Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

allroad C5 2.7 T '05 SWAP TYŁ z S4 B6/B7 zacisk C43 S6 C5

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
DepecheGreg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 cze 2015, 01:53
Lokalizacja: Kraków

allroad C5 2.7 T '05 SWAP TYŁ z S4 B6/B7 zacisk C43 S6 C5

Post autor: DepecheGreg » 17 lis 2015, 21:14

Planuję zrobić SWAP tylnych hamulców z S4 B6/B7, tarcze 300x22 do mojego allroad'a C5 2.7 T quattro '05. Obecne tarcze 255 mm wydają się śmieszne do mocy i masy auta.

Widziałem sporo takich projektów w USA. Czy robił ktoś coś podobnego? Wiem, że potrzebuję zacisk C43 z S4 B5, allroad'a 4.2, lub S6 C5 oraz adaptery, byłbym wdzieczny za ewentualny namiar do adapterów.

http://store.034motorsport.com/big-brak ... escription

Wiem, że praktykuje się też tył z A8 310 mm.

tb303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
Imię: Robert
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Post autor: tb303 » 18 lis 2015, 21:57

Nie chciało się poszukać... http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 8&t=126431
U mnie będzie to troszkę inaczej, wraz z kolegą Zbój udoskonaliliśmy patent z linku powyżej, napiszę w okolicach weekendu czy się wszystko udało i jaki jest tego efekt...

Awatar użytkownika
DepecheGreg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 cze 2015, 01:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DepecheGreg » 18 lis 2015, 22:30

tb303 pisze:Nie chciało się poszukać... http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 8&t=126431
U mnie będzie to troszkę inaczej, wraz z kolegą Zbój udoskonaliliśmy patent z linku powyżej, napiszę w okolicach weekendu czy się wszystko udało i jaki jest tego efekt...
Chciało, chciało ;) ten wątek znam od dawna :), czekałem na ewentualne bardziej aktualne inne sugestie lub pomysły z gotowym zestawem adapterów dostępnych w sieci w PL.

Rozważam jeszcze tył S8 D2 280 mm, zobaczę co uda się upolować w dobrej cenie. Przód będzie A8 D3/Phaeton 360 mm. Z góry dzięki za info co Wam się uda wymodzić :) Mam kilka plików .pdf z podobnymi przekładkami z USA (mogę podesłać na mail).

tb303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
Imię: Robert
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Post autor: tb303 » 28 lis 2015, 09:57

Witam u mnie wyszło tak
Adapter użyty z linku powyżej po lekkiej modernizacji wyszedł tak
Obrazek

tarcza została stoczona na 299mm
Obrazek
Obrazek

Zamontowany adapter
Obrazek

Całość
Obrazek

Później dorzucę zdjęcie śruby stożkowej jaka została użyta.
Nie zbiera całości powierzchni ciernej, ale moim zdaniem mieści się w granicy rozsądku, czy hamuje komplet tak ekstra ? hm... jeszcze docieram, ale dupy nie urywa...

Awatar użytkownika
DepecheGreg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 cze 2015, 01:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DepecheGreg » 28 lis 2015, 16:35

Dzięki za wrzucenie ralacji. Powiem Ci, że rozmiarowo wygląda fajnie. Robota profi, adapter też. Rozumiem, że klocki z S6 C5? Może jeszcze zestaw musi się dotrzeć dla lepszego rezultatu. Zastanawia mnie jaka byłaby różnica przy klocku i zacisku S4 B6/7, bo chyba w taki zestaw pójdę, tylko znacznie trudniej dostępne zaciski i droższe. Z przodu masz A8 D3 360mm?

tb303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
Imię: Robert
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Post autor: tb303 » 28 lis 2015, 17:54

Tak klocki zostały oryginał, ja bym na twoim miejscu pokusił się o tył również z phaetona, myślę że w kilka dni byś ogarnąl wszystko, z s4 b6 zaciski w okolicach 1k tyle samo co rs6 c5 więc bez sęsu... z phaetona przy dobrej gatce za 300 wyrwiesz. Tarcze też myślę, że sporo tańsze, aniźeli s4/rs6, ja za tarczę dałem 160zł. Tak przód mam 360 z łapaczami, a i tak się przód pali. Pamiętaj, że felgi cię ograniczają...

Awatar użytkownika
DepecheGreg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 cze 2015, 01:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DepecheGreg » 28 lis 2015, 18:11

Właśnie ostatnio myślę nad Phaetonem, bo nawet teraz widziałem po 120-150 za zacisk.
Z felgami nie problem bo mam 2 komplety 18" ET 43 i BBS ET 44 plus dystans 20 mm. Ale do zabawy w teren mam seryjne 17" ET 25 z Geolandarami i pytanie jak tutaj. Przód zapewne spokojnie podejdzie do nich ale nie wiem jak z tyłem. W ogóle A8 D3 przód to okazyjnie chodzą cenowo w porównaniu do zestawów Brembo.

Awatar użytkownika
Michałł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1027
Rejestracja: 07 lis 2008, 20:13
Imię: Michał
Rocznik: 2013
Moje auto: Q5
Nadwozie: Van
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michałł » 29 lis 2015, 16:52

U mnie zostały przeszczepione zwrotnice odrazu razem z hamulcami od S6 - Takze kolego zastanow sie tak bys z przodu mial 321, a tył 269 ;)

Koledzy a czy nawiercanie tarcz jakos je osłabia ? Chodzi mi o to czy jak zwykła tarcze przedziurawimy zeby nabrała wygladu czy traci to na jakosci hamowania i takie tam.. ?
Forum Audi A6
Klub A6
A6 Forum

Gość.

Post autor: Gość. » 29 lis 2015, 17:10

Michałł pisze:Koledzy a czy nawiercanie tarcz jakos je osłabia ? Chodzi mi o to czy jak zwykła tarcze przedziurawimy zeby nabrała wygladu czy traci to na jakosci hamowania i takie tam.. ?
Wiekszej bzdury nie słyszałem :|

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 29 lis 2015, 17:17

A ja powiem tak:
Bez urazy Panowie, ale czy Was przypadkiem nie popier***o do reszty? ...chcecie poprawiać fabrykę?
Jeśli uważacie, że inżynierowie Audi czegoś nie dopatrzyli lub dali za słabe elementy, to załóżcie swoją fabrykę i wtedy twórzcie idealne Waszym zdaniem auta. ...tak jak to zrobił Ferruccio Lamborghini. <lol>

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 29 lis 2015, 19:26

Moreno pisze:A ja powiem tak:
Bez urazy Panowie, ale czy Was przypadkiem nie popier***o do reszty? ...chcecie poprawiać fabrykę?
Jeśli uważacie, że inżynierowie Audi czegoś nie dopatrzyli lub dali za słabe elementy, to załóżcie swoją fabrykę i wtedy twórzcie idealne Waszym zdaniem auta. ...tak jak to zrobił Ferruccio Lamborghini. <lol>
To chyba jesteś pierwszą osobą na tym forum która uważa że hamulce w C5 są ok...

Po pierwszym hamowaniu z ~180km/h do 0 pierwsza myśl jaka mi się nasunęła do głowy to "uuu lipa to trzeba poprawić"
Układ hamulcowy to podstawa i moim zdaniem lepiej mieć je za dobre niż za słabe a w S6 są stanowczo za słabe... wystarczy zerknąć na RS6 C5 jak różnią się od tych z S6 (2 tłoczkowe w S6 vs 8 tłoczkowe w RS6) a waga pojazdu bardzo zbliżona...

Awatar użytkownika
DepecheGreg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 cze 2015, 01:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DepecheGreg » 30 lis 2015, 13:29

Zbój pisze:
Moreno pisze:A ja powiem tak:
Bez urazy Panowie, ale czy Was przypadkiem nie popier***o do reszty? ...chcecie poprawiać fabrykę?
Jeśli uważacie, że inżynierowie Audi czegoś nie dopatrzyli lub dali za słabe elementy, to załóżcie swoją fabrykę i wtedy twórzcie idealne Waszym zdaniem auta. ...tak jak to zrobił Ferruccio Lamborghini. <lol>
To chyba jesteś pierwszą osobą na tym forum która uważa że hamulce w C5 są ok...

Po pierwszym hamowaniu z ~180km/h do 0 pierwsza myśl jaka mi się nasunęła do głowy to "uuu lipa to trzeba poprawić"
Układ hamulcowy to podstawa i moim zdaniem lepiej mieć je za dobre niż za słabe a w S6 są stanowczo za słabe... wystarczy zerknąć na RS6 C5 jak różnią się od tych z S6 (2 tłoczkowe w S6 vs 8 tłoczkowe w RS6) a waga pojazdu bardzo zbliżona...
Zbój - święta racja! Sam miałem kilka podbramkowych sytuacji z hamowaniem, i od razu wpakowałem tarcze DBA plus Hawk, jednak seryjny rozmair to za mało! Panowie z Audi zakładali, że jak ktoś będzie chciał auto do wyścigów to kupi sobie RS4 albo RS6. Dlatego mocne, ale nie topowe C5 nie mają wydajnych hamulców. Postęp technologiczny następuje, a fani chcąc wykorzystać ze swoich mocnych C5 quattro wszystko z główą i w logiczny sposób, na co pozwala progres technologiczny. W USA zestawy BBK do nieco starszych, a mocnych aut to podstawa. Wystarczy spojrzeć na audizine i inne fora. S6 C5, allroad'y, Golfy VI GTI, każdy użytkownik po chipie czy wydechu jak ma możliwości myśli o BBK. Przykład absurdalnego zastosowania przez inżynierów hamulców to mój allroad, z tyłu tarcza niewentylowana 255 w aucie o masie 2 ton! Allroad 4.2 300 KM ma już zestaw wentylowany jak S6 C5 269 mm. Jak ma się do tego fakt, że po samym chipie i wydechu, nie mówiąc już o wymianie turbo na K04 Biturbo ma już znacznie lepsze osiągi od wolnossącego allroad'a 4.2.

Awatar użytkownika
Michałł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1027
Rejestracja: 07 lis 2008, 20:13
Imię: Michał
Rocznik: 2013
Moje auto: Q5
Nadwozie: Van
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michałł » 30 lis 2015, 14:37

Mam Jeszcze mercedesa W211 z systemem SBC. Mercedes przy silniku 2
2 hamuje duzo lepiej, szybciej i sprawniej. System sbc w mercedesie jest naprawde inteligentnym systemem bo min. Jak deszcz jest co 15 min przyciska troche klocki do tarcz w celu osuszania ich.

To tak informacujnir a w Aucie cięższym duzo i z wiekszym silnikiem robia mniejsze tarcze niz w auci o 200kg mnien i z mniejszym motorem...
Forum Audi A6
Klub A6
A6 Forum

Awatar użytkownika
DepecheGreg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 cze 2015, 01:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DepecheGreg » 30 lis 2015, 16:20

Dokładnie! Widziałem również, że częstym modem hamulców w C5 z przodu jako tzw. tańszy BBK jest 4-tłok ze słabszych Touareg'ów plus tarcza właśnie z Mercedesa, dokładniej C230 Sport, która ma 330mm.

Awatar użytkownika
Krix0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
Imię: Artur
Rocznik: 1999
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KGR

Post autor: Krix0 » 25 lut 2017, 19:19

Odkopie temat
Pytanie o heble na tyl czy ktos ma jakis fajny swap, mam na mysli bezpieczny czyli zadnej ingerencji spawarki czy tez szlifierki.
Chcialbym cos w okolicach 280 min najlepiej kolo 300mm
Cenowo moze cos kolo 1000 pln powiecmy

Edit:
Docelowo chcialbym tyl kolo 280-300mm i przod 360mm do tego przewody w stalowym oplocie
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja