[A6 C5] Swap tylnych hamulców z S6 do A6 FWD
Troszkę długo, ale w końcu miałem chwile czasu aby chociaż jakieś zdjęcia pstryknąć
Zdjęcia robione na szybko podczas zmiany kół i telefonem więc nie zbyt szczegółowe, ale może komuś pomogą
[IMG=http://s1.fotowrzut.pl/XC2SV0A1FH/1.jpg]
[IMG=http://s1.fotowrzut.pl/XC2SV0A1FH/2.jpg]
[IMG=http://s1.fotowrzut.pl/XC2SV0A1FH/3.jpg]
[IMG=http://s1.fotowrzut.pl/XC2SV0A1FH/4.jpg]

Zdjęcia robione na szybko podczas zmiany kół i telefonem więc nie zbyt szczegółowe, ale może komuś pomogą

[IMG=http://s1.fotowrzut.pl/XC2SV0A1FH/1.jpg]
[IMG=http://s1.fotowrzut.pl/XC2SV0A1FH/2.jpg]
[IMG=http://s1.fotowrzut.pl/XC2SV0A1FH/3.jpg]
[IMG=http://s1.fotowrzut.pl/XC2SV0A1FH/4.jpg]
Moim zdaniem pomysł trochę do bani, biorąc pod uwagę naprężenia jakie powstają podczas zaciągania linki ręcznego. Ale to moje zdanie oczywiście
Ja poszedłem dalej. Mianowicie, przerobiłem ucho, w które wchodzi linka ręcznego, wspawując kawałek blaszki.
Zdjęcia najlepiej to zobrazują :
http://fotowrzut.pl/34J1XGR655
Po takim przerobieniu mechanizmu ręcznego, ori linka zostaje na swoim miejscu, nie trzeba jej wypinać z oryginalnego "prowadnika" o którym pisze MWX - to naprawdę jest cholernie mocna blacha, ciężko ją odgiąć.
Drugim krokiem będzie u mnie przerobienie odcinka przewodu sztywnego z elastycznym. Nie wiem czemu szwaby wpadli na genialny pomysł aby zrobić to jako jeden odcinek. Lepiej było w A4 B5, gdzie przewód elastyczny był po prostu odkręcany ze sztywnego - taki manewr chce wykonać u siebie. Potrzebuje jedynie pożyczyć praskę od kumpla aby zarobić "pestki" na rurkach miedzianych.
Zaciski zakupione oczywiście od naszego forumowego zaopatrzyciela - Pisiego
Pytajcie jak coś jest Wam niejasne.

Ja poszedłem dalej. Mianowicie, przerobiłem ucho, w które wchodzi linka ręcznego, wspawując kawałek blaszki.
Zdjęcia najlepiej to zobrazują :
http://fotowrzut.pl/34J1XGR655
Po takim przerobieniu mechanizmu ręcznego, ori linka zostaje na swoim miejscu, nie trzeba jej wypinać z oryginalnego "prowadnika" o którym pisze MWX - to naprawdę jest cholernie mocna blacha, ciężko ją odgiąć.
Drugim krokiem będzie u mnie przerobienie odcinka przewodu sztywnego z elastycznym. Nie wiem czemu szwaby wpadli na genialny pomysł aby zrobić to jako jeden odcinek. Lepiej było w A4 B5, gdzie przewód elastyczny był po prostu odkręcany ze sztywnego - taki manewr chce wykonać u siebie. Potrzebuje jedynie pożyczyć praskę od kumpla aby zarobić "pestki" na rurkach miedzianych.
Zaciski zakupione oczywiście od naszego forumowego zaopatrzyciela - Pisiego

Pytajcie jak coś jest Wam niejasne.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Widze ze zmajstrowales cos bardzo podobnego do mojej koncepcji. Ja mam blaszane pierścienie przykręcane do tej blaszki, które w zasadzie robią dokładnie to samo co Twoje spawane półkola. Obawiam się tylko czy ten mój zestaw nie będzie za gruby - pewno perfidnie skopiuję Twoje rozwiązanie jak wrócę do tematu na wiosnę.
Zkąd wziąłes blachę?
Zkąd wziąłes blachę?
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Jeszcze pewno masz taki zarąbisty hydrauliczny wykrojnik do tegom4tic pisze:Ojciec z budowy często gęsto przynosi jakieś odpady metalowe. Podpasowałem grubością, uformowałem, wykroiłem środek i gotowe do spawania. Pod koniec tygodnia sprawdze, może zostało troche materiału - napisze sms

Ja mam dostęp do takiego, ale niestety nie do takiej grubej blachy.
Bardzo podoba mi się Twoje wykonanie, choć tak sobie myślę że można by jeszcze ten otwór pod śrubę wywiercić dosłownie o 3mm dalej, tak żeby na lince ręcznego był większy luz. Ale to może tylko zniekształcenie wynikające z kąta pod jakim wykonane jest zdjęcie.
Jak wrażenia z hamowania? Ja chwilę jeździłem z tymi hamulcami (bez ręcznego), ale nie zdążyłem dotrzeć klocków do tarcz więc było mocniej, ale bardzo "miękko" w pedale hamulca.
Hydrauliczny nie, ale wykrojnik w tej sytuacji był konieczny.mwx pisze:Jeszcze pewno masz taki zarąbisty hydrauliczny wykrojnik do tego
Zestawu jeszcze nie zakładałem, to była tylko przymiarka na "gotowe" po operacji spawania mocowania ręcznego - amorki z gumowymi podstawami pod sprężynę były ważniejsze.mwx pisze:Jak wrażenia z hamowania? Ja chwilę jeździłem z tymi hamulcami (bez ręcznego), ale nie zdążyłem dotrzeć klocków do tarcz więc było mocniej, ale bardzo "miękko" w pedale hamulca.
O ile pogoda pozwoli, zestaw montuje w sobotę, ale nic na to nie wskazuje na chwile obecną

[ Dodano: 2016-02-13, 22:58 ]
Zaciski oraz przewody zamontowane dzisiaj.Jak wrażenia z hamowania? Ja chwilę jeździłem z tymi hamulcami (bez ręcznego), ale nie zdążyłem dotrzeć klocków do tarcz więc było mocniej, ale bardzo "miękko" w pedale hamulca.
Za pierwszym razem po odpowietrzeniu było też miękko, tak że pedał wpadał w podłogę. Tak więc po przejechaniu 50 km ponowne odpowietrzenie całego układu tył/przód. Wrażenia mega pozytywne. Ręczny bardzo mocny "3 ząbki" i auto ciężko ruszyć do przodu - tak więc moja metoda działa

Po wymianie przodu na 320/30 podczas hamowania auto bardzo nurkowało do przodu, tył był bardzo nerwowy. Obecnie przy setupie 320/30 - 269/22 takie nurkowanie autem nie występuje.
Upgrade hampli w naszych ciężkich furach - OBOWIĄZKOWY

- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Troche dziwne jest to co mowisz, ze tyl byl nerwowy, skoro ledwo hamowal - stosunek sily hamowania był niemal jak 1:4.
Teoretycznie nerwowy tyl moze sie zrobic teraz - nowa konfiguracja mocno przeniosła balans w kierunku tyłu - ok 1:2 a to wynik stosowany w sportowych furach.
Oryginalnie taka konfiguracja była stosowana wyłącznie w autach z dociążonym tyłem (quattro) i zazwyczaj obniżonym środkiem ciężkości (niższe zawieszenie) - robiłeś próby mocniejszego hamowania na zakręcie? Nie rzuca tyłkiem?
[ Dodano: 2016-08-23, 09:51 ]
Przewód hydrauliczny do wymiany na miedź + fragment elastycznego, bo jest bardzo napięty.
![Obrazek]()
Teoretycznie nerwowy tyl moze sie zrobic teraz - nowa konfiguracja mocno przeniosła balans w kierunku tyłu - ok 1:2 a to wynik stosowany w sportowych furach.
Oryginalnie taka konfiguracja była stosowana wyłącznie w autach z dociążonym tyłem (quattro) i zazwyczaj obniżonym środkiem ciężkości (niższe zawieszenie) - robiłeś próby mocniejszego hamowania na zakręcie? Nie rzuca tyłkiem?
[ Dodano: 2016-08-23, 09:51 ]
Przewód hydrauliczny do wymiany na miedź + fragment elastycznego, bo jest bardzo napięty.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
- Lokalizacja: mlawa
- Kontakt: