Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AML 2.4 165 KM] WYPADANIE ZAPŁONU CYLINDER 1,3,5

Silniki benzynowe
hak64
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 07 lut 2017, 19:42
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: hak64 » 04 mar 2017, 10:45

" mechanik powiedział że ten co wcześniej tu grzebał to mógł albo przestawić o jeden ząbek łańcuch na napinaczu albo wsadził niewłaściwy wałek rozrządu i są np. dwa ssące wałki. "
Mechanicy nie lubią przyjmować winy na własną klatę i zwykle wymyślają tego winnego. Moim zdaniem przy wymianie rozrządu gościu coś spartolił, a teraz boi się że będzie musiał robić ponownie w ramach reklamacji.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

rad2341
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:21
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: rad2341 » 04 mar 2017, 11:00

hak64 powiem tak, naprawiam samochody u tego mechanika od około 12 lat tak jak i moja rodzina i nigdy nie spierd.... roboty, poza tym byłem przy wymianie rozrządu i napinacza fazy rozrządu a dodatkowo na samym początku napisałem że problem pojawił sie przed wymianą rozrządu tak więc pisanie że mój mechanik spartolił jest bezzasadne

maniocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 28 lut 2016, 14:06
Lokalizacja: Mrągowo/Olsztyn

Post autor: maniocek » 04 mar 2017, 11:07

Porównując jakie ciśnienia napisałeś i numerację cylindrów, widać że na jednej głowicy ciśnienia nie ma (na wszystkich 3 cylindrach) a na drugiej głowicy wszystko OK. Coś to podejrzane.

Zrób logi statyczne i dynamiczne, wyjdzie wsio.
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 06 mar 2017, 23:56

Wypadanie zapłonu spowodowane przestawieniem rozrządu. Cylindry 1,3,5 pracują w silniku tak:
1 i 6, 3 i 4, 2 i 5 a zatem biorąc pod uwagę kompresje masz pokrzywione zawory w głowicy w skutek zetknięcia się pewnie środkowych zaworów dolotowych z tłokami. Głowice do ściągnięcia aby wymienić zawory i dotrzeć gniazda zaworowe. Na pierwszy rzut oka mogą wydawać się ok lecz pewnie idealnie się nie domykają powodując za niską kompresję.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 mar 2017, 01:09

ok ale z tym wałkiem że niby inny , to się kupy nie trzyma bo czemu byłaby niska kompresja na 5 cylindrze skoro on jest po stronie kierowcy , a 1 i 3 po stronie pasażera?

maniocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 28 lut 2016, 14:06
Lokalizacja: Mrągowo/Olsztyn

Post autor: maniocek » 07 mar 2017, 06:01

wegrzyn6, bendzji, chyba nie zrozumieliście.

Założyciel tematu napisał:
dzisiaj sprawdzona kompresia na cylindrach 1,3,5 i na wszystkich trzech wartość 8.
Po czym stwierdził:
tak jak mowilem nie jestem mechanikiem i nie za bardzo rozumiem pytanie. Mogę powiedzieć ze cylindry są ulożone tak:
5 6
3 4
1 2
Co wiadomo że jest nieprawdą, cylindry w Vce są inaczej ułożone.

Czyli na nasze, to nie ma kompresji na cylindrach 1,2,3 , czyli cała strona pasażera.
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.

rad2341
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:21
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: rad2341 » 07 mar 2017, 09:14

Zgadza się kompresji 8 bar jest po stronie prawej tej od pasażera na wszystkich trzech cylindrach 1,2,3 jest równiutko 8 bar a po stronie lewej od kierowcy na wszystkich trzech 2,4,6 jest kompresja 13 bar. Z ułożeniem cylindrów się walnąłem ale później to sprostowałem.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 mar 2017, 09:33

ok to już wszystko pasuje :D niezły miszmasz wyszedł <okok>

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 08 mar 2017, 21:46

Chyba się nie myle ponieważ ja określiłem położenie tych z 8bar. po wklejonych błędach a nie po tym jak to założyciel wątku opisał omylnie.
3=6
2=5
1=3
Doszło do wyprzedzenia wału korbowego nad wałkami rozrządu. Usterka prawie niemożliwa do wykonania naturalnie obstawiam kiedyś błąd człowieka. Złe ustawienie wału podczas składania rozrządu.

ARTUROO27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 25 cze 2015, 19:49
Lokalizacja: Łomża

Post autor: ARTUROO27 » 10 mar 2017, 12:26

Witam żeby nie zaśmiecać forum to podepne się tu z szybkim pytaniem. Problem jest zarówno na ob jak i lpg.ogólnie auto jeździ dobrze, pracuje równo, przyspiesza ok, ale czasem jadąc w trasie i wyprzedzając z pełnym butem zaczyna migać check i auto traci moc , szarpie. Przejeżdżając parę km problem znika sam bądź wystarczy zatrzymać się, zgasić silnik na 10 min i po kłopocie. Świece mają 2 lata, błędy wywala mi p1242, p0300, p0306. Czyżby padala cewka? Jeżdżąc normalnie check nie pali się, a auto tylko czasem delikatnie szarpnie jak wcisne gaz w podłogę

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 10 mar 2017, 13:04

To nie cewka. Prawdopodobnie masz problem z lpg. Do spr. reduktor filtry wtryski.

ARTUROO27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 25 cze 2015, 19:49
Lokalizacja: Łomża

Post autor: ARTUROO27 » 10 mar 2017, 14:13

Faktycznie ;-) przeczytaj uważnie to co napisałem. NA lpg i pb jest Tak samo

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 mar 2017, 14:30

Sprawdź świecę i cewkę na 6 cylindrze.

ARTUROO27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 25 cze 2015, 19:49
Lokalizacja: Łomża

Post autor: ARTUROO27 » 10 mar 2017, 14:55

A jak cewke sprawdzić? Najdziwniejsze, że to tylko w trasie się robi

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 mar 2017, 16:17

Jeśli masz zrobiony układ na osobnych cewkach to zamień miejscami. No i sprawdź w pierwszej kolejności świece. Po pierwsze jak mocno jest dokręcona (czy jesteś ją w stanie "palcami" wykręcić), a po drugie w jakim stanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga