Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Montaż kierownicy multifunkcyjnej - opis

Car Audio
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

[A6 C5] Montaż kierownicy multifunkcyjnej - opis

Post autor: Bart_d » 13 lut 2014, 08:28

Montaż kierownicy multifunkcyjnej A6 C5 - wersja przed liftowa - może się komuś przyda.

Potrzebne materiały:
1. Kierownica z modułem;
2. AIRBAG z przyciskami sterowania;
3. Taśma kierownicy (z dwoma rzędami pinów);
4. Przekaźnik sterowania (w tym przypadku 4B0 907 487E);
5. kostki do przekaźnika i do taśmy;

Przed podjęciem tematu warto upewnić się że nasze radio posiada funkcję sterowania tj. złącze REM-C w kostce radia: mini iso PIN 11

[brak zdjęć - nie działają]

Kolejny etap to sprawdzenie taśmy AIRBAG.
U mnie stara taśma („okrągła”) posiadała 5 pinów z czego 4 były wykorzystane: 2 szt AIRBAG i 2 szt klakson (jest możliwość podłączenia sterowania w takiej konfiguracji ale kosztem klaksonu).

[brak zdjęć - nie działają]

Do podłączenia sterowania w taśmie potrzebne są dodatkowo 3 piny: masa, +12 po zapłonie i sterowanie. Taśmę można zamienić na „kwadratową” z dwoma rzędami pinów.

[brak zdjęć - nie działają]

Teraz zakup kierownicy - nie wystarczy zakupić samej poduszki z przyciskami, w kierownicy znajduje się moduł który oddzielnym przewodem połączony jest z przyciskami w poduszce - więc kupujemy komplet z wszystkimi przewodami wewnątrz.

[brak zdjęć - nie działają]

Teraz podłączenie - poniżej schemat elektryczny podłączenia

[brak zdjęć - nie działają]

Cały montaż zaczynamy od zdjęcia osłon - pod nogami kierowcy oraz osłon kolumny kierownicy.
Jeżeli taśma kierownicy jest już odpowiednia wymieniamy kierownicę i z tyłu taśmy dokładamy brakujące przewody: sterujący do żółtej wtyczki na pin nr1, do drugiego łącza czarno/żółty i brązowy.

[brak zdjęć - nie działają]

Montaż przekaźnika: najlepiej wcześniej przygotować kostki do przekaźnika 4B0 907 487E, razem z przewodami lub przygotować same wsuwki z przewodami.

[brak zdjęć - nie działają]

Teraz pozostaje podłączenie elektryczne wszystkiego.
[brak zdjęć - nie działają]
Moduł w przedlifcie nie wymaga kodowania.
Efekt końcowy

[brak zdjęć - nie działają]

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 423
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 19 lut 2014, 09:31

Witam kolege jak byś mógł wrzucić numer modułu który jest w kierownicy i oznaczyć który przewód podłączony pomiędzy modułem w kierownicy a taśmą ma nr.1,2,3

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 19 lut 2014, 10:10

Numeru modułu w tej chwili nie podam ale podłączenie wygląda tak (to jest widok rozebranej płytki - zdjęcie zapożyczone)
Obrazek
Czyli:
- pin 1 modułu w kierownicy na pin 2 górnej listwy (czarnej) +12V;
- pin 2 modułu w kierownicy na pin 3 górnej listwy (czarnej) GND ;
- pin bez numeru (z kołka na płytce) na pin 1 dolnej listwy (żółtej) do pinu 18 przekaźnika.

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 423
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 20 lut 2014, 05:23

Super mi to wystarczy .Podziękowania.

kaher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 25 sie 2010, 21:40
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kaher » 24 lut 2014, 23:32

Witaj Bart_d,
Poszukiwałem do dłuższego czasu takiej SUPER instrukcji. Wielkie dzięki.
PZDR KAHER

tom2600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 14 mar 2014, 16:13
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: tom2600 » 20 sie 2014, 10:28

w którym miejscu znajduje się przekaźnik 4B0 907 487E.

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Re: [A6 C5] Montaż kierownicy multifunkcyjnej - opis

Post autor: Bart_d » 20 sie 2014, 10:34

Witam
Obrazek
Moduł znajduje się za osłoną pod kierownicą w uchwycie przekaźników w miejscu zaznaczonym czerwonym kwadratem.

kamil92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 01 lis 2014, 23:29
Lokalizacja: opole

Post autor: kamil92 » 08 lis 2014, 10:22

pytanie czy można zamontować to jakoś jak w miejcu tego przekaźnika nie ma nic? Wiadomo trzeba kupić ale co dalej?

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 09 lis 2014, 07:28

Aby zamontować tam ten przekaźnik trzeba znaleźć gdzieś na np. szrocie kostkę oryginalną lub podobną - nawet 2 pojedyncze (np. audi od A4, A3). Te kostki mają jak pamiętam uniwersalny dla audi rozstaw.
Inna opcja to przyczepić przekaźnik np opaskami i dorobienie samych wsuwek..

tasmichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 cze 2014, 19:13
Imię: Manolo
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oborniki Śl/ Wrocław/ Warszawa

Post autor: tasmichu » 02 mar 2015, 22:54

Dopinam się do tematu. instaluje to samo u siebie, moja multi kierownica ma inny układ przycisków. po prawej na dole mam przycisk z "telefonem" a po lewej na dole przycisk zmieniający źródło sygnału radia "RT" radio/zmieniarka cd/tv.
Czy w tej konfiguracji potrzebuje taki sam sterownik 4B0907487E ?
Czy potrzeba innego...
Drugie pytanie, w powyższej instrukcji do radia idzie jeden kabelek ze sterownika.
Czy ten jeden przewód wystarczy jeśli u mnie jest też telefon pokładowy?
Mam już zamontowany airbag multi poliftowy w kierownicy wszystkie potrzebne przewody z modułem, podłączenie do taśmy ślimaka. i tu się zatrzymałem, nie wiem jaki sterownik??? Obrazek

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 mar 2015, 23:08

Układ przycisków nieważny bo one będą miały fukcje jak dla radia jeśli nie będzie w trybie telefonu.

Potrzebujesz sterownik po CAN czyli z końcówka C , F lub H - bo radio u Ciebie w polifcie nie ma połączenia REM-C , komunikuje się ze sterownikami po CAN.

Wtedy w tym przekaźniku:
pin 1 - to CAN-L
pin 3 - to CAN-H

Reszta bez zmian


Możesz się w CAN wpiąć przy liczniku ( szara wtyczka pin 5 CAN-H i pin 6 CAN-L ) lub do tunera TMC jeśli masz RNS-D

tasmichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 cze 2014, 19:13
Imię: Manolo
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oborniki Śl/ Wrocław/ Warszawa

Post autor: tasmichu » 03 mar 2015, 07:02

O fajnie, ale jeszcze tego nie kminie co to can z koncowkami c f h itd. Jestes w stanie wytłumaczyc jak dziecku jak to zrobić? Radio rns-d sprawdzalem nie ma przewodu do "rem c" trzeba dorobić ( z kąd wziąś taka wpinkę, blaszke metalowa do kostki na ten owy pin rem c?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 mar 2015, 09:14

a na rozpiscie naklejce rns-d jest pin rem-c? Bo mi się wydaje że w twoim roczniku już go nie ma.

Jeśli w radiu nie ma rem-c to potrzebujesz przekaźnik/sterownik po can ( wpisz w google albo na forum ) - na nim będzie napisane can-bus , can+ tiptronik.

Po trzecie jest duża szansa że moduł w kierwnicy poliftowej może nie współpracować ze sterownikiek z końcówką E ( komunikacja po remc ) i z końcówką C ( komunikacja po can ) bo one współpracują z kierownicami multi przed liftem

jurunio2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 25 kwie 2015, 22:16
Lokalizacja: Olecko

Post autor: jurunio2 » 03 cze 2015, 21:03

Bart_d, Witam, mam audi a6c5 19tdi 130km 2002rok . skrzynia manualna 6 biegowa . Zamontowałem kierownicę multifunkcyjną z przyciskami tiptronik , kupiłem sterownik CAN+TIPTRONIK 4B0907487H razem z kostkami i kawałkami kabli . Przyciski tiptronik nie są mi potrzebne bo mam manual . Jak to podłączyć ? proszę o pomoc .
jerzy

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 cze 2015, 21:23

Podpinasz się według tego poradnika , bo pinologia ta sama , ale zamiast sygnału REMC podpinasz tak jak napisałem trzy posty wyżej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga