Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 11 gru 2017, 17:25

Nowy wał założony. Poprzedni miał luz oprócz środkowego przegubu to niewileki również na przednim. W efekcie łapiąc za przedni i za środkowym luz skętny miał na pewno milimetr. Podpora wyglądała bardzo dobrze. Niestety z uwagi na newralgiczną godzinę w Warszawie nie byłem w stanie rozpędzić się więcej niż 60 km/h. Zaobserwowałem jedynie spokojną kierę, bez mrowienia. Późniejszym wieczorem wyskoczę na trasę testową i dam cynk.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 gru 2017, 18:24

W takim razie czekamy :). Później daj też znać po kilku dniach, czy nadal będzie w porządku.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 11 gru 2017, 19:47

Dobra to nie wał. Jest to samo.

Pawcio89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2017, 15:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: Pawcio89 » 11 gru 2017, 19:51

Rozumiem, że głównie przeguby robią tarke na skręcie kół?

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 11 gru 2017, 20:49

Mówiłem że to nie wał, w multitronicu jest to samo ale bez wału <zalamka> . Szukamy dalej :shock:
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 11 gru 2017, 21:14

Back to the drawing board.

Tobi71 - wymieniłeś te drążki?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 gru 2017, 21:40

Może zrobimy listę rzeczy, które zostały wymienione/sprawdzone?

Zacznę od siebie:
- poduszki silnika,
- poduszka skrzyni biegów,
- przedni odbój,
- cztery tuleje sanek,
- tuleje dolnego tylnego wahacza z przodu,
- regeneracja wału,
- przeguby wewnętrzne,
- przeguby zewnętrzne,
- łożyska przednie,
- komplet hamulców przód + tył,
- oleje w napędach,
- prostowanie felg,
- wyważanie kół,
- nowe opony,
- łączniki i gumy stabilizatora,
- geometria w ASO.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

mac190
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mac190 » 11 gru 2017, 21:44

Wymiana tych elementów nie pomogła:
- cztery tuleje sanek,
- przeguby wewnętrzne,
- komplet hamulców przód
- wyważanie kół
- nowe opony
- geometria u Tadzia

to może wahacze trzeba wymienić? maglownica?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 gru 2017, 21:58

Teraz tak czytam na motor-talk.de i sporo C6 ma taki problem <uoee> .

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 11 gru 2017, 22:48

Ja dla hecy wymieniłem:
- wał
- wahacze górne
- dolne tuleje wszystkie w zawieszeniu przednim (4 sztuki)
- duże tuleje sanek z przodu
- jedno łożysko z przodu
- przeguby wewnętrzne i zewnętrzne z przodu
- czyszczone zaciski hamulcowe z przodu i z tyłu
- amortyzatory sprawdzane (do tego wrócę zaraz)
- szarpaki itd na 5 różnych sposobów dłubane w zawieszeniu i nikt nic nie wykrył
- sprawdzane zawieszenie silnika, skrzyni, mostu. Brak usterek

Zastanawia mnie jedna rzecz, kiedyś brandzlowałem się z dziwnym czymś przy skręcaniu w prawo, poniżej link do samego problemu jak i tematu tutaj. Po przepłukaniu układu i zalaniu nowego płynu, wymianie gónych wachaczy jakoś mi się to nie objawa więcej, chociaż dziś czułem takie jedno puknięcie w trakcie manewrowania. W związku z tym muszę pod lupę wziąć maglownicę a wzięcie przeze mnie czegoś pod lupe kończy się wymianą (!) więc muszę pohamować zapędy.


a6-c6-dziwne-zachowanie-ukladu-kierowni ... t87856.htm

Jest jeszcze jeden temat, którego nie przerabialiśmy. Amortyzatory.
Testowałem swoje na tych wibracyjnych dynksach, diagnosta stwierdził "panie, wszystko je pięknie, nie ruszać". Jednak właśnie na stronie o której mówi mat1324 facet opisał historię. Miał to samo, ASO mu kazało wał wymienić bo miał luz na środkowym. Nic to nie dało więc poszedł dalej, nawymieniał nawymieniał i sobie odpuścił. W końcu uznał, że obiży sobie furmankę. Zamontował nowy zawias i amortyzatory i o dziwo wszystko jak ręką odjął.

Co myślicie?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 gru 2017, 23:01

Przed chwilą czytałem na tym niemieckim forum, że są dwie potwierdzone metody na zlikwidowanie tych drgań.

1. Dokładne wyczyszczenie szczotką drucianą oraz papierem ściernym miejsc przylegania felga <> tarcza hamulcowa. Dokręcenie ręcznie śrub i dociąganie śrub na krzyż kluczem dynamometrycznym na opuszczonym aucie w kilku etapach (końcowy moment 120 Nm).
2. Były też dwa przypadki, że amortyzatory były w super stanie, na przeglądzie ponad 70% skuteczność tłumienia, brak wycieków, ale po ich wymianie wszystko ustało.

Jutro będę uzupełniał plastikowe kołki przy nadkolach (mam uszkodzone ich gniazda), to ściągnę sobie koła (będzie nawet wygodniej) i wszystko wyczyszczę i dokręcę jak trzeba.
Jeśli chodzi o amortyzatory, to w sumie tłumaczyłoby dlaczego po podniesieniu auta jest lepiej. Nie pisaliśmy też jakie mamy amorki. Czasami czuję dziwne stuki, a może to one <mysli>. Wiadomo przeglądy przechodzą, ale te pomiary to sobie można wsadzić głęboko... do szafy :). U siebie mam prawie 400 tysięcy km przebiegu, a nadal mam oryginalne amortyzatory. Też macie oryginały? Może trzeba iść tym tropem ;) .

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 11 gru 2017, 23:16

Procedura dokręcania kół o której mówisz częściowo wykonałem według instrukcji do Tuarega (wcześniej o niej pisaliśmy). To nie zmieniło stanu rzeczy, jednak faktycznie między tarczą hamulcową a piasta widziałem, że mam jakieś mazidło. Wyczyszczenie tego nic nie kosztuje, zajmę się tym może w czwartek wieczorem. Niestety rano wylatuje na dwa dni.

Ja mam nalatane 160k i jest to przebieg pewny, amory mam jeszcze fabryczne założone z grudnia 2006. Jest to bez wątpienia ciekawy kierunek działań bo nie był jeszcze poruszany i zgadzam się że pomiary na stacji diagnostycznej można siebie zasadzić.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 gru 2017, 23:37

Tylko jak je sprawdzić? Wystarczy, że założysz opony o większym profilu i już będzie lepsza sprawność, ponieważ sama opona już lepiej tłumi.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 11 gru 2017, 23:40

Sprawdzić to chyba się nie da. Jest tylko jeden sposób :D

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 gru 2017, 23:48

<okok>

W ASO jeden amortyzator kosztuje ok. 750 zł, a Sachs 1/3 tego :p. Fabrycznie u mnie jest Monroe :) . Zastanowiła mnie ta poduszka w górnym gnieździe amortyzatora, ponieważ w końcu to tylko kawałek gumy <mysli>.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja