Sam nie wiem co usterka w ABS ma wspólnego z ciśnieniem oleju i obrotomierzem, ale błąd o kodzie 01203 powoduje właśnie aktywność wszystkich tych kontrolek i padnięcie obrotomierza.
Kontrolka oliwiarka jest od ciśnienia oleju, ale ono nie powstanie jeśli jego poziom będzie za niski.
[ Dodano: 2016-02-05, 23:25 ]
Chyba znalazłem trop. ...ale po kolei.
Poszedłem do garażu z kompem aby dochodzić przyczyny. Podpiąłem VAG-a żeby skasować błąd w sterowniku ABS, a tu szok - czysto - nie ma żadnych błędów.
Dziwne... przecież od ostatniego skasowania błędu kontrolki błyskały po kilka razy.

...no nic, wyłączyłem zapłon, otworzyłem maskę i próbowałem wypiąć tą wtyczkę przy pompie, ale bez skutku.
W końcu podpiąłem ponownie kabel (myślę, może wymusić włączenie jej), włączam zapłon, a tu kontrolka od hamulców błyska i nie mogę się połączyć ze sterownikiem ABS, choć ze wszystkimi innymi mogę.
Próbuję raz po raz, wyłączam i włączam zapłon, aż tu za którymś razem wskazówka obrotomierza zaczęła szaleć - najpierw zaczęła podrygiwać, potem co raz wyżej, aż w końcu skakała jak wk**wiona w przedziale 3-5.5 (przy unieruchomionym silniku).
W końcu spróbowałem jeszcze raz wypiąć tą wtyczkę, tym razem z większą siłą i przy użyciu kombinerek, no i w końcu udało się.
Co prawda nie zauważyłem nic podejrzanego w konektorach, ale po wpięciu jej z powrotem i włączeniu zapłonu już wszystko było ok, i oczywiście udało się połączyć VAG-iem. ...i dalej czysto w błędach.
Obawiam się, że problem może leżeć w układzie elektronicznym sterownika pompy ABS.
[ Dodano: 2016-02-06, 14:59 ]
Najświeższe informacje:
To jednak nie sterownik ABS, tylko coś w zegarach.
Włączyłem zapłon, upewniając się czy kontrolki nie będą migać, następnie odłączyłem wtyczkę od ABS i ponownie włączyłem zapłon uruchamiając również silnik i... Kontrolka hamulców oczywiście błyska, jednak
obrotomierz działa. Czyli układ ABS nie ma związku z obrotomierzem, czyli przyczyna problemu tkwi gdzieś w zegarach.
[ Dodano: 2016-02-07, 16:02 ]
...kuźwa, nie wiem co robić.
Wyciągnąłem licznik i zdjąwszy ta tylną ściankę obejrzałem go, i nie widziałem nic podejrzanego. ...równie dobrze nie musi to być widoczne gołym okiem, no ale podpiąłem go z powrotem, zrobiłem test (nawet kilka razy), no i wszystko było git, więc pojechałem sobie na przejażdżkę, tak jeszcze dla sprawdzenia.
Jadę sobie spokojnie, kilometry sumują się jedna dyszka po drugiej i wszystko jest git, i gdy już powoli zaczynałem się cieszyć...
Nie znam się na tej infrastrukturze, ale biorąc na logikę poszczególne fakty:
→ razem z kontrolką i wykrzyknikiem uaktywnia się oliwiarka, i pada obrotomierz;
→ gdy wszystko działa i odłączę wtyczkę od sterownika ABS, to oczywiście świeci się ABS i błyska wykrzyknik, ale obrotomierz działa, i oliwiarki też nie widać;
→ mało prawdopodobne żeby ciśnienie oleju szwankowało (pompa olejowa albo działa albo nie działa, nie ma, że raz tak, a raz nie), a poza tym zawsze pierwszy zaczyna migać wykrzyknik, a oliwiarka dołącza po krótkiej chwili.
→ sprawdzałem kiedyś poprawne funkcjonowanie kontrolki oliwiarki, odłączając przewód od ciśnieniomierza oleju - migała sama oliwiarka i tylko przy uruchomionym silniku.
→ te nagłe wariowanie wskazówki od obrotów, oczywiście w "pakiecie" z wykrzyknikiem i oliwiarką, przy niepracującym silniku.
To wszystko wskazuje na licznik. ...no chyba, że jakieś połączenie na którymś z kabli nie łączy i wtedy licznik głupieje. Ale z tego co widziałem po zdjęciu spodniej części deski rozdzielczej, kable od licznika idą niemalże po linii prostej, w stronę silnika (chyba, że coś źle dopatrzyłem) i są w specjalnej otulinie, więc to raczej mało prawdopodobne żeby coś się gdzies przetarło.
bendzji, Ty jesteś oblatany w tych sprawach.
Proszę pomóż mi wymienić licznik na taki z dużym wyświetlaczem pomiędzy obroto i szybkościomierzem.

...zawsze zazdrościłem wszystkim tych wyświetlaczy i chyba jest okazja do zrealizowania marzenia.
[ Dodano: 2016-02-07, 16:11 ]
...a jaka jest różnica między pełnym i niepełnym FIS-em?
