A6 C7 3.0 TFSi komplet tarcze+klocki przód i tył
zalozylem ATE i jak reka odjol , a do tego czasu wymienialem nie potrzebnie piasty bo slepo bylem zapatrzony w zimermany ze to napewno nie tarczy:) , elementy zawieszenia kola opony , ja nie polecam
damos u ciebie ok i ciesze sie ze u ciebie chociaz niestety nie u wszystkich ja wiecej ich nie kupie , wlasnie odeslalem na reklamacje
damos u ciebie ok i ciesze sie ze u ciebie chociaz niestety nie u wszystkich ja wiecej ich nie kupie , wlasnie odeslalem na reklamacje
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Własnie - u jednego jest ok, u innego nie. Staram się znaleźć różnice, które mogą wpłynąć na kłopoty lub ich brak, ale mam problem:DariuszJob pisze:damos u ciebie ok i ciesze sie ze u ciebie chociaz niestety nie u wszystkich ja wiecej ich nie kupie , wlasnie odeslalem na reklamacje
- pytam się o zmierzone bicie na piastach i na tarczach - brak odpowiedzi
- pytam się o sposób docierania tarcz - brak odpowiedzi
- pytam się o rodzaj klocków na tarczach - brak odpowiedzi
zamiast konkretów same wymijające ogólniki: wymieniałem piasty, teraz założę EBC, padły po 2 hamowaniach, miałem ceramiczne, złożę reklamację...
I jak tu się uczyć na cudzych błędach?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dla mnie trochę dziwne jest to, że kolega DariuszJob posiada A7 z 2016, która na 100% posiada jeszcze dwuletnią gwarancję, a kombinuje z zamiennikami . Mając auto warte ok. 250 tysięcy złotych chyba nie zarabia się 2 tysięcy zł na miesiąc, więc co za problem pojechać do ASO i wymienić u nich komplet .
Ja bicie jade zmierzyc w przyszlym tyg - odrazu zmieniamdamos pisze:Własnie - u jednego jest ok, u innego nie. Staram się znaleźć różnice, które mogą wpłynąć na kłopoty lub ich brak, ale mam problem:DariuszJob pisze:damos u ciebie ok i ciesze sie ze u ciebie chociaz niestety nie u wszystkich ja wiecej ich nie kupie , wlasnie odeslalem na reklamacje
- pytam się o zmierzone bicie na piastach i na tarczach - brak odpowiedzi
- pytam się o sposób docierania tarcz - brak odpowiedzi
- pytam się o rodzaj klocków na tarczach - brak odpowiedzi
zamiast konkretów same wymijające ogólniki: wymieniałem piasty, teraz założę EBC, padły po 2 hamowaniach, miałem ceramiczne, złożę reklamację...
I jak tu się uczyć na cudzych błędach?
- doscieranie tarcz+ klocki - u mnie byla trasa 500 km - delikatnie
a klocki to juz pisalem ATE z dodatkiem ceramiki
Bylo 1009 KM a juz jest 1183 w GARAGE - łacznie i jeszcze urosnie
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Co zmieniasz? Bo chyba nie bicie? Bicie piasty należy zmierzyć przed montażem tarczy a po oczyszczeniu piasty. Po założeniu tarczy należy zmierzyć bicie na niej. Jeśli jest za duże - nic nie pomoże Limity są podane w ulotce dostarczonej wraz z tarczami.Ł-y-S-y pisze:Ja bicie jade zmierzyc w przyszlym tyg - odrazu zmieniam
No właśnie. Producent dokładnie pisze jak układać tarcze. Seria 15 hamowań z podanych prędkości, w podanym czasie, po każdym kilkuminutowe studzenie. Później seria mocniejszych hamowań - również ze studzeniem po każdym.Ł-y-S-y pisze:doscieranie tarcz+ klocki - u mnie byla trasa 500 km - delikatnie
Z pewnością nie trzeba się trzymać wymagań z aptekarską dokładnością, ale w zwykłej trasie tak się nie da dotrzeć. Ja docierałem w nocy - kiedy nikogo za mną ani z przodu nie było. Ostatnio miałem mocne hamowanie na autostradzie przy 220kph i hamulce świetnie się spisały. Możliwe, że faktycznie wystarczy jedna trasa, ale z pewnością nie 500km przejechane "ciągiem", na tempomacie po autostradzie. Lepsze jest coś o bardziej zróżnicowanym profilu: z wieloma umiarkowanymi hamowaniami (czyli od 100 do 0 na 50m )
A tarcze miałeś gładkie, czy nawiercane? Ktoś już pisał (mat1324?), że tarcze Zimmermann nie sprawują się dobrze z klockami ATE i polecał Ferodo.Ł-y-S-y pisze:a klocki to juz pisalem ATE z dodatkiem ceramiki
Ja na razie, mimo 450KM pod maską, jestem zadowolony z działania tego zestawu. mam nadzieję, ze nowy komplet u Ciebie również dobrze zadziała!
damos pisze:Własnie - u jednego jest ok, u innego nie. Staram się znaleźć różnice, które mogą wpłynąć na kłopoty lub ich brak, ale mam problem:DariuszJob pisze:damos u ciebie ok i ciesze sie ze u ciebie chociaz niestety nie u wszystkich ja wiecej ich nie kupie , wlasnie odeslalem na reklamacje
- pytam się o zmierzone bicie na piastach i na tarczach - brak odpowiedzi
- pytam się o sposób docierania tarcz - brak odpowiedzi
- pytam się o rodzaj klocków na tarczach - brak odpowiedzi
zamiast konkretów same wymijające ogólniki: wymieniałem piasty, teraz założę EBC, padły po 2 hamowaniach, miałem ceramiczne, złożę reklamację...
I jak tu się uczyć na cudzych błędach?
co tu mierzyć jak wymieniłem na komplet ATE i kłopot z głowy - odpowiedź sama w sobie.
Auto nie jest na gwarancji a jedna tarcza w ASO 356 kosztuje 1250zł zdaje sobie sprawę z wysokiej klasy auta ale nie mam zamiaru płacic 1250zł za jedną tarcze bez przesady.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Bicie na piaście i na tarczy. Bardzo pouczający i wartościowy pomiar, choć często ignorowany.DariuszJob pisze:co tu mierzyć
No nie do końca - sam przyznałeś, ze przed założeniem ATE wymieniłeś piasty:DariuszJob pisze:co tu mierzyć jak wymieniłem na komplet ATE i kłopot z głowy - odpowiedź sama w sobie.
Może wymiana piast pomogła?DariuszJob pisze:zalozylem ATE i jak reka odjol , a do tego czasu wymienialem [...] piasty
Może Zimmermanny miały bicie a ATE nie mają?
Może Zimmermanny miały nieodpowiednie klocki a ATE mają dobre?
Może Zimmermannów nie "układałeś" a z ATE postępowałeś ostrożniej?
Wbrew zapowiedziom - więcej pytań, niż odpowiedzi
2016 i nie na gwarancji? Więc to rozbitek z USA? Auto z Niemiec nadal miałoby gwarancję. W takim razie wymiana piast(y) mogła pomóc. W czasie kolizji przednie koła bardzo często mocno cierpią - a z nimi ich osadzenie: piasta i łożysko.DariuszJob pisze:Auto nie jest na gwarancji
edit:
Faktycznie - sam pisałeś:
Wyjące łożysko przy przebiegu 40K - gdybyś wtedy włożył ATE lub tarcze z ASO - pewnie też miałbyś bicie.DariuszJob pisze:Auto z 2016r przebieg nie całe 40k [...] 1. Bicia kół/ wibracje kierownicy powyżej 120km/h
2.wyjące łożysko
3. bicie tarcz
A więc [...] wymiana łożyska , hałas znikł , ale dalej mam problem [...] coś podpukuje z tej lewej strony na nie równościach
tak auto bylo lekko uderzone ale wymiana piasty nie pomogla dalej tarcze bily , zalozylem stara piaste (mialem mozliwosc zwrocic stara ze wzgledu na uklady z magazynierem) nowe ate i jak reka odjol
nie zadawalem sobie tylu pytan poszedlem prosta droga , tarcze na sam koniec oddalem do tokarza na sprawdzenie na stole pomiaru bicia i bily jak cholera poszly do reklamacji
i tak uprzedzajac pytanie , dobrze dotarlem , nie hamowalem gwaltownie , nie przepalilem , nie wjechalem w kałuże
slaby material i tyle wg mnie nie poradzi sobie zimerman z 440km maszyna
Na tarcze niema gwarancji , jest to element eksploatacyjny indywidulanie i mozesz skakac plakac , takie reklamacje sa z gory odrzucane ( mam kolege w aso z autopsji to zna)
a i gwarancja jest sciagnieta z uwagi wlasnie na historie wypadkowosci , ( naruszenie konsturkcji samochodu - gwarancja off) niemcy stany polska nie wazne
wracajac do tematu
ja ZIMERMANOW NIE POLECAM , i kolega wyzej rowniez , tobie sluzy i oby najdluzej nam sie nie sprawdzily pozdro!
nie zadawalem sobie tylu pytan poszedlem prosta droga , tarcze na sam koniec oddalem do tokarza na sprawdzenie na stole pomiaru bicia i bily jak cholera poszly do reklamacji
i tak uprzedzajac pytanie , dobrze dotarlem , nie hamowalem gwaltownie , nie przepalilem , nie wjechalem w kałuże
slaby material i tyle wg mnie nie poradzi sobie zimerman z 440km maszyna
Na tarcze niema gwarancji , jest to element eksploatacyjny indywidulanie i mozesz skakac plakac , takie reklamacje sa z gory odrzucane ( mam kolege w aso z autopsji to zna)
a i gwarancja jest sciagnieta z uwagi wlasnie na historie wypadkowosci , ( naruszenie konsturkcji samochodu - gwarancja off) niemcy stany polska nie wazne
wracajac do tematu
ja ZIMERMANOW NIE POLECAM , i kolega wyzej rowniez , tobie sluzy i oby najdluzej nam sie nie sprawdzily pozdro!
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Ja mam 450 KM...DariuszJob pisze:slaby material i tyle wg mnie nie poradzi sobie zimerman z 440km maszyna
W BMW załatwili tarcze "na gwarancji"DariuszJob pisze:Na tarcze niema gwarancji , jest to element eksploatacyjny indywidulanie i mozesz skakac plakac , takie reklamacje sa z gory odrzucane ( mam kolege w aso z autopsji to zna)
Ciekawe... pisałeś, że "auto bylo lekko uderzone", a tu nagle naruszenie konstrukcji Anyway - w przypadku naprawy zgodnie z wymaganą technologią gwarancja zostałaby utrzymana, chyba, że producent nie przewiduje możliwości naprawy takich uszkodzeń.DariuszJob pisze:a i gwarancja jest sciagnieta z uwagi wlasnie na historie wypadkowosci , ( naruszenie konsturkcji samochodu - gwarancja off)
Ja uważam, że Zimmermanny są ryzykowna "ruletką". Mogą zadziałać, ale nie muszą. Najpewniejszą opcją są oryginały zakładane w ASO, ale w zbliżonej cenie można mieć komplet StopTech, który podobno świetnie daje sobie radę z mocą 400+.DariuszJob pisze:ja ZIMERMANOW NIE POLECAM
Kolega wyżej miał klocki ATE, co jest gorąco odradzane.DariuszJob pisze:kolega wyzej rowniez
Dzięki! Również życzę bezproblemowej eksploatacji ATE!DariuszJob pisze:tobie sluzy i oby najdluzej nam sie nie sprawdzily pozdro!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Witam. U mnie juz drugi raz zapalila sie kontrolka okladzin,chociaz po zgaszeniu i odpaleniu auta nie pojawia sie szybko,teraz ponad 200km juz sie nie pojawila ale to pewnie juz schylek ich zywotnosci. Bede wymienial przod i tyl tarcze i klocki i tu uklon w strone eksperta mat1324 o pomoc w dobraniu🙂Vin moj masz ale jesli sie gdzies zapodzial to moge podac w pw🙂
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
PRZÓD (PR-1LL -> 356 mm):
- tarcza: 4G0615301A >> 4G0615301K >> 4G0615301T
- klocki: 4G0698151B >> 4G0698151M >> 4G0698151S
TYŁ (PR-2EA ->330 mm):
- tarcza: 4H0615601H >> 4H0615601K >> 4H0615601Q
- klocki: 4G0698451J >> 4G0698451M >> 4G0698451P >> 4G0698451L
Podałem więcej numerów, aby było łatwiej szukać .
Do tego najlepiej też dodać cztery śruby trzymające tarcze, ponieważ przeważnie nie można ich użyć ponownie, bo są zmasakrowane podczas ich odkręcania . Wszystkie są takie same i mają oznaczenie N10648301.
Przy okazji warto też wymienić płyn hamulcowy, bo i tak trzeba sporą część odessać ze zbiorniczka (cofanie tłoczków). Polecam ATE DOT4 SL.6 .
- tarcza: 4G0615301A >> 4G0615301K >> 4G0615301T
- klocki: 4G0698151B >> 4G0698151M >> 4G0698151S
TYŁ (PR-2EA ->330 mm):
- tarcza: 4H0615601H >> 4H0615601K >> 4H0615601Q
- klocki: 4G0698451J >> 4G0698451M >> 4G0698451P >> 4G0698451L
Podałem więcej numerów, aby było łatwiej szukać .
Do tego najlepiej też dodać cztery śruby trzymające tarcze, ponieważ przeważnie nie można ich użyć ponownie, bo są zmasakrowane podczas ich odkręcania . Wszystkie są takie same i mają oznaczenie N10648301.
Przy okazji warto też wymienić płyn hamulcowy, bo i tak trzeba sporą część odessać ze zbiorniczka (cofanie tłoczków). Polecam ATE DOT4 SL.6 .