Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Nieudana adaptacja klimatronika

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
fan_quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
Lokalizacja: Puławy

Nieudana adaptacja klimatronika

Post autor: fan_quattro » 22 sty 2016, 08:14

Miałem problemy z klimatyzacją (raz chłodne a nagle gorące powietrze, górne nawiewy chłodne a na nogi leci gorące). Wymieniłem panel na inny, używany i to samo. Raz wywaliło błąd potencjometru G113, ale potem już nie wywalało a potencjometr działa. Generalnie żadnych błędów już nie było. Próbowałem wczoraj zrobić adaptację z następującym skutkiem:
Wszystkie okienka ustawiły się na 0 oprócz jednego- ostatniego.
Za pierwszym razem wartość 54, za drugim 44 i już ani drgnęła.
Czy te okienka są przypisane do czegoś konkretnego? Co oznacza to ostatnie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
marcin881
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 paź 2015, 13:59
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: marcin881 » 26 sty 2016, 10:49

Mam podobny problem , również w ostatnim okienku wartość mi się nie zeruje, raz było 54 a za drugim razem 11, za co odpowiada ten numer ???

Ogólnie mam problem z ogrzewaniem , generalnie grzeje ale jeśli ma lecieć do końca muszę dać obroty > 2 tys wtedy leci żar. zauważyłem też że nawiew szyby leci bardziej gorące na pasażera a od kierowcy jest ono chłodniejsze....może to ta klapka ??
Przebieg: 265 000
VIN: WAUZZZ4BZXN065615

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Re: Nieudana adaptacja klimatronika

Post autor: bendzji » 26 sty 2016, 12:30

fan_quattro pisze:Miałem problemy z klimatyzacją (raz chłodne a nagle gorące powietrze, górne nawiewy chłodne a na nogi leci gorące). Wymieniłem panel na inny, używany i to samo. Raz wywaliło błąd potencjometru G113, ale potem już nie wywalało a potencjometr działa. Generalnie żadnych błędów już nie było. Próbowałem wczoraj zrobić adaptację z następującym skutkiem:
Wszystkie okienka ustawiły się na 0 oprócz jednego- ostatniego.
Za pierwszym razem wartość 54, za drugim 44 i już ani drgnęła.
Czy te okienka są przypisane do czegoś konkretnego? Co oznacza to ostatnie?
Jakie wartości masz w bloku pomiarowym 006?

fan_quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
Lokalizacja: Puławy

Post autor: fan_quattro » 26 sty 2016, 12:53

marcin881 pisze: Ogólnie mam problem z ogrzewaniem , generalnie grzeje ale jeśli ma lecieć do końca muszę dać obroty > 2 tys wtedy leci żar. zauważyłem też że nawiew szyby leci bardziej gorące na pasażera a od kierowcy jest ono chłodniejsze....może to ta klapka ??
Kurcze najgorsze że jest wiele rzeczy które mogą być zrypane. Generalnie masz 5 potencjometrów/ silników od klap. 1 od obiegu zamkniętego przy wentylatorze, po jednym na stronę kierowcy/pasażera odpowiadającym za temperaturę i 2 które odpowiadają za otwieranie/zamykanie nawiewów na nogi, szybę itd (wspólne dla obu stron). Do tego co najmniej 3 czujniki temperatury (tyle na razie namierzyłem). U mnie ostatnio błędów nie było, silniki wszystkie pracowały a temperatura z nawiewów szalała...

[ Dodano: 2016-01-26, 12:53 ]
bendzji pisze: Jakie wartości masz w bloku pomiarowym 006?
Sprawdzę w przeciągu paru godzin. Płyn ma być dobrze rozgrzany do 90 czy nie musi? Masz jakiś pomysł?

Awatar użytkownika
marcin881
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 paź 2015, 13:59
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: marcin881 » 26 sty 2016, 14:54

bendzji - zerknij na moje bloki pomiarowe, coś jest nie tak ??

Obrazek
Przebieg: 265 000
VIN: WAUZZZ4BZXN065615

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 26 sty 2016, 17:21

Sprawdzę wieczorem albo jutro.


Co do pomysłu nie znalazłem specyfikacji tego okienka ale jest to któryś z silniczków klap ,przy adaptacji powinny zostać same 0 , skoro były błędy G113 to jego wartości są w bloku 006.

Awatar użytkownika
marcin881
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 paź 2015, 13:59
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: marcin881 » 26 sty 2016, 20:41

U mnie żadnych błędów nie ma, jedynie co dolega to słabe ogrzewanie na wolnych obrotach.... ale ta adaptacja i te ostatnie okienko mnie nurtuje od czego to jest ??
Przebieg: 265 000
VIN: WAUZZZ4BZXN065615

fan_quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
Lokalizacja: Puławy

Post autor: fan_quattro » 27 sty 2016, 08:17

Wrzucam bloki pomiarowe. Może coś z nich wyczytasz bendzji bo już mnie to wkurza. Teraz doszedł jeszcze zapach jakby stearyny który potrafi nagle pojawić się wraz z gorącym powietrzem z nawiewów. Jest wyczuwalny może z 10 sekund ale to niepokojące.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 27 sty 2016, 11:04

To ja może szybko opiszę bloki i polecam zeszyt SSP , od strony 55 jest opis klimatronika: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_194.PDF

002 - lewa klapa temperatury - V158 / G220
003 - prawa klapa temperatury - V159 / G221
004 - klapa śrokowa ( nawiewy i na nogi ) - V70 /G112
005 - klapa nawiewu na szybę - V107 / G135
006 - klapa obiegu wewnętrznego - V71 / G113

Przy nich 3 i 4 okienko to zaadaptowane wartości graniczne servomotoru - powinny być:
3 - między 5-50
4 - miedzy 200-250

Okienko 1 to aktualna pozycja servomotoru a okienko 2 żądana przez klimatronik.
Różnica między nimi powinna wynosić +/- 3


Blok 007:
1- obliczana temperatura zewnętrzna
2 - temperatura powietrza na wlocie do dmuchawy - G89
3 - temperatura zewnętrzna
4 - temperatura płynu chłodniczego
Blok 008:
1 - temperatura lewego nawiewu
2 - temperatura prawego nawiewu
3 - temperatura nawiewu na nogi
4 - temperatura wnętrza ( czujnik z wentylatorkiem w klimatroniku )

[ Dodano: 2016-01-27, 11:04 ]
marcin881 pisze:U mnie żadnych błędów nie ma, jedynie co dolega to słabe ogrzewanie na wolnych obrotach.... ale ta adaptacja i te ostatnie okienko mnie nurtuje od czego to jest ??
No to można by podejrzewać coś z obiegiem płynu - pompa wody? zapchana nagrzewnica? może parownik odbiera dużo ciepła? Jak jest wpięty w obieg

Awatar użytkownika
marcin881
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 paź 2015, 13:59
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: marcin881 » 27 sty 2016, 12:45

A te ostatnie 10 okienko od czego ?? Bo tlyko w tym jest inna wartość niż 00

Zauważyłem jeszcze dziś jak włączyłem na chwilę auto że po wyłączeniu słychać z kratek dźwięk tak jakby w wyłączającej sie lodówce, nie jest to bulgotanie ale takie szumienie czy coś w podobie jak by jakiś obieg płynu był...
Przebieg: 265 000
VIN: WAUZZZ4BZXN065615

fan_quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
Lokalizacja: Puławy

Post autor: fan_quattro » 27 sty 2016, 13:24

Dzięki!! Bardzo mi pomogłeś.
Kurde najgorsze że z bloków wynika iż teoretycznie wszystko z klapami jest OK. Chociaż temperatury na czujnikach w bloku 8 mnie zastanawiają bo ustawione miałem na 20 stopni na obie strony i wyłączony tryb Auto- czy wtedy z kratek nie powinno lecieć powietrze właśnie o takiej temperaturze?

[ Dodano: 2016-01-27, 13:24 ]
Kolego marcin881 sprawdź koniecznie jak u Ciebie z obiegiem płynu. Może pompa już niedomaga i dopiero na większych obrotach jest w stanie pogonić płyn na obieg. Lub też termostat się nie otwiera. Ostatnio brak ogrzewania u kolegi w Hondzie wynikał jak się okazało z padniętej pompy (nikt nie wymieniał od nowości) i zbagatelizowany zaowocował regeneracją głowicy.

Awatar użytkownika
marcin881
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 paź 2015, 13:59
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: marcin881 » 27 sty 2016, 14:11

Pompa wraz z rozrządem była wymieniana w czerwcu jak również z termostatem. Auto grzeje się normalnie i trzyma temperaturę około 90` obawiam się uszczelki pd głowicą że może zaczynać lekko dmuchać...
Przebieg: 265 000
VIN: WAUZZZ4BZXN065615

fan_quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
Lokalizacja: Puławy

Post autor: fan_quattro » 27 sty 2016, 14:29

A to spox.
Za 20 zł możesz kupić choćby na alledrogo coś co się nazywa Tester uszczelki (szczelności) głowicy. Składa się z korka, rurki fermentacyjnej i płynu który zmienia kolor w obecności CO2 czyli spalin. Prosty i tani sposób na wykrycie przedmuchów :)
O tu masz jak to działa:

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 27 sty 2016, 15:20


Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 27 sty 2016, 16:04

Najgorsze że wg. Elsy powinno być 5 okienek <mysli> i nie wiem od czego ta reszta.

Może podczas adaptacji trzeba by podejrzeć pracę siłowników , co temperatury to musi być gorętsze powietrze bo ma nagrzać wnętrze i utrzymać temp.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja