Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Audi A6 C5 2.8 30V KOMPRESOR - więcej mocy 300+ /doładowanie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
SPEIN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 01 lip 2017, 14:52
Lokalizacja: DGL

Post autor: SPEIN » 01 lip 2017, 15:06

Witam i gratuluję sukcesu. Mam prośbę do Jarka. Czy możesz podłaczyć kabel do ecu i sprawdzić np. Vagcom jaką masz wartość masy powietrza przy max obrotach. Jeśli możesz to zrób to na luzie w czasie postoju. Przytrzymaj chwilę pedał gazu w podłodze żeby średnia wartość mass air była w miarę dokładna. Nie wiem w której grupie w Twoim sterowniku jest podana masa powietrza ale Ty pewnie wiesz. Dzięki pozdrawiam

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 12 wrz 2017, 07:44

230 ale cały dolot wraz z przepływomierzem jest przerobiony na 80mm.
Wtryski przy 4barach 380ccm.

luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: luke_A6 » 22 paź 2017, 15:48

Wcześniej byłem sceptycznie nastawiony do tematu, ale teraz mam pare pytań. Kompresor to koszt ok 1500zł, jaki jest koszt dorobienia kolektorów na cnc? Mam silnik apr stopien sprezania ten sam co aqd 10.1. W ack i alg jest 10.6 w amx 10.3. Nasze silniki najlepiej się nadają. http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 23f252af25

Zamiast dodatkowej chlodnicy wpiął bym się w obieg wody.

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 23 paź 2017, 07:27

Witam

1. Dorobienie kolektorów to koszt 2,5k
2. Obieg wody odpada ponieważ temperatura powyżej 50/60st jest już za wysoka w zwiększaniu mocy. Dlatego musi być osobny obieg.

luke_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zamość

Post autor: luke_A6 » 23 paź 2017, 16:49

Jaki stopien sprężania należy osiągnąć, żeby można bylo bezpiecznie pałować samochód jak w serii? Ewentualnie jakie doładowanie, jaka moc, żeby nie podnosić glowic na ten czas? Podstawe mógł bym zlecić w dobrze wyposazonym warsztacie na klasycznym sprzęcie. Formatka aluminiowa to grosze.. Kompresor to 06E145601L?

Może łatwiej tak to zrobić


Zastanawia mnie co z podciśnieniami zrobic przy zamontowanym kompresorze przed przepustnicą, np servo, mapsensor od gazu.

franekd4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 13 mar 2016, 21:07
Lokalizacja: LTM

Post autor: franekd4 » 03 lis 2017, 13:40

zastanawia mnie czy nie łatwiej by bylo zastosowac wiazke z kompem z 2,7bit s4 b5 ,mamy tam map sensor ,czujniki egt,do sterowania bypasem mozna by bylo przerobic gruche od turbo <mysli>

hubcio8520
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 13 gru 2017, 20:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hubcio8520 » 13 gru 2017, 22:20

Hej, zaciekawił mnie temat, czy mógłbym prosić o zdjęcia z poprzednich etapów składania autka? Bo linki wygasły, a chętnie bym się temu przyjrzał. Pozdrawiam

SZCZooR

Post autor: SZCZooR » 13 gru 2017, 23:12

Dżizys ku... Ja pie...
To serio??? Kompresor do V6 od audi???
Zesrałem sie..
Przeczytałem cały temat... I to serio działa? Wszystko gra ma tyle że można używać to na co dzień? Z żoną i dzieckiem? Do pracy i spowrotem a weekend na torze poszaleć?

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 16 gru 2017, 08:34

Spróbuję załadować na nowo zdjęcia o ile znajdę je i znajdę czas którego brak.
Obecnie robię SWAP na 8V FSI + KOMPRESOR. <radocha>

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 17 gru 2017, 13:34

I nic nie mówisz??? Żadnych zdjęć?? Jarku, zawiodłem się na Tobie....

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 17 gru 2017, 16:01

O kurcze .....będę musiał założyć chyba nowy temat z tym SWAP-em <milczek>

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 21 gru 2017, 11:18

Zakładaj, czekamy na info i fotki :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 11 sty 2018, 11:42

Jarek-LT pisze:Obecnie robię SWAP na 8V
A co to za 8 zaworówkę chcesz włożyć do C5 ? :| Czy miało być V8 ? ;) No i jak tak to do tego auta kompresor z S6 C7 czy innego auta?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 sty 2018, 11:58

może ABZ i pochodne z A8 D2 ;)

Jest na pewno jeden projekt z taką V8 w A4 B5 :)

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 11 sty 2018, 19:25

Mój projekt V6 KOMPRESOR jest już w innej budzie A6C5 sedana którą kupiłem na projekt V8. Okazało się , że cały OKAZ jest w dużo lepszym stanie jak mój AVANT i żonie lepiej odpowiada i pasuje.

Z tego względu do budy AVANT A6 C5 jest montowany PROJEKT KOMPRESOR V8.
Wspomnę , że silnik jednak FSI - V8 4,2/ 450KM. CFSA z RS4 B7.
Po SWAPIE dokładam oczywiście kompresor i projekt chciał bym zamknąć szóstką z przodu.

Czy uda się - zobaczymy. 600+ będzie napewno. Projekt KOMPRESOR to poprostu inna kategoria jeżdżenia i przyśpieszania nieporównywalna do wolnossaka.

TUTAJ dowód, że jest to osiągalne jednak za ułamek ceny APR.

http://www.goapr.co.uk/products/stage3plus_b7_rs4.html

Peak Mechanical Horsepower (HP) 414 HP 418 HP 606 HP 626 HP 688 HP

Silnik już wsadzony w bude, walczyłem z tym 3 miechy i wypatrzone dwa typy KOMPRESORA V8.
Jednak zdecydowałem sie na kompresor z Jaguara 5.0 - TVS1900
Jest już przerabiany i pasowany pod silnik.

Jarek-LT <okok>
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 sty 2018, 20:33 przez Jarek-LT, łącznie zmieniany 7 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl