Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Wypalanie DPF

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
ksek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 01 lut 2016, 16:38
Lokalizacja: Polska

Post autor: ksek » 09 lut 2016, 16:53

Dla zainteresowanych wartościami z grupy 104.
Byłem dzisiaj na przeglądzie (nie w aso) i przy okazji dostałem gratisowy wydruk informacji o stanie filtra cząstek stałych. Porównałem to z moimi odczytami i dopasowałem informacje.
1. "Filtr cząstek stałych obj. popiołu olej. [jednostka: l]" - taka nazwa widniała koło wartości dopasowanej do moich odczytów.
I tak jak kolega mat1324 już wspomniał:
2. "Obliczony stopień zanieczyszczenia [jednostka: g]"
3. "Zmierzony stopień zanieczyszczenia [jednostka: g]"
4. "Przebieg od ostatniej regeneracji filtra"

Może komuś sięprzyda - ja nie wiedziałem ;)

djnikon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2010, 00:07
Imię: nikon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kongsberg

Post autor: djnikon » 15 sie 2016, 20:07

Panowie proszę o pomoc !!!!

Próbuje przeprowadzić procedurę wypalanie mojego DPFa w 2,7 tdi 2009 lecz nie moge do niej przystąpić gdyż moje błedy kasują sie na 2 s i pozniej dalej to samo:
009315 - Diesel Particle Filter
P2463 - 001 - Excessive Soot Accumulation - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 160415 km
Time Indication: 0
Date: 2016.08.15
Time: 18:32:13

Freeze Frame:
RPM: 693 /min
Speed: 0.0 km/h
(no units): 47.5
(no units): 29.0
Mileage: 440 km
Time: 0.00 s
(no units): 6.0

008194 - Particulate Trap Bank 1
P2002 - 008 - Efficiency Below Threshold
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 160415 km
Time Indication: 0
Date: 2016.08.15
Time: 18:32:13

Freeze Frame:
RPM: 693 /min
Speed: 0.0 km/h
Pressure: 38 mbar
Temperature: 139.5°C
Temperature: 123.9°C
Bin. Bits: 00000001
Voltage: 13.76 V

Dodam ze auto straciło moc i swieci sie kontrolka swiec zarowych. Jakies pomysły ???

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 sie 2016, 20:13

A w jaki sposób przeprowadzasz wypalanie? Nie wiem czy wiesz, ale silniki po lifcie mają inną procedurę wypalania.

[ Dodano: 2016-08-15, 20:13 ]
Pokaż też jakie masz wartości w grupie 104. Zobaczymy w jakim stanie jest DPF. Winny może być też czujnik G450.

djnikon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2010, 00:07
Imię: nikon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kongsberg

Post autor: djnikon » 15 sie 2016, 21:52

W grupie 104 : 1kol. 0,20 ,2kol. 28,5 ,3kol. 47 ,4kol. 440km

Mozesz dac jakies wskazówki w jaki sposób przeprowadza sie procedure w wersjach poliftowych .Z góry dzieki

Po wpisaniu 10016 w Coding-II - 11 dostaje komunikat "Login Code Not Accepted by Controller"

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 sie 2016, 22:46

W wersjach poliftowych kod serwisowy to 27971. Niestety, ale samo wpisanie kodu nie rozpocznie procedury. Należy wejść w nastawy podstawowe i wybrać grupę 226 albo wybrać opcję wypalania serwisowego nieco niżej (zależy od wersji VCDSa). Po tym trzeba wykonywać polecenia programu, np. naciśnij pedał hamulca, puść pedał hamulca, naciśnij pedał gazu itp. Jeśli wszystko zostanie wykonane poprawnie, to zacznie palić się kontrolka świec żarowych i obroty zaczną się podnosić. Następnie trzeba czekać na zakończenie się sukcesem procedury wypalania. Oczywiście samochód przed rozpoczęciem wypalania musi być rozgrzany (min. 80*C płyn chłodzący). Mniej więcej tak wygląda procedura wypalania (pod koniec filmiku): proces wypalania. Często wyskakuje błąd (widoczny na filmie). Trzeba wtedy wyłączyć VCDSa i próbować ponownie. Czasami trzeba nacisnąć gaz i dopiero potem uruchamiać grupę 226. Ogólnie musisz trochę pokombinować.

djnikon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2010, 00:07
Imię: nikon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kongsberg

Post autor: djnikon » 16 sie 2016, 11:08

Dzieki wielkie ,wróce z pracy to odrazu biore sie za robote. Mam nadzieje ze sie uda ,powiedz mi jeszcze gdzie mam wejsc w opcje w nastawy podstawowe w Vcds (posiadam chinczyka ver.12.12) ?? Pozdrawiam

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 sie 2016, 14:05

Wszystko robisz w sterowniku silnika, czyli [01]. Potem robisz jak napisałem powyżej.

djnikon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2010, 00:07
Imię: nikon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kongsberg

Post autor: djnikon » 16 sie 2016, 22:12

mat1324 dzieki za pomoc ,procedura przebiegła pomyślnie :) Z 47 gr zeszłem do 12 .Jeżeli ktoś bedzie miał ten sam problem służę pomocą .Pozdrawiam

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 sie 2016, 13:59

Możesz jeszcze raz wykonać procedurę wypalania. Wtedy powinno zejść jeszcze niżej (blisko zera). Więcej razy nie radzę robić, ponieważ takie wypalanie nie jest naturalnym procesem, tylko wymuszonym. Rozumiem, że silnik odzyskał moc i nie świeci się już kontrolka od świec żarowych? Błędy też zniknęły? Cieszę się bardzo, że mogłem pomóc. Gdy miałem problem z jednym błędem dotyczącym DPFa, sam musiałem dojść do tego jak przeprowadzić taką procedurę wypalania. Żadne metody podane w necie nie działały, ponieważ dotyczą one silników przed liftem. Dlatego teraz chętnie pomagam, ponieważ wiem, że trudno znaleźć sposób na pomyślne wypalenie DPFa.

djnikon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2010, 00:07
Imię: nikon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kongsberg

Post autor: djnikon » 18 sie 2016, 22:07

Tak, silnik odzyskał moc i błędy dało rade wykasować po procesie czyli nie muszą one byc wykasowane przed przystąpieniem do wypalanie tak jak w wersjach przed liftowych. Dziwi mnie tylko dlaczego jest tak mało informacji w necie i tak trudno to było znaleźć. Teraz odpaliłbym to z kompa w minute a tak było 2 dni nerwówki. Dobrze ze są tacy ludzie jak Ty mat1324. Jeszcze raz wielkie dzięki i pozdrawiam <luzik>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 sie 2016, 22:49

Służę pomocą <okok>.

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 09 wrz 2016, 21:48

Cześć Mateusz!
dopadło i mnie przed godziną - P242F - 001 - Restricted/Clogged - MIL ON
skorzystałem z Twojej porady z forum i wypaliłem skurw....a, po czym zresetowałem czujniki i narazie błąd sie nie pojawił, ale przejechałem dosłownie 5 km na próbę.
jak długo u Ciebie po takim zabiegu było wszystko ok?
docelowo filtr raczej poleci ale za 2 godziny wyjeżdzam do Włoch...
jestem lekko posrany.
Możesz dać znać? :)
pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 wrz 2016, 22:14

Tak jak pisałem Ci na PW, od tamtego czasu (grudzień 2015) nie mam problemów z DPFem, a zrobiłem ponad 40 tysięcy km. Poziom sadzy nie przekracza 15g, a sam filtr wypala się regularnie.

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 14 wrz 2016, 12:42

Cześć, zrobiłem to co napisał mat1324 czyli wypaliłem stacjonarnie przez vcds po czym wyzerowałem czujniki,
Zrobiłem trasę 1000 km i co dziwne dpf nie świrował ani razu
Mat jeszcze raz dzięki za pomoc
Docelowo po powrocie wyciągne filtr, przedmucham kompresorem i wyczyszcze chemicznie :)
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 wrz 2016, 23:29

Widzę, że znalazłem metodę na pozbycie się części problemów (błędów) z DPF bez jego wycinania :). Tak jak pisałem wcześniej przejechałem już ponad 45 tysięcy km i nic się nie dzieje. Trzeba pamiętać, aby przed wyzerowaniem zawartości filtra sprawdzić poziom jego zapełnienia. Jeśli nadal jest wysokie trzeba dopalić raz jeszcze, aby było maksymalnie kilka gramów sadzy. Czujnik różnicy ciśnień nie może pokazywać żadnych błędów, ponieważ jest on wtedy na 99% uszkodzony. Często czujnik łapie offset (wartość odniesienia) i z góry pokazuje złe zapełnienie filtra. Jeśli ktoś jeździ tylko po mieście, to siłą rzeczy filtr będzie się zapychał. Czasami trzeba pojechać na autostradę i go przepalić. Nie trzeba jechać agresywanie. Wystarczy włączyć tempomat np. na 150 km/h i tak jechać przez kilkadziesiąt km. Filtr szybciej się wypali, ponieważ ma stałą temperaturę, a w czasie agresywnej jazdy temperatura spada i wzrasta, co powoduje przerywanie procedury wypalania przez sterownik. Kilka razy wypalał mi się filtr w czasie jazdy po mieście, ponieważ miałem ustawiony tempomat na 55 km/h i jechałem tak kilka minut. Było czuć zapach palonego plastiku.

[ Dodano: 2016-09-15, 23:29 ]
Dzisiaj udało mi się wypalić VCDSem (nie VASem) filtr DPF (w sumie filtry, bo są dwa) w silniku BVN 4.2 TDI V8 w Audi A8 D3 z 2006 (modelowo 2007). Uprzednio wymieniłem czujnik temperatury spalin przed DPFem (był uszkodzony) oraz dwa czujniki różnicy ciśnień (jeden miał offset -21 mbar). Drugi został wymieniony przy okazji, ponieważ dostęp do nich jest straszny - znajdują się nad skrzynią <zalamka>. Operacja przebiegła pomyślnie i auto odzyskało moc (palił się 'CHECK' - kontrolka świec żarowych). Zapełnienie jednego filtra wynosiło 33 gramy, a drugiego tylko 5 gramy. Po wypaleniu, odpowiednio 6 i 4 gramy. Wymieniony został też lewy silniczek hamulca ręcznego, ponieważ na desce paliło się wszystko co było związane z hamulcami, no i ten okropny dźwięk :[. Koszt wszystkiego (nowe części + robota) to 1800 zł. W razie czego służę pomocą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga