[AWT 1.8T 150 KM] Wypadanie zapłonu/katalizator/SAI
[AWT 1.8T 150 KM] Wypadanie zapłonu/katalizator/SAI
Witam chciałbym was prosić o pomoc w diagnozie mojego A6 C5 1.8T AWT. Samochód posiada założoną instalację LPG firmy BRC.
Na początek opiszę naprawy których dokonałem po zakupie
-regeneracja turbo
-wymiana rozrządu
-wymiana uszczelek pod pokrywą zaworów
-wymiana sondy lambda przed katalizatorem
-wymiana filtrów + wymiana oleju
Przechodząc do usterek z którymi nie mogę sobie niestety poradzić.
Oto kody błędów które się pojawiły:
18014 - Rough Road/Engine Torque Signal from ABS: Electrical Malfunction
P1606 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -
16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
P0411 - 35-00 - -
1. Rozpoczynając od wypadania zapłonów na 2 cylindrze. Problem występuje tylko i wyłącznie na LPG. Czynności których dokonałem próbując zdiagnozować problem to:
-zamiana cewek zapłonowych na poszczególnych cylindrach
-zamiana świec
-czyszczenie oraz zamiana wtryskiwaczy lpg
Co do zachowań samochodu, wydaje mi się że przez wypadanie zapłonu na 2 cylindrze sterownik silnika próbuje temu zapobiec, więc ogranicza mieszankę i w wyniku tego silnik pracuje na mieszance ubogiej.
Czy może być to spowodowane brakiem odłączenia wtryskiwacz PB przez sterownik LPG?
2. Przechodząc do problemu z katalizatorem. Błąd po usunięciu pojawia się po jakichś 100-150 kilometrach. Sprawdzałem czy aby katalizator nie zamula silnika, wiec przegoniłem go na 2 i 3 do 6 tysięcy i nie wyczułem jakiegoś znaczącego przytkania. Polecacie wymienić katalizator na jakiś zamiennik czy pozbyć się go w ogóle i zastosować tulejkę na 2 sondę lambda?
3. Co do braku komunikacji ze sterownikiem ABS, objawia się to piszczeniem oraz pojawieniem się kontrolki wykrzyknika oraz abs podczas odpalania samochodu. Kontrolki znikają natychmiast po odpaleniu i nie pojawiają się podczas jazdy. Czy macie jakieś pomysły dotyczące eliminacji tego problemu?
4. Błąd dotyczący systemu powietrza wtórnego. Z informacji które wyczytałem prawdopodobnie winna jest pompa lub zawór. Czy moglibyście napisać jak zabrać się do sprawdzenia wyżej wymienionych elementów?
Z góry dziękuje za pomoc.
Na początek opiszę naprawy których dokonałem po zakupie
-regeneracja turbo
-wymiana rozrządu
-wymiana uszczelek pod pokrywą zaworów
-wymiana sondy lambda przed katalizatorem
-wymiana filtrów + wymiana oleju
Przechodząc do usterek z którymi nie mogę sobie niestety poradzić.
Oto kody błędów które się pojawiły:
18014 - Rough Road/Engine Torque Signal from ABS: Electrical Malfunction
P1606 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -
16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
P0411 - 35-00 - -
1. Rozpoczynając od wypadania zapłonów na 2 cylindrze. Problem występuje tylko i wyłącznie na LPG. Czynności których dokonałem próbując zdiagnozować problem to:
-zamiana cewek zapłonowych na poszczególnych cylindrach
-zamiana świec
-czyszczenie oraz zamiana wtryskiwaczy lpg
Co do zachowań samochodu, wydaje mi się że przez wypadanie zapłonu na 2 cylindrze sterownik silnika próbuje temu zapobiec, więc ogranicza mieszankę i w wyniku tego silnik pracuje na mieszance ubogiej.
Czy może być to spowodowane brakiem odłączenia wtryskiwacz PB przez sterownik LPG?
2. Przechodząc do problemu z katalizatorem. Błąd po usunięciu pojawia się po jakichś 100-150 kilometrach. Sprawdzałem czy aby katalizator nie zamula silnika, wiec przegoniłem go na 2 i 3 do 6 tysięcy i nie wyczułem jakiegoś znaczącego przytkania. Polecacie wymienić katalizator na jakiś zamiennik czy pozbyć się go w ogóle i zastosować tulejkę na 2 sondę lambda?
3. Co do braku komunikacji ze sterownikiem ABS, objawia się to piszczeniem oraz pojawieniem się kontrolki wykrzyknika oraz abs podczas odpalania samochodu. Kontrolki znikają natychmiast po odpaleniu i nie pojawiają się podczas jazdy. Czy macie jakieś pomysły dotyczące eliminacji tego problemu?
4. Błąd dotyczący systemu powietrza wtórnego. Z informacji które wyczytałem prawdopodobnie winna jest pompa lub zawór. Czy moglibyście napisać jak zabrać się do sprawdzenia wyżej wymienionych elementów?
Z góry dziękuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Zico, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 92
- Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
- Imię: Bartek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Torun
co do zapłonu, domyslam sie ze swiece i cewki podmieniałes?
jak bedziesz miec ciemno, niewazne gdzie garaz ulica odpal go i otwórz maske i patrz bo moze gdzies jest przebicie i iskra ucieka....ale przedewszytskim wymien alb o wuczysc styki bo przez stacyjke moze komp wariowac.
U mnie dziwne rzeczy sie działy podobne do Twoich i tez na 2 garze i po regeneracji kostki problemy ustały, co prawda nie wiem co to ma za związek czy tez nie ale sprawdz to.
jak bedziesz miec ciemno, niewazne gdzie garaz ulica odpal go i otwórz maske i patrz bo moze gdzies jest przebicie i iskra ucieka....ale przedewszytskim wymien alb o wuczysc styki bo przez stacyjke moze komp wariowac.
U mnie dziwne rzeczy sie działy podobne do Twoich i tez na 2 garze i po regeneracji kostki problemy ustały, co prawda nie wiem co to ma za związek czy tez nie ale sprawdz to.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Możliwe. Jakbys miał soft do LPG to pewnie dałoby się to sprawdzić, tak może nie na 100% ale coś by to powiedziało. W wiekszości softów da się wyłaczyć dany wtryskiwacz LPG, reszta dalej chodzi na LPG. Były chyba nawet tu na forum sytuacje np. gdy sterownik nie odcinał wtrysku Pb, czyli wtryskiwał Pb i LPG. Tam wtedy notorycznie paliło cewki i świece bodajze.Zico pisze:Możliwe że wypadanie zapłonu powoduje sterownik LPG ale nie mam pojęcia jak to jakoś sensownie sprawdzić.
Moznaby w sumie fizycznie odpiąc kostkę od drugiego wtryskiwacza, ale nei wiem czy to najlepszy pomysl :P
Poza tym jeśli np. jest tak że jest dozowane Pb i LPG, to na pewno, korekty lecą grubo na minus na LPG. Jeśli znowu by było tak że sterownik coś źle podaje sygnał do 2 wtryskiwacza LPG, to tez dałoby się to sprawdzić w sofcie od LPG po czasach wtrysku.
Osobiscie polecam zakupienie kabelka do LPG, jeśli się da (sterownik nie jest zablokowany) i to ogarniesz

Zamówiłem kabel do LPG. Co do korekt to po jeździe na LPG z tego co pamiętam korekty długoterminowe wynosiły 7%. Aktualnie jeżdżę na PB ze względu na wypadanie zapłonu tylko na LPG. Dzisiaj wystąpiły nowe problemy
-przeładowywanie turbo (podejrzewam zawór n75 ewentualnie jakieś przewody idące do turbo)
17963 - Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded
P1555 - 35-10 - - - Intermittent
-złe wskazania temperatury na liczniku ( prawdopodobnie któryś z czujników)
-przeładowywanie turbo (podejrzewam zawór n75 ewentualnie jakieś przewody idące do turbo)
17963 - Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded
P1555 - 35-10 - - - Intermittent
-złe wskazania temperatury na liczniku ( prawdopodobnie któryś z czujników)
Dzisiaj miałem trochę czasu więc posiedziałem chwilkę przy samochodzie.
Wyczyściłem kostkę stacyjki oraz zmieniłem akumulator, poprzedni nie trzymał napięcia. Aktualnie będę obserwował czy pojawi się ponownie błąd od ABS. Dobrałem się też do pompy wtórnego powietrza. Po podaniu napięcia na krótko próbowała się "odezwać" ale nie pompowała. Rozebrałem ją trochę brutalnie oraz szczypcami poruszyłem wirnikiem, po tym zabiegu zaczęła pompować. Pompa zostanie chwilowo, jeśli nie będzie działać prawidłowo będę szukał używki.
Co do przeładowywania turbo, zacząłem od sprawdzenia zaworu n75.
Moja diagnoza zaworu:
- z 1 do 2 występuję przejście oraz z 2 do 1
- z 3 nie ma przejścia
- po podaniu napięcia przejście jest na każdym
Czy możliwość sprawdzenia poprawności działania zaworu n75, biorąc pod uwagę jego winę w zaistnieniu przeładowania turbiny jest możliwa tylko pod postacią logów dynamicznych?
Co do dalszych usterek, posiadam aktualnie kabel do lpg oraz program brc p&d. Po podłączeniu, mam dostępne wszystkie opcje oraz zablokowaną zakładkę diagnostyka. Czy mógłby mnie ktoś naprowadzić co sprawdzić w tym programie w celu diagnozy? Postaram się także wykonać logi po złożeniu systemu wtórnego powietrza. Które grupy mam logować oraz czy dokonywać pomiarów tylko na jednym bloku czy odrazu po 3?
Wyczyściłem kostkę stacyjki oraz zmieniłem akumulator, poprzedni nie trzymał napięcia. Aktualnie będę obserwował czy pojawi się ponownie błąd od ABS. Dobrałem się też do pompy wtórnego powietrza. Po podaniu napięcia na krótko próbowała się "odezwać" ale nie pompowała. Rozebrałem ją trochę brutalnie oraz szczypcami poruszyłem wirnikiem, po tym zabiegu zaczęła pompować. Pompa zostanie chwilowo, jeśli nie będzie działać prawidłowo będę szukał używki.
Co do przeładowywania turbo, zacząłem od sprawdzenia zaworu n75.
Moja diagnoza zaworu:
- z 1 do 2 występuję przejście oraz z 2 do 1
- z 3 nie ma przejścia
- po podaniu napięcia przejście jest na każdym
Czy możliwość sprawdzenia poprawności działania zaworu n75, biorąc pod uwagę jego winę w zaistnieniu przeładowania turbiny jest możliwa tylko pod postacią logów dynamicznych?
Co do dalszych usterek, posiadam aktualnie kabel do lpg oraz program brc p&d. Po podłączeniu, mam dostępne wszystkie opcje oraz zablokowaną zakładkę diagnostyka. Czy mógłby mnie ktoś naprowadzić co sprawdzić w tym programie w celu diagnozy? Postaram się także wykonać logi po złożeniu systemu wtórnego powietrza. Które grupy mam logować oraz czy dokonywać pomiarów tylko na jednym bloku czy odrazu po 3?
Z tego co czytałem zawór n75 może zacinać się w skrajnych pozycjach, skutkiem tego będzie przeładowanie ale to chyba wyłącznie będę mógł sprawdzić w logach. Gruszkę chyba mogę wykluczyć ponieważ turbina jest po regeneracji, a gruszka nowa. Zawór oraz wąż wtórnego powietrza postaram się sprawdzić.Ziomek pisze:Logować po 2 grupy, n75 pasowało by mieć na podmianę, choć z opisu wydaje mi sie że dobrze działa a przyczyną przeładowania może być gruszka lub przetarty wężyk. Co do pompy, to że ona padła to tylko skutek usterki zaworu przy głowicy, albo samego wężyka sterowania nim.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Logi to 002+033,003+020, 115+118, ewentualne 015+016 do wypadania zapłonów.
Co do sequenta, nie znam softu, trzeba dorwać intrukcję (http://lpg-forum.pl/instrukcja-obslugi- ... 46566.html) i wypatrzyć jak wyłączyć wtryskiwacze. Cos tam widze, są tam kwadraciki zielone opisane Injectors 1,2,3,4, ale nie mam czasu dokladnie wgryzac sie w intrukcje... Jak coś to dopytaj/poszukaj na lpg-forum. Generalnie chodzi o to żebyś pojeździł na LPG z drugim wtryskiem chodzacym na Pb (czyli ywlaczonym wtryskiwaczem LPG)+poogladał czy czasy wtrysku Pb na załaczonym LPG (tak patrzy sie zawsze na czas wtrysku Pb) nie zmieniają się przy właczaniu kolejnych wtryskiwaczy LPG pojedynczo.
Co do wtrórnego to tu jest obszerny poradnik:
https://a4-klub.pl/topic/267604-naprawa ... C3%B3rego/
nie że wyłacznie bo zawsze można zapiąć manometr, ale, tak, mozna w logach zobaczyć przeładowanieZico pisze:ale to chyba wyłącznie będę mógł sprawdzić w logach
Co do sequenta, nie znam softu, trzeba dorwać intrukcję (http://lpg-forum.pl/instrukcja-obslugi- ... 46566.html) i wypatrzyć jak wyłączyć wtryskiwacze. Cos tam widze, są tam kwadraciki zielone opisane Injectors 1,2,3,4, ale nie mam czasu dokladnie wgryzac sie w intrukcje... Jak coś to dopytaj/poszukaj na lpg-forum. Generalnie chodzi o to żebyś pojeździł na LPG z drugim wtryskiem chodzacym na Pb (czyli ywlaczonym wtryskiwaczem LPG)+poogladał czy czasy wtrysku Pb na załaczonym LPG (tak patrzy sie zawsze na czas wtrysku Pb) nie zmieniają się przy właczaniu kolejnych wtryskiwaczy LPG pojedynczo.
Co do wtrórnego to tu jest obszerny poradnik:
https://a4-klub.pl/topic/267604-naprawa ... C3%B3rego/
Poradziłem sobie z systemem wtórnego powietrza. Przyczyną usterki było brak sterowania zaworu wtórnego powietrza ( przerwany wąż podciśnienia idący od zaworu EUV znajdującego się pod kolektorem do zaworu wtórnego powietrza. Skleiłem rozebraną pompę oraz dzisiaj postaram się to wszystko złożyć do kupy.
Mam pytanie dotyczące czujników temperatury płynu chłodzącego. Jak zdiagnozować który z czujników jest uszkodzony? Jeden znajduje się w chłodnicy a drugi prawdopodobnie z tyłu silnika koło napinacza łańcucha.
Z góry dziękuję za dotychczasową pomoc.
Mam pytanie dotyczące czujników temperatury płynu chłodzącego. Jak zdiagnozować który z czujników jest uszkodzony? Jeden znajduje się w chłodnicy a drugi prawdopodobnie z tyłu silnika koło napinacza łańcucha.
Z góry dziękuję za dotychczasową pomoc.