Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

01203 - Electrical Connection between ABS and Instr. Cluster

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 lut 2016, 15:27

chyba podmiana licznika na inny tylko bo wymiana czujnika dla sprawdzenia bardziej kłopotliwa

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 11 lut 2016, 22:13

sebool12 pisze:Mam podobny problem z tym, że zamiast tzw oliwiarki wywala mi błąd czujnika oleju (pomarańczowy komunikat oliwiarka z napisem sensor) i wcześniej wspomniany błąd z ABS/ASR.
W moim aucie, pokładowy układ diagnostyczny (to chyba tak się fachowo nazywa) nie rozróżnia czy to błąd czujnika czy brak wymaganego ciśnienia - on "widzi" tylko coś w rodzaju "nieprawidłowe wartości z czujnika ciśnienia" i zaraz czerwone kontrolki blink blink.... :)
Inna sprawa, że kontrolka olejarka nie powinna błyskać przed uruchomieniem silnika. ...powinna zaświecić się na chwilę w momencie włączenia zapłonu, ale nie błyskać.
Gdy w lato sprawdzałem jej działanie poprzez odłączenie przewodu od czujnika ciśnienia, to zaczęła błyskać dopiero po przekroczeniu 1600obr./min.
Poza tym, u mnie zawsze najpierw zaczyna błyskać "bęben z wykrzyknikiem" wraz z zaświeceniem się pomarańczowej ABS i wskazówka obrotomierza spada na 0, a dopiero chwilę później zaczyna migać olejarka.

bendzji... Ale kabel od czujnika chyba łatwiej odpiąć? Mam rację? :)
Jeśli tuż przed odłączeniem wszystko było git, a teraz miga i zniknęłoby po podłączeniu, wtedy wniosek raczej oczywisty. :)
Ale ja to tak czy siak wymienię te zegary, tylko najpierw muszę poczekać na pieniądze. ;)

sash997
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 187
Rejestracja: 05 kwie 2013, 20:14
Lokalizacja: wieluń

Post autor: sash997 » 12 lut 2016, 20:02

ja bym obstawiał uwalony sterownik absu... wkońcu między nim a zegarami jest magistrala danych i jeśli głupieje ABS to może wysyłać rużne dziwaczne informacje licznikowi
pomoc w sprawie pieców webasto

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 15 lut 2016, 23:46

Powiem Wam, że wczoraj na trasie, jak jechałem w tamtą stronę, to bęben z wykrzyknikiem mrugnął na chwilę (może 2-4 mrugnięcia), po czym znikł. ...zdarzyło się to bodajże 2 razy.
Natomiast podczas powrotu, wykrzyknik, ABS i olejarka dokuczały prawie przez cały czas.
Co prawda po ok. pół godzinnym postoju (przerwa na jadło ;) ) wszystko wróciło do normy, ale już po kilku kilometrach kontrolka ABS zabłyskała kilka razy (tak jak np. żarówka gdy coś nie łączy), potem chwila spokoju i nagle sruu → ABS, wykrzyknik, obrotomierz i po 2-3 sekundach olejarka...
Właśnie rozglądam się za licznikiem w dobrym stanie, tylko trochę kusi mnie cyfrowy zegarek.

[ Dodano: 2016-02-15, 23:46 ]
sash997 pisze:sterownik absu... wkońcu między nim a zegarami jest magistrala danych i jeśli głupieje ABS to może wysyłać rużne dziwaczne informacje licznikowi
Muszę Ci przyznać rację i jednocześnie podziękować. :)
Dzisiaj rano wszystko grało, ale z powrotem znowu kontrolki zaczęły błyskać i błyskać.
Przypomniała mi się Twoja myśl i dla sprawdzenia wypiąłem wtyczkę od sterownika. Rezultat jest szokujący - obrotomierz wraca do "życia" i olejarka przestaje błyskać, a gdy wpiąłem wtyczkę z powrotem - problem powraca. ...odpiąłem wtyczkę - obrotomierz znów działa → podpiąłem - nie działa. ...wykrzyknik i kontrolka ABS wciąż błyska/świeci się, no ale przy odłączonej wtyczce to normalne. :)
W końcu zostawiłem nie podłączony i zabezpieczyłem żeby się tam woda nie dostała. Ale tak czy siak czeka mnie naprawa.
Grunt, że już wiadomo gdzie tkwi przyczyna. :)

PS.
A licznik i tak wymienię, jak tylko uporam się z tym sterownikiem. ;)

sash997
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 187
Rejestracja: 05 kwie 2013, 20:14
Lokalizacja: wieluń

Post autor: sash997 » 16 lut 2016, 22:23

bo sash ma zawsze racje :D a jaką pompe ABS masz?
pomoc w sprawie pieców webasto

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 20 lut 2016, 23:44

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 614 111 C
Component: ABS/ASR 5.3 FRONT D00
Coding: 00000
Shop #: WSC 02315

[ Dodano: 2016-02-17, 16:21 ]
Wymontowałem sterownik ABS, odciąłem nożykiem ten dekielek i moim oczom ukazała się znana (z filmików) aczkolwiek tajemnicza elektronika. Ale po dokładnym przyjrzeniu się i lekkim trąceniu tych dwóch drucików już wszystko było jasne →

Podjąłem się próby samodzielnego naprawienia, z racji iż z lutowaniem mam do czynienia od kilkunastu lat. Mimo to nie przypuszczałem, że będzie to aż takie "wredne" i kilka razy podchodziłem do tego.
Ostatecznie moja robocizna wygląda następująco:
Obrazek

Nie jestem pewny co do powodzenia tej naprawy i czy przez przypadek nie urwałem któregoś z tych włosowatych drucików, ale zamontowanie i podłączenie sterownika obnaży całą prawdę. ...trzymajcie kciuki ;)

[ Dodano: 2016-02-17, 22:03 ]
Powiem tak: jeździłem i sprawdzałem mocno hamując na różnych podłożach - pedał ładnie zgrzyta, auto nie traci kontroli nad torem jazdy, nic nie błyska... niech już tak zostanie. :>

[ Dodano: 2016-02-20, 23:44 ]
Niestety... następnego dnia, przy powrocie z pracy, koszmar wrócił.
W piątek po pracy ponownie zdemontowałem ten cholerny sterownik.
Przy próbie poprawienia lutu niechcący stopiłem jeden z tych złotych włosowatych drucików. A później, próbując to poprawić, w końcu wyrwała mi się ta maciupka blaszka z płytki. <wnerw>
Czy ktoś mi pomorze przy doborze nowego sterownika?

sash997
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 187
Rejestracja: 05 kwie 2013, 20:14
Lokalizacja: wieluń

Post autor: sash997 » 21 lut 2016, 23:34

myślę że inny całkiem sterownik z ASR może sie różnić tylko pinami które trzeba by było pozamieniać w kostce od pompy
pomoc w sprawie pieców webasto

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 26 lut 2016, 14:17

Nie wiem. Kilka dni temu zawiozłem sterownik do komisu telefonów, no i koleś niestety pozrywał 2 złote "włosy" (ja zerwałem 1 po prawej stronie tych aluminiowych drucików, więc razem 3), i jakoś to polutował, ale jak się niedawno okazało, nie mogę wyłączyć ASR, więc chyba któryś "włos" nie łączy.
Jeżdżę już kilka dni i puki co w kontrolkach spokój (oby jak najdłużej), ale powoli rozglądam się za używanym sterownikiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja