Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi A6 C5 2.8 30V KOMPRESOR - więcej mocy 300+ /doładowanie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 29 mar 2017, 07:38

Wtedy uszkodzony był przepływomierz. Po wymianie ustąpiło.
Czasami zapalił się tryb awaryjny jak porządnie potrzymałem przy przyśpieszaniu na wysokich obrotach.
----------------------------------------------------------------
W jaki sposób reguluje się doładowanie w kompresorze? Chciałbym mniej momentu obrotowego, aby skrzynia i sprzęgło wytrzymała.

To też da się zrobić otwierając mocniej baypas i zamykając go póżniej.
Czym póżniej klapka baypasa się zamknie lub nie do końca się zamknie tym moment póżniej będzie na wyższych obrotach.

[ Dodano: 2017-03-29, 07:38 ]
Witam

Jeżeli już pytaniami się wyprztykaliście to czekam na pierwszego chętnego na konwersję.
Silnik 2.4 V6 powinien wypluć 240-251PS jeśli silnik bliski fabryki 2.8 V6 około 290-303PS.

Mile widziane również pytania odnośnie innych modeli V6 i V8 do pierwszego miej już EXPERYMENTALNEGO zamontowania KOMPRESORA w tych autach.

Mimo iż okazało się, że trzeba założyć więcej części nie ory. modelu to stawka nie wzrasta i pozostaje na poziomie 6,5k - A6 C5 / 2.4 , 2.8.

Do innych wydumek niestety inne kolektory ssące są potrzebne a filozofia TECHNICZNA nie zmienia się.

Jarosław-LT

PS. Ja tym czasem pomalutku, sukcesywnie projekt będę zapinał do ostatniego - najmocniejszego konia.... <rotfl>

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 29 mar 2017, 18:43

Jarek-LT, pytanie czysto teoretyczne o wytrzymałość korbowodów, jesteś pewien że taki moment przy 1600 nie zrobi z V6 silnika W6? W jaki sposób jest regulowane ciśnienie doładowania? Czy odpowiada za to sterownik silnika czy jest to zrobione na zasadzie tak jak w starych TD?

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 29 mar 2017, 19:43

Regulację doładowania masz poprzez goło na kompresorze. Chcesz większe doładowanie - dajesz na nim mniejsze kółko (wał szybciej się kręci = większe doładowanie).

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 29 mar 2017, 20:21

Qwerty01, chodzi o sterowanie bypassem w kompresorze, to taki "wastegate" jak przy turbinie. W starym TD sterowanie doładowaniem było poprzez wężyk puszczony z zimnej muszli na gruszkę która otwierała się odpowiednio przy zadanym ciśnieniu. Samo sterowanie turbiną a właściwie jej spoolem realizowała też pompa której "grzybek" był spięty z kolektorem dolotowym. Tutaj jeśli jest podobnie i ciśnienie z kolektora steruje gruszką bypassa to raczej ciężko będzie złagodzić wykres momentu.

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 30 mar 2017, 07:19

W jaki sposób reguluje się doładowanie w kompresorze? Chciałbym mniej momentu obrotowego, aby skrzynia i sprzęgło wytrzymała.

To też da się zrobić otwierając mocniej baypas i zamykając go póżniej.
Czym póżniej klapka baypasa się zamknie lub nie do końca się zamknie tym moment póżniej będzie na wyższych obrotach.

Miałeś odp. kilka postów wyżej. <milczek>

milosik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 30 sty 2011, 17:35
Lokalizacja: Lubki

Post autor: milosik » 07 kwie 2017, 17:42

jaki koszt do v8 manual?

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 08 kwie 2017, 07:47

Witam

Myśle, że jakoś strasznie różnica nie wzrosła by w SPAM do V6. Może 1k - 1,5k.
Temat oczywiście nowatorski może być wiele tech. podobnych mocowań i rozwiązań ale pewnie różnica jest. Po objeżdżonym KOMPRESORZE mogę przypuszczać o najmniejszym przyroście około 100PS czyli powinno wypluć 450PS.
Przy dobrym strojeniu wszystko co powyżej tych 450PS. <okok>

milosik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 30 sty 2011, 17:35
Lokalizacja: Lubki

Post autor: milosik » 08 kwie 2017, 19:34

ile dni potrzebujesz od momentu dostarczenia auta do jego odebrania? gdyby doszło strojenie z twojej strony jaki byłby koszt? czy masz w planach kompresor do v8? nie bardzo widzi mi się abym był pierwszy :)

che_pper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 21 mar 2016, 14:50
Lokalizacja: Białystok

Post autor: che_pper » 09 kwie 2017, 20:32

Hej, a dałbyś radę zrobić coś takiego do jeepa grand cherokee z 1994 silnik 5.2 v8? jaki przywidywany koszt?

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 10 kwie 2017, 11:59

8k do 9k pewnie w tym przedziale by wyszło.

Jarosław-LT

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 11 kwie 2017, 10:38

Jarku zakładaj warsztat, będziesz montował kompresory :)

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 17 kwie 2017, 16:02

milosnik -

Może ja spytam inaczej - na ile czasu MAX mógłbyś auto zostawić do założenia KOMPRESORA ???
Ja w takie fazie potrzebował bym 2 tyg.

Mam też już nowe info, lepsze info dla Ciebie.
W przypadku gdyby twoje auto trzymało moc z powodzeniem mogła by pęknąć granica 500KM. :shock:
Kompletniejsze info na PW.

Jarosław-LT
PS. Warsztat się robi... <luzik> będę montował KOMPRESORY do V6 i V8 AUDI itp.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 18 kwie 2017, 14:11

Ja niestety muszę odpuścić sobie takie rezanko. Musiałbym wymienić skrzynię. I czeka mnie malowanie całego auta bo ruda zaczyna wyłazić.

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 20 kwie 2017, 14:59

PIOTER211- nic straconego. Wyszykuj auto wizualnie, doprowadż technicznie silnik do ładu myśląc również o skrzyni a za rok czy półtora zrobimy akcje KOMPRESOR.
Po tym czasie wszystko odnośnie kompresora będzie w przysłowiowym ''małym paluszku.''

Jarosław-LT <lol>

dragon323
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 27 kwie 2017, 16:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: dragon323 » 27 kwie 2017, 16:33

Co do strojenia to tanim sposobem na zwiększenie ilości paliwa jest całkowicie mechaniczny FMU - Fuel Management Unit.

Jest to typ regulatora ciśnienia paliwa, który w przeciwieństwie do zwykłego regulatora zwiększa ciśnienie paliwa nieliniowo w SPAM do ciśnienia w kolektorze ssącym.

Normalny regulator np. 3,5 bara przy doładowaniu 1 bar podniesie ciśnienie w listwie też o 1 bar (do 4,5 bar w sumie). A FMU może zwielokrotnić wartość ciśnienia w listwie względem ciśnienia w kolektorze nawet do 14 razy (są też modele o mniejszym współczynniku oraz z płynną regulacją). Oczywiście wtedy limitem staje się ciśnienie jakie jest w stanie wytworzyć pompa paliwa.

Zakup z Niemiec nie jest taki drogi: http://www.ebay.pl/sch/i.html?_udlo=100 ... oc=2&rt=nc
Tylko widzę tam prosty model zwiększające ciśnienie tylko 3x bez możliwości regulacji i chyba też musi pozostać oryginalny regulator do regulacji ciśnienia paliwa przy jeździe na podciśnieniu.

Oczywiście nie jest to sposób, który zadowoli tuningowych purystów ale zawsze lepsze niż jazda bez strojenia. Choć jeśli silnik ma sondy szerokopasmowe to dawka paliwa jest sterowana w closed loop nawet przy gazie w podłodze więc jeszcze sterownik może podlać paliwa sam z siebie aby osiągnąć zadane AFR. Ale z tego co spojrzałem to AQD nie ma szerokopasmówek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja