Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Swap tylnych hamulców z S6 do A6 FWD

Układ hamulcowy
vectra007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 29 lis 2009, 12:02
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: vectra007 » 21 gru 2015, 13:46

siemka ja mialem montowac ale ....
w razie problemow pisz pomoge nie staram sie wymadrzac staram sie pomoc ucza sie na bledach :)

wysota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 06 sty 2013, 02:46
Lokalizacja: konin

Post autor: wysota » 08 lut 2016, 19:26

Troszkę długo, ale w końcu miałem chwile czasu aby chociaż jakieś zdjęcia pstryknąć :)
Zdjęcia robione na szybko podczas zmiany kół i telefonem więc nie zbyt szczegółowe, ale może komuś pomogą :)

[IMG=http://s1.fotowrzut.pl/XC2SV0A1FH/1.jpg]

[IMG=http://s1.fotowrzut.pl/XC2SV0A1FH/2.jpg]

[IMG=http://s1.fotowrzut.pl/XC2SV0A1FH/3.jpg]

[IMG=http://s1.fotowrzut.pl/XC2SV0A1FH/4.jpg]

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 09 lut 2016, 09:05

Czyli wypiąłeś po prostu linki z tych metalowych mocowań na belce? <mysli>
Moje są tak twarde że nie wyobrażam sobie otwierania ich bez rozwalenia osłon linek :| Udało mi się tylko rozgiąć te mocowania na końcu metalowej rurki

wysota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 06 sty 2013, 02:46
Lokalizacja: konin

Post autor: wysota » 09 lut 2016, 09:08

Linki i przewody byly dawane nowe :)

m4tic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 18 kwie 2014, 22:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: m4tic » 09 lut 2016, 19:52

Moim zdaniem pomysł trochę do bani, biorąc pod uwagę naprężenia jakie powstają podczas zaciągania linki ręcznego. Ale to moje zdanie oczywiście :)
Ja poszedłem dalej. Mianowicie, przerobiłem ucho, w które wchodzi linka ręcznego, wspawując kawałek blaszki.
Zdjęcia najlepiej to zobrazują :

http://fotowrzut.pl/34J1XGR655

Po takim przerobieniu mechanizmu ręcznego, ori linka zostaje na swoim miejscu, nie trzeba jej wypinać z oryginalnego "prowadnika" o którym pisze MWX - to naprawdę jest cholernie mocna blacha, ciężko ją odgiąć.

Drugim krokiem będzie u mnie przerobienie odcinka przewodu sztywnego z elastycznym. Nie wiem czemu szwaby wpadli na genialny pomysł aby zrobić to jako jeden odcinek. Lepiej było w A4 B5, gdzie przewód elastyczny był po prostu odkręcany ze sztywnego - taki manewr chce wykonać u siebie. Potrzebuje jedynie pożyczyć praskę od kumpla aby zarobić "pestki" na rurkach miedzianych.

Zaciski zakupione oczywiście od naszego forumowego zaopatrzyciela - Pisiego <okok>

Pytajcie jak coś jest Wam niejasne.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 09 lut 2016, 20:11

Widze ze zmajstrowales cos bardzo podobnego do mojej koncepcji. Ja mam blaszane pierścienie przykręcane do tej blaszki, które w zasadzie robią dokładnie to samo co Twoje spawane półkola. Obawiam się tylko czy ten mój zestaw nie będzie za gruby - pewno perfidnie skopiuję Twoje rozwiązanie jak wrócę do tematu na wiosnę.

Zkąd wziąłes blachę?

m4tic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 18 kwie 2014, 22:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: m4tic » 09 lut 2016, 20:44

Ojciec z budowy często gęsto przynosi jakieś odpady metalowe. Podpasowałem grubością, uformowałem, wykroiłem środek i gotowe do spawania. Pod koniec tygodnia sprawdze, może zostało troche materiału - napisze sms :)

wysota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 06 sty 2013, 02:46
Lokalizacja: konin

Post autor: wysota » 09 lut 2016, 21:47

Wieksze naprezenia ma przewod hamulcowy niz linka recznego ;) ale przewody siedza w swoich gniazdach i sa dane blaszki jak na 3 i 4 zdjeciu aby je zniwelowac wiec nic nie ma prawa sie wypiac poluzowac badz uszkodzic z tego powodu ;) twoja koncepcja jest rowniez dobra choc troszke bardziej uciazliwa :D

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 10 lut 2016, 09:13

m4tic pisze:Ojciec z budowy często gęsto przynosi jakieś odpady metalowe. Podpasowałem grubością, uformowałem, wykroiłem środek i gotowe do spawania. Pod koniec tygodnia sprawdze, może zostało troche materiału - napisze sms :)
Jeszcze pewno masz taki zarąbisty hydrauliczny wykrojnik do tego <rotfl>
Ja mam dostęp do takiego, ale niestety nie do takiej grubej blachy.

Bardzo podoba mi się Twoje wykonanie, choć tak sobie myślę że można by jeszcze ten otwór pod śrubę wywiercić dosłownie o 3mm dalej, tak żeby na lince ręcznego był większy luz. Ale to może tylko zniekształcenie wynikające z kąta pod jakim wykonane jest zdjęcie.

Jak wrażenia z hamowania? Ja chwilę jeździłem z tymi hamulcami (bez ręcznego), ale nie zdążyłem dotrzeć klocków do tarcz więc było mocniej, ale bardzo "miękko" w pedale hamulca.

wysota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 06 sty 2013, 02:46
Lokalizacja: konin

Post autor: wysota » 10 lut 2016, 18:13

Różnica jest dość duża tym bardziej że na przodzie siedzą hamulce nacinane, ręczny również mocno trzyma, najbardziej odczuwalna różnica jest w trasie przy większych prędkościach <okok>

m4tic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 18 kwie 2014, 22:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: m4tic » 13 lut 2016, 22:58

mwx pisze:Jeszcze pewno masz taki zarąbisty hydrauliczny wykrojnik do tego
Hydrauliczny nie, ale wykrojnik w tej sytuacji był konieczny.
mwx pisze:Jak wrażenia z hamowania? Ja chwilę jeździłem z tymi hamulcami (bez ręcznego), ale nie zdążyłem dotrzeć klocków do tarcz więc było mocniej, ale bardzo "miękko" w pedale hamulca.
Zestawu jeszcze nie zakładałem, to była tylko przymiarka na "gotowe" po operacji spawania mocowania ręcznego - amorki z gumowymi podstawami pod sprężynę były ważniejsze.

O ile pogoda pozwoli, zestaw montuje w sobotę, ale nic na to nie wskazuje na chwile obecną :(

[ Dodano: 2016-02-13, 22:58 ]
Jak wrażenia z hamowania? Ja chwilę jeździłem z tymi hamulcami (bez ręcznego), ale nie zdążyłem dotrzeć klocków do tarcz więc było mocniej, ale bardzo "miękko" w pedale hamulca.
Zaciski oraz przewody zamontowane dzisiaj.
Za pierwszym razem po odpowietrzeniu było też miękko, tak że pedał wpadał w podłogę. Tak więc po przejechaniu 50 km ponowne odpowietrzenie całego układu tył/przód. Wrażenia mega pozytywne. Ręczny bardzo mocny "3 ząbki" i auto ciężko ruszyć do przodu - tak więc moja metoda działa :)
Po wymianie przodu na 320/30 podczas hamowania auto bardzo nurkowało do przodu, tył był bardzo nerwowy. Obecnie przy setupie 320/30 - 269/22 takie nurkowanie autem nie występuje.
Upgrade hampli w naszych ciężkich furach - OBOWIĄZKOWY <okok>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 23 sie 2016, 09:51

Troche dziwne jest to co mowisz, ze tyl byl nerwowy, skoro ledwo hamowal - stosunek sily hamowania był niemal jak 1:4.

Teoretycznie nerwowy tyl moze sie zrobic teraz - nowa konfiguracja mocno przeniosła balans w kierunku tyłu - ok 1:2 a to wynik stosowany w sportowych furach.
Oryginalnie taka konfiguracja była stosowana wyłącznie w autach z dociążonym tyłem (quattro) i zazwyczaj obniżonym środkiem ciężkości (niższe zawieszenie) - robiłeś próby mocniejszego hamowania na zakręcie? Nie rzuca tyłkiem?

[ Dodano: 2016-08-23, 09:51 ]
Obrazek

Przewód hydrauliczny do wymiany na miedź + fragment elastycznego, bo jest bardzo napięty.

Obrazek

krzysiekml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
Lokalizacja: mlawa
Kontakt:

Post autor: krzysiekml » 13 lis 2016, 15:03

witka, ktoś ma jakiś set 280 do fwd na sprzedanie?

Berez1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 26 kwie 2012, 15:03
Imię: Damian
Moje auto: A4 B5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Berez1991 » 30 lis 2016, 18:52

O czy ktoś ogarniał hamulce od phaetona? Tył 310mm tam ręczny jest chyba ustawiony jak u nas w FWD
Było: A6 C5 1.8T 308/441
A6 C5 2.7 BiT 285/419
BMW E90 335i 385/601 😎
Jest: A6 C7 3.0T 448/530
A4 B5 1.6 LPG😍

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 02 gru 2016, 13:51

Może i by to się jakoś dało zmontować, z jarzmami z RS4B7. Pytanie tylko po co?
Tył z S6 już jest na granicy bezpieczeństwa jeśli nie zapakujesz jakiegoś potężnego hamulca na przód. Dalsze dodawanie masy na oś nie bardzo ma sens.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga