Pozdrawiam wszystkich
[A6 C5] Swap tylnych hamulców z S6 do A6 FWD
-
leader7606
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 4
- Rejestracja: 29 paź 2014, 12:04
- Lokalizacja: finlandia
Witam wszystkich posiadaczy A6, jestem tu nowy i chciałem się podłączyć do tematu, chciałbym usprawnić hamulce w moim dieselku 1,9 AWX. Czy ktoś mógłby doradzić co można założyć P&P bez przeróbek.I jakie są orientacyjne koszty. Będę w czerwcu w Polsce to mógłbym zakupić części i wymienić.
Pozdrawiam wszystkich
Pozdrawiam wszystkich
- mwx
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Zmontowałem to z zaciskami "do góry nogami". Nie podoba mi się to co osiągnąłem
Linkę ręcznego musiałem wypuścić z ostatniego mocowania na belce, żeby starczyło. Mocowanie linki ręcznego do zacisku musiałem przerobić nawiercając w nim dodatkowy otwór, tak aby było pod innym kątem. Wykorzystałem mocowanie linki ze starych zacisków, ponieważ posiada więcej mięcha w miejscu w którym wierciłem. Temat linki jakoś bym przeżył, nawet to działa, ręczny jest zabójczy w porównaniu do tego co było.
Niestety przewody elastyczne są pozaginane jak cholera. Nie chcę tak jeździć, nie jest to moim zdaniem opcja bezpieczna. Przewód jest tak zgwałcony, że ciśnie na zacisk, który wciąż dociska klocek do tarczy.
Kwestia odpowietrzania zaciskow do góry nogami to masakra - nie dałem rady tego porządnie zrobić (może dlatego że zrobiła się 1-sza w nocy a mój pomocnik nie ogarniał za bardzo tematu
)
Dziś mam w planie zamianę zacisków, tak aby dało się je normalnie odpowietrzyć (montaż odpowetrznikami do góry). Wydaje mi się że przewody również ułożą się bardziej sensownie.
Hamulec zasadniczy traktuję priorytetowo, więc odpowietrzenie i prawidłowe ułożenie przewodów hydraulicznych ma pierwszeństwo przed ręcznym.
Nie mam jeszcze pomysłu na mocowanie linki
Chyba nie obejdzie się bez dospawania czegoś do tej blaszki mocującej. Ewentualnie wykonania dodatkowego otworu gwintowanego w zacisku pod tę blaszkę ale tego, kurna, nie chcę robić.
Linkę ręcznego musiałem wypuścić z ostatniego mocowania na belce, żeby starczyło. Mocowanie linki ręcznego do zacisku musiałem przerobić nawiercając w nim dodatkowy otwór, tak aby było pod innym kątem. Wykorzystałem mocowanie linki ze starych zacisków, ponieważ posiada więcej mięcha w miejscu w którym wierciłem. Temat linki jakoś bym przeżył, nawet to działa, ręczny jest zabójczy w porównaniu do tego co było.
Niestety przewody elastyczne są pozaginane jak cholera. Nie chcę tak jeździć, nie jest to moim zdaniem opcja bezpieczna. Przewód jest tak zgwałcony, że ciśnie na zacisk, który wciąż dociska klocek do tarczy.
Kwestia odpowietrzania zaciskow do góry nogami to masakra - nie dałem rady tego porządnie zrobić (może dlatego że zrobiła się 1-sza w nocy a mój pomocnik nie ogarniał za bardzo tematu
Dziś mam w planie zamianę zacisków, tak aby dało się je normalnie odpowietrzyć (montaż odpowetrznikami do góry). Wydaje mi się że przewody również ułożą się bardziej sensownie.
Hamulec zasadniczy traktuję priorytetowo, więc odpowietrzenie i prawidłowe ułożenie przewodów hydraulicznych ma pierwszeństwo przed ręcznym.
Nie mam jeszcze pomysłu na mocowanie linki
- mwx
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Aktualnie oryginalne hamulce 245Oofol pisze: co w efekcie koncowym zamontowales?
Przemontowałem zaciski na "do góry odpowietrznikiem", odpowietrzyłem, ale nie udało mi się w satysfakcjonujący sposób podłączyć linki ręcznego. Zaczęło się robić późno, więc pier****em temat i expresem wróciłem do serii.
Teraz mam już pomysł i temat rozpracowany, ale nie mam garażu a w aktualnych temperaturach nie chce mi się grzebać. Na wiosnę to zmontuję, tak że będzie git
Chyba że odzyskam garaż, ale to mało prawdopodobne.









