Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Upgrade hampli w C5

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Gość.

Post autor: Gość. » 30 sie 2015, 13:56

Pytanie do speców od hampli-czy ktos tu ma głowe i warunki do tworzenia adapterów?

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 30 sie 2015, 14:10

Zbój pisze:Teraz wpadł jeszcze jeden pomysł o hamulcach tył z A8 a może S8 310mm ciekawe czy wejdzie pod 17" zaraz poszukam w jakiej wersji takie były bo znalazłem w http://www.hamulcesklep.pl/ tarcze.
Jest tu na forum wątek z takimi tarczami i ... wchodzą w 17' . Pytanie tylko, czy w każdy wzór felgi <mysli>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 30 sie 2015, 17:17

Zbój pisze:Mówiłem o hamulcach tył a tam seria to 269x24 ;)
Sorki, nie ogarnęłam <glupek>

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 30 sie 2015, 17:56

zbig_wwl pisze:
Zbój pisze:Teraz wpadł jeszcze jeden pomysł o hamulcach tył z A8 a może S8 310mm ciekawe czy wejdzie pod 17" zaraz poszukam w jakiej wersji takie były bo znalazłem w http://www.hamulcesklep.pl/ tarcze.
Jest tu na forum wątek z takimi tarczami i ... wchodzą w 17' . Pytanie tylko, czy w każdy wzór felgi <mysli>
No i chyba wybiorę te tarcze z a8 310MM... teraz tylko pytanie czy ten zestaw wejdzie pod seryjną felgę 17" Z S6 :/ Kolego grigori jakie felgi miałeś z tymi tarczami 310mm?I jak byś mógł ogarnąć jakieś wymiary tego swojego adaptera to bym był wdzięczny ;)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 30 sie 2015, 17:59

W A8 zacisk z tyłu jest jakoś strasznie wielki, że mogło by to wejść pod 17" ?

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 30 sie 2015, 18:15

Zaciski będą z mojej eski tylko odsunięte i trochę wycentrowane względem tarczy za pomocą adaptera który muszę zrobić/nabyć... a zaciski albo chociaż jarzma z tej wersji z tego co się zorientowałem to trudny temat do zdobycia :/

Tak to wyglądało u kolegi grigori ale niestety niewiem jakie miał te felgi 17"
grigori pisze:do zbig_wwl
Zdjęć dokładnych nie mam, ale jak znajdę chwilkę to zrobię i z wymiaruję. U mnie pod felgą 17 było już dość ciasno.

Adapterek wygląda tak (nie wiele go widać, ale nie mam innego) :
Obrazek
a cały zestaw tak :

Obrazek

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 30 sie 2015, 18:24

Ok, teraz wszystko jasne <okok>

P.S. Nie wiem czy nie były by za mocne w SPAM do przodu, ale tylny zacisk z RS6 C5 z tarczą z S6 C6 wchodzą pod felgę 17" i nie trzeba do tego adapterów.

Gość.

Post autor: Gość. » 30 sie 2015, 18:29

W A8 D2 zaciski z tyłu sa wielkie??? 16" wchodzi bez problemu :)

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 30 sie 2015, 19:31

Kolego zbig_wwl policzył byś jaki to będzie stosunek mocy przód/tył przy takim zestawie hamulców?
Przód 360mm i zaciski 2 tłoczki po 43mm
Tył 310mm i zacisk seria 1 tłoczek chyba 43mm

Mam gaz w kole zap. także +70-80kg na tyle przy pełnej butli.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 30 sie 2015, 20:51

Licząc tłoczki z przodu 2x42.8mm, to balans dla setup'u 360/310 wychodzi 2.35, czyli dokładnie tyle, ile mam w swoim allroad'zie . S'ka jest niższa, więc jeżeli się zmieści, to spokojnie wrzucaj na tył 310mm.

Sam się nawet teraz zastanawiam, czy u mnie zostało tam >5mm luzu ;)

Obrazek
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 29 lis 2015, 21:23

zbig_wwl, Dzięki za obliczenia ;) To wychodzi tyle samo co przed "modami" dobrze pamiętam? no ale i tak wytrzymałość cieplna a przez to siła hamowania będzie lepsza myślę ;)

No ja mam te seryjne felgi avus 2(czy jakoś tak) nawet nie pamiętam ET ani szerokości...

Co do adapterów to znalazłem temat na innym forum http://www.racingforum.pl/Adaptery-hamu ... 26806.html może do nich się zgłoszę... ale w gruncie rzeczy to chyba prosty temat to może sam spróbuję najpierw ;)

zbig_wwl, mam jeszcze jedną prośbę a mianowicie zrobił byś mi rysunek na podstawie tego z twojej strony żeby rozstaw śrub był 20.5mm a nie tak jak ciebie 12mm
Tarcza z A8 ma głębokość 42.4 a z S6 54 więc grubość adaptera powinna mieć 11.6mm no ale myślę że te 12mm z twojego adaptera nie zrobi różnicy ;)
P.S wysyłam zapytanie do człowieka od adapterów czy by mi czegoś takiego nie zrobił i chciał bym wysłać mu rysunek bo on najlepiej zobrazuje o co mi chodzi ;)


Zrobiłem sam i to za pomocą painta ;) zbig_wwl posłużyłem się twoim rysunkiem
(nie znam się na rysunku technicznym i mam nadzieje że nigdzie nie strzeliłem jakiejś gafy ;) )
Obrazek

Ma ktoś dostęp do maszyny która mogłaby coś takiego wykonać? albo chociaż do takiego materiału, płaskowników?

[ Dodano: 2015-11-29, 21:23 ]
Ja już po modach układu hamulcowego ;) napisałem to i owo w tym temacie swap-przodu-na-360mm-vt76845,15.htm

Co do swapu 360mm to polecam przeszczepić zaciski z A8 D3 i tarcze ZIMMERMANN 100.3357.52(nawiercana) lub 100.3357.20 pochodzące a audi A7 podejdzie do tego swapu bez szlifowania zwrotnicy ani frezowania jarzm zacisków... jest jeszcze kwestia ET felg bo z ta tarczą duże ET może powodować ocieranie felg o zacisk... moim zdaniem minimalne ET to 25...

Co do tyłu to mam tarcze 310 z A8 D3 i zacisku z S6 + adapter... da się to zrobić lepiej(klocek nie zbiera całej tarczy) no ale obawiałem się czy inny zacisk zmieści mi się pod seryjną felgę 17" 8J ET35 avus na której mam zimówki... prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem jest zacisk z phaetona bo w serii pracuje z tarczą o średnicy 310mm i ręczny ma na linkę ... i jeszcze kwestia jak jarzmo podejdzie do zwrotnicy w S6 czy A6 C5 czy trzeba kombinować z jakimś adapterem czy podchodzi to P&P.

Jestem zadowolony z tego zestawu i myślę że minimalnie taki hamulec powinien siedzieć seryjnie w każdej S6 C5

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 30 lis 2015, 08:28

Rezałeś w końcu jakieś adaptery? Gdzie?

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 30 lis 2015, 15:53

Adaptery zrobił mi brat kolegi z pracy... nie do końca bo musiałem nagwintować sam bo nie miał odpowiedniego gwintownika i musiałem zmienić grubość z 12 do 11mm żeby zacisk tył był równo wyśrodkowany z tarczą... odpowiedni rysunek techniczny do adaptera na tył pod tarcze 310mm to ten

Obrazek

Awatar użytkownika
hubos21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
Imię: Hubert
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: V8 3.3 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 11 gru 2015, 22:05

bardzo ciekawy i wyczerpujący temat ale mam pytanie skąd bierzecie zaciski pod 255x10 z tłoczkiem 43mm bo wszystkie źródła podają, że te zaciski w A4/B6 i A6/C5 mają tłoczki 38mm, szwagier ma na części B6tke z 255 na tyle to zmierzę ten tłoczek bo teraz sam już nie wiem, z tego co wiem to tylko jarzmo i tarcza jest inna, B6tka ma tarcze 255x12, A6 ma 255x10

Kosmy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Kosmy » 23 maja 2016, 12:09

Witam tu mam pytanie do tych którzy regenerowali zaciski hamulcowe dwutłoczkowe w zasadzie wszystkie komponenty można dostać cylinderki, osłony cylinderków osłony prowadnic czyli w zasadzie wszystkie gumowe i metalowe z wyjątkiem prowadnic zacisków a bez sprawnych prowadnic cala regeneracja jest do niczego ma może ktoś namiary (od dwóch tygodni za pomocą wujka Google próbuje i nic) <wnerw>

[ Dodano: 2016-05-23, 12:09 ]
Wiec powiem tak udało mi się dostać nawet te trudno dostępne osłony prowadnic. Złożyłem zamontowałem i odpowietrzyłem pierwsze spostrzeżenie to pedał jakiś taki delikatniejszy przedtem (na starych zaciskach) był bardziej toporny czyli od razu twardy teraz troszeczkę trzeba wcisnąć by był twardy ale hamuje bez uwaga nie miałem jeszcze ostrego ( na szczęście) hamowania wię nie wiem jak się zachowa nowe klocki niech się trochę dopasują klocki MS bo inne miały tylko okrągłą wtyczkę od wskaźnika zużycia. Wiec jak na pierwsze wrażenie nie jest źle ale zobaczymy w praniu <rotfl> Może ktoś pochwalić się swoimi wrażeniami po zmianie zacisków z jedno na dwutłoczkowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl