Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Upgrade hampli w C5

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 19 lis 2017, 10:05

Gdzie są wybite numery amortyzatora? Uda mi się zrobić zdjęcie bez zdejmowania koła?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 19 lis 2017, 11:18

Numery są na amortyzatorze powinny być na środku wybite lub na naklejce
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 lis 2017, 11:51

Numery są przeważnie od wewnętrznej strony :).

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 19 lis 2017, 12:14

Ja w swojej miałem jeszcze na oryginalnych od przodu. Tzn po zdjęciu koła, było je widać
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 20 lis 2017, 01:07

Farmazony opowiadacie z tym nurkującym przodem.
Siłę hamowania na obu osiach należy sprawdzić na SKP za 10PLN, a nie dorabiać teorie o nurkowaniu.
Każde auto przy hamowaniu pochyla się do przodu bo środek ciężkości ma powyżej punktu przyłożenia siły hamowania.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 lis 2017, 03:14

Jakoś moja A6 przy hamowaniu nie haczy o asfalt zderzakiem. Nawet przy mocniejszym dohamowaniu nie nurkuje. Wiadomo trochę ugina się przednie zawieszenie, ale fizyki nie da się oszukać, no ale bez przesady :| .

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 21 lis 2017, 13:44

mat1324 pisze: trochę ugina się przednie zawieszenie.
No właśnie. To znaczy że masz "trochę" popsute hamulce z tyłu?

Diagnozowanie hamulców na podstawie nurkowania jest bez sensu.
Na każdej stacji kontroli pojazdów mają sprzęt do badania hamulców w normalny sposób - od tego trzeba zacząć.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 lis 2017, 13:58

U mnie jest wszystko w porządku. Dobra więcej nie pisze, bo Ty tylko swoje :). Przy mocnym hamowaniu przód musi się trochę ugiąć, bo tak działa fizyka, ale nie ma prawa nurkować.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 21 lis 2017, 16:01

Tego chyba nie da się oszukać żeby przód nie siadał.przy hamowaniu.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 21 lis 2017, 17:05

Zrobiłem test i wyniki są takie (osi tylnej):
Opory toczenia kół [kN]: 0,15 / 0,12
Maksymalna siła hamowania [kN]: 1.94 / 2.16P
Różnica sił hamowania [%] 11
Hamulec postojowy [kN]: 2.05P / 2.44

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 21 lis 2017, 18:35

A jak z przednią osią?

Panowie mnie za to ciekawi jedna rzecz a mianowicie wczoraj zmieniając koła na zimowe wymieniłem płyn w układzie hamulcowym i jednocześnie odpowietrzyłem jeszcze raz układ po wymianie tylnego zestawu hamulców... jak odpowietrzałem przód to płyn szybko uciekał po odkręceniu odpowietrznika a z tyłu pedał schodził dłużej... ma ktoś jakieś wytłumaczenie dlaczego tak??Po wymianie zestawu tył mam wrażenie że przód bardziej nurkuje jak wcześniej na zestawie 310mm/zaciski z s6 c5 i teraz pytanie czy klocki tarcze jeszcze się nie ułożyły czy może coś jest nie tak... przewody nowe, zaciski po wymianie uszczelniaczy itd zaciski z phaetona a tarcze 330mm powinny lepiej hamować jak 310 i zaciski z s6...
Jest u nas jakiś korektor siły hamowania czy coś chyba to pompa ABS rozdziela siłę hamowania co??

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 21 lis 2017, 20:08

Miałem większą siłę hamowania mimo wciśnięcia na 3/4 (test się zakończył), a różnica pomiędzy stronami to 7%

Kosmy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Kosmy » 21 lis 2017, 22:42

Witam mam mały problem z tylnym zaciskiem samochód jak w opisie, zacisk z tłoczkiem 43 mm więc pewnie to 4B0615423 już raz zdarł klocek do pawie samej blachy to zdjąłem zacisk rozebrałem wyczyściłem założyłem reperaturkę, odpowietrzyłem i kolo w miarę się kręciło można ręką (prawe lepiej). Minęły 4 miesiące i mam do wymiany i klocki lewa strona (to ta sama) i tarcze tez bo blacha po klockach zdążyła zrobić rzeźbę, prawa strona prawie nie tknięta. Gdzie leży problem wężyk też wymieniłem bo myślałem że robi za zawór zwrotny ale to nie to. :[ Macie jakieś sugestie. Dla uściślenia tarcze 255/10 TRW klocki też TRW

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 21 lis 2017, 22:47

To może drugi zacisk jest zapieczony i hamuje tylko lewe?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Kosmy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Kosmy » 22 lis 2017, 08:28

repek92 pisze:To może drugi zacisk jest zapieczony i hamuje tylko lewe?
Nie prawy jest sprawny sprawdzone na podnośniku ale podejrzewam że to może mieć związek z hamulcem ręcznym na lewym zacisku po zwolnieniu linka się luzuje ale tłoczek nie całkiem cofa muszę to sprawdzić ale dopiero w piątek Może jakieś inne sugestie czekam na podpowiedzi. Ciekawe na jakiej zasadzie działa ręczny, wiem że tam jest taka śruba z dużym gwintem (chodzi o skok) i to może być problem że nie powraca po zwolnienie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga