Michal_ST pisze:Krix0, Olej wymienić + płukanka filtry oleju gazowe filtr przeciwpyłkowy.
Pilnie odmę bo tył silnika jest w oleju z pod korka wlewowego też widzę że olej leci w zgłębienie w świecy. Przepływomierz jak się uda sprawny znaleźć to kupię. Zderzak nie założony bo musiałem się do reduktora dostać. Nadkola założyć bo nowe mam zakupione. Szukać drugiego błotnika i na wiosnę szykować kasę na lakiernika.
Filtr oleju występuje tylko jeden.

...nie zapomnij o AP063/1.

Filtry do LPG polecam certoolsa. Niedawno zmieniałem u siebie. Zamawiałem wkłady z włóknem szklanym. Niecałe 40zł z przesyłką zapłaciłem.

Kup sobie F-779-B-d-12mm-2x12mm-fiber glass. Kosztuje jakieś 32zł. Potem będziesz tylko zestawy naprawcze za 20zł kupował, tzn. wkład filtrujący z włóknem szklanym + uszczelka. ...oczywiście f.fazy ciekłej to już osobne koszta, ale najprawdopodobniej również u Ciebie sama obudowa filtra jest w elektrozaworze, więc wymieniasz tylko sam wkład. (np. z włóknem szklanym kosztuje jakieś 14zł).
Oprócz przewodów odmy, weź jeszcze pod uwagę zakup nowego eżektora (suction pump, najprawdopodobniej o n-rze 058 133 753 D) bo starego raczej nie udrożnisz nie uszkadzając go.

A opary oleju wypychane odmą (wypychane są przez przedmuchy bo nie ma takiego silnika, który w ogóle nie miałby żadnych przedmuchów) powinny być zasysane do kolektora dolotowego, właśnie poprzez ten eżektor. A gdyby ten był sprawny, wtedy nie wypychałoby oleju przewodami na zewnątrz.
Z pod korka wlewowego, jeśli np. rozlejemy dość sporą ilość oleju przy jego dolewaniu do silnika, to rozlany olej popłynie po pokrywie zaworów i zleci z tyłu po głowicy i wprost na kolektor wydechowy (a właściwie na sam początek układu wydechowego). Ale za cholere nie wiem, jak olej z nieszczelnego korka może lecieć do kanału świecy. ..co tam, grawitacja jakaś inna czy co?
A propo lakierowania... Pamiętaj, po pierwsze to ma sprawnie jeździć. A o ile dobrze pamiętam, to wcześniej mówiłeś o hamulcach i zawieszeniu, że trzeba wyremontować. O dobrym wyglądzie pomyślisz później, jak już będziesz miał mechanikę doprowadzoną do ładu.
