[A6 C5] Montaż kierownicy multifunkcyjnej - opis
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7161
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Wrzucam rozpiskę pinów przekaźnika multifukcyjnego , spisywałem dokładając po kolei kolejne kabelki ( najpierw multifunkcja po remc , potem grzanie , potem tiptronic , teraz przerzucam na sterowanie po CAN )
image
potrzebne numery pinów znajdziemy tu: http://www.passatplus.de/umbauteile/ste ... ecker3.htm
image
potrzebne numery pinów znajdziemy tu: http://www.passatplus.de/umbauteile/ste ... ecker3.htm
A ja mam pytanie odnośnie przycisków sterowania radiem.
Mam polifta i taką poduchę -> http://oi67.tinypic.com/ajt7h1.jpg
Czy podejdą przyciski z przedlifta z takiej poduchy -> http://oi63.tinypic.com/2ywsviu.jpg ?
Mam polifta i taką poduchę -> http://oi67.tinypic.com/ajt7h1.jpg
Czy podejdą przyciski z przedlifta z takiej poduchy -> http://oi63.tinypic.com/2ywsviu.jpg ?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7161
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
tak połączenia elektryczne są inaczej
rozbierałem obydwa typy i pozmieniali w polifcie budowę tego - ale nie pamiętam już czy same plastiki da się przełożyć , możesz spróbować , tu opisałem jak to rozmontować w przedlifice - rozmontowanie-przyciskow-kierownicy-mul ... t75463.htm
rozbierałem obydwa typy i pozmieniali w polifcie budowę tego - ale nie pamiętam już czy same plastiki da się przełożyć , możesz spróbować , tu opisałem jak to rozmontować w przedlifice - rozmontowanie-przyciskow-kierownicy-mul ... t75463.htm
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Proszę o pomoc w sprawie montażu kierownicy( chciałbym kierownice podgrzewana i jak się da to z tipem), mianowicie kupiłem ostatnio a8 po lifice rok 1998( ale pełny lift)- póki co nie jeździ ale dłubie co się da... Mam w nim kierownice multifunkcyjną(działa) i wydawało mi się że jest też podgrzewana ( niestety nie grzeje- ktoś obciął przewody, nie wiem czy była grzana fabrycznie czy ktoś wymieniał kierownice na inną i dlatego obciął przewody). foto:
Czytałem temat na a8team ale tam mało co jest, przeczytałem cały ten temat i co nieco się rozjaśniło jednak dalej nic nie wiem na 100%. Mam nalepkę na radiu jak na foto czyli mam rem-c ( starsza wersja bez can):
Po zdjęciu air bag mam coś takiego:
czyli z tego co wyczytałem ta czarna kostka 2-pin jest od zasilania + i - ( na a8 team czytałem że trzeba prowadzić dodatkowe zasilanie do podgrzewania czyli tutaj by mi to odpadało bo mam? I ta żółta kostka to klakson+ airbag+ multifunkcja. Auto jest z ESP, czyli ta taśma była by mi w stanie obsłużyć jeszcze podgrzewana kierownice i sterowanie tiptronik? czy potrzebna jest jakas inna taśma ta chyba 16 pinowa? bo mam stare rozwiązanie...
W ogóle tego nie rozumiem bo ja mam np kostkę do sterowania multifunkcja taka małą 4 pin a gdzie nigdzie widzę te kostki są z paręnaście pinów :shock: i jak bym np chciał to zrobić tak jak jest w poliftach a6 to wystarczyło by wymienić radio i kupić ten moduł can+tip i wtedy do tego sterownika( przekaźnika ) ciągnę jeden przewód z kierownicy którym lecą "dane" a resztę załatwia już sterownik zintegrowany z kierownicą, ten gdzie są kostki od podgrzewanej kierownicy takie pod katem ok 120stopni? do tego ciągnę 3 przewody do nowego sterownika can + tip tj. dwa z wybieraka i jeden z kostki klimatronika ( podgrzewany fotel kierowcy) i by to chodziło jak trzeba? ewentualnie bez zmiany radia da się też to jakoś ogarnąć na tej taśmie kierownicy co mam?
Ps zakładam ze a6 i a8 ma to wszytko tak samo podłączone
Czytałem temat na a8team ale tam mało co jest, przeczytałem cały ten temat i co nieco się rozjaśniło jednak dalej nic nie wiem na 100%. Mam nalepkę na radiu jak na foto czyli mam rem-c ( starsza wersja bez can):
Po zdjęciu air bag mam coś takiego:
czyli z tego co wyczytałem ta czarna kostka 2-pin jest od zasilania + i - ( na a8 team czytałem że trzeba prowadzić dodatkowe zasilanie do podgrzewania czyli tutaj by mi to odpadało bo mam? I ta żółta kostka to klakson+ airbag+ multifunkcja. Auto jest z ESP, czyli ta taśma była by mi w stanie obsłużyć jeszcze podgrzewana kierownice i sterowanie tiptronik? czy potrzebna jest jakas inna taśma ta chyba 16 pinowa? bo mam stare rozwiązanie...
W ogóle tego nie rozumiem bo ja mam np kostkę do sterowania multifunkcja taka małą 4 pin a gdzie nigdzie widzę te kostki są z paręnaście pinów :shock: i jak bym np chciał to zrobić tak jak jest w poliftach a6 to wystarczyło by wymienić radio i kupić ten moduł can+tip i wtedy do tego sterownika( przekaźnika ) ciągnę jeden przewód z kierownicy którym lecą "dane" a resztę załatwia już sterownik zintegrowany z kierownicą, ten gdzie są kostki od podgrzewanej kierownicy takie pod katem ok 120stopni? do tego ciągnę 3 przewody do nowego sterownika can + tip tj. dwa z wybieraka i jeden z kostki klimatronika ( podgrzewany fotel kierowcy) i by to chodziło jak trzeba? ewentualnie bez zmiany radia da się też to jakoś ogarnąć na tej taśmie kierownicy co mam?
Ps zakładam ze a6 i a8 ma to wszytko tak samo podłączone
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7161
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
no to po kolei:
- radio to RNSD jak widzę , tam działa po REMc ( jest pin REM przy wtyczce Display ) , natomiast są tez piny CAN we wtyce 26 pin , jeśli jest Tuner TMC to móżna by spróbować sie nawet podpiąć przekaźnikiem po CAN ( nie wiem czy zadziała )
- z fotki widać że taśma nie obsługuje grzania ( pewno ktos wymienił samą kierownicę ale tez moduł w niej bo ten nie ma miejsce na wtyczkę 4 piny od maty grzejnej) reszta podpięta ok jak z fabryki
Jeżeli chcesz założyć kierę polift A6 C5 z Tiptronikiem to praktycznie zakładasz kierownice ale musiałbyś kupić kompletną z kablami wenątrz w sensie połączeni taśma-moduł ( bo twoje okablowanie wewnątrz kierownicy nie jest kompatybilne z tym z polifta , nic nie będzie pasować z tych łączy bo masz najstarszą opcję )
Potem przekaźnik nr.617 , 3 piny do dołożenia do podstawki przekaźnika ( do wybieraka ) i bedzie chodzić tak jak teraz multifukcja ale dodatkowo będzie działać Tip z kierownicy.
Do grzania potrzebna inna tasma niestety
- radio to RNSD jak widzę , tam działa po REMc ( jest pin REM przy wtyczce Display ) , natomiast są tez piny CAN we wtyce 26 pin , jeśli jest Tuner TMC to móżna by spróbować sie nawet podpiąć przekaźnikiem po CAN ( nie wiem czy zadziała )
- z fotki widać że taśma nie obsługuje grzania ( pewno ktos wymienił samą kierownicę ale tez moduł w niej bo ten nie ma miejsce na wtyczkę 4 piny od maty grzejnej) reszta podpięta ok jak z fabryki
Jeżeli chcesz założyć kierę polift A6 C5 z Tiptronikiem to praktycznie zakładasz kierownice ale musiałbyś kupić kompletną z kablami wenątrz w sensie połączeni taśma-moduł ( bo twoje okablowanie wewnątrz kierownicy nie jest kompatybilne z tym z polifta , nic nie będzie pasować z tych łączy bo masz najstarszą opcję )
Potem przekaźnik nr.617 , 3 piny do dołożenia do podstawki przekaźnika ( do wybieraka ) i bedzie chodzić tak jak teraz multifukcja ale dodatkowo będzie działać Tip z kierownicy.
Do grzania potrzebna inna tasma niestety
Ostatnio zmieniony 11 sty 2017, 22:30 przez bendzji, łącznie zmieniany 1 raz.
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
bendzji dzięki za info w takim wypadku chyba zrezygnuje z grzanej kierownicy ewentualnie kiedyś jak się uda znaleźć cały komplet..
Czyli generalnie jak bym kupił kompletna kierownice z tipem od polifta ( nie podgrzewana) i sterownik(przekaźnik) z końcówka C , F lub H, to wystarczy 2 ( pin 11 i 7 ze sterownika do pinu 4 i 5 wybieraka ) czy trzeba 3 przewody podciągnąć, jaki trzeci?
i do radia ciągnę dwa przewody z wtyczki zmieniarki i podłączam pod sterownik(przekaźnik)?:
pin 1 - CAN-L
pin 3 - CAN-H
Ewentualnie może się udać że mam licznik z can wtedy podepnę się pod licznik
i przewód rem ( w kostce display)zostawiam tak jak jest?
Tuner TV jest ale nie wiem jaki
Czyli generalnie jak bym kupił kompletna kierownice z tipem od polifta ( nie podgrzewana) i sterownik(przekaźnik) z końcówka C , F lub H, to wystarczy 2 ( pin 11 i 7 ze sterownika do pinu 4 i 5 wybieraka ) czy trzeba 3 przewody podciągnąć, jaki trzeci?
i do radia ciągnę dwa przewody z wtyczki zmieniarki i podłączam pod sterownik(przekaźnik)?:
pin 1 - CAN-L
pin 3 - CAN-H
Ewentualnie może się udać że mam licznik z can wtedy podepnę się pod licznik
i przewód rem ( w kostce display)zostawiam tak jak jest?
Tuner TV jest ale nie wiem jaki
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7161
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
trzeci to masa ( albo z masy gdziekolwiek , albo z wybieraka )Czyli generalnie jak bym kupił kompletna kierownice z tipem od polifta ( nie podgrzewana) i sterownik(przekaźnik) z końcówka C , F lub H, to wystarczy 2 ( pin 11 i 7 ze sterownika do pinu 4 i 5 wybieraka ) czy trzeba 3 przewody podciągnąć, jaki trzeci?
żeby TIP działał to tylko H lub J ( jak CAN ) lub G ( REM)
Ale po co chcesz kombinować sokor masz już połączenie po REM ? Pakuj przekaźnik G i spokójdo radia ciągnę dwa przewody z wtyczki zmieniarki i podłączam pod sterownik(przekaźnik)?:
pin 1 - CAN-L
pin 3 - CAN-H
Ewentualnie może się udać że mam licznik z can wtedy podepnę się pod licznik
i przewód rem ( w kostce display)zostawiam tak jak jest?
Tuner TV jest ale nie wiem jaki
CAN po którym będzie działać kierownica masz tylko w tunerze TMC , jak jego nie masz to nic nie zrobisz ( RNSD ma swoją szynę CAN Boscha i komunikuje sie z Tunerem i TMC po niej - TMC przetwarza ja na zrozumiała dla szyny CAN infotainment ( licznik , kierownica ) )
A przekaznik z g obsluzy grzanie?
Mam sterownik z koncówka 4B0907487A, czyli z rem i sterowanie radiem i telefonu z kierownicy.
Mam dokupioną kierownicę z grzaniem przedliftową z tą wtyczką jak głośnikowa oraz odpowiednią taśme pod kierownicę (Q).
Wystarczy ze zmienię przekaznik z końcówka 4B0907487G i podłącze kabel pod ogrzewanie siedzenia i bedzie to hulać? Na tipie mi wogóle nie zależy.
Mam sterownik z koncówka 4B0907487A, czyli z rem i sterowanie radiem i telefonu z kierownicy.
Mam dokupioną kierownicę z grzaniem przedliftową z tą wtyczką jak głośnikowa oraz odpowiednią taśme pod kierownicę (Q).
Wystarczy ze zmienię przekaznik z końcówka 4B0907487G i podłącze kabel pod ogrzewanie siedzenia i bedzie to hulać? Na tipie mi wogóle nie zależy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga