Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

01203 - Electrical Connection between ABS and Instr. Cluster

Układ hamulcowy
Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

01203 - Electrical Connection between ABS and Instr. Cluster

Post autor: Moreno » 28 sty 2016, 11:39

Witam.
Wczoraj podczas lekiego hamowania zaświeciły mi się wszystkie kontrolki dotyczące ABS/ASR.
Po chwili znikły, jednak nie zamierzałem tego bagatelizować i po powrocie do domu od razu podpiąłem VAG-a, i...

Kod: Zaznacz cały

VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 8E0 614 111 C  
  Component and/or Version: ABS/ASR 5.3 FRONT   D00
           Software Coding: 00000
            Work Shop Code: WSC 02315
1 Blad Zapis.:
01203 - Electrical Connection between ABS and Instrument Cluster
        03-10 - No Signal - Intermittent
...mimo to nie wiem gdzie szukać przyczyny tego błędu.
Czy ktoś może mnie nakierować w którym miejscu mam zacząć "dłubać"?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 sty 2016, 11:58

błąd komunikacji między ABS i licznikiem - masz 97 r. i ta komunikacja z licznikiem jest po kabelkach ( po 99 po CAN )

pin 19 niebieskiej wtyczki lampka ABS - łączy się z pinem 21 sterownika ABS ( po drodze pin 6 pomarańczowej wtyczki na słupku koło nóg kierowcy )

pin 32 niebieskiej wtyki lampka ASR/ESP - łączy się z pinem 20 sterownika ABS ( po drodze pin 10 pomarańczowej wtyczki j.w )


Jest to tylko błąd chwilowy , proponuje skasować i pojeździć zobaczyć czy się powtórzy

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 29 sty 2016, 16:47

Ok, dziękuję bendzji za bardzo wyczerpującą odpowiedź. <okok>
Słusznie radzisz. Tak zrobię. :)

[ Dodano: 2016-01-29, 16:47 ]
A jednak muszę rozbierać. :| Dzisiaj załatwiałem kilka spraw na mieście, no i problem powtarzał się kilkukrotnie i sam znikał.
Dokładnie to jest tak, że zaświeca się kontrolka "ABS" i ta druga od kontroli trakcji oraz zaczyna błyskać kontrolka od ukł. hamulcowego. Na dodatek (jakby tego było mało) błyska kontrolka olejarka i obrotomierz "leży". ...kuźwa nie jest to przyjemny widok. ...aż sprawdzałem olej - tak się wystraszyłem.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 sty 2016, 20:39

Hm... to może tak naprawdę pada licznik....?

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 29 sty 2016, 21:35

Weź nie strasz.
Ostatnio wyprułem się na xenony, a w dodatku sporo się namarzłem przy tym całym montażu. ...a miało być tak pięknie, kuźwa. :|
Pierwsze co, to chyba muszę się dostać do wtyczek od zegarów. Jak tam się dostać?

[ Dodano: 2016-01-29, 21:35 ]
Dobra, już wiem. ;)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 sty 2016, 21:56

nie od lamp na pewno.... <rotfl>

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 29 sty 2016, 22:08

Chodziło mi bardziej o to, że najpierw "dłubałem" z własnego życzenia, a teraz muszę dłubać z musu. <uoee> I tak oto suma sumarum ciągle dłubię przy aucie. :|

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 sty 2016, 22:22

Moreno pisze:Chodziło mi bardziej o to, że najpierw "dłubałem" z własnego życzenia, a teraz muszę dłubać z musu. <uoee> I tak oto suma sumarum ciągle dłubię przy aucie. :|
No wiem przecież - żart musi być <lol> <okok>

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 05 lut 2016, 17:31

Trochę czasu minęło... miałem nadzieję, że samo przejdzie, tak jak np. zdarzające się niezamykanie/nieotwieranie jednych drzwi, które teraz już zamyka/otwiera za każdym razem (odpukać), ale problem powtarzał się niemal codziennie - jak nie podczas dojazdu do pracy, to po.
Dzisiaj próbowałem wyjąć licznik i sprawdzić wtyczkę, ale niestety nie udało się, bo coś nie bardzo chciał wyjść i bałem się żeby nie porysować tego daszka. Ale ruszyłem głową i spróbowałem dojść tam poprzez otwór tuż nad bezpiecznikami. A z racji, że mam małe dłonie to udało się - chwyciłem i docisnąłem tą wtyczkę (troszkę doszła). ...może to pomoże? <mysli>

[ Dodano: 2016-02-05, 17:31 ]
...kuźwa, co ja sobie myślałem? ...że docisnę wtyczkę z tyłu zegarów i po problemie? <glupek>
Wygooglowałem nr błędu, no i zaczął ogarniać mnie strach. ...strach przed wymianą sterownika ABS. Bo z tego co wyszukałem, jego awaria powoduje właśnie te zjawiska, które występują u mnie. <stres>

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 05 lut 2016, 17:39

Moreno, powoli, jakby to sam abs był to tak, ale dochodzą do tego jeszcze problemy z obrotomierzem i olejem. Choć mrugająca oliwiarka to raczej nie jest poziom oleju tylko chyba jego ciśnienie.
Sterownik czasami jak ktoś nie czai tematu to na szrocie wydrzesz w dobrym stanie za 50zł.

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 07 lut 2016, 16:11

Sam nie wiem co usterka w ABS ma wspólnego z ciśnieniem oleju i obrotomierzem, ale błąd o kodzie 01203 powoduje właśnie aktywność wszystkich tych kontrolek i padnięcie obrotomierza. :|

Kontrolka oliwiarka jest od ciśnienia oleju, ale ono nie powstanie jeśli jego poziom będzie za niski. :)

[ Dodano: 2016-02-05, 23:25 ]
Chyba znalazłem trop. ...ale po kolei.
Poszedłem do garażu z kompem aby dochodzić przyczyny. Podpiąłem VAG-a żeby skasować błąd w sterowniku ABS, a tu szok - czysto - nie ma żadnych błędów.
Dziwne... przecież od ostatniego skasowania błędu kontrolki błyskały po kilka razy. <mysli> ...no nic, wyłączyłem zapłon, otworzyłem maskę i próbowałem wypiąć tą wtyczkę przy pompie, ale bez skutku.
W końcu podpiąłem ponownie kabel (myślę, może wymusić włączenie jej), włączam zapłon, a tu kontrolka od hamulców błyska i nie mogę się połączyć ze sterownikiem ABS, choć ze wszystkimi innymi mogę.
Próbuję raz po raz, wyłączam i włączam zapłon, aż tu za którymś razem wskazówka obrotomierza zaczęła szaleć - najpierw zaczęła podrygiwać, potem co raz wyżej, aż w końcu skakała jak wk**wiona w przedziale 3-5.5 (przy unieruchomionym silniku).
W końcu spróbowałem jeszcze raz wypiąć tą wtyczkę, tym razem z większą siłą i przy użyciu kombinerek, no i w końcu udało się.
Co prawda nie zauważyłem nic podejrzanego w konektorach, ale po wpięciu jej z powrotem i włączeniu zapłonu już wszystko było ok, i oczywiście udało się połączyć VAG-iem. ...i dalej czysto w błędach. <mysli>

Obawiam się, że problem może leżeć w układzie elektronicznym sterownika pompy ABS. <zalamka>

[ Dodano: 2016-02-06, 14:59 ]
Najświeższe informacje:
To jednak nie sterownik ABS, tylko coś w zegarach.
Włączyłem zapłon, upewniając się czy kontrolki nie będą migać, następnie odłączyłem wtyczkę od ABS i ponownie włączyłem zapłon uruchamiając również silnik i... Kontrolka hamulców oczywiście błyska, jednak obrotomierz działa. Czyli układ ABS nie ma związku z obrotomierzem, czyli przyczyna problemu tkwi gdzieś w zegarach.

[ Dodano: 2016-02-07, 16:02 ]
...kuźwa, nie wiem co robić.
Wyciągnąłem licznik i zdjąwszy ta tylną ściankę obejrzałem go, i nie widziałem nic podejrzanego. ...równie dobrze nie musi to być widoczne gołym okiem, no ale podpiąłem go z powrotem, zrobiłem test (nawet kilka razy), no i wszystko było git, więc pojechałem sobie na przejażdżkę, tak jeszcze dla sprawdzenia.
Jadę sobie spokojnie, kilometry sumują się jedna dyszka po drugiej i wszystko jest git, i gdy już powoli zaczynałem się cieszyć... <wnerw>

Nie znam się na tej infrastrukturze, ale biorąc na logikę poszczególne fakty:
&#8594; razem z kontrolką i wykrzyknikiem uaktywnia się oliwiarka, i pada obrotomierz;
&#8594; gdy wszystko działa i odłączę wtyczkę od sterownika ABS, to oczywiście świeci się ABS i błyska wykrzyknik, ale obrotomierz działa, i oliwiarki też nie widać;
&#8594; mało prawdopodobne żeby ciśnienie oleju szwankowało (pompa olejowa albo działa albo nie działa, nie ma, że raz tak, a raz nie), a poza tym zawsze pierwszy zaczyna migać wykrzyknik, a oliwiarka dołącza po krótkiej chwili.
&#8594; sprawdzałem kiedyś poprawne funkcjonowanie kontrolki oliwiarki, odłączając przewód od ciśnieniomierza oleju - migała sama oliwiarka i tylko przy uruchomionym silniku.
&#8594; te nagłe wariowanie wskazówki od obrotów, oczywiście w "pakiecie" z wykrzyknikiem i oliwiarką, przy niepracującym silniku.
To wszystko wskazuje na licznik. ...no chyba, że jakieś połączenie na którymś z kabli nie łączy i wtedy licznik głupieje. Ale z tego co widziałem po zdjęciu spodniej części deski rozdzielczej, kable od licznika idą niemalże po linii prostej, w stronę silnika (chyba, że coś źle dopatrzyłem) i są w specjalnej otulinie, więc to raczej mało prawdopodobne żeby coś się gdzies przetarło.

bendzji, Ty jesteś oblatany w tych sprawach.
Proszę pomóż mi wymienić licznik na taki z dużym wyświetlaczem pomiędzy obroto i szybkościomierzem. :) ...zawsze zazdrościłem wszystkim tych wyświetlaczy i chyba jest okazja do zrealizowania marzenia. ;)

[ Dodano: 2016-02-07, 16:11 ]
...a jaka jest różnica między pełnym i niepełnym FIS-em? :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 lut 2016, 16:11

temat założenia licznika z FISem jest opisany dokładnie na forum , także poszukaj

jest jeszcze opcja że sterownik ABS powoduje zakłócenia w liczniku ale bez podmiany licznika na inny tego nie sprawdzisz

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 07 lut 2016, 17:53

Jest inna metoda - wypiąć wtyczkę od sterownika ABS "na gorąco" w momencie "pakietu" kontrolek i kiedy obrotomierz nie będzie wskazywał. ...jeśli nagle się obudzi, to wtedy winowajcą może być sterownik ABS, ale to chyba raczej wątpliwe.

Od zawsze chciałem mieć taki wyświetlacz w swoim samochodzie, więc będę się zabierał za zmianę licznika na pełen FIS. ...jeśli to nie rozwiąże problemu, to przynajmniej będę miał wyświetlacz, hehe
Znalazłem temat &#8594; a6-c5-wymiana-licznika-bez-fis-na-pelny ... t65025.htm ale nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe.
Czy sygnał spalania mam ciągnąć aż spod obudowy ECU?
A co oznacza określenie FIS LEWO i FIS PRAWO? Czy to chodzi o kierunek przesuwania jakiegoś przycisku na manetce?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 lut 2016, 21:34

tak to przyciski na manetce ;) , tak sygnał spalania z ECU

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 10 lut 2016, 15:03

Mam podobny problem z tym, że zamiast tzw oliwiarki wywala mi błąd czujnika oleju (pomarańczowy komunikat oliwiarka z napisem sensor) i wcześniej wspomniany błąd z ABS/ASR.

Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy aby to na pewno nie licznik mi szwankuje? U siebie mam pełny FIS, półlift (bez ramek, białe podświetlenie)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja