Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Zakleszczony zacisk lewy przód

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
gaudamea
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 13 lis 2012, 12:22
Lokalizacja: zielona góra

Zakleszczony zacisk lewy przód

Post autor: gaudamea » 02 lip 2016, 17:11

Cześć
Zdarzyła mi się dość ponura usterka. Zakleszczyło mi prawy przedni zacisk od hamulca. Szczęśliwie dojechałem pod dom, ale klocek fizycznie płonął więc musiałem użyć gaśnicy, felga zostanie na zapas ;) . No i czeka mnie wymiana całego zacisku, klocków. I tu doszedłem do meritum. Jest to rozmiar chyyyba 320. Wybaczcie banalność tego pytania, ale czy jedyną opcją sprawdzenia jest pomiar tarczy? Bo w sklepach są tarcze 320, 319 ba nawet 321. I co z doborem zacisku? Chcę kupić oczywiście używkę. Czy ma znaczenie c5 lift, nie lift, diesel, nie diesel. Jeśli było, choć nie znalazłem, to nie zabijajcie.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 02 lip 2016, 18:14

Wrzuć fotę :) myślę że powinieneś mieć tarcze 312 i standardowy zacisk.. chyba że ktoś robił swap na 320 albo taka i była fabrycznie tarcza to wtedy aso po nr vin bez problemu będzię wiedziało :>

gaudamea
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 13 lis 2012, 12:22
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: gaudamea » 02 lip 2016, 18:26

Frugo1 pisze:Wrzuć fotę :) myślę że powinieneś mieć tarcze 312 i standardowy zacisk.. chyba że ktoś robił swap na 320 albo taka i była fabrycznie tarcza to wtedy aso po nr vin bez problemu będzię wiedziało :>
Już wyjaśniam w czym problem. Na profilu mam 2.8. Obecnie jeżdzę 2.7bt APB wersja amerykańska. Zacisk mam na 4 klocki na koło. Więc raczej 320. jutro chyba będę ściągać, to zmierzę.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 02 lip 2016, 18:31

gaudamea pisze:
Frugo1 pisze:Wrzuć fotę :) myślę że powinieneś mieć tarcze 312 i standardowy zacisk.. chyba że ktoś robił swap na 320 albo taka i była fabrycznie tarcza to wtedy aso po nr vin bez problemu będzię wiedziało :>
Już wyjaśniam w czym problem. Na profilu mam 2.8. Obecnie jeżdzę 2.7bt APB wersja amerykańska. Zacisk mam na 4 klocki na koło. Więc raczej 320. jutro chyba będę ściągać, to zmierzę.
aha, myślałem że autko z opisu :p to najpewniej 320mm :)

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Re: Zakleszczony zacisk lewy przód

Post autor: Moreno » 03 lip 2016, 10:08

gaudamea pisze:Zakleszczyło mi prawy przedni zacisk od hamulca. (...) Chcę kupić oczywiście używkę.
Nie rozumiem takiego podejścia.
Albo regenerujesz swój zacisk albo kupujesz nowy.
Skoro klocek płonął, to możliwe, że tarcze też kwalifikuje się do wymiany.
Jakby co, tarcze wymienia się parami, a przy wymianie tarcz obowiązkowo nowe klocki. <okok>

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 03 lip 2016, 10:38

Sprawdź jeszcze dobrze tarczę, na której płonął klocek, bo jeśli potraktowałeś ją gaśnicą to mógł ją trafić szlag...

gaudamea
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 13 lis 2012, 12:22
Lokalizacja: zielona góra

Re: Zakleszczony zacisk lewy przód

Post autor: gaudamea » 09 lip 2016, 00:07

Moreno pisze:
gaudamea pisze:Zakleszczyło mi prawy przedni zacisk od hamulca. (...) Chcę kupić oczywiście używkę.
Nie rozumiem takiego podejścia.
Albo regenerujesz swój zacisk albo kupujesz nowy.
Skoro klocek płonął, to możliwe, że tarcze też kwalifikuje się do wymiany.
Jakby co, tarcze wymienia się parami, a przy wymianie tarcz obowiązkowo nowe klocki. <okok>
Nie wiem czego tu nie rozumieć, ale już objaśniam. Zatem od początku. Zakleszczyło zacisk. Wymienię i tarcze i klocki na nowe. Obie strony. Ba nawet tył wymieniam. Ba nawet węże! Nie napisałem że tego nie zrobię, co najwyżej nie wspomniałem o tarczy. A zacisk wymienię na używkę, bo jednak nie jest konieczna wymiana na nowy, który jest paskudnie drogi. A obecnego, który dał ciała nie będę regenerować. Pytałem jedynie o wersję, rodzaje tarcz.

cyp3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 26 lut 2013, 22:19
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cyp3k » 25 sie 2016, 15:15

Kolego jeśli zacisk masz na 4 klocki to pewnie ktoś zrobił SWAP zacisków na system LUCAS (bodajże od S6 C5) pod te zaciski wyłącznie tarcze 320/321 sprawdź tylko wysokość dzwonu (pewnie 46,5) i otwór centrujący - tutaj jest chyba 68

Mauros88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 22 lut 2016, 19:00
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Mauros88 » 25 sie 2016, 19:54

przedlift 2.7 2 tłoczkowy zacisk polift 1 tłoczkowy zacisk. Tarcze 321mm przynajmniej w allroadzie zwykla a6 chyba tak samo

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 26 sie 2016, 11:40

cyp3k pisze:Kolego jeśli zacisk masz na 4 klocki to pewnie ktoś zrobił SWAP zacisków na system LUCAS (bodajże od S6 C5) pod te zaciski wyłącznie tarcze 320/321 sprawdź tylko wysokość dzwonu (pewnie 46,5) i otwór centrujący - tutaj jest chyba 68
Dokładnie, upewnij się że kupujesz tarczę do A6 z silnikiem V6, a nie do V8, bo średnica i grubość jest ta sama, a wysokość już inna.

Przy takiej hardkorowej sytuacji szlag może trafić też łożysko i przegub, bo zagotowany smar mógł wypłynąć lub zmienić swoje właściwości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja