[ BRE 2.0 140 KM] Drgania silnika i rzucanie na obrotach
[ BRE 2.0 140 KM] Drgania silnika i rzucanie na obrotach
Witam. Mam problem z drganiami silnika jak jest rozgrzany i na zimnym. Podczas rozgrzewania motoru obroty faluja jak glupie i są mocne drgania silnikiem aż odczuwalne jest to na całej budzie. Po rozgrzaniu drgania też są raz mniejsze a raz większe. Jeszcze objawy są takie ze jak dojeżdżam do skrzyżowania też czuć wibracje. Co jest jeszcze istotne że w czasie jazdy w trakcie rozgrzewania na wolnych obrotach czasami czuć szarpania na 1 biegu są one naprawdę mocne. Wymieniłem już w tym aucie prawie wszystko a dalej go coś boli. Pompowtryski turbo pompa oleju walki olejowe są ustawione. Rozrząd i wszystkie filtry są nowiutkie. Proszę o pomoc.
[ Dodano: 2016-02-02, 22:38 ]
Zapomniałem dodać że dwumas też jest nowy.
[ Dodano: 2016-02-02, 22:38 ]
Zapomniałem dodać że dwumas też jest nowy.
Nie sprawdzałem jeszcze czy to poduszki ale też mam mocniejsze podrygi na prawej stronie jak u flexa. Muszę je sprawdzić i mam nadzieję że okaże się że to któraś z poduszek bo chciałbym zakończyć problemy z tym autem
[ Dodano: 2016-02-04, 00:40 ]
Jeżeli okaże się że to któraś z poduszek to lepiej kupić w serwisie czy może jakaś używke ?

[ Dodano: 2016-02-04, 00:40 ]
Jeżeli okaże się że to któraś z poduszek to lepiej kupić w serwisie czy może jakaś używke ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Poczytaj podobny wątek - drgania. W wątku masz podane również ceny (mój post). Jeśli jesteś na 100% pewien, że to poduszka, to chyba warto kupić oryginalną. Najlepiej wymienić obie na raz, ale wtedy koszt rośnie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
- Imię: Artur
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sląskie
Podrzuć filmik jak wygląda u ciebie to drganie silnika.Bulba07 pisze:Nie sprawdzałem jeszcze czy to poduszki ale też mam mocniejsze podrygi na prawej stronie jak u flexa. Muszę je sprawdzić i mam nadzieję że okaże się że to któraś z poduszek bo chciałbym zakończyć problemy z tym autem![]()
[ Dodano: 2016-02-04, 00:40 ]
Jeżeli okaże się że to któraś z poduszek to lepiej kupić w serwisie czy może jakaś używke ?
pozdro
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Też walczyłem z drganiami (z powodzeniem) i moje refleksje po tych walkach są takie:
Pierwsza sprawa jaka mi się nasuwa to to że należy odróżnić „falowanie” od „drgań” samochodu.
Falowanie silnika, nierównomierna praca, skoki obrotów, szarpnięcia - zazwyczaj nie są bezpośrednio związane z poduszkami (choć uszkodzenia poduszek mogą potęgować to zjawisko).
Drgania natomiast są zazwyczaj równomierne, a jedynie zmieniać się mogą w zależności od temperatury silnika, czasem od pochylenia samochodu.
Panowie może się mylę ale ja osobiście walkę z "drganiami" zacząłbym od takich zabiegów, które nie pociągają za sobą dużych kosztów.
Moim zdaniem najpierw wypadałoby:
- Zrobić diagnostykę komputerową (jak sami się na tym nie znamy, nie mamy sprzętu, to zawsze można poprosić kolegę z forum). Diagnostyka taka może nie powie w 100% że coś jest złe lub dobre ale jak leje wtrysk lub coś jest z turbiną nie tak to na pewno coś wskaże. Przy okazji wskazane jest sprawdzenie kąta wtrysku i ewentualne jego ustawienie na "0". Można też spróbować zmiany obrotów silnika na biegu jałowym (830-900obr/min), czasem może to dać bardzo duże zmiany. [koszt diagnozy, regulacji 0-150zł].
- Następnie zabrałbym się za poduszki pod silnikiem. Najpierw warto pojechać samochodem na spore spadki i poustawiać go różnie względem tych spadków - jeżeli przy którymś ustawieniu będzie lepiej to może świadczyć właśnie o poduszkach (nasuwa mi się porównanie do źle ustawionej wirującej pralki, która na wskutek drgań przemierza całą łazienkę). Następnie oględziny zewnętrzne poduszek - czy nie widać brudnych zacieków które mogą świadczyć o wycieku poduszki. Ostatecznie możemy we własnym zakresie każdą wymontować i zważyć (pełna powinna ważyć około 1,3 kg - jeszcze dokładnie sprawdzę bo kiedyś ważyłem). Oprócz tego zerknąć trzeba na przedni odbój który może się opierać w gnieździe pod chłodnicą co też może świadczyć o padniętych a przez to opuszczonych poduszkach. [koszt diagnozy 0-100zł].
Pierwsza sprawa jaka mi się nasuwa to to że należy odróżnić „falowanie” od „drgań” samochodu.
Falowanie silnika, nierównomierna praca, skoki obrotów, szarpnięcia - zazwyczaj nie są bezpośrednio związane z poduszkami (choć uszkodzenia poduszek mogą potęgować to zjawisko).
Drgania natomiast są zazwyczaj równomierne, a jedynie zmieniać się mogą w zależności od temperatury silnika, czasem od pochylenia samochodu.
Panowie może się mylę ale ja osobiście walkę z "drganiami" zacząłbym od takich zabiegów, które nie pociągają za sobą dużych kosztów.
Moim zdaniem najpierw wypadałoby:
- Zrobić diagnostykę komputerową (jak sami się na tym nie znamy, nie mamy sprzętu, to zawsze można poprosić kolegę z forum). Diagnostyka taka może nie powie w 100% że coś jest złe lub dobre ale jak leje wtrysk lub coś jest z turbiną nie tak to na pewno coś wskaże. Przy okazji wskazane jest sprawdzenie kąta wtrysku i ewentualne jego ustawienie na "0". Można też spróbować zmiany obrotów silnika na biegu jałowym (830-900obr/min), czasem może to dać bardzo duże zmiany. [koszt diagnozy, regulacji 0-150zł].
- Następnie zabrałbym się za poduszki pod silnikiem. Najpierw warto pojechać samochodem na spore spadki i poustawiać go różnie względem tych spadków - jeżeli przy którymś ustawieniu będzie lepiej to może świadczyć właśnie o poduszkach (nasuwa mi się porównanie do źle ustawionej wirującej pralki, która na wskutek drgań przemierza całą łazienkę). Następnie oględziny zewnętrzne poduszek - czy nie widać brudnych zacieków które mogą świadczyć o wycieku poduszki. Ostatecznie możemy we własnym zakresie każdą wymontować i zważyć (pełna powinna ważyć około 1,3 kg - jeszcze dokładnie sprawdzę bo kiedyś ważyłem). Oprócz tego zerknąć trzeba na przedni odbój który może się opierać w gnieździe pod chłodnicą co też może świadczyć o padniętych a przez to opuszczonych poduszkach. [koszt diagnozy 0-100zł].
http://www8.zippyshare.com/v/c76hxUIv/file.html
to jest link do sciagniecia z filmikiem ktory nagralem
dodam jeszcze ze przy ruszaniu zaczynaja sie szarpania autem a jezeli wrzuce pierwszy bieg i puszcze gaz zeby sie toczyl swoim tempem to tak trzesie silnikiem ze az chodzi caly samochod
[ Dodano: 2016-02-05, 13:27 ]
moge jeszcze powiedziec ze w takie tych "rzutów sinika" w samochodzie czuc mocno spaliny wiec moze to jest sprawka dpf-u
co o tym sadzicie ?
to jest link do sciagniecia z filmikiem ktory nagralem
dodam jeszcze ze przy ruszaniu zaczynaja sie szarpania autem a jezeli wrzuce pierwszy bieg i puszcze gaz zeby sie toczyl swoim tempem to tak trzesie silnikiem ze az chodzi caly samochod
[ Dodano: 2016-02-05, 13:27 ]
moge jeszcze powiedziec ze w takie tych "rzutów sinika" w samochodzie czuc mocno spaliny wiec moze to jest sprawka dpf-u

- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
No z tego co widać na filmie to z całą pewnością przyczyna drgań, a raczej falowania/skakania nie leży po stronie poduszek, a jak najbardziej po stronie silnika. Teraz bym zrobił kompletne logi statyczne i dynamiczne i wrzuciłbym do oceny.
"Pompowtryski turbo pompa oleju walki olejowe są ustawione." - co to znaczy? Jak ustawiałeś wtryski, turbo?
"Pompowtryski turbo pompa oleju walki olejowe są ustawione." - co to znaczy? Jak ustawiałeś wtryski, turbo?
nie mam zielonego pojecia jak sa pompotryski ustawione i turbo. walki oleju niedawno mechanik ustawial bo mowil ze byly zle ustawione ale to nic nie pomoglo. ale jesli nawet obroty nie faluja to czuc dragnia na samochodzie czasem sa mniejsze a czasem wieksze. myslalem ze moze przeplywomierz tez jest uszkodzony. gdzie najlepiej takie pelne logi zrobic ? w autoryzowanym serwisie ?
[ Dodano: 2016-02-05, 17:08 ]
kiedys jak jechałem po miescie to byly bardzo odczuwalne te rzuty na aucie ale jak pojechalem do rodziny 120 km od miasta i go przepalilem, rzuty byly o wiele mniejsze a prawie nie odczuwalne
[ Dodano: 2016-02-05, 17:08 ]
kiedys jak jechałem po miescie to byly bardzo odczuwalne te rzuty na aucie ale jak pojechalem do rodziny 120 km od miasta i go przepalilem, rzuty byly o wiele mniejsze a prawie nie odczuwalne