Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

wyje pompa od wspomagania

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
xl678
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 01 kwie 2015, 19:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: xl678 » 28 gru 2016, 11:04

No to pompa wymieniona.
Po trzech miesiącach jazdy w bagażniku przyszedł na nią czas <rotfl>
Dodatkowo przedmuchany cały układ,umyty zbiornik i sito oraz zalany oryginalny płyn ( 50 zł/l)
Ciekaw jestem co z tego wyjdzie.
Na razie mam wrażenie,że nieco lżej pracuje kierownica.
Stara pompa miała 11,a nowa 13 bar.
Tak jak napisał kolega z montażem nie było żadnych problemów.
Jedyne co trzeba było zrobić to przekręcić kolanko zasilenia pompy.
Bez problemu udało się to zrobić w imadle.

Awatar użytkownika
marc26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 10 sie 2012, 11:06
Lokalizacja: Grodków/opolskie

Post autor: marc26 » 19 sty 2017, 14:49

Witam.

Mam pytanie co sądzicie o takiej pompie wspomagania.


Moja wyje i nie działa przy niskich obrotach.
Wcześniejsza używka wytrzymała rok.

Może taka http://www.esen.pl/pl/8802-pompa-wspoma ... results=51


pompa 4B0145156A

Pozdrawiam.

Bielus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 31 maja 2009, 23:01
Lokalizacja: rybnik

Post autor: Bielus » 23 lut 2017, 09:10

Witam, mam problem z pompą wspomagania. Stara pompa zakończyła żywot i zakupiłem nową. Objechała miesiąc i zaczęła tak jakby stukać. Stary płyn był brązowy (ciemny) więc przy wymianie pompy wypłukałem układ i zalałem świeżym płynem. Pompa stukała może z dwa dni po czym przestała działać. Płyn się nie pieni i miał kolor zielony, żadnych opiłków czy czegoś niepokojącego. Przyznam się że kupiłem tanią pompę i wyczytałem że to shit...kupiłem tym razem nową pompę w skodzie. Wczoraj montaż i wszystko super aż do pierwszych 40km, objawy te same, stukanie na wolnych obrotach a przy wyższych jakby mniej ją słychać. Nie mam już siły :( jakieś pomysły sugestie? Dzięki i pozdrawiam

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 23 mar 2017, 22:15

Może mi ktoś podpowiedzieć, jak ściągnąć pasek z kółka pasowego pompy wspomagania, i potem jak zakładać/napiąć dobrze ten pasek? Zachodzę w głowę jak to można zrobić i gdybym wiedział to bym się skusił na zamianę mojej pompy oryginalnej 110 bar na 130 bar tak jak to opisał Frugo1.

Oczywiście mowa o silniku v6 2.4 APS.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 27 mar 2017, 08:30

pearl1985 pisze:Może mi ktoś podpowiedzieć, jak ściągnąć pasek z kółka pasowego pompy wspomagania, i potem jak zakładać/napiąć dobrze ten pasek? Zachodzę w głowę jak to można zrobić i gdybym wiedział to bym się skusił na zamianę mojej pompy oryginalnej 110 bar na 130 bar tak jak to opisał Frugo1.

Oczywiście mowa o silniku v6 2.4 APS.
Musisz poluzować napinacz, klucz 17 chyba, i ciągniesz w stronę przeciwną do napinania, i ściągasz pasek ( napinacz jest na sprężynie więc nic nie trzeba napinać itp. ) Wieczorem jak znajdę fotkę to wrzucę żebyś widział jak to wygląda :)

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 27 mar 2017, 09:05

Byłbym wdzięczny za fotkę. Pompę kupiłem z 2008 roku :) Także 9 lat młodszą pompę będę mieć w SPAM do mojej ori :) Pozostaje mi tylko kupić klucz 17-nastkę chyba nasadkowy taki kątowy bo tam między chłodnicą a tym napinaczem jak zaglądałem w weekend to mało miejsca jest i ciężko będzie tym kluczem kręcić. Jak to skompletuję to ogień i zrzucam pompę a starą regenerowaną oddaję bo już wróciła raz na reklamację i nadal mi jazgocze między 2700-2800 obr. a stara pompa która już nie dawała rady nic a nic nie jazgotała tylko przy max skręcie się odzywała i po rozgrzaniu oleju bardziej zaczęła gadać.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 27 mar 2017, 19:48

Dobrze, że się przypomniałeś bo nie zdążyłem wczoraj za co z góry przepraszam. Tutaj fotka, klucz nasadowy wystarczy i do tego grzechotka i kawałek rurki i powinno pójść ( ewentualnie można ściągnąć wentylator od klimy i powinno pójść bez problemu). Kręcisz zgonie z ruchem wskazówek zegara i w otwór na foto wciskasz jakiś "bolec" np kluczyk imbusowy ( to zablokuje napinacz ) i to tyle :)

Obrazek

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 29 mar 2017, 21:44

Frugo1 pisze:Udało mi się rozwiązać problem wyjącej pompy :) zobaczymy na jak długo i czy nic się nie będzie działo. Jest to moja 4 lub 5 pompa, zaryzykowałem zakup pompy od a6 c6 i pasuje idealnie do c5. Moja pompa miała numer 4B0145156, kupiona 4F0145155A od AUDI A6 C6 2.7 3.0TDI - pompa z 2014r 130bar.
Kolego Frugo1! Za te powyższe słowa masz u mnie ogromne piwo! A nawet zgrzewkę! Kupiłem dokładnie taką samą pompę do mojej 2.4V6 APS, sam zdemontowałem i zamontowałem pompę według twojej pomocy oraz przyjaciela mechanika i powiem tak. Chodzi teraz wszystko jak fabryka. Zrobiłem już 50km i od pierwszych kilometrów zero zgrzytów, stukań, pukań, jazgotów i innych historii. Wreszcie jest cisza, spokój i świetne wspomaganie!

Baardzo ale to baardzo Ci dziękuję jeszcze raz za info z numerami pompy! Ta informacja do Twojego posta powinna być przypięta jako obowiązkowy temat dla osób które wiedzą że mają ustrzeloną pompę i szukają ratunku.

Ja wsadziłem na początku ori regenerowaną 110barów tak jak etka pokazywała i była że tak powiem kicha. Traciłem wspomaganie, jazgotałam na max skręcie taki jazgot był że dramat.

Po reklamacji jak wróciła ta sama pompa z wymienionym tłoczkiem czy czym tam, to było lepiej ale wciąż pompę było słychać i traciłem wspomaganie.

Dopiero Twój patent rozwiązał wszelkie moje problemy.

Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc i podzielenie się sekretną wiedzą!

Aaaa i zapomniałem dodać.
Używana pompa 130 bar z 2008 roku kosztowała mnie 100zł i 50zł gruszka bo ułamałem uchwyt :D jak się szarpałem z pompą :D Ale było warto!

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 29 mar 2017, 22:04

Cieszę się że mogłem pomóc :> oby wspomaganie chodziło jak najdłużej <okok>

xl678
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 01 kwie 2015, 19:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: xl678 » 30 mar 2017, 09:06

Jak na razie u mnię też ten patent działa.
Trzy miesiące i cisza.
Oby tak zostało.

<okok>

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 30 mar 2017, 19:15

Czy ona pasuje do wszystkich C5??niezlaeznie od silnika bo czytalem juz o tym wczesniej ale nie wiem czy do mnie podejdzie tez , bo u mnie siedzi 4D0145155K i wyglada troche inaczej sama budowa

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 30 mar 2017, 19:32

marcin85 pisze:Czy ona pasuje do wszystkich C5??niezlaeznie od silnika bo czytalem juz o tym wczesniej ale nie wiem czy do mnie podejdzie tez , bo u mnie siedzi 4D0145155K i wyglada troche inaczej sama budowa
U Ciebie niestety jest inna pompa, może w nowszych modelach audi z silnikami 4.2 jest taka sama trzeba by zaryzykować :p

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 30 mar 2017, 20:55

Cześć to w końcu jaki ten płyn łac, z ASO czy mogę być febi zielony?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 31 mar 2017, 11:14

Moja od 2013r. lata na Febi zielonym (wtedy mi wąż strzelił, a wcześniej nie wiem co było) i póki co odpukać działa.

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 31 mar 2017, 11:19

Mój lata na febi 06161 (syntetyk, zielony). Butelka też jest zielona. Płukankę robiłem boxolem 5l bańka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl