[AML 2.4 165 KM] WYPADANIE ZAPŁONU CYLINDER 1,3,5
[AML 2.4 165 KM] WYPADANIE ZAPŁONU CYLINDER 1,3,5
Witam wszystkich zwracam się do was o pomoc ponieważ już nie wiem gdzie mam szukać ratunku dwaj zaufani mechanicy się poddali, dodam że nie jestem mechanikiem. Posiadam Audi 2,4 Quattro rok prod 2001, kod silnika AML, auto bez gazu. Problem zaczął się w Październiku ubiegłego roku a mianowicie w zakresie prędkości między 30 a 70 km/h migała kontrolka check engine po paru dniach zapaliła się na stałe pojechałem do mechanika podpiął AutoBosa i wyszły takie błędy:
KOD: P0341 - Obwód czujnika pozycji rozrządu sygnał poza zakresem/wydajności, STATUS - 35
KOD- P0300 - wykryte przypadkowe/wielokrotne przerwy zapłonów w cylindrach, STATUS- 35
KOD- P0301- wykryto wypadanie zapłonu w cylindrze 1, STATUS- 35
KOD- P0303- Wykryto wypadanie zapłonu w cylindrze 3, STATUS-35
KOD- P0305- Wykryto wypadanie zapłonu w cylindrze 5, STATUS-35
Wszystkie błędy są tylko na jednej stornie, pozatym po odpaleniu odnosze wrażenie że delikanie trzęsie samochodem ale obroty tak na oko to 700.
No i teraz naprawy jak narazie wymienione zostało:
Świece, czujniki położenia wałka rozrządu, rozrząd kompletny i ustawiony na przyrządzie, i dzisiaj został wymieniony napinacz faz rozrządu od strony pasażera, kable opryskane przebić nie ma. Wszystkie te zabiegi nic nie dały dalej wyskakują te same błędy. Dodatkowo dzisiaj sprawdzona kompresia na cylindrach 1,3,5 i na wszystkich trzech wartość 8. Jeśli ktoś ma pomysł to bardzo proszę o pomoc.
KOD: P0341 - Obwód czujnika pozycji rozrządu sygnał poza zakresem/wydajności, STATUS - 35
KOD- P0300 - wykryte przypadkowe/wielokrotne przerwy zapłonów w cylindrach, STATUS- 35
KOD- P0301- wykryto wypadanie zapłonu w cylindrze 1, STATUS- 35
KOD- P0303- Wykryto wypadanie zapłonu w cylindrze 3, STATUS-35
KOD- P0305- Wykryto wypadanie zapłonu w cylindrze 5, STATUS-35
Wszystkie błędy są tylko na jednej stornie, pozatym po odpaleniu odnosze wrażenie że delikanie trzęsie samochodem ale obroty tak na oko to 700.
No i teraz naprawy jak narazie wymienione zostało:
Świece, czujniki położenia wałka rozrządu, rozrząd kompletny i ustawiony na przyrządzie, i dzisiaj został wymieniony napinacz faz rozrządu od strony pasażera, kable opryskane przebić nie ma. Wszystkie te zabiegi nic nie dały dalej wyskakują te same błędy. Dodatkowo dzisiaj sprawdzona kompresia na cylindrach 1,3,5 i na wszystkich trzech wartość 8. Jeśli ktoś ma pomysł to bardzo proszę o pomoc.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Cewka dzisiaj była wymieniona na NGK i niestety dalej to samo, ale sprawdziliśmy kompresje na wszystkich cylindrach i teraz tak cylindry 1,3,5 wartość 8 bar a cylindry 2,4,6 wartość 13 bar. A co do rozrządu to w grudniu był wymieniany w całości i ustawiany na przyrządach ale po wymianie rozrządu nic się nie zmieniło
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
rad2341, źle piszesz. Cylindry są inaczej ułożone.
kolejnosc-cylindrow-audi-a6-c6-vt74348.htm#755190
kolejnosc-cylindrow-audi-a6-c6-vt74348.htm#755190
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
Być może i źle podałem pisałem jak mi się wydawało ale po sprawdzeniu na wujku google schemat faktycznie inaczej niż napisałem. Teraz tylko pytanie co dalej z tym zrobić. Mój mechanik jak wymienialiśmy napinacz faz rozrządu to coś mówił że chyba już ktoś wsadzał łapy do silnika bo są ślady na śrubach od panewek i teraz jak wyszło szydło z tą kompresją to nie wiadomo jak to ugryźć bo mechanik powiedział że ten co wcześniej tu grzebał to mógł albo przestawić o jeden ząbek łańcuch na napinaczu albo wsadził niewłaściwy wałek rozrządu i są np. dwa ssące wałki. I jeszcze się zapytam czy może jakimś cudem ktoś ma schemat ustawienia wałów rozrządu do silnika aml bo niestety ale kolega google podaje schematy wymiany rozrządu, a nie za bardzo chce udawać się do serwisu Audi bo koszt naprawy będzie nieproporcjonalny do wartości samochodu.