[ A6 C5] Upgrade hampli w C5
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Jest tu na forum wątek z takimi tarczami i ... wchodzą w 17' . Pytanie tylko, czy w każdy wzór felgiZbój pisze:Teraz wpadł jeszcze jeden pomysł o hamulcach tył z A8 a może S8 310mm ciekawe czy wejdzie pod 17" zaraz poszukam w jakiej wersji takie były bo znalazłem w http://www.hamulcesklep.pl/ tarcze.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
No i chyba wybiorę te tarcze z a8 310MM... teraz tylko pytanie czy ten zestaw wejdzie pod seryjną felgę 17" Z S6 Kolego grigori jakie felgi miałeś z tymi tarczami 310mm?I jak byś mógł ogarnąć jakieś wymiary tego swojego adaptera to bym był wdzięcznyzbig_wwl pisze:Jest tu na forum wątek z takimi tarczami i ... wchodzą w 17' . Pytanie tylko, czy w każdy wzór felgiZbój pisze:Teraz wpadł jeszcze jeden pomysł o hamulcach tył z A8 a może S8 310mm ciekawe czy wejdzie pod 17" zaraz poszukam w jakiej wersji takie były bo znalazłem w http://www.hamulcesklep.pl/ tarcze.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Zaciski będą z mojej eski tylko odsunięte i trochę wycentrowane względem tarczy za pomocą adaptera który muszę zrobić/nabyć... a zaciski albo chociaż jarzma z tej wersji z tego co się zorientowałem to trudny temat do zdobycia
Tak to wyglądało u kolegi grigori ale niestety niewiem jakie miał te felgi 17"
Tak to wyglądało u kolegi grigori ale niestety niewiem jakie miał te felgi 17"
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Licząc tłoczki z przodu 2x42.8mm, to balans dla setup'u 360/310 wychodzi 2.35, czyli dokładnie tyle, ile mam w swoim allroad'zie . S'ka jest niższa, więc jeżeli się zmieści, to spokojnie wrzucaj na tył 310mm.
Sam się nawet teraz zastanawiam, czy u mnie zostało tam >5mm luzu
Sam się nawet teraz zastanawiam, czy u mnie zostało tam >5mm luzu
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl, Dzięki za obliczenia To wychodzi tyle samo co przed "modami" dobrze pamiętam? no ale i tak wytrzymałość cieplna a przez to siła hamowania będzie lepsza myślę
No ja mam te seryjne felgi avus 2(czy jakoś tak) nawet nie pamiętam ET ani szerokości...
Co do adapterów to znalazłem temat na innym forum http://www.racingforum.pl/Adaptery-hamu ... 26806.html może do nich się zgłoszę... ale w gruncie rzeczy to chyba prosty temat to może sam spróbuję najpierw
zbig_wwl, mam jeszcze jedną prośbę a mianowicie zrobił byś mi rysunek na podstawie tego z twojej strony żeby rozstaw śrub był 20.5mm a nie tak jak ciebie 12mm
Tarcza z A8 ma głębokość 42.4 a z S6 54 więc grubość adaptera powinna mieć 11.6mm no ale myślę że te 12mm z twojego adaptera nie zrobi różnicy
P.S wysyłam zapytanie do człowieka od adapterów czy by mi czegoś takiego nie zrobił i chciał bym wysłać mu rysunek bo on najlepiej zobrazuje o co mi chodzi
Zrobiłem sam i to za pomocą painta zbig_wwl posłużyłem się twoim rysunkiem
(nie znam się na rysunku technicznym i mam nadzieje że nigdzie nie strzeliłem jakiejś gafy )
Ma ktoś dostęp do maszyny która mogłaby coś takiego wykonać? albo chociaż do takiego materiału, płaskowników?
[ Dodano: 2015-11-29, 21:23 ]
Ja już po modach układu hamulcowego napisałem to i owo w tym temacie swap-przodu-na-360mm-vt76845,15.htm
Co do swapu 360mm to polecam przeszczepić zaciski z A8 D3 i tarcze ZIMMERMANN 100.3357.52(nawiercana) lub 100.3357.20 pochodzące a audi A7 podejdzie do tego swapu bez szlifowania zwrotnicy ani frezowania jarzm zacisków... jest jeszcze kwestia ET felg bo z ta tarczą duże ET może powodować ocieranie felg o zacisk... moim zdaniem minimalne ET to 25...
Co do tyłu to mam tarcze 310 z A8 D3 i zacisku z S6 + adapter... da się to zrobić lepiej(klocek nie zbiera całej tarczy) no ale obawiałem się czy inny zacisk zmieści mi się pod seryjną felgę 17" 8J ET35 avus na której mam zimówki... prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem jest zacisk z phaetona bo w serii pracuje z tarczą o średnicy 310mm i ręczny ma na linkę ... i jeszcze kwestia jak jarzmo podejdzie do zwrotnicy w S6 czy A6 C5 czy trzeba kombinować z jakimś adapterem czy podchodzi to P&P.
Jestem zadowolony z tego zestawu i myślę że minimalnie taki hamulec powinien siedzieć seryjnie w każdej S6 C5
No ja mam te seryjne felgi avus 2(czy jakoś tak) nawet nie pamiętam ET ani szerokości...
Co do adapterów to znalazłem temat na innym forum http://www.racingforum.pl/Adaptery-hamu ... 26806.html może do nich się zgłoszę... ale w gruncie rzeczy to chyba prosty temat to może sam spróbuję najpierw
zbig_wwl, mam jeszcze jedną prośbę a mianowicie zrobił byś mi rysunek na podstawie tego z twojej strony żeby rozstaw śrub był 20.5mm a nie tak jak ciebie 12mm
Tarcza z A8 ma głębokość 42.4 a z S6 54 więc grubość adaptera powinna mieć 11.6mm no ale myślę że te 12mm z twojego adaptera nie zrobi różnicy
P.S wysyłam zapytanie do człowieka od adapterów czy by mi czegoś takiego nie zrobił i chciał bym wysłać mu rysunek bo on najlepiej zobrazuje o co mi chodzi
Zrobiłem sam i to za pomocą painta zbig_wwl posłużyłem się twoim rysunkiem
(nie znam się na rysunku technicznym i mam nadzieje że nigdzie nie strzeliłem jakiejś gafy )
Ma ktoś dostęp do maszyny która mogłaby coś takiego wykonać? albo chociaż do takiego materiału, płaskowników?
[ Dodano: 2015-11-29, 21:23 ]
Ja już po modach układu hamulcowego napisałem to i owo w tym temacie swap-przodu-na-360mm-vt76845,15.htm
Co do swapu 360mm to polecam przeszczepić zaciski z A8 D3 i tarcze ZIMMERMANN 100.3357.52(nawiercana) lub 100.3357.20 pochodzące a audi A7 podejdzie do tego swapu bez szlifowania zwrotnicy ani frezowania jarzm zacisków... jest jeszcze kwestia ET felg bo z ta tarczą duże ET może powodować ocieranie felg o zacisk... moim zdaniem minimalne ET to 25...
Co do tyłu to mam tarcze 310 z A8 D3 i zacisku z S6 + adapter... da się to zrobić lepiej(klocek nie zbiera całej tarczy) no ale obawiałem się czy inny zacisk zmieści mi się pod seryjną felgę 17" 8J ET35 avus na której mam zimówki... prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem jest zacisk z phaetona bo w serii pracuje z tarczą o średnicy 310mm i ręczny ma na linkę ... i jeszcze kwestia jak jarzmo podejdzie do zwrotnicy w S6 czy A6 C5 czy trzeba kombinować z jakimś adapterem czy podchodzi to P&P.
Jestem zadowolony z tego zestawu i myślę że minimalnie taki hamulec powinien siedzieć seryjnie w każdej S6 C5
- hubos21
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
- Imię: Hubert
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: V8 3.3 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Mogilno
bardzo ciekawy i wyczerpujący temat ale mam pytanie skąd bierzecie zaciski pod 255x10 z tłoczkiem 43mm bo wszystkie źródła podają, że te zaciski w A4/B6 i A6/C5 mają tłoczki 38mm, szwagier ma na części B6tke z 255 na tyle to zmierzę ten tłoczek bo teraz sam już nie wiem, z tego co wiem to tylko jarzmo i tarcza jest inna, B6tka ma tarcze 255x12, A6 ma 255x10
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 104
- Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Pomorskie
Witam tu mam pytanie do tych którzy regenerowali zaciski hamulcowe dwutłoczkowe w zasadzie wszystkie komponenty można dostać cylinderki, osłony cylinderków osłony prowadnic czyli w zasadzie wszystkie gumowe i metalowe z wyjątkiem prowadnic zacisków a bez sprawnych prowadnic cala regeneracja jest do niczego ma może ktoś namiary (od dwóch tygodni za pomocą wujka Google próbuje i nic)
[ Dodano: 2016-05-23, 12:09 ]
Wiec powiem tak udało mi się dostać nawet te trudno dostępne osłony prowadnic. Złożyłem zamontowałem i odpowietrzyłem pierwsze spostrzeżenie to pedał jakiś taki delikatniejszy przedtem (na starych zaciskach) był bardziej toporny czyli od razu twardy teraz troszeczkę trzeba wcisnąć by był twardy ale hamuje bez uwaga nie miałem jeszcze ostrego ( na szczęście) hamowania wię nie wiem jak się zachowa nowe klocki niech się trochę dopasują klocki MS bo inne miały tylko okrągłą wtyczkę od wskaźnika zużycia. Wiec jak na pierwsze wrażenie nie jest źle ale zobaczymy w praniu Może ktoś pochwalić się swoimi wrażeniami po zmianie zacisków z jedno na dwutłoczkowe
[ Dodano: 2016-05-23, 12:09 ]
Wiec powiem tak udało mi się dostać nawet te trudno dostępne osłony prowadnic. Złożyłem zamontowałem i odpowietrzyłem pierwsze spostrzeżenie to pedał jakiś taki delikatniejszy przedtem (na starych zaciskach) był bardziej toporny czyli od razu twardy teraz troszeczkę trzeba wcisnąć by był twardy ale hamuje bez uwaga nie miałem jeszcze ostrego ( na szczęście) hamowania wię nie wiem jak się zachowa nowe klocki niech się trochę dopasują klocki MS bo inne miały tylko okrągłą wtyczkę od wskaźnika zużycia. Wiec jak na pierwsze wrażenie nie jest źle ale zobaczymy w praniu Może ktoś pochwalić się swoimi wrażeniami po zmianie zacisków z jedno na dwutłoczkowe