A6 C7 3.0 TFSi komplet tarcze+klocki przód i tył
zalozylem ATE i jak reka odjol , a do tego czasu wymienialem nie potrzebnie piasty bo slepo bylem zapatrzony w zimermany ze to napewno nie tarczy:) , elementy zawieszenia kola opony , ja nie polecam
damos u ciebie ok i ciesze sie ze u ciebie chociaz niestety nie u wszystkich ja wiecej ich nie kupie , wlasnie odeslalem na reklamacje
damos u ciebie ok i ciesze sie ze u ciebie chociaz niestety nie u wszystkich ja wiecej ich nie kupie , wlasnie odeslalem na reklamacje
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Własnie - u jednego jest ok, u innego nie. Staram się znaleźć różnice, które mogą wpłynąć na kłopoty lub ich brak, ale mam problem:DariuszJob pisze:damos u ciebie ok i ciesze sie ze u ciebie chociaz niestety nie u wszystkich ja wiecej ich nie kupie , wlasnie odeslalem na reklamacje
- pytam się o zmierzone bicie na piastach i na tarczach - brak odpowiedzi
- pytam się o sposób docierania tarcz - brak odpowiedzi
- pytam się o rodzaj klocków na tarczach - brak odpowiedzi
zamiast konkretów same wymijające ogólniki: wymieniałem piasty, teraz założę EBC, padły po 2 hamowaniach, miałem ceramiczne, złożę reklamację...

I jak tu się uczyć na cudzych błędach?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dla mnie trochę dziwne jest to, że kolega DariuszJob posiada A7 z 2016, która na 100% posiada jeszcze dwuletnią gwarancję, a kombinuje z zamiennikami
. Mając auto warte ok. 250 tysięcy złotych chyba nie zarabia się 2 tysięcy zł na miesiąc, więc co za problem pojechać do ASO i wymienić u nich komplet
.


Ja bicie jade zmierzyc w przyszlym tyg - odrazu zmieniamdamos pisze:Własnie - u jednego jest ok, u innego nie. Staram się znaleźć różnice, które mogą wpłynąć na kłopoty lub ich brak, ale mam problem:DariuszJob pisze:damos u ciebie ok i ciesze sie ze u ciebie chociaz niestety nie u wszystkich ja wiecej ich nie kupie , wlasnie odeslalem na reklamacje
- pytam się o zmierzone bicie na piastach i na tarczach - brak odpowiedzi
- pytam się o sposób docierania tarcz - brak odpowiedzi
- pytam się o rodzaj klocków na tarczach - brak odpowiedzi
zamiast konkretów same wymijające ogólniki: wymieniałem piasty, teraz założę EBC, padły po 2 hamowaniach, miałem ceramiczne, złożę reklamację...
I jak tu się uczyć na cudzych błędach?
- doscieranie tarcz+ klocki - u mnie byla trasa 500 km - delikatnie
a klocki to juz pisalem ATE z dodatkiem ceramiki
Bylo 1009 KM a juz jest 1183 w GARAGE - łacznie
i jeszcze urosnie 


- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Co zmieniasz? Bo chyba nie bicie?Ł-y-S-y pisze:Ja bicie jade zmierzyc w przyszlym tyg - odrazu zmieniam


No właśnie. Producent dokładnie pisze jak układać tarcze. Seria 15 hamowań z podanych prędkości, w podanym czasie, po każdym kilkuminutowe studzenie. Później seria mocniejszych hamowań - również ze studzeniem po każdym.Ł-y-S-y pisze:doscieranie tarcz+ klocki - u mnie byla trasa 500 km - delikatnie
Z pewnością nie trzeba się trzymać wymagań z aptekarską dokładnością, ale w zwykłej trasie tak się nie da dotrzeć. Ja docierałem w nocy - kiedy nikogo za mną ani z przodu nie było. Ostatnio miałem mocne hamowanie na autostradzie przy 220kph i hamulce świetnie się spisały. Możliwe, że faktycznie wystarczy jedna trasa, ale z pewnością nie 500km przejechane "ciągiem", na tempomacie po autostradzie. Lepsze jest coś o bardziej zróżnicowanym profilu: z wieloma umiarkowanymi hamowaniami (czyli od 100 do 0 na 50m

A tarcze miałeś gładkie, czy nawiercane? Ktoś już pisał (mat1324?), że tarcze Zimmermann nie sprawują się dobrze z klockami ATE i polecał Ferodo.Ł-y-S-y pisze:a klocki to juz pisalem ATE z dodatkiem ceramiki
Ja na razie, mimo 450KM pod maską, jestem zadowolony z działania tego zestawu. mam nadzieję, ze nowy komplet u Ciebie również dobrze zadziała!

damos pisze:Własnie - u jednego jest ok, u innego nie. Staram się znaleźć różnice, które mogą wpłynąć na kłopoty lub ich brak, ale mam problem:DariuszJob pisze:damos u ciebie ok i ciesze sie ze u ciebie chociaz niestety nie u wszystkich ja wiecej ich nie kupie , wlasnie odeslalem na reklamacje
- pytam się o zmierzone bicie na piastach i na tarczach - brak odpowiedzi
- pytam się o sposób docierania tarcz - brak odpowiedzi
- pytam się o rodzaj klocków na tarczach - brak odpowiedzi
zamiast konkretów same wymijające ogólniki: wymieniałem piasty, teraz założę EBC, padły po 2 hamowaniach, miałem ceramiczne, złożę reklamację...
I jak tu się uczyć na cudzych błędach?
co tu mierzyć jak wymieniłem na komplet ATE i kłopot z głowy - odpowiedź sama w sobie.
Auto nie jest na gwarancji a jedna tarcza w ASO 356 kosztuje 1250zł zdaje sobie sprawę z wysokiej klasy auta ale nie mam zamiaru płacic 1250zł za jedną tarcze bez przesady.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Bicie na piaście i na tarczy. Bardzo pouczający i wartościowy pomiar, choć często ignorowany.DariuszJob pisze:co tu mierzyć
No nie do końca - sam przyznałeś, ze przed założeniem ATE wymieniłeś piasty:DariuszJob pisze:co tu mierzyć jak wymieniłem na komplet ATE i kłopot z głowy - odpowiedź sama w sobie.
Może wymiana piast pomogła?DariuszJob pisze:zalozylem ATE i jak reka odjol , a do tego czasu wymienialem [...] piasty
Może Zimmermanny miały bicie a ATE nie mają?
Może Zimmermanny miały nieodpowiednie klocki a ATE mają dobre?
Może Zimmermannów nie "układałeś" a z ATE postępowałeś ostrożniej?
Wbrew zapowiedziom - więcej pytań, niż odpowiedzi

2016 i nie na gwarancji? Więc to rozbitek z USA? Auto z Niemiec nadal miałoby gwarancję. W takim razie wymiana piast(y) mogła pomóc. W czasie kolizji przednie koła bardzo często mocno cierpią - a z nimi ich osadzenie: piasta i łożysko.DariuszJob pisze:Auto nie jest na gwarancji
edit:
Faktycznie - sam pisałeś:
Wyjące łożysko przy przebiegu 40K - gdybyś wtedy włożył ATE lub tarcze z ASO - pewnie też miałbyś bicie.DariuszJob pisze:Auto z 2016r przebieg nie całe 40k [...] 1. Bicia kół/ wibracje kierownicy powyżej 120km/h
2.wyjące łożysko
3. bicie tarcz
A więc [...] wymiana łożyska , hałas znikł , ale dalej mam problem [...] coś podpukuje z tej lewej strony na nie równościach
tak auto bylo lekko uderzone ale wymiana piasty nie pomogla dalej tarcze bily , zalozylem stara piaste (mialem mozliwosc zwrocic stara ze wzgledu na uklady z magazynierem) nowe ate i jak reka odjol
nie zadawalem sobie tylu pytan poszedlem prosta droga , tarcze na sam koniec oddalem do tokarza na sprawdzenie na stole pomiaru bicia i bily jak cholera poszly do reklamacji
i tak uprzedzajac pytanie , dobrze dotarlem , nie hamowalem gwaltownie , nie przepalilem , nie wjechalem w kałuże
slaby material i tyle wg mnie nie poradzi sobie zimerman z 440km maszyna
Na tarcze niema gwarancji , jest to element eksploatacyjny indywidulanie i mozesz skakac plakac , takie reklamacje sa z gory odrzucane ( mam kolege w aso z autopsji to zna)
a i gwarancja jest sciagnieta z uwagi wlasnie na historie wypadkowosci , ( naruszenie konsturkcji samochodu - gwarancja off) niemcy stany polska nie wazne
wracajac do tematu
ja ZIMERMANOW NIE POLECAM , i kolega wyzej rowniez , tobie sluzy i oby najdluzej nam sie nie sprawdzily pozdro!
nie zadawalem sobie tylu pytan poszedlem prosta droga , tarcze na sam koniec oddalem do tokarza na sprawdzenie na stole pomiaru bicia i bily jak cholera poszly do reklamacji
i tak uprzedzajac pytanie , dobrze dotarlem , nie hamowalem gwaltownie , nie przepalilem , nie wjechalem w kałuże
slaby material i tyle wg mnie nie poradzi sobie zimerman z 440km maszyna
Na tarcze niema gwarancji , jest to element eksploatacyjny indywidulanie i mozesz skakac plakac , takie reklamacje sa z gory odrzucane ( mam kolege w aso z autopsji to zna)
a i gwarancja jest sciagnieta z uwagi wlasnie na historie wypadkowosci , ( naruszenie konsturkcji samochodu - gwarancja off) niemcy stany polska nie wazne
wracajac do tematu
ja ZIMERMANOW NIE POLECAM , i kolega wyzej rowniez , tobie sluzy i oby najdluzej nam sie nie sprawdzily pozdro!
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Ja mam 450 KM...DariuszJob pisze:slaby material i tyle wg mnie nie poradzi sobie zimerman z 440km maszyna
W BMW załatwili tarcze "na gwarancji"DariuszJob pisze:Na tarcze niema gwarancji , jest to element eksploatacyjny indywidulanie i mozesz skakac plakac , takie reklamacje sa z gory odrzucane ( mam kolege w aso z autopsji to zna)
Ciekawe... pisałeś, że "auto bylo lekko uderzone", a tu nagle naruszenie konstrukcjiDariuszJob pisze:a i gwarancja jest sciagnieta z uwagi wlasnie na historie wypadkowosci , ( naruszenie konsturkcji samochodu - gwarancja off)

Ja uważam, że Zimmermanny są ryzykowna "ruletką". Mogą zadziałać, ale nie muszą. Najpewniejszą opcją są oryginały zakładane w ASO, ale w zbliżonej cenie można mieć komplet StopTech, który podobno świetnie daje sobie radę z mocą 400+.DariuszJob pisze:ja ZIMERMANOW NIE POLECAM
Kolega wyżej miał klocki ATE, co jest gorąco odradzane.DariuszJob pisze:kolega wyzej rowniez
Dzięki! Również życzę bezproblemowej eksploatacji ATE!DariuszJob pisze:tobie sluzy i oby najdluzej nam sie nie sprawdzily pozdro!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Witam. U mnie juz drugi raz zapalila sie kontrolka okladzin,chociaz po zgaszeniu i odpaleniu auta nie pojawia sie szybko,teraz ponad 200km juz sie nie pojawila ale to pewnie juz schylek ich zywotnosci. Bede wymienial przod i tyl tarcze i klocki i tu uklon w strone eksperta mat1324 o pomoc w dobraniu🙂Vin moj masz ale jesli sie gdzies zapodzial to moge podac w pw🙂
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
PRZÓD (PR-1LL -> 356 mm):
- tarcza: 4G0615301A >> 4G0615301K >> 4G0615301T
- klocki: 4G0698151B >> 4G0698151M >> 4G0698151S
TYŁ (PR-2EA ->330 mm):
- tarcza: 4H0615601H >> 4H0615601K >> 4H0615601Q
- klocki: 4G0698451J >> 4G0698451M >> 4G0698451P >> 4G0698451L
Podałem więcej numerów, aby było łatwiej szukać
.
Do tego najlepiej też dodać cztery śruby trzymające tarcze, ponieważ przeważnie nie można ich użyć ponownie, bo są zmasakrowane podczas ich odkręcania
. Wszystkie są takie same i mają oznaczenie N10648301.
Przy okazji warto też wymienić płyn hamulcowy, bo i tak trzeba sporą część odessać ze zbiorniczka (cofanie tłoczków). Polecam ATE DOT4 SL.6
.
- tarcza: 4G0615301A >> 4G0615301K >> 4G0615301T
- klocki: 4G0698151B >> 4G0698151M >> 4G0698151S
TYŁ (PR-2EA ->330 mm):
- tarcza: 4H0615601H >> 4H0615601K >> 4H0615601Q
- klocki: 4G0698451J >> 4G0698451M >> 4G0698451P >> 4G0698451L
Podałem więcej numerów, aby było łatwiej szukać

Do tego najlepiej też dodać cztery śruby trzymające tarcze, ponieważ przeważnie nie można ich użyć ponownie, bo są zmasakrowane podczas ich odkręcania

Przy okazji warto też wymienić płyn hamulcowy, bo i tak trzeba sporą część odessać ze zbiorniczka (cofanie tłoczków). Polecam ATE DOT4 SL.6
