[A6 C6 2.4] jak droga eksploatacja?
- milkes
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 03 cze 2009, 19:21
- Lokalizacja: Sulechów k/ZG oraz / Irl
dokladnie tak, generalnie to oprocz okresowego zlania oleju i co tam jeszcze serwis nakazuje dochodzi typowe obchodzenie sie jak z autem, czyli nie katowac na zimnym oleju, nie palic laczka na kazdym skrzyzowaniu, nie chipowac - normalna eksploatacja i jesli poprzedni wlasciciel nalezycie dbal i serwisowal to ryzyko awarii spada dosc znacznie.ratchet pisze:No właśnie to boli multitroniki że tzreba robić serwis i dbać o nie a większość ludzi tego nie robi....
good enough to worry Merc and Beemer
- ratchet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 13 lip 2014, 15:39
- Moje auto: S6 Plus C4
- Lokalizacja: Tarnobrzeg/Wrocław
No to gratulować profesjonalizmu;/;/ Sam w vectrze doświadczyłem awarii sterownika abs (typowa usterka) który w środku ma złote druciki grubości włosa i są zalane jakimś żelem - na szczęście nie one padają, po delikatnym oczyszczeniu zimnego lutu z tego żelu dało się naprawić i poskładać tak żeby w przyszłości można było powtórzyć operacje.
- milkes
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 03 cze 2009, 19:21
- Lokalizacja: Sulechów k/ZG oraz / Irl
Dziwne troche porownanie, ale wiem do czego zmierzasz. Zasugeruje sie opinia mojego znajomego ktory robi wszystkie beemki i audice: w audi wydaje sie byc stabilniejsza elektronika. 320i najrozsadniejsze do 2007 zeby byly jeszcze z MPI do tego tanszy i trwalszy rozrzad, gdyby wyszla ewentualna wymiana. Czesci do beemki wg mnie troche drozsze ale w sumie to oba auta sa drogie w utrzymaniu w razie wtopy. Jedynie co mnie w audi odstrasza to drogi rozrzad ktory na 80% trzeba bedzie wymienic przy dluzszej eksploatacji, w bmw niekoniecznie. Na temat V6-R4 sobie odpowiedziales, klocki zawiecha, amory itp na podobnym poziomie, ale majac A6 to czlowieka na pewno stac na takie normalne graty.dziadson1 pisze:Ma ktoś porównanie kosztów eksploatacji między a6c6 2.4 177km a bmw e90 2.0 150km? W audi jest v6 wiec pewnie o wiele droższa eksloatacji niż w r4. Spalanie raczej też na korzyść bmw? No i auto mniejsze to pewnie klocki tarcze tak samo tańsze? Poprawcie mnie jeśli się mylę.
good enough to worry Merc and Beemer
- milkes
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 03 cze 2009, 19:21
- Lokalizacja: Sulechów k/ZG oraz / Irl
Nie zrozum mnie zle, bo samo auto w sobie nie sprawia wiekszych problemow, jesli zadbane. Mialem bardziej na mysli sprawy eksploatacyjne typu wahacze, hamulce itp. ze to powinno stac kazdego ktory kupuje auta tej klasy i ja sie akurat tym nie przejmuje bo to zwykle graty ktore sie zuzywaja. Alfa Romeo 159 tez jest droga w utrzymaniu dla porownaniadziadson1 pisze:masz na myśli że jak kogoś stać na a6c6 to i powinno stać na naprawy? Masz rację tylko żeby te naprawy nie zdarzały się często. Jestem w stanie po kupnie auta zrobić to co trzeba, ale nie żebym musiał co chwile dokładać do auta. Szukam auta niezawodnego. Czy a6c6 w tym silniku z lpg takie jest ?!

Ok powiem jak ja to widze bo tez sie rozgladam za 2.4 v6 w C6 (im mlodszy tym lepiej) ze wzgledu na mozliwosc lpg. Niestety koszt rozrzadu mnie poraza, tym bardziej ze juz mnie raz a3 1.6 FSI pociagnelo za kieszen bo przeskoczl lancuch i wpakowalem ponad 5k zl w remont wiec jestem juz ostrozny z tymi lancuchami w Audi. Ja bym kupil C6 bo mi ta buda pasuje, jest duzy rodzinny i wygodny woz ale nie umiem sie zdecydowac na konkretny silnik bo w 100% godnych polecenia nie znalazlem:/
Wieksza niezawodnosc bedzie w Hondzie Accord VII gen ktora rowniez posiadalem, ale cos za cos.
ponizej masz linka co sie kiedy wymienia w CCCO
https://wiki.bentleypublishers.com/disp ... +Schedules
jak widzisz 2.4 v6 sie lancucha nie wymienia dopoki go nie slychac.
Mam jedna mysl ktora wpadla mi wlasnie do glowy, byc moze bez sensu i nie bierzcie pod uwage, ale - z multitronikiem jest mniej szarpniec przy zmianie biegow jak w manualu co moze miec znaczenie przy ewentualnym slabszym napieciu lancucha przez napinacze.
good enough to worry Merc and Beemer
milkes pisze:takiej konfiguracji osobiscie nawet nie biore pod uwage. Po prostu boje sie.dziadson1 pisze:z multitronikiem jest mniej szarpniec przy zmianie biegow jak w manualu co moze miec znaczenie przy ewentualnym slabszym napieciu lancucha przez napinacze.
powiem szczerze ze tez bardziej od bmw wolalbym rodzinne c6, ale koszty ewentualnych napraw sa rowniez istotne dla mnie. jeszcze pewnie bede zmienial zdanie kilkukrotnie co do wyboru auta, lecz tak czy siak bedzie to ktores z e91 lub c6.
- milkes
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 03 cze 2009, 19:21
- Lokalizacja: Sulechów k/ZG oraz / Irl
kiera jest z nowszych modeli bo wczesniej byly z trapezowe, stawiam na TT/A3sohers pisze:Witajcie
mam pytanie czy taka kierownica jest możliwa że ori w A6C6?
tylko w jednej taką spotkałem w ogłoszeniu i tak mnie to zaciekawiło bo chyba w S3 takie są?
Obrazek
good enough to worry Merc and Beemer
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 11 sie 2014, 20:43
- Lokalizacja: Oświęcim
Poza tym troche dziwna konfiguracja, niby manual a podstawkę pod lewą nogę ma taką jak w wersjach z automatem.sohers pisze:Witajcie
mam pytanie czy taka kierownica jest możliwa że ori w A6C6?
tylko w jednej taką spotkałem w ogłoszeniu i tak mnie to zaciekawiło bo chyba w S3 takie są?
Obrazek
Moje C6 ma już 300 tys km. Przejechałem nim 120 tys km z czego 100 tys km na LPG. Zawiodło mnie tylko raz, uszkodził się sterownik Multitronica, poszedł do regeneracji i działa bez zarzutu, sama skrzynia przy regularnej wymianie oleju i normalnej eksploatacji w przeciwieństwie do wielu opinii sprawia się wzorowo ( drugą ma C6 w konfiguracji 2.4 BDW + Multitronic ma mój kuzyn i też nie ma problemów). Olej wymieniam raz na 10 tys razem z serwisem instalacji gazowej (filterki) , jeżeli chodzi o części eksploatacyjne to ich koszt zamienników z górnej półki jest w pełni akceptowalny- dla porównania w Astrze H z silnikiem 1,7CDTI i kilku innych autach w rodzinie, koszty filtrów, klocków, tarcz były podobne w zamienniku. Modele z początku produkcji (2004) nie mają problemu z rozrządem(napinaczami) problem dotyka modeli po 2004 r, innych problemów z elektroniką czy osprzętem nie miałem, jedyne co dodatkowo ponad eksploatację wymieniłem to termostat i czujnik temperatury ( nawet w ori ceny nie powalają ). Kłopotliwa jest wymiana żarówki pozycji, ale da radę to ogarnąć bez demontażu lamp. Także szczerze polecam nawet modele z początku produkcji o ile sa zadbane i z udokumentowaną przeszłością i przebiegiem, nie ma co się bać nawet Multitronica.
A bdw. porównywanie C6 z E90... nie ta klasa auta... nie ta przestrzeń i komfort podróży...
A bdw. porównywanie C6 z E90... nie ta klasa auta... nie ta przestrzeń i komfort podróży...
Poprzedni
A6 C6 2,4 BDW + Multi GAC
A6 C6 2,4 BDW + Multi GAC