katalizator/SAI

Silniki benzynowe
Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 09 gru 2017, 17:33

Ten z tyłu to jest dwa w jednym, dla kompa i na zegary.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 09 gru 2017, 22:32

No, też z tego co wiem jest jak mówi kolega wyżej. To podwójny czujnik, w jedenj obudowie dwa. Podaje na zegary i do kompa. Ten w chłodnicy odpowiada tylko za załączanie chłodzenia.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 gru 2017, 23:06

potwierdzam - ten z przodu steruje wentylatorem chłodnicy

Zico
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2017, 19:03
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Zico » 16 gru 2017, 16:26

Wczoraj własnie wyjąłem tego z tyłu i w poniedziałek mam zamiar go zakupić.

[ Dodano: 2017-12-11, 18:20 ]
Wracając do systemu wtórnego powietrza. Czy ten gumowy króciec/zaślepka na zaworze EUV ma przepuszczać powietrze czy powinna być szczelna?

Obrazek

Mając zamiar wymienić wyglądające na sparciałe przewody podciśnienia sprawdziłem przy okazji zawór DV, jest on uszkodzony. Czy może on mieć wpływ na przeładowywanie turbo?

[ Dodano: 2017-12-16, 16:26 ]
Poradziłem sobie z przeładowywaniem turbo, winowajcą okazał się przytarty WG. Mając chwilę czasu zrobiłem logi dynamiczne, chciałbym prosić was o analizę logów. Z góry dziękuję.
PB
Grupa 002+033 http://vaglogi.pl/log-002_033_n2ijo.html
Grupa 003+020 http://vaglogi.pl/log-003_020_d164Qg.html
Grupa 115+118 http://vaglogi.pl/log-115_118_845M7Rp.html
LPG
Grupa 002+033 http://vaglogi.pl/log-002_033_ZpFqa4.html
Grupa 003+020 http://vaglogi.pl/log-003_020_fepGsR.html

I na koniec jeszcze pytanie, czy powinienem jeszcze zrobić logi statyczne wypadania zapłonów ze zmianą paliwa co 60sek?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 16 gru 2017, 16:35

bez obciążenia nie będzie wypadania zapłonów raczej ;)


turbo nie doładowaje do zadanych wartości

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 16 gru 2017, 17:14

Turbo do wyjęcia, raczej tego WG nie zrobisz na aucie a też podejrzewam że nie tylko WG turbinę boli..

Zico
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2017, 19:03
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Zico » 16 gru 2017, 17:21

Ziomek pisze:Turbo do wyjęcia, raczej tego WG nie zrobisz na aucie a też podejrzewam że nie tylko WG turbinę boli..
Teraz mnie dobiłeś, turbo jest po regeneracji zrobione jest na nim coś około 1,5 tysiąca km. Czy to że turbo słabo pompuje może być spowodowane zapchanym katalizatorem?

czy to zamiast kata zda egzamin?
http://allegro.pl/katalizator-tlumik-au ... ule_id=201

Sprawdzałem też ciśnienie na cylindrach wyszło po 12 bar na każdym cylindrze. Wiec wnioskuje że wypadanie zapłonu na 2 cylindrze na LPG nie jest spowodowane jakimś uszkodzeniem mechanicznym w silniku.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 16 gru 2017, 18:07

Zico pisze: turbo jest po regeneracji zrobione jest na nim coś około 1,5 tysiąca km
?
Zico pisze: winowajcą okazał się przytarty WG
To co było regenerowane?

Zico
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2017, 19:03
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Zico » 16 gru 2017, 18:15

Około 1,5 miesiąca temu całe turbo było w regeneracji. Turbo miało luzy oraz była pęknięta część gorąca. Regeneracja kosztowała tysiąc złotych. Jakiś tydzień temu turbo zaczęło przeładowywać. Sprawdziłem szczelność podciśnień, zawór n75, wymieniłem DV wiec pozostał WasteGate. Został zdjęty kolektor wydechowy i rozruszany ręcznie WG. Turbo przestało przeładowywać.

Wiec jeśli turbo nie pompuje tyle ile powinno to wskazywało by na nieprawidłową regenerację. Wiec stąd moje pytane czy może to być spowodowane słabą wydajnością katalizatora.
Z góry dziękuję za pomoc.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 16 gru 2017, 18:30

Teraz turbo nie pompuje na dole, na górze za dużo, nie ma sterowania przez n75. Piszesz że wszystko szczelne i n75 sprawdzony a WG zatarty, a przy regeneracji wyszło że gorąca strona popękana. Złożyli turbinę na starym popękanym żeliwie, z zatartym WG?
To mój log z turbiny z sierpnia, troszkę jeszcze przepływka mi niedomaga.
http://vaglogi.pl/log-118_K2Aar.html

Zico
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2017, 19:03
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Zico » 16 gru 2017, 18:41

Turbo zostało złożone na nowym żeliwie, WG pracował prawidłowo po regeneracji. Dopiero niedawno pojawił się problem przeładowania przez dłuższy czas było wszystko dobrze. Po rozruszaniu WG turbo nie przeładowuje, wiec mogła to być wina WG chyba że N75 jednak nie działa prawidłowo i przeładowywanie wróci. Niestety nie mam n75 na podmianę a kupno nowego w ciemno to nie jest dobry pomysł.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 16 gru 2017, 18:54

Bez sygnału na n75 ciśnienie idzie na gruszkę turbiny. Po podaniu sygnału PWM o wypełnieniu pod 100% ciśnienie z gruszki może uciec w dolot i zamknąć klapkę WG-spaliny idą na wirnik. No to teraz ściągnij wężyk z zimej strony idący do n75, jak przeładuje to wiadomo że nie steruje on turbiną, jak nie będzie pompowało to znaczy że WG zatarty, stoi uchylony i turbina do wyciągnięcia.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 16 gru 2017, 19:27

Zawsze możesz zrobić log bez n75. Uderzyć do Łukasz13 i on powie co boli Turbo

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 16 gru 2017, 19:45

Zrób loga 118 z odpietą wtyczką od n75.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 16 gru 2017, 20:47

Łukasz13, Łukasz a nie 115+118
Edit: W sumie to faktycznie żądnego nie trzeba znać do oceny... 118 styknie :p

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja