Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Swap tylnych hamulców z S6 do A6 FWD

Układ hamulcowy
leader7606
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 29 paź 2014, 12:04
Lokalizacja: finlandia

Post autor: leader7606 » 17 kwie 2015, 07:42

Witam wszystkich posiadaczy A6, jestem tu nowy i chciałem się podłączyć do tematu, chciałbym usprawnić hamulce w moim dieselku 1,9 AWX. Czy ktoś mógłby doradzić co można założyć P&P bez przeróbek.I jakie są orientacyjne koszty. Będę w czerwcu w Polsce to mógłbym zakupić części i wymienić.
Pozdrawiam wszystkich <okok>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 25 cze 2015, 17:26

Adaptery powstały, niestety problem z jednym z zacisków zmusił mnie do poskładania wszystkiego z powrotem na starych hamulcach :(

Obrazek

Obrazek

Obrazek

sobe5251
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2014, 20:38
Lokalizacja: Myślibórz

Post autor: sobe5251 » 09 lip 2015, 13:49

I jak tam kolego dokończyłeś moda ???

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 09 lip 2015, 15:10

Jeszcze nie.
Niedługo powinienem mieć sprawny zacisk, ten weekend spędzam nad morzem, ale w następny chciałbym to poskładać.

sobe5251
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2014, 20:38
Lokalizacja: Myślibórz

Post autor: sobe5251 » 09 lip 2015, 19:29

To czekam na info, bo i może ja się skusze na taki zabieg a taka wiedza się przyda przy tym <rotfl>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 22 lip 2015, 09:53

Zmontowałem to z zaciskami "do góry nogami". Nie podoba mi się to co osiągnąłem :(

Linkę ręcznego musiałem wypuścić z ostatniego mocowania na belce, żeby starczyło. Mocowanie linki ręcznego do zacisku musiałem przerobić nawiercając w nim dodatkowy otwór, tak aby było pod innym kątem. Wykorzystałem mocowanie linki ze starych zacisków, ponieważ posiada więcej mięcha w miejscu w którym wierciłem. Temat linki jakoś bym przeżył, nawet to działa, ręczny jest zabójczy w porównaniu do tego co było.

Niestety przewody elastyczne są pozaginane jak cholera. Nie chcę tak jeździć, nie jest to moim zdaniem opcja bezpieczna. Przewód jest tak zgwałcony, że ciśnie na zacisk, który wciąż dociska klocek do tarczy.
Kwestia odpowietrzania zaciskow do góry nogami to masakra - nie dałem rady tego porządnie zrobić (może dlatego że zrobiła się 1-sza w nocy a mój pomocnik nie ogarniał za bardzo tematu <lol> )

Dziś mam w planie zamianę zacisków, tak aby dało się je normalnie odpowietrzyć (montaż odpowetrznikami do góry). Wydaje mi się że przewody również ułożą się bardziej sensownie.

Hamulec zasadniczy traktuję priorytetowo, więc odpowietrzenie i prawidłowe ułożenie przewodów hydraulicznych ma pierwszeństwo przed ręcznym.

Nie mam jeszcze pomysłu na mocowanie linki <uoee> Chyba nie obejdzie się bez dospawania czegoś do tej blaszki mocującej. Ewentualnie wykonania dodatkowego otworu gwintowanego w zacisku pod tę blaszkę ale tego, kurna, nie chcę robić.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 28 cze 2008, 14:55
Lokalizacja: Munster/Karkonosze
Kontakt:

Post autor: Oofol » 01 gru 2015, 18:28

i jak tam mwx? ogarnales temat? mozesz napisac co w efekcie koncowym zamontowales?
PM+
AVF+
ARE

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 03 gru 2015, 09:13

Oofol pisze: co w efekcie koncowym zamontowales?
Aktualnie oryginalne hamulce 245 <rotfl>

Przemontowałem zaciski na "do góry odpowietrznikiem", odpowietrzyłem, ale nie udało mi się w satysfakcjonujący sposób podłączyć linki ręcznego. Zaczęło się robić późno, więc pier****em temat i expresem wróciłem do serii.
Teraz mam już pomysł i temat rozpracowany, ale nie mam garażu a w aktualnych temperaturach nie chce mi się grzebać. Na wiosnę to zmontuję, tak że będzie git <okok>

Chyba że odzyskam garaż, ale to mało prawdopodobne.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 28 cze 2008, 14:55
Lokalizacja: Munster/Karkonosze
Kontakt:

Post autor: Oofol » 03 gru 2015, 21:17

A mozesz zdradzic cos wymyslil? Ja bym chcial w miare szybko zrobic przekladke ale szukam jazm od w12 jak na razie bez skutku...
PM+
AVF+
ARE

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 04 gru 2015, 01:05

Prosty adapterek w formie pierscienia, mocujący blaszkę trzymającą linkę ręcznego w odpowiednim miejscu. Pierscien mocowany do zacisku za pomocą oryginalnego otworu mocującego uchwyt ręcznego.

Co to za jarzma z W12? Masz jakiś potężny hamulec na przedzie, żeby pakować mocny tył?

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 28 cze 2008, 14:55
Lokalizacja: Munster/Karkonosze
Kontakt:

Post autor: Oofol » 05 gru 2015, 22:02

Jarzma pod 280mm ale nie moge znalezc nic w ludzkiej cenie.. Chyba zaloze komplet z S6.. Przod i tak mam 320..

wysota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 06 sty 2013, 02:46
Lokalizacja: konin

Post autor: wysota » 12 gru 2015, 09:42

Ja u siebie mam zalozone zaciski z S6 na tyl i na przod reczny rowniez mam podlaczony w czwartek wracam do polski to postaram sie zrobic jakies zdjecia jak to jest u mnie rozwiazane <okok>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 14 gru 2015, 00:04

Dawaj, dawaj - ciekawość mnie zżera.
Ja też wykombinowałem podłączenie po częściowym wyciągnięciu linek z mocowań na belce ale nie podobało mi się to.

wysota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 06 sty 2013, 02:46
Lokalizacja: konin

Post autor: wysota » 20 gru 2015, 11:09

niestety czas mi nie pozwolił zrobić zdjęcia więc postaram się zrobić w tym tygodniu i wrzucę jak to jest zrobione
Ostatnio zmieniony 23 gru 2015, 08:44 przez wysota, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 21 gru 2015, 09:12

Nadal czekam niecierpliwie <rotfl>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja