Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C6] Dziwne zachowanie układu kierowniczego
Autor Wiadomość
mat694 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-03, 17:59   [A6 C6] Dziwne zachowanie układu kierowniczego

Witam,

Zaobserwowałem dziwne zachowanie układu kierowniczego, w poniższym video na wyłączonym silniku i kręceniu kierownicą słychać pukanie, czyżby krzyżak? Po uruchomieniu silnika dużo ciszej, ale jednak też.

https://drive.google.com/open?id=0B45YFPdDY0noZ0R2b2gzNVRyMVU

Lepsze jaja udało mi się nagrać poniżej. Na postoju, włączony silnik. Nie zawsze się to dzieje, od trzech tygodni poluję, aby to nagrać. Co to za jajca? Elektryczna pompa wspomagania?

https://drive.google.com/open?id=0B45YFPdDY0nod1FDTG5oN0x1NHM

Na siłę dźwięku w obydwu video weźcie korektę, bo koreański flagowiec nagrywa lepiej niż człowiek słyszy.

Będę wdzięczny za opinie, teraz idę wyjąć bezpiecznik od wspomagania i zobaczę co się zmieni.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 432 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7449
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-04-03, 18:57   

Sprawdź czy kierownica nie ma luzów góra-dół, lewo-prawo. Złap jedną ręką za dół, a drugą za górę kierownicy i delikatnie szarp. Jeśli będzie wyczuwalny luz, to trzeba ją dokręcić. Miałem podobny problem podczas skręcania, ponieważ słyszalne było przeskakiwanie. Na zgaszonym silniku kierownica może pukać, ale na uruchomionym już nie, ponieważ luz się automatycznie kasuje.
 
 
mat694 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-03, 21:14   

Hej,

Na uruchomionym silniku nie słychać stukania, jest tylko czasem pukanie ( z drugiego video ).
Kolumna kierownicy niby siedzi sztywno, ale jak sie uprzesz i się siłujesz to może i coś tam lekko się rusza, ale nie słychać żeby pukało. Na jakimś anglojęzycznym forum doczytałem, kilka teori.
1 - mocowanie maglownicy do karoserii (chyba o tym mówiłeś mat1234)
2 - wyczyszczenie dolnej sekcji kolumny kierowniczej (nie wiem jak by to miało pomóc, ale jakiemuś angolowi załatwiło sprawę)
3 - inny wymienił dolną sekcję kolumny 8K2419753F i mu też załałatwiło sprawę

[ Dodano: 2017-04-04, 14:27 ]
Wymieniłem olej we wspomaganiu na Febi 06162 i spokój, będę obserwował. Poprzedni był śmierdzący (przepracowany) i wyglądał tak:

https://drive.google.com/open?id=0B45YFPdDY0noemcxZFV1WXVEM2c

Kultura pracy o niebo inna i na skrajnych położeniach nie ma świstu/piszczenia.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat695 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 349
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-08, 15:59   

Ostatecznie przyczyną były górne wahacze. Wymieniłem 4 sztuki i już prawie tydzień bez tego efektu "trrr" podczas skręcania w prawo.

[ Dodano: 2018-01-28, 19:36 ]
To nie górne wahacze, Audi wypuściło w 2010 dla A4 B8 i dla A5 bulietyn TSB 2020332/4. Te modele mają wspomaganie typu 1N3. Takie same objawy i u mnie i też okazuje się, że w C6 jest wspomaganie 1N3.

Problem taki jak na filmie niżej, usterka nieciągła.

https://www.youtube.com/watch?v=Tszjouyqsmo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: