Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AWT 1.8T 150 KM] Wypadanie zapłonu/katalizator/SAI

Silniki benzynowe
Zico
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2017, 19:03
Lokalizacja: Biała Podlaska

[AWT 1.8T 150 KM] Wypadanie zapłonu/katalizator/SAI

Post autor: Zico » 02 gru 2017, 20:18

Witam chciałbym was prosić o pomoc w diagnozie mojego A6 C5 1.8T AWT. Samochód posiada założoną instalację LPG firmy BRC.
Na początek opiszę naprawy których dokonałem po zakupie
-regeneracja turbo
-wymiana rozrządu
-wymiana uszczelek pod pokrywą zaworów
-wymiana sondy lambda przed katalizatorem
-wymiana filtrów + wymiana oleju

Przechodząc do usterek z którymi nie mogę sobie niestety poradzić.
Oto kody błędów które się pojawiły:
18014 - Rough Road/Engine Torque Signal from ABS: Electrical Malfunction
P1606 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -
16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
P0411 - 35-00 - -

1. Rozpoczynając od wypadania zapłonów na 2 cylindrze. Problem występuje tylko i wyłącznie na LPG. Czynności których dokonałem próbując zdiagnozować problem to:
-zamiana cewek zapłonowych na poszczególnych cylindrach
-zamiana świec
-czyszczenie oraz zamiana wtryskiwaczy lpg
Co do zachowań samochodu, wydaje mi się że przez wypadanie zapłonu na 2 cylindrze sterownik silnika próbuje temu zapobiec, więc ogranicza mieszankę i w wyniku tego silnik pracuje na mieszance ubogiej.
Czy może być to spowodowane brakiem odłączenia wtryskiwacz PB przez sterownik LPG?

2. Przechodząc do problemu z katalizatorem. Błąd po usunięciu pojawia się po jakichś 100-150 kilometrach. Sprawdzałem czy aby katalizator nie zamula silnika, wiec przegoniłem go na 2 i 3 do 6 tysięcy i nie wyczułem jakiegoś znaczącego przytkania. Polecacie wymienić katalizator na jakiś zamiennik czy pozbyć się go w ogóle i zastosować tulejkę na 2 sondę lambda?

3. Co do braku komunikacji ze sterownikiem ABS, objawia się to piszczeniem oraz pojawieniem się kontrolki wykrzyknika oraz abs podczas odpalania samochodu. Kontrolki znikają natychmiast po odpaleniu i nie pojawiają się podczas jazdy. Czy macie jakieś pomysły dotyczące eliminacji tego problemu?

4. Błąd dotyczący systemu powietrza wtórnego. Z informacji które wyczytałem prawdopodobnie winna jest pompa lub zawór. Czy moglibyście napisać jak zabrać się do sprawdzenia wyżej wymienionych elementów?

Z góry dziękuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Zico, łącznie zmieniany 1 raz.

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

Post autor: bartas614 » 02 gru 2017, 22:19

Masz nielada problemy, ale wypowiem sie co do abs
Czy przy zaplonie kiedy wyskakuje wykrzyknik licznik tak jakby slabiej sie podswietlal? U mnie tak bylo, a winnemu byly zasniedziale styki/blaszki w kostce stacyjki.

Zico
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2017, 19:03
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Zico » 03 gru 2017, 10:43

Dzisiaj rano odpaliłem samochód, nie zauważyłem słabszego podświetlenia ale warto sprawdzić tą kostkę oraz ewentualnie kostkę przy sterowniku ABS. Co do moich problemów najbardziej mnie martwi wypadanie zapłonu.

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

Post autor: bartas614 » 03 gru 2017, 14:21

co do zapłonu, domyslam sie ze swiece i cewki podmieniałes?
jak bedziesz miec ciemno, niewazne gdzie garaz ulica odpal go i otwórz maske i patrz bo moze gdzies jest przebicie i iskra ucieka....ale przedewszytskim wymien alb o wuczysc styki bo przez stacyjke moze komp wariowac.
U mnie dziwne rzeczy sie działy podobne do Twoich i tez na 2 garze i po regeneracji kostki problemy ustały, co prawda nie wiem co to ma za związek czy tez nie ale sprawdz to.

Zico
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2017, 19:03
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Zico » 03 gru 2017, 14:42

Cewki i świece były podmieniane. Zawsze wypadanie zapłonu występuje na 2 cylindrze, tylko i wyłącznie na lpg. Co do sprawdzenia przebić w nocy też to już wykonywałem i nie zauważyłem żadnych.

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

Post autor: bartas614 » 03 gru 2017, 17:24

A moze wtrysk gazu na tym cylindrze nie daje odpowiedniej ilosci do przepalenia przeZ co zaplon nie trybi? Jesli na pb jest ok tzn ze z lpg masz ewidentny problem

Zico
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2017, 19:03
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Zico » 03 gru 2017, 18:12

Wtryskiwacze LPG były czyszczone ponieważ prawdopodobnie kleją na zimnym oraz zamieniane miejscami w kolejności 1 z 2 oraz 3 z 4. Wypadanie zapłonu pozostało na 2 cylindrze. Możliwe że wypadanie zapłonu powoduje sterownik LPG ale nie mam pojęcia jak to jakoś sensownie sprawdzić.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 05 gru 2017, 11:09

Zico pisze:Możliwe że wypadanie zapłonu powoduje sterownik LPG ale nie mam pojęcia jak to jakoś sensownie sprawdzić.
Możliwe. Jakbys miał soft do LPG to pewnie dałoby się to sprawdzić, tak może nie na 100% ale coś by to powiedziało. W wiekszości softów da się wyłaczyć dany wtryskiwacz LPG, reszta dalej chodzi na LPG. Były chyba nawet tu na forum sytuacje np. gdy sterownik nie odcinał wtrysku Pb, czyli wtryskiwał Pb i LPG. Tam wtedy notorycznie paliło cewki i świece bodajze.
Moznaby w sumie fizycznie odpiąc kostkę od drugiego wtryskiwacza, ale nei wiem czy to najlepszy pomysl :P

Poza tym jeśli np. jest tak że jest dozowane Pb i LPG, to na pewno, korekty lecą grubo na minus na LPG. Jeśli znowu by było tak że sterownik coś źle podaje sygnał do 2 wtryskiwacza LPG, to tez dałoby się to sprawdzić w sofcie od LPG po czasach wtrysku.

Osobiscie polecam zakupienie kabelka do LPG, jeśli się da (sterownik nie jest zablokowany) i to ogarniesz :)

Zico
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2017, 19:03
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Zico » 05 gru 2017, 21:26

Zamówiłem kabel do LPG. Co do korekt to po jeździe na LPG z tego co pamiętam korekty długoterminowe wynosiły 7%. Aktualnie jeżdżę na PB ze względu na wypadanie zapłonu tylko na LPG. Dzisiaj wystąpiły nowe problemy
-przeładowywanie turbo (podejrzewam zawór n75 ewentualnie jakieś przewody idące do turbo)
17963 - Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded
P1555 - 35-10 - - - Intermittent
-złe wskazania temperatury na liczniku ( prawdopodobnie któryś z czujników)

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 06 gru 2017, 08:51

Zico pisze: to po jeździe na LPG z tego co pamiętam korekty długoterminowe wynosiły 7%.
tu by raczej pasowało patrzyć po krótkich blisko momentu wypadniecia.
Co do pozostałych, no to trzeba poprzegladac co i jak. Można zrobić jakieś logi.

Zico
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2017, 19:03
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Zico » 08 gru 2017, 20:03

Dzisiaj miałem trochę czasu więc posiedziałem chwilkę przy samochodzie.
Wyczyściłem kostkę stacyjki oraz zmieniłem akumulator, poprzedni nie trzymał napięcia. Aktualnie będę obserwował czy pojawi się ponownie błąd od ABS. Dobrałem się też do pompy wtórnego powietrza. Po podaniu napięcia na krótko próbowała się "odezwać" ale nie pompowała. Rozebrałem ją trochę brutalnie oraz szczypcami poruszyłem wirnikiem, po tym zabiegu zaczęła pompować. Pompa zostanie chwilowo, jeśli nie będzie działać prawidłowo będę szukał używki.
Co do przeładowywania turbo, zacząłem od sprawdzenia zaworu n75.

Obrazek


Moja diagnoza zaworu:
- z 1 do 2 występuję przejście oraz z 2 do 1
- z 3 nie ma przejścia
- po podaniu napięcia przejście jest na każdym
Czy możliwość sprawdzenia poprawności działania zaworu n75, biorąc pod uwagę jego winę w zaistnieniu przeładowania turbiny jest możliwa tylko pod postacią logów dynamicznych?

Co do dalszych usterek, posiadam aktualnie kabel do lpg oraz program brc p&d. Po podłączeniu, mam dostępne wszystkie opcje oraz zablokowaną zakładkę diagnostyka. Czy mógłby mnie ktoś naprowadzić co sprawdzić w tym programie w celu diagnozy? Postaram się także wykonać logi po złożeniu systemu wtórnego powietrza. Które grupy mam logować oraz czy dokonywać pomiarów tylko na jednym bloku czy odrazu po 3?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 08 gru 2017, 21:27

Logować po 2 grupy, n75 pasowało by mieć na podmianę, choć z opisu wydaje mi sie że dobrze działa a przyczyną przeładowania może być gruszka lub przetarty wężyk. Co do pompy, to że ona padła to tylko skutek usterki zaworu przy głowicy, albo samego wężyka sterowania nim.

Zico
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2017, 19:03
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Zico » 08 gru 2017, 21:37

Ziomek pisze:Logować po 2 grupy, n75 pasowało by mieć na podmianę, choć z opisu wydaje mi sie że dobrze działa a przyczyną przeładowania może być gruszka lub przetarty wężyk. Co do pompy, to że ona padła to tylko skutek usterki zaworu przy głowicy, albo samego wężyka sterowania nim.
Z tego co czytałem zawór n75 może zacinać się w skrajnych pozycjach, skutkiem tego będzie przeładowanie ale to chyba wyłącznie będę mógł sprawdzić w logach. Gruszkę chyba mogę wykluczyć ponieważ turbina jest po regeneracji, a gruszka nowa. Zawór oraz wąż wtórnego powietrza postaram się sprawdzić.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 09 gru 2017, 10:48

Logi to 002+033,003+020, 115+118, ewentualne 015+016 do wypadania zapłonów.
Zico pisze:ale to chyba wyłącznie będę mógł sprawdzić w logach
nie że wyłacznie bo zawsze można zapiąć manometr, ale, tak, mozna w logach zobaczyć przeładowanie

Co do sequenta, nie znam softu, trzeba dorwać intrukcję (http://lpg-forum.pl/instrukcja-obslugi- ... 46566.html) i wypatrzyć jak wyłączyć wtryskiwacze. Cos tam widze, są tam kwadraciki zielone opisane Injectors 1,2,3,4, ale nie mam czasu dokladnie wgryzac sie w intrukcje... Jak coś to dopytaj/poszukaj na lpg-forum. Generalnie chodzi o to żebyś pojeździł na LPG z drugim wtryskiem chodzacym na Pb (czyli ywlaczonym wtryskiwaczem LPG)+poogladał czy czasy wtrysku Pb na załaczonym LPG (tak patrzy sie zawsze na czas wtrysku Pb) nie zmieniają się przy właczaniu kolejnych wtryskiwaczy LPG pojedynczo.

Co do wtrórnego to tu jest obszerny poradnik:
https://a4-klub.pl/topic/267604-naprawa ... C3%B3rego/

Zico
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2017, 19:03
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Zico » 09 gru 2017, 16:07

Poradziłem sobie z systemem wtórnego powietrza. Przyczyną usterki było brak sterowania zaworu wtórnego powietrza ( przerwany wąż podciśnienia idący od zaworu EUV znajdującego się pod kolektorem do zaworu wtórnego powietrza. Skleiłem rozebraną pompę oraz dzisiaj postaram się to wszystko złożyć do kupy.

Mam pytanie dotyczące czujników temperatury płynu chłodzącego. Jak zdiagnozować który z czujników jest uszkodzony? Jeden znajduje się w chłodnicy a drugi prawdopodobnie z tyłu silnika koło napinacza łańcucha.

Z góry dziękuję za dotychczasową pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga