Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AML 2.4 165 KM] WYPADANIE ZAPŁONU CYLINDER 1,3,5

Silniki benzynowe
rad2341
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:21
Lokalizacja: Siedlce

[AML 2.4 165 KM] WYPADANIE ZAPŁONU CYLINDER 1,3,5

Post autor: rad2341 » 01 mar 2017, 22:02

Witam wszystkich zwracam się do was o pomoc ponieważ już nie wiem gdzie mam szukać ratunku dwaj zaufani mechanicy się poddali, dodam że nie jestem mechanikiem. Posiadam Audi 2,4 Quattro rok prod 2001, kod silnika AML, auto bez gazu. Problem zaczął się w Październiku ubiegłego roku a mianowicie w zakresie prędkości między 30 a 70 km/h migała kontrolka check engine po paru dniach zapaliła się na stałe pojechałem do mechanika podpiął AutoBosa i wyszły takie błędy:
KOD: P0341 - Obwód czujnika pozycji rozrządu sygnał poza zakresem/wydajności, STATUS - 35
KOD- P0300 - wykryte przypadkowe/wielokrotne przerwy zapłonów w cylindrach, STATUS- 35
KOD- P0301- wykryto wypadanie zapłonu w cylindrze 1, STATUS- 35
KOD- P0303- Wykryto wypadanie zapłonu w cylindrze 3, STATUS-35
KOD- P0305- Wykryto wypadanie zapłonu w cylindrze 5, STATUS-35
Wszystkie błędy są tylko na jednej stornie, pozatym po odpaleniu odnosze wrażenie że delikanie trzęsie samochodem ale obroty tak na oko to 700.
No i teraz naprawy jak narazie wymienione zostało:
Świece, czujniki położenia wałka rozrządu, rozrząd kompletny i ustawiony na przyrządzie, i dzisiaj został wymieniony napinacz faz rozrządu od strony pasażera, kable opryskane przebić nie ma. Wszystkie te zabiegi nic nie dały dalej wyskakują te same błędy. Dodatkowo dzisiaj sprawdzona kompresia na cylindrach 1,3,5 i na wszystkich trzech wartość 8. Jeśli ktoś ma pomysł to bardzo proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 mar 2017, 22:11

a reszta cylindrów jaka kompresja?

hak64
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 07 lut 2017, 19:42
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: hak64 » 02 mar 2017, 05:58

Podejrzewam, cewka do wymiany.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 mar 2017, 07:19

Tez stawiam na cewke.

rad2341
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:21
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: rad2341 » 02 mar 2017, 08:25

Na 2,4,6 nie spradzaliśmy kompresji. A co do cewki to możliwe żeby tylko na jednej stronie było wypadanie ???

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 02 mar 2017, 12:34

Możliwe. Coś za niskie te ciśnienie na cylindrach. Jak dobrze pamiętam z elsy to min. to 9 bar.
Z regóły jeżeli problem z zapłonem to powinno się całość wymieniać,kable i świeczki.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 mar 2017, 17:15

Nie diczytalem wartosci sprezania ale fakt 8bar to totalnie nisko.
Powinno byc z zakresu 11-14bar

hak64
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 07 lut 2017, 19:42
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: hak64 » 02 mar 2017, 17:27

Jeśli kompresja z jednej strony jest tak słaba, to prawdopodobnie przeskoczył rozrząd na jednym wałku.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

rad2341
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:21
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: rad2341 » 03 mar 2017, 16:52

Cewka dzisiaj była wymieniona na NGK i niestety dalej to samo, ale sprawdziliśmy kompresje na wszystkich cylindrach i teraz tak cylindry 1,3,5 wartość 8 bar a cylindry 2,4,6 wartość 13 bar. A co do rozrządu to w grudniu był wymieniany w całości i ustawiany na przyrządach ale po wymianie rozrządu nic się nie zmieniło

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 03 mar 2017, 17:12

Jak tam sa cylindry ponumerowane?

rad2341
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:21
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: rad2341 » 03 mar 2017, 19:35

tak jak mowilem nie jestem mechanikiem i nie za bardzo rozumiem pytanie. Mogę powiedzieć ze cylindry są ulożone tak:
5 6
3 4
1 2

maniocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 28 lut 2016, 14:06
Lokalizacja: Mrągowo/Olsztyn

Post autor: maniocek » 03 mar 2017, 19:54

rad2341, źle piszesz. Cylindry są inaczej ułożone.

kolejnosc-cylindrow-audi-a6-c6-vt74348.htm#755190
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.

wysota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 06 sty 2013, 02:46
Lokalizacja: konin

Post autor: wysota » 03 mar 2017, 21:54

Według Elsy wartość ciśnienia to od 9 do 14 barów, wartość zużycia 7.5 bara co do kolejności cylindrów mogę jutro sprawdzić u siebie jak to wygląda bo nie pamiętam :p

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 03 mar 2017, 22:06

Tam są cyferki na deklach zaworów,nie musisz być mechanikiem do odczytania ich.

rad2341
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:21
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: rad2341 » 04 mar 2017, 09:17

Być może i źle podałem pisałem jak mi się wydawało ale po sprawdzeniu na wujku google schemat faktycznie inaczej niż napisałem. Teraz tylko pytanie co dalej z tym zrobić. Mój mechanik jak wymienialiśmy napinacz faz rozrządu to coś mówił że chyba już ktoś wsadzał łapy do silnika bo są ślady na śrubach od panewek i teraz jak wyszło szydło z tą kompresją to nie wiadomo jak to ugryźć bo mechanik powiedział że ten co wcześniej tu grzebał to mógł albo przestawić o jeden ząbek łańcuch na napinaczu albo wsadził niewłaściwy wałek rozrządu i są np. dwa ssące wałki. I jeszcze się zapytam czy może jakimś cudem ktoś ma schemat ustawienia wałów rozrządu do silnika aml bo niestety ale kolega google podaje schematy wymiany rozrządu, a nie za bardzo chce udawać się do serwisu Audi bo koszt naprawy będzie nieproporcjonalny do wartości samochodu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga