wyje pompa od wspomagania
No to pompa wymieniona.
Po trzech miesiącach jazdy w bagażniku przyszedł na nią czas
Dodatkowo przedmuchany cały układ,umyty zbiornik i sito oraz zalany oryginalny płyn ( 50 zł/l)
Ciekaw jestem co z tego wyjdzie.
Na razie mam wrażenie,że nieco lżej pracuje kierownica.
Stara pompa miała 11,a nowa 13 bar.
Tak jak napisał kolega z montażem nie było żadnych problemów.
Jedyne co trzeba było zrobić to przekręcić kolanko zasilenia pompy.
Bez problemu udało się to zrobić w imadle.
Po trzech miesiącach jazdy w bagażniku przyszedł na nią czas
Dodatkowo przedmuchany cały układ,umyty zbiornik i sito oraz zalany oryginalny płyn ( 50 zł/l)
Ciekaw jestem co z tego wyjdzie.
Na razie mam wrażenie,że nieco lżej pracuje kierownica.
Stara pompa miała 11,a nowa 13 bar.
Tak jak napisał kolega z montażem nie było żadnych problemów.
Jedyne co trzeba było zrobić to przekręcić kolanko zasilenia pompy.
Bez problemu udało się to zrobić w imadle.
Witam.
Mam pytanie co sądzicie o takiej pompie wspomagania.
Moja wyje i nie działa przy niskich obrotach.
Wcześniejsza używka wytrzymała rok.
Może taka http://www.esen.pl/pl/8802-pompa-wspoma ... results=51
pompa 4B0145156A
Pozdrawiam.
Mam pytanie co sądzicie o takiej pompie wspomagania.
Moja wyje i nie działa przy niskich obrotach.
Wcześniejsza używka wytrzymała rok.
Może taka http://www.esen.pl/pl/8802-pompa-wspoma ... results=51
pompa 4B0145156A
Pozdrawiam.
Witam, mam problem z pompą wspomagania. Stara pompa zakończyła żywot i zakupiłem nową. Objechała miesiąc i zaczęła tak jakby stukać. Stary płyn był brązowy (ciemny) więc przy wymianie pompy wypłukałem układ i zalałem świeżym płynem. Pompa stukała może z dwa dni po czym przestała działać. Płyn się nie pieni i miał kolor zielony, żadnych opiłków czy czegoś niepokojącego. Przyznam się że kupiłem tanią pompę i wyczytałem że to shit...kupiłem tym razem nową pompę w skodzie. Wczoraj montaż i wszystko super aż do pierwszych 40km, objawy te same, stukanie na wolnych obrotach a przy wyższych jakby mniej ją słychać. Nie mam już siły jakieś pomysły sugestie? Dzięki i pozdrawiam
Może mi ktoś podpowiedzieć, jak ściągnąć pasek z kółka pasowego pompy wspomagania, i potem jak zakładać/napiąć dobrze ten pasek? Zachodzę w głowę jak to można zrobić i gdybym wiedział to bym się skusił na zamianę mojej pompy oryginalnej 110 bar na 130 bar tak jak to opisał Frugo1.
Oczywiście mowa o silniku v6 2.4 APS.
Oczywiście mowa o silniku v6 2.4 APS.
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Musisz poluzować napinacz, klucz 17 chyba, i ciągniesz w stronę przeciwną do napinania, i ściągasz pasek ( napinacz jest na sprężynie więc nic nie trzeba napinać itp. ) Wieczorem jak znajdę fotkę to wrzucę żebyś widział jak to wyglądapearl1985 pisze:Może mi ktoś podpowiedzieć, jak ściągnąć pasek z kółka pasowego pompy wspomagania, i potem jak zakładać/napiąć dobrze ten pasek? Zachodzę w głowę jak to można zrobić i gdybym wiedział to bym się skusił na zamianę mojej pompy oryginalnej 110 bar na 130 bar tak jak to opisał Frugo1.
Oczywiście mowa o silniku v6 2.4 APS.
Byłbym wdzięczny za fotkę. Pompę kupiłem z 2008 roku Także 9 lat młodszą pompę będę mieć w SPAM do mojej ori Pozostaje mi tylko kupić klucz 17-nastkę chyba nasadkowy taki kątowy bo tam między chłodnicą a tym napinaczem jak zaglądałem w weekend to mało miejsca jest i ciężko będzie tym kluczem kręcić. Jak to skompletuję to ogień i zrzucam pompę a starą regenerowaną oddaję bo już wróciła raz na reklamację i nadal mi jazgocze między 2700-2800 obr. a stara pompa która już nie dawała rady nic a nic nie jazgotała tylko przy max skręcie się odzywała i po rozgrzaniu oleju bardziej zaczęła gadać.
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Dobrze, że się przypomniałeś bo nie zdążyłem wczoraj za co z góry przepraszam. Tutaj fotka, klucz nasadowy wystarczy i do tego grzechotka i kawałek rurki i powinno pójść ( ewentualnie można ściągnąć wentylator od klimy i powinno pójść bez problemu). Kręcisz zgonie z ruchem wskazówek zegara i w otwór na foto wciskasz jakiś "bolec" np kluczyk imbusowy ( to zablokuje napinacz ) i to tyle
Kolego Frugo1! Za te powyższe słowa masz u mnie ogromne piwo! A nawet zgrzewkę! Kupiłem dokładnie taką samą pompę do mojej 2.4V6 APS, sam zdemontowałem i zamontowałem pompę według twojej pomocy oraz przyjaciela mechanika i powiem tak. Chodzi teraz wszystko jak fabryka. Zrobiłem już 50km i od pierwszych kilometrów zero zgrzytów, stukań, pukań, jazgotów i innych historii. Wreszcie jest cisza, spokój i świetne wspomaganie!Frugo1 pisze:Udało mi się rozwiązać problem wyjącej pompy zobaczymy na jak długo i czy nic się nie będzie działo. Jest to moja 4 lub 5 pompa, zaryzykowałem zakup pompy od a6 c6 i pasuje idealnie do c5. Moja pompa miała numer 4B0145156, kupiona 4F0145155A od AUDI A6 C6 2.7 3.0TDI - pompa z 2014r 130bar.
Baardzo ale to baardzo Ci dziękuję jeszcze raz za info z numerami pompy! Ta informacja do Twojego posta powinna być przypięta jako obowiązkowy temat dla osób które wiedzą że mają ustrzeloną pompę i szukają ratunku.
Ja wsadziłem na początku ori regenerowaną 110barów tak jak etka pokazywała i była że tak powiem kicha. Traciłem wspomaganie, jazgotałam na max skręcie taki jazgot był że dramat.
Po reklamacji jak wróciła ta sama pompa z wymienionym tłoczkiem czy czym tam, to było lepiej ale wciąż pompę było słychać i traciłem wspomaganie.
Dopiero Twój patent rozwiązał wszelkie moje problemy.
Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc i podzielenie się sekretną wiedzą!
Aaaa i zapomniałem dodać.
Używana pompa 130 bar z 2008 roku kosztowała mnie 100zł i 50zł gruszka bo ułamałem uchwyt :D jak się szarpałem z pompą :D Ale było warto!
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
U Ciebie niestety jest inna pompa, może w nowszych modelach audi z silnikami 4.2 jest taka sama trzeba by zaryzykowaćmarcin85 pisze:Czy ona pasuje do wszystkich C5??niezlaeznie od silnika bo czytalem juz o tym wczesniej ale nie wiem czy do mnie podejdzie tez , bo u mnie siedzi 4D0145155K i wyglada troche inaczej sama budowa
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy