Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 2.4] jak droga eksploatacja?

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
sosna
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 486
Rejestracja: 27 sty 2013, 14:15
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jarosław/Stuttgart/DE
Kontakt:

Post autor: sosna » 28 sie 2015, 17:41

dziadson1 pisze:no to tak jak czytałem rozrząd jest masakrycznie drogi, reszta ujdzie..
Jest drogi jak robisz w AsO :| ogólnie na ten temat nie bede sie rozpiswał ale to nie te czasy ze tylko ASO ma czesci,,, wszystko do zdobycia, a wystrczy skrzynie sciągnąc i masz rozrżad na wierzchu,, oczywiscie kumatego mechanika potrzebujesz <okok> Padają 2 gorne napinacze przewaznie,, koszt 800 zł plus robocizna <lol> a kompletny zestaw do zdobcia za 2.200 ale to nie liczni wymieniaja :>

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 28 sie 2015, 17:47

dziadson1 pisze:no to tak jak czytałem rozrząd jest masakrycznie drogi, reszta ujdzie..
zostają jeszcze wtryski, zawieszenie wielowahaczowe, nastawnik turbo problemowy...

dziadson1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 09 sty 2014, 09:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: dziadson1 » 30 sie 2015, 11:27

ile te wtryski i nastawnik kosztują? a zawieszenie wytrzymałe jest? ile tak średnio wytrzymuje? 100tyś?

Gość.

Post autor: Gość. » 30 sie 2015, 12:52

dziadson1 pisze:ile te wtryski i nastawnik kosztują? a zawieszenie wytrzymałe jest? ile tak średnio wytrzymuje? 100tyś?
Nastawniki to tylko w ASO(jakośc najpewniejsza) i tam cena no troszke od kilku stówek do ponad 2 tys w zależności od rodzaju.Zawieszenie to trudne pytanie bo wszystko zalezy od tego czy latasz po autostradach czy po miejskich dziurach czy tez czesto po lesie na ryby itp.

Awatar użytkownika
ratchet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 13 lip 2014, 15:39
Moje auto: S6 Plus C4
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Wrocław

Post autor: ratchet » 01 wrz 2015, 10:00

Wtryski to nie bolączka w 2.4... nastawnika turbo też bym raczej sie w 2.4 niedoszukal ;)

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 01 wrz 2015, 14:31

ratchet pisze:Wtryski to nie bolączka w 2.4... nastawnika turbo też bym raczej sie w 2.4 niedoszukal ;)
Faktycznie racja przepraszam. To grupa benzynowa :)

to moje niedopatrzenie.
Trochę droższy rozrząd od diesla ze względu na wariatory, ale to w zależności w jakim są stanie. Gorszy automat multitronic i tyle chyba.

Iceman2003
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 11 sie 2014, 20:43
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Iceman2003 » 03 wrz 2015, 15:28

To też wszystko zależy jak samochód jest traktowany. Ja swoje kupiłem 15 miesięcy temu przy stanie licznika 211 tys, teraz mam 252tys. Kupiłem i od razu lpg. W sumie jak ją kupiłem to dołożyłem 5800zł(gaz plus klocki, filtry i inne małe rzeczy). I to by było na tyle jeśli chodzi o koszta...

sohers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 02 paź 2015, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sohers » 02 paź 2015, 20:40

Witam, widzę że w tym roku temat się mocno odświeżył i zainteresowanie a6 c6 2.4 wzrosło :)
Mam na imie Alek i jak wiele osób które tu trafiły ja także jestem zainteresowany zakupem tego auta z gazem oczywiście <lol> i także mam pytanie jaki wariant wybrać, manual quattro? automat quattro? kurcze mam dylemat bo robię rocznie 30tys kilometrów (przynajmniej na ten moment ze względów zawodowych :(
Bardzo lubie jeździć automatem choć mam manuala lagunę 2 z dieslem 1.9 ale ale od czasu do czasu pożyczam a6 c5 quattro 2.5TD (pożeracz ropki :[ ) w automacie i się mi bardzo spodobała jazda automatem <lol>
ale do rzeczy jak się sprawują automaty jakie koszty eksploatacji czy awaryjne itp. czy lepiej kupić manual i mieć temat z bańki? Oczywiście o kosztach rozrządu i kolektora już czytałem i nie których problemach to w sumie troszkę mnie rozrząd zniechęca ale no ostatecznie jakoś się przeżyje :) Może są jeszcze jakieś niuanse o których nie było w temacie jeszcze? <rotfl>
dziękuję bardzo za odpowiedzi i nakierowanie mnie na właściwy tor myślenia :>
Było: Laguna II 1,9Dci 120km 2001
Jest: Audi A6 C6 2,4B 177km 2004

Awatar użytkownika
ratchet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 13 lip 2014, 15:39
Moje auto: S6 Plus C4
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Wrocław

Post autor: ratchet » 05 paź 2015, 10:42

automat w osce to multitronic ktory nie cieszy sie dobra opinia, w Q jest tip czy starsza sprawdzona konstrukcja, ja mam manuala i jestem zadowolony. Niektórzy jeszcze twierdzą że 177 KM to troche malo do Q z reszta nie ma ich za dużo w sprzedazy...

sohers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 02 paź 2015, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sohers » 05 paź 2015, 23:42

Tak multitronik czytałem że lipny trochę czyli ten z łopatkami przy kierownicy tak?
bo jest tez tip tronik to chyba starsza wersja?
Było: Laguna II 1,9Dci 120km 2001
Jest: Audi A6 C6 2,4B 177km 2004

Awatar użytkownika
ratchet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 13 lip 2014, 15:39
Moje auto: S6 Plus C4
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Wrocław

Post autor: ratchet » 06 paź 2015, 08:23

Generalnie zasada taka, napęd quattro = tip tronic, naped na jedną ośke = multi ;> Łopatki występowały i w jednym i w drugim, w multi nie zawsze ale jednak (proszę o poprawę jeśli się mylę ;) )

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 06 paź 2015, 08:36

ratchet pisze:Generalnie zasada taka, napęd quattro = tip tronic, naped na jedną ośke = multi ;> Łopatki występowały i w jednym i w drugim, w multi nie zawsze ale jednak (proszę o poprawę jeśli się mylę ;) )
nie wiem jak to było w poliftowych ale wcześniej tip występował również w ośce wymiennie z multi. natomiast na pewno w q występował tylko i wyłacznie tip.

Awatar użytkownika
ratchet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 13 lip 2014, 15:39
Moje auto: S6 Plus C4
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Wrocław

Post autor: ratchet » 06 paź 2015, 13:20

A to tylko jeszcze gorzej grzałka... Generalnie na oko ciężko odróżnić. ;/ Znalazłem taką wypowiedź:
na pierwszy rzut oka można rozróżnić czy to multi czy tip mianowicie odpalasz przełączasz skrzynie na tryb tipa i do rocznika 2004 w tipie masz 5 biegów a w multi 6 później w tipie jest 6 biegow w multi 7
na dodatek jeśli jest Q to jest to na 100% TIP
Czyli w C6 multi powinny mieć 7 'przełożeń' a tip 6 i tak to można próbować sprawdzać.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 06 paź 2015, 18:49

grzałka pisze:nie wiem jak to było w poliftowych ale wcześniej tip występował również w ośce wymiennie z multi. natomiast na pewno w q występował tylko i wyłacznie tip.
Temat tyczy się C6, a tam zawsze ośka=multi, Q=tip ;)

sohers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 02 paź 2015, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sohers » 06 paź 2015, 19:14

zatem z wypowiedzi wnioskuję że A6 C6 napęd tylko na przednią oś to multi a z napedem quattro tip-tronik ? więc jeśli automat to tylko Q ? :)
A jakie koszty eksploatacyjne? olej filtry ? co ile zmiany ? nie wiem o co jeszcze zapytać wiec proszę podpowiadac na co warto zwracać uwagę podczas zakupu :)

Bardzo dziękuję :)
Było: Laguna II 1,9Dci 120km 2001
Jest: Audi A6 C6 2,4B 177km 2004

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja