01203 - Electrical Connection between ABS and Instr. Cluster
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
W moim aucie, pokładowy układ diagnostyczny (to chyba tak się fachowo nazywa) nie rozróżnia czy to błąd czujnika czy brak wymaganego ciśnienia - on "widzi" tylko coś w rodzaju "nieprawidłowe wartości z czujnika ciśnienia" i zaraz czerwone kontrolki blink blink....sebool12 pisze:Mam podobny problem z tym, że zamiast tzw oliwiarki wywala mi błąd czujnika oleju (pomarańczowy komunikat oliwiarka z napisem sensor) i wcześniej wspomniany błąd z ABS/ASR.

Inna sprawa, że kontrolka olejarka nie powinna błyskać przed uruchomieniem silnika. ...powinna zaświecić się na chwilę w momencie włączenia zapłonu, ale nie błyskać.
Gdy w lato sprawdzałem jej działanie poprzez odłączenie przewodu od czujnika ciśnienia, to zaczęła błyskać dopiero po przekroczeniu 1600obr./min.
Poza tym, u mnie zawsze najpierw zaczyna błyskać "bęben z wykrzyknikiem" wraz z zaświeceniem się pomarańczowej ABS i wskazówka obrotomierza spada na 0, a dopiero chwilę później zaczyna migać olejarka.
bendzji... Ale kabel od czujnika chyba łatwiej odpiąć? Mam rację?

Jeśli tuż przed odłączeniem wszystko było git, a teraz miga i zniknęłoby po podłączeniu, wtedy wniosek raczej oczywisty.

Ale ja to tak czy siak wymienię te zegary, tylko najpierw muszę poczekać na pieniądze.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Powiem Wam, że wczoraj na trasie, jak jechałem w tamtą stronę, to bęben z wykrzyknikiem mrugnął na chwilę (może 2-4 mrugnięcia), po czym znikł. ...zdarzyło się to bodajże 2 razy.
Natomiast podczas powrotu, wykrzyknik, ABS i olejarka dokuczały prawie przez cały czas.
Co prawda po ok. pół godzinnym postoju (przerwa na jadło
) wszystko wróciło do normy, ale już po kilku kilometrach kontrolka ABS zabłyskała kilka razy (tak jak np. żarówka gdy coś nie łączy), potem chwila spokoju i nagle sruu → ABS, wykrzyknik, obrotomierz i po 2-3 sekundach olejarka...
Właśnie rozglądam się za licznikiem w dobrym stanie, tylko trochę kusi mnie cyfrowy zegarek.
[ Dodano: 2016-02-15, 23:46 ]
Dzisiaj rano wszystko grało, ale z powrotem znowu kontrolki zaczęły błyskać i błyskać.
Przypomniała mi się Twoja myśl i dla sprawdzenia wypiąłem wtyczkę od sterownika. Rezultat jest szokujący - obrotomierz wraca do "życia" i olejarka przestaje błyskać, a gdy wpiąłem wtyczkę z powrotem - problem powraca. ...odpiąłem wtyczkę - obrotomierz znów działa → podpiąłem - nie działa. ...wykrzyknik i kontrolka ABS wciąż błyska/świeci się, no ale przy odłączonej wtyczce to normalne.
W końcu zostawiłem nie podłączony i zabezpieczyłem żeby się tam woda nie dostała. Ale tak czy siak czeka mnie naprawa.
Grunt, że już wiadomo gdzie tkwi przyczyna.
PS.
A licznik i tak wymienię, jak tylko uporam się z tym sterownikiem.
Natomiast podczas powrotu, wykrzyknik, ABS i olejarka dokuczały prawie przez cały czas.
Co prawda po ok. pół godzinnym postoju (przerwa na jadło

Właśnie rozglądam się za licznikiem w dobrym stanie, tylko trochę kusi mnie cyfrowy zegarek.
[ Dodano: 2016-02-15, 23:46 ]
Muszę Ci przyznać rację i jednocześnie podziękować.sash997 pisze:sterownik absu... wkońcu między nim a zegarami jest magistrala danych i jeśli głupieje ABS to może wysyłać rużne dziwaczne informacje licznikowi

Dzisiaj rano wszystko grało, ale z powrotem znowu kontrolki zaczęły błyskać i błyskać.
Przypomniała mi się Twoja myśl i dla sprawdzenia wypiąłem wtyczkę od sterownika. Rezultat jest szokujący - obrotomierz wraca do "życia" i olejarka przestaje błyskać, a gdy wpiąłem wtyczkę z powrotem - problem powraca. ...odpiąłem wtyczkę - obrotomierz znów działa → podpiąłem - nie działa. ...wykrzyknik i kontrolka ABS wciąż błyska/świeci się, no ale przy odłączonej wtyczce to normalne.

W końcu zostawiłem nie podłączony i zabezpieczyłem żeby się tam woda nie dostała. Ale tak czy siak czeka mnie naprawa.
Grunt, że już wiadomo gdzie tkwi przyczyna.

PS.
A licznik i tak wymienię, jak tylko uporam się z tym sterownikiem.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 614 111 C
Component: ABS/ASR 5.3 FRONT D00
Coding: 00000
Shop #: WSC 02315
[ Dodano: 2016-02-17, 16:21 ]
Wymontowałem sterownik ABS, odciąłem nożykiem ten dekielek i moim oczom ukazała się znana (z filmików) aczkolwiek tajemnicza elektronika. Ale po dokładnym przyjrzeniu się i lekkim trąceniu tych dwóch drucików już wszystko było jasne →
Podjąłem się próby samodzielnego naprawienia, z racji iż z lutowaniem mam do czynienia od kilkunastu lat. Mimo to nie przypuszczałem, że będzie to aż takie "wredne" i kilka razy podchodziłem do tego.
Ostatecznie moja robocizna wygląda następująco:
![Obrazek]()
Nie jestem pewny co do powodzenia tej naprawy i czy przez przypadek nie urwałem któregoś z tych włosowatych drucików, ale zamontowanie i podłączenie sterownika obnaży całą prawdę. ...trzymajcie kciuki
[ Dodano: 2016-02-17, 22:03 ]
Powiem tak: jeździłem i sprawdzałem mocno hamując na różnych podłożach - pedał ładnie zgrzyta, auto nie traci kontroli nad torem jazdy, nic nie błyska... niech już tak zostanie.
[ Dodano: 2016-02-20, 23:44 ]
Niestety... następnego dnia, przy powrocie z pracy, koszmar wrócił.
W piątek po pracy ponownie zdemontowałem ten cholerny sterownik.
Przy próbie poprawienia lutu niechcący stopiłem jeden z tych złotych włosowatych drucików. A później, próbując to poprawić, w końcu wyrwała mi się ta maciupka blaszka z płytki.
Czy ktoś mi pomorze przy doborze nowego sterownika?
Controller: 8E0 614 111 C
Component: ABS/ASR 5.3 FRONT D00
Coding: 00000
Shop #: WSC 02315
[ Dodano: 2016-02-17, 16:21 ]
Wymontowałem sterownik ABS, odciąłem nożykiem ten dekielek i moim oczom ukazała się znana (z filmików) aczkolwiek tajemnicza elektronika. Ale po dokładnym przyjrzeniu się i lekkim trąceniu tych dwóch drucików już wszystko było jasne →
Podjąłem się próby samodzielnego naprawienia, z racji iż z lutowaniem mam do czynienia od kilkunastu lat. Mimo to nie przypuszczałem, że będzie to aż takie "wredne" i kilka razy podchodziłem do tego.
Ostatecznie moja robocizna wygląda następująco:
Nie jestem pewny co do powodzenia tej naprawy i czy przez przypadek nie urwałem któregoś z tych włosowatych drucików, ale zamontowanie i podłączenie sterownika obnaży całą prawdę. ...trzymajcie kciuki

[ Dodano: 2016-02-17, 22:03 ]
Powiem tak: jeździłem i sprawdzałem mocno hamując na różnych podłożach - pedał ładnie zgrzyta, auto nie traci kontroli nad torem jazdy, nic nie błyska... niech już tak zostanie.

[ Dodano: 2016-02-20, 23:44 ]
Niestety... następnego dnia, przy powrocie z pracy, koszmar wrócił.
W piątek po pracy ponownie zdemontowałem ten cholerny sterownik.
Przy próbie poprawienia lutu niechcący stopiłem jeden z tych złotych włosowatych drucików. A później, próbując to poprawić, w końcu wyrwała mi się ta maciupka blaszka z płytki.

Czy ktoś mi pomorze przy doborze nowego sterownika?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Nie wiem. Kilka dni temu zawiozłem sterownik do komisu telefonów, no i koleś niestety pozrywał 2 złote "włosy" (ja zerwałem 1 po prawej stronie tych aluminiowych drucików, więc razem 3), i jakoś to polutował, ale jak się niedawno okazało, nie mogę wyłączyć ASR, więc chyba któryś "włos" nie łączy.
Jeżdżę już kilka dni i puki co w kontrolkach spokój (oby jak najdłużej), ale powoli rozglądam się za używanym sterownikiem.
Jeżdżę już kilka dni i puki co w kontrolkach spokój (oby jak najdłużej), ale powoli rozglądam się za używanym sterownikiem.