Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BRE 2.0 140 KM] Drgania silnika i rzucanie na obrotach

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 05 lut 2016, 17:36

W serwisie to raczej nie radzę... zedrą krocie i znając życie niczego nie ustalą.
Najpierw poczytaj "z czym to się je"
all-a6-podstawy-diagnostyki-vt59491.htm
a następnie poszukaj albo zorientowanego elektryka albo zaznajomionego kolegi z forum posiadającego interfejs.
Biorąc pod uwagę film który wrzuciłeś to sądzę że masz masę błędów już na starcie w ECU silnika.

Tak tylko dla porównania mój film z kiedyś (jak eksperymentowałem z ustawieniem obrotów silnika zimny silnik i ustawione 840 obr/min).

Obrazek

Bulba07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 02 lut 2016, 22:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bulba07 » 07 lut 2016, 10:05

z tego co pamietam to co dawalem auto do mechanika to wpinal sie w komputer i kasowal jak byly jakies bledy. ale postaram sam ze znajomym wpiac sie i zobaczyc. to myslisz ze ustawienie obrotow moze wplynac na te falujace obroty ??

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 07 lut 2016, 10:33

Na falujace obroty na 100% nie wpłynie. To może dać efekt wówczas gdy czuć wibracje, lub coś wpada w rezonans.

Bulba07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 02 lut 2016, 22:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bulba07 » 07 lut 2016, 11:33

jak na zimnym silniku odpalam auto to trzyma 1000 obr/min. i jest ok nawet bardzo nie czuc wibracji a czasami w ogole. ale tylko rusze pedal gazu i w trakcie rozgrzewania dzieja sie te rzeczy o ktorych pisalismy wczesniej.

[ Dodano: 2016-02-07, 10:55 ]
kiedys okoliczny elektromechanik powiedzial mi ze po ruszeniu pedalu gazu otwiera sie egr przez minute jest on otwarty i przeplywomierz moze zle steruje podcisnieniem dlatego tak to sie dzieje

[ Dodano: 2016-02-07, 11:33 ]
Bart czytalem na forum ze moze ustawienie rozrzadu jest zle ?? co ty o tym sadzisz ??

Sambor11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
Imię: Jacek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: Sambor11 » 07 lut 2016, 23:14

Witam! Mam u siebie podobny problem z wibracjami na postoju ( obroty okolo 810 ) a kiedy podniose je do 1000 to wibracje sie zwiekszaja i czuc je na siedzeniu, pedale sprzegla i dzwigni zmiany biegow. Od jakiegos miesiaca jak jest zimno to zauwazylem ze jak odpalam samochod rano obroty podchodza tylko do okolo 900 anie jak kiedy do okolo1000 i slychac jak cos nierowno pracuje pod maska, po przejechaniu nawet paruset metrow dzwieki nierownej pracy znikaja. Nie ma wogole falowania obrotow! Ktos moze wiedziec czemu tak sie dzieje. Moj silnik jest z 2011.

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 08 lut 2016, 07:06

Bulba07 pisze: [ Dodano: 2016-02-07, 11:33 ]
Bart czytalem na forum ze moze ustawienie rozrzadu jest zle ?? co ty o tym sadzisz ??
Złe ustawienie rozrządu jak najbardziej przyczynia się do wszelkich drgań i tu nie wystarczy aby w komputerze ustawienie było na "0", ponieważ należy też sprawdzić synchronizację wałków. Tu jest opis jak się do tego zabrać:
-bre-20-140-km-synchronizacja-walkow-ro ... 1t+wtrysku

Awatar użytkownika
kronvwservice
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 05 lut 2016, 07:52
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: kronvwservice » 08 lut 2016, 07:29

Kto wymieniał ten rozrząd i całą resztę ? sprawdż usterki na komputerze ,zapisz , skasuj wyłącz zapłon i nowy odczyt . Jedż do kogoś kto to robi i będzie wiedział gdzie szukać.

Bulba07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 02 lut 2016, 22:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bulba07 » 08 lut 2016, 12:07

musze zaprowadzic do jakiegos naprawde kumatego elektromechanika. ja bardzo nie mam sprzetu a tego typu spraw. rozrzad i reszte robiem u roznych mechanikow :/

[ Dodano: 2016-02-08, 12:07 ]
jeszcze przypomnialo mi sie ze jak wymienialem dwumas to mechanik pytal sie ile na rozrzadzie przejechalem powiedzialem ze lekko ponad 10 tys. a on do mnie ze wyglada jak bys z 40tys na nim zrobil. wiec moze faktycznie ten rozrzad jest zle ustawiony. dzis podzwonilem jeszcze to gosc mowil ze moze cos w ukladnie paliwowym, ocji jest nie miara widze.

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 08 lut 2016, 12:16

No właśnie ... do "kumatego mechanika". Główny problem leży nie w tym czy mechanik jest kumaty ale czy mu się "chce", a chciejstwo zależy od takiego parametru jak opłacalność.
Dla mechanika lub elektromechanika łatwiej jest wymienić rozrząd, turbinę czy inny element z oczywistą wadą niż szukać przyczyny drgań itp. zakłóceń.
Wymiana rozrządu zajmie mechanikowi określoną ilość czasu i dostanie za to określone wynagrodzenie.... a takie szukanie igły może zająć kilka dni (prób, analiz, logowań) i w efekcie ile za to weźmie pieniędzy.... przecież nikt mu nie da 3 x tyle co za wymianę rozrządu, a jak jeszcze nie znajdzie przyczyny to kilka dni w błoto.
Sam miałem taki przykład u siebie po zakupie auta - turbo ciągnęło dopiero od około 2200obr... już prawie turbo wymieniłem, a przyczyna leżała w czujniku za który dałem 15zł (ECU nie wykazywał najmniejszego błędu).

Bulba07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 02 lut 2016, 22:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bulba07 » 08 lut 2016, 12:32

teraz zadzwonilem jeszcze do niego i mowil mi ze jak walki olejowe ustawial i to rozrzad sprawdzal czy jest ustawiony i mowil ze jest ok. wiec jakby zle ustawienie rozrzadu odapa.

[ Dodano: 2016-02-08, 12:25 ]
mowil mi cos o kacie zaplonu zeyb moze ustawic ale stwierdzil ze moze to troche pomooc ale nie do konca

[ Dodano: 2016-02-08, 12:32 ]
ale raczej turbo w moim przydaku nie jest przyczyna tej bolesci ? :)

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 08 lut 2016, 13:21

...z turbiną to był tylko przykład... :)

Bulba07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 02 lut 2016, 22:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bulba07 » 08 lut 2016, 13:54

aha spoko :) wiec teraz sam nie wiem za co mam sie zlapac :)

karolsieradz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: karolsieradz » 09 lut 2016, 09:41

Odepnij kostke od przepywki i przejedz sie kawalek. To samo zrób z egr. Potem trzeba będzie błędy wykasować

Bulba07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 02 lut 2016, 22:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bulba07 » 10 lut 2016, 17:11

czyli mam odpiac kostke od przeplywki przejechac sie pozniej ja spowrotem wpiac i odpiac kostke od egr i znowu sie przejechac ?? pomozesz mi zlokalizowac ta kostke od egr ??

karolsieradz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: karolsieradz » 10 lut 2016, 19:38

Dokładnie. Kostka egr wchodzi do egr od strony grodzi jesli dobrze pamietam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja