Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 2.4] jak droga eksploatacja?

Silniki benzynowe
rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 08 lis 2015, 11:28

dziadson1 pisze:masz na myśli że jak kogoś stać na a6c6 to i powinno stać na naprawy? Masz rację tylko żeby te naprawy nie zdarzały się często. Jestem w stanie po kupnie auta zrobić to co trzeba, ale nie żebym musiał co chwile dokładać do auta. Szukam auta niezawodnego. Czy a6c6 w tym silniku z lpg takie jest ?!
To w takim wypadku najsensowniejszy będzie zakup nowej Dacii niż 5-10 letniego Audi. Nikt nie przewidzi tego czy egzemplarz, który trafisz będzie awaryjny / bezawaryjny. Kiedyś miałem takiego specyficznego golfa IV w którym leciało mi wszystko na potęgę, silnik miał ciągle niedomagania, a to kompresor klimy a to magiel, a to problemy z recznym, a to problemy z przepustnica, a to popekaly plastiki od elektrycznych szyb i szyby sobie wpadły w drzwi... a znajomi mieli taki egzemplarz, który był symbolem bezawaryjności... nic po prostu nic. Ich mial 2 razy wiekszy przebieg od mojego i latal jak rakieta.

Wracajc do C6, przygotuj się mentalnie na rozrząd. Prędzej czy później każdego dosięga ręka rozrządu. Do tego na pewno prędzej czy później czeka Cie zawieszenie (coś koło 3k zł za kompletny przód). Do tego na pewno będziesz miał zestaw tarcz i klocków. Wyjdzie dobry 1 - 1,5k zł za sensowniejsze. Wiadomo jakieś koła, 16 wyglądają słabo, 17 zresztą też. Sensowne 18 to wydatek rzędu 2-3k zł za komplet (pomijam tutaj nexeny barumy i dębice).
Jak kupisz manuala, będzie na Ciebie czekało sprzęgło + dwumas, jak kupisz automat to conajmniej wymiana oleju w skrzyni. To drugie wydaje się być tańsze, choć koszty remontu mogą być wyższe. Za to dostajesz komfort i mniej zajeżdżony silnik, wybór należy do Ciebie. Musisz także się liczyć z tym, że znacząca większość C6 będzie miała problemy z odbłyśnikami/matowymi kloszami lamp, tu ceny kształtują się w zależności od szczęścia. Ale z nowymi żarówkami to 1,5k zł trzeba będzie wydać. Ja w swoim np. wymieniałem jeszcze pompę paliwa - nie pamiętam ile zapłaciłem ale tania nie była. Skończył mi się też alternator, na samym początku aku (coś koło 100Ah) nie pamiętam ale chyba ze 400zł, włożysz lichy aku to go nie dokodujesz i zajeździsz w krótkim czasie.
Ogólnie koszt dodaktowych rzeczy będzie zależał od wyposażenia dodatkowego -> fajne są dodatki takie jak webasto czy pneumatyczne zawieszenie...serwis ich już taki fajny nie bywa. Jak lubisz słuchać muzyki to bose jest minimum co gra. Wiadomo nawigacja - fajna sprawa ale mapy do niej już takie fajne nie są ( chyba, że będziesz posilkował się chomikami). I tak reasumując, w SPAM do wspomnianego golfa, audi jest bardzo "tanie" w eksploatacji, ale jak długo takim pozostanie nie jestem w stanie przewidzieć...

Awatar użytkownika
milkes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 03 cze 2009, 19:21
Lokalizacja: Sulechów k/ZG oraz / Irl

Post autor: milkes » 14 lis 2015, 16:07

Swiete slowa przedmowcy, po prostu kupujac C6 musisz miec dodatkowo co najmniej 20% wartosci auta w kieszeni na rozne nie przewidziane usterki, nie liczac rzeczy dodatkowych typu bardziej kozackie felgi czy lpg bo wielu swoje przygody z C6 zaczyna od tych wlasnie modow. Wiem ze autor szuka wersji z LPG ale zdaje sie ze najtansza opcja jest kupno C6 w dosc podstawowej wersji z 2.0tfsi(najtanszy rozrzad) i manualem, unikajac w ten sposob potencjalnych drogich usterek, ktore i tak sie moga wydarzyc. Ewentualnie 2.4 i nastawic sie psychicznie na drogi rozrzad, ktory ja bym i tak dla spokojnosci zrobil zanim zalozyl LPG. Zawsze mozna szarpnac sie z czasem na jakis dodatkowy mod typu dolozenie 3G kolor, wymiana z climatic na climatronic czy tempomat update'ujac CP.
good enough to worry Merc and Beemer

dziadson1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 09 sty 2014, 09:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: dziadson1 » 15 lis 2015, 15:09

ok, ok dzięki za info chłopaki. C6 to jest niestety nie dla mnie auto. Pozdrawiam :)

jesper74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 12 sty 2010, 17:22
Lokalizacja: gorzow-Dk

Post autor: jesper74 » 27 lis 2015, 14:40

I tak koledzy chłopaka zniechecili do zakupu
Przelatelem 90 tys--
Koszta:
-akumulator
-4x olej
-filtr kabinowy i powietrza x1
-żarówki 2szt
-dywaniki gumowe na zimę
-regulator napięcia Aso
-uchwyt trójkąta w klapie
Auto kupione bezpośrednio po serwisie w Aso-rozrzad od nowości ten sam
Żaden samochód nie był tak tani w eksploatacji jak ten, no chyba że sluzbowy <radocha>

sohers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 02 paź 2015, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sohers » 29 lis 2015, 21:52

jesper74 pisze:I tak koledzy chłopaka zniechecili do zakupu
Przelatelem 90 tys--
Koszta:
-akumulator
-4x olej
-filtr kabinowy i powietrza x1
-żarówki 2szt
-dywaniki gumowe na zimę
-regulator napięcia Aso
-uchwyt trójkąta w klapie
Auto kupione bezpośrednio po serwisie w Aso-rozrzad od nowości ten sam
Żaden samochód nie był tak tani w eksploatacji jak ten, no chyba że sluzbowy <radocha>
tylko się cieszyć z tak taniej eksploatacji :)
Ale pochwal się jaki masz przebieg bo to ważne jeśli chodzi o rozrząd w tym modelu ;)

od siebie powiem że jeszcze się nie rozmyśliłem z zakupu tego auta po mimo że już szukam trzy miechy i tak naprawdę ciężko znaleźć jest fajny model nie zajechany <stres>
dodam że jako alternatywę rozglądam się za A4 B8 2.0 143km ale trochę jeszcze mi kaski brakuje <rotfl>
pozdrawiam

ahcarb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 28 lis 2012, 11:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ahcarb » 09 kwie 2016, 00:14

Odświeżam trochę temat. może ktoś z forumowiczów może porównać C6 2,4 do mercedesa ML W164 350 ? Chodzi o koszty, niezawodność. Niestety nie moge nigdzie nic na ten temat poszukać a na forach MB nic na ten temat nie ma...

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 09 kwie 2016, 15:42

W164 nie są zbyt udane. No i bardzo trzeba uważać na egzemplarze z USA, bo mają wiele "chorób wieku dziecięcego" i są o wiele bardziej usterkowe niż ich odpowiedniki z europy. - Takie info dostałam od dwóch niezależnych gości, którzy zajmują się tylko Mercedesami od lat '90 (miałam wcześniej W163 i był pomysł zakupu młodszego modelu, ale wybili mi go z głowy)

Matifcb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 29 sie 2016, 14:27
Imię: Mateusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Matifcb » 29 sie 2016, 14:57

witam,
zastanawiam sie zdecydowanie miedzy A6. Albo bedzie to c5tka albo nowszy c6. I tu bariera beda tylko koszta eksloatacyjne. Wiem o rozrzadzie w c6stce.

Pytanie czy 2.4 w c5 i c6 to te same silniki i koszt samego utrzymania silnika sie pokrywaja ?

c5 wiadomo znacznie taniej kupie niz c6. Do obydwu wrzuce instalacje z gornej polki. c6 obstawiam ze te 35000 do max 40000 starczy na jakis rocznik mlodszy ? czy jest jakas granica w c6 albo w c5 gdzie wystepuja jakies poliftowe bezpieczniejsze wersje ? wydaje mi sie ze C5 szukac bede minimum 2002 rocznik i gdzies czytalem ze to juz po liftowe wersje sa wiec tu nie ma problemu. Co natomiast wiecie o C6 i lifcie co bylo by w moim przypadku wazne:)

Iceman2003
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 11 sie 2014, 20:43
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Iceman2003 » 30 sie 2016, 09:29

Matifcb pisze:witam,
zastanawiam sie zdecydowanie miedzy A6. Albo bedzie to c5tka albo nowszy c6. I tu bariera beda tylko koszta eksloatacyjne. Wiem o rozrzadzie w c6stce.

Pytanie czy 2.4 w c5 i c6 to te same silniki i koszt samego utrzymania silnika sie pokrywaja ?

c5 wiadomo znacznie taniej kupie niz c6. Do obydwu wrzuce instalacje z gornej polki. c6 obstawiam ze te 35000 do max 40000 starczy na jakis rocznik mlodszy ? czy jest jakas granica w c6 albo w c5 gdzie wystepuja jakies poliftowe bezpieczniejsze wersje ? wydaje mi sie ze C5 szukac bede minimum 2002 rocznik i gdzies czytalem ze to juz po liftowe wersje sa wiec tu nie ma problemu. Co natomiast wiecie o C6 i lifcie co bylo by w moim przypadku wazne:)
Cześć.

Silnik 2.4 c5 to nie ta sama konstrukcja co 2.4 c6. Całkowicie różne.
35-40tys za młodszy rocznik? Co rozumiesz przez to? 2.4 w c6 montowane byly do 2008 roku i w poliftowej wersji już tego nie dostaniesz.

Matifcb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 29 sie 2016, 14:27
Imię: Mateusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Matifcb » 30 sie 2016, 10:01

Iceman2003 pisze:
Matifcb pisze:witam,
zastanawiam sie zdecydowanie miedzy A6. Albo bedzie to c5tka albo nowszy c6. I tu bariera beda tylko koszta eksloatacyjne. Wiem o rozrzadzie w c6stce.

Pytanie czy 2.4 w c5 i c6 to te same silniki i koszt samego utrzymania silnika sie pokrywaja ?

c5 wiadomo znacznie taniej kupie niz c6. Do obydwu wrzuce instalacje z gornej polki. c6 obstawiam ze te 35000 do max 40000 starczy na jakis rocznik mlodszy ? czy jest jakas granica w c6 albo w c5 gdzie wystepuja jakies poliftowe bezpieczniejsze wersje ? wydaje mi sie ze C5 szukac bede minimum 2002 rocznik i gdzies czytalem ze to juz po liftowe wersje sa wiec tu nie ma problemu. Co natomiast wiecie o C6 i lifcie co bylo by w moim przypadku wazne:)
Cześć.

Silnik 2.4 c5 to nie ta sama konstrukcja co 2.4 c6. Całkowicie różne.
35-40tys za młodszy rocznik? Co rozumiesz przez to? 2.4 w c6 montowane byly do 2008 roku i w poliftowej wersji już tego nie dostaniesz.
skoro 2,4 silnik jest do 2008roku to mnie interesuja tylko te roczniki bo jak juz mysle o c6 to tylko z 2.4 177konnym. Czyli juz cos wiecej wiem zeby szukac wersji przed liftingiem, Zawsze to jakas teoria i nowy fakt ktory wiem :)

Widze ze ty jestes uzytkownikiem wlasnie takiego auta ktore szukam. Mozesz napisac np co wymieniales i jakie sa koszta konkrtenie, lub ceny jakis podzespolow z robocizna wiadomo OKOLO ktore wiesz ze kosztuja tyle i tyle ale u siebie nie wymieniales ?


patrze na zwykle allegro to najdrozsze oferty kombi 2.4 sa do 40 000 PLN spokojnie. Ja nie wykluczam jazdy do Niemiec ale mam czas spokojnie sobie kalkuluje co i jak. Musze jeszcze OC Ubezpieczenie policzyc nikt o tym nie wspomina a rzeczywiscie moze troche wzrosnac i to tez jest jakis koszt :)

Awatar użytkownika
dawidjey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 13 sty 2009, 16:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: dawidjey » 30 sie 2016, 12:04

Cześć wszystkim,
moją C6 2,4 BDW + LPG kupiłem równo miesiąc temu z prawdziwym przebiegiem (na 99%) 245 000 km z 2004.

Na chwilę obecną jestem średnio zadowolony, bo:
- bierze 0,5 L oleju na 1000 km (a nie kopci!), szukuje się wymiana uszczelniaczy albo nie wiem co (i chyba jeszcze mentalnie nie jestem przygotowany na to informację).
OC/AC - 1900 zł

Komputer pokazał 4 błędy (zapłon), cewka + przepustnica. Wcześniej przy zakupie nie było tego (komp podłaczony po jeździe próbnej).
Generalnie jakikolwiek wyjazd do mechanika minimum 500 zł.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...

Matifcb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 29 sie 2016, 14:27
Imię: Mateusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Matifcb » 30 sie 2016, 12:43

dawidjey pisze: Generalnie jakikolwiek wyjazd do mechanika minimum 500 zł.
mowisz o jego robociznie czy juz czesci liczysz ?

Awatar użytkownika
dawidjey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 13 sty 2009, 16:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: dawidjey » 01 wrz 2016, 18:18

Matifcb, z częściami. Olej + filtry (kabinowy, oleju, paliwa, powietrza) = 500 zł, Wymiana wahacza na jednym kole (2 górne) - 500 zł, komplet świec 500 zł itd itd :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...

Matifcb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 29 sie 2016, 14:27
Imię: Mateusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Matifcb » 01 wrz 2016, 18:51

a w c5 wahacz czy swiece orientacyjnie ile mniej ?

Iceman2003
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 11 sie 2014, 20:43
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Iceman2003 » 05 wrz 2016, 13:15

dawidjey pisze:Matifcb, z częściami. Olej + filtry (kabinowy, oleju, paliwa, powietrza) = 500 zł, Wymiana wahacza na jednym kole (2 górne) - 500 zł, komplet świec 500 zł itd itd :)
No ale w sumie nie rozumiem. Liczyłeś że że kupisz auto klasy wyższej i będziesz na wymiane oleju wydawał 150zł? Tyle to ja wydawałem w moim Golfie IV z 1.4. Tutaj samego oleju wchodzi 6,5L i olej nie jest za darmo. Chciało się samochodu z wyższej półki to i trzeba się liczyć z wyższymi kosztami.

Co do wymiany i kosztu świec to już śmieszny jesteś. Świece hybrydowe NGK PFR6X-11, koszt 34zł sztuka na allegroszu czyli w sumie 204zł, wymiana niech i będzie 100zł, masz 300zł z groszami a ty walisz cene chyba za wymiane w serwisie. Jak jesteś bystry facet to kupujesz klucz do świec za 40zł i sam wymienisz je w 10minut. No ale lepiej płakać że drogo ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja