Nieudana adaptacja klimatronika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
- Lokalizacja: Puławy
Nieudana adaptacja klimatronika
Miałem problemy z klimatyzacją (raz chłodne a nagle gorące powietrze, górne nawiewy chłodne a na nogi leci gorące). Wymieniłem panel na inny, używany i to samo. Raz wywaliło błąd potencjometru G113, ale potem już nie wywalało a potencjometr działa. Generalnie żadnych błędów już nie było. Próbowałem wczoraj zrobić adaptację z następującym skutkiem:
Wszystkie okienka ustawiły się na 0 oprócz jednego- ostatniego.
Za pierwszym razem wartość 54, za drugim 44 i już ani drgnęła.
Czy te okienka są przypisane do czegoś konkretnego? Co oznacza to ostatnie?
Wszystkie okienka ustawiły się na 0 oprócz jednego- ostatniego.
Za pierwszym razem wartość 54, za drugim 44 i już ani drgnęła.
Czy te okienka są przypisane do czegoś konkretnego? Co oznacza to ostatnie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mam podobny problem , również w ostatnim okienku wartość mi się nie zeruje, raz było 54 a za drugim razem 11, za co odpowiada ten numer
?
Ogólnie mam problem z ogrzewaniem , generalnie grzeje ale jeśli ma lecieć do końca muszę dać obroty > 2 tys wtedy leci żar. zauważyłem też że nawiew szyby leci bardziej gorące na pasażera a od kierowcy jest ono chłodniejsze....może to ta klapka

Ogólnie mam problem z ogrzewaniem , generalnie grzeje ale jeśli ma lecieć do końca muszę dać obroty > 2 tys wtedy leci żar. zauważyłem też że nawiew szyby leci bardziej gorące na pasażera a od kierowcy jest ono chłodniejsze....może to ta klapka

Przebieg: 265 000
VIN: WAUZZZ4BZXN065615
VIN: WAUZZZ4BZXN065615
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: Nieudana adaptacja klimatronika
Jakie wartości masz w bloku pomiarowym 006?fan_quattro pisze:Miałem problemy z klimatyzacją (raz chłodne a nagle gorące powietrze, górne nawiewy chłodne a na nogi leci gorące). Wymieniłem panel na inny, używany i to samo. Raz wywaliło błąd potencjometru G113, ale potem już nie wywalało a potencjometr działa. Generalnie żadnych błędów już nie było. Próbowałem wczoraj zrobić adaptację z następującym skutkiem:
Wszystkie okienka ustawiły się na 0 oprócz jednego- ostatniego.
Za pierwszym razem wartość 54, za drugim 44 i już ani drgnęła.
Czy te okienka są przypisane do czegoś konkretnego? Co oznacza to ostatnie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
- Lokalizacja: Puławy
Kurcze najgorsze że jest wiele rzeczy które mogą być zrypane. Generalnie masz 5 potencjometrów/ silników od klap. 1 od obiegu zamkniętego przy wentylatorze, po jednym na stronę kierowcy/pasażera odpowiadającym za temperaturę i 2 które odpowiadają za otwieranie/zamykanie nawiewów na nogi, szybę itd (wspólne dla obu stron). Do tego co najmniej 3 czujniki temperatury (tyle na razie namierzyłem). U mnie ostatnio błędów nie było, silniki wszystkie pracowały a temperatura z nawiewów szalała...marcin881 pisze: Ogólnie mam problem z ogrzewaniem , generalnie grzeje ale jeśli ma lecieć do końca muszę dać obroty > 2 tys wtedy leci żar. zauważyłem też że nawiew szyby leci bardziej gorące na pasażera a od kierowcy jest ono chłodniejsze....może to ta klapka
[ Dodano: 2016-01-26, 12:53 ]
Sprawdzę w przeciągu paru godzin. Płyn ma być dobrze rozgrzany do 90 czy nie musi? Masz jakiś pomysł?bendzji pisze: Jakie wartości masz w bloku pomiarowym 006?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
- Lokalizacja: Puławy
Wrzucam bloki pomiarowe. Może coś z nich wyczytasz bendzji bo już mnie to wkurza. Teraz doszedł jeszcze zapach jakby stearyny który potrafi nagle pojawić się wraz z gorącym powietrzem z nawiewów. Jest wyczuwalny może z 10 sekund ale to niepokojące.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
To ja może szybko opiszę bloki i polecam zeszyt SSP , od strony 55 jest opis klimatronika: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_194.PDF
002 - lewa klapa temperatury - V158 / G220
003 - prawa klapa temperatury - V159 / G221
004 - klapa śrokowa ( nawiewy i na nogi ) - V70 /G112
005 - klapa nawiewu na szybę - V107 / G135
006 - klapa obiegu wewnętrznego - V71 / G113
Przy nich 3 i 4 okienko to zaadaptowane wartości graniczne servomotoru - powinny być:
3 - między 5-50
4 - miedzy 200-250
Okienko 1 to aktualna pozycja servomotoru a okienko 2 żądana przez klimatronik.
Różnica między nimi powinna wynosić +/- 3
Blok 007:
1- obliczana temperatura zewnętrzna
2 - temperatura powietrza na wlocie do dmuchawy - G89
3 - temperatura zewnętrzna
4 - temperatura płynu chłodniczego
Blok 008:
1 - temperatura lewego nawiewu
2 - temperatura prawego nawiewu
3 - temperatura nawiewu na nogi
4 - temperatura wnętrza ( czujnik z wentylatorkiem w klimatroniku )
[ Dodano: 2016-01-27, 11:04 ]
002 - lewa klapa temperatury - V158 / G220
003 - prawa klapa temperatury - V159 / G221
004 - klapa śrokowa ( nawiewy i na nogi ) - V70 /G112
005 - klapa nawiewu na szybę - V107 / G135
006 - klapa obiegu wewnętrznego - V71 / G113
Przy nich 3 i 4 okienko to zaadaptowane wartości graniczne servomotoru - powinny być:
3 - między 5-50
4 - miedzy 200-250
Okienko 1 to aktualna pozycja servomotoru a okienko 2 żądana przez klimatronik.
Różnica między nimi powinna wynosić +/- 3
Blok 007:
1- obliczana temperatura zewnętrzna
2 - temperatura powietrza na wlocie do dmuchawy - G89
3 - temperatura zewnętrzna
4 - temperatura płynu chłodniczego
Blok 008:
1 - temperatura lewego nawiewu
2 - temperatura prawego nawiewu
3 - temperatura nawiewu na nogi
4 - temperatura wnętrza ( czujnik z wentylatorkiem w klimatroniku )
[ Dodano: 2016-01-27, 11:04 ]
No to można by podejrzewać coś z obiegiem płynu - pompa wody? zapchana nagrzewnica? może parownik odbiera dużo ciepła? Jak jest wpięty w obiegmarcin881 pisze:U mnie żadnych błędów nie ma, jedynie co dolega to słabe ogrzewanie na wolnych obrotach.... ale ta adaptacja i te ostatnie okienko mnie nurtuje od czego to jest
A te ostatnie 10 okienko od czego
Bo tlyko w tym jest inna wartość niż 00
Zauważyłem jeszcze dziś jak włączyłem na chwilę auto że po wyłączeniu słychać z kratek dźwięk tak jakby w wyłączającej sie lodówce, nie jest to bulgotanie ale takie szumienie czy coś w podobie jak by jakiś obieg płynu był...

Zauważyłem jeszcze dziś jak włączyłem na chwilę auto że po wyłączeniu słychać z kratek dźwięk tak jakby w wyłączającej sie lodówce, nie jest to bulgotanie ale takie szumienie czy coś w podobie jak by jakiś obieg płynu był...
Przebieg: 265 000
VIN: WAUZZZ4BZXN065615
VIN: WAUZZZ4BZXN065615
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
- Lokalizacja: Puławy
Dzięki!! Bardzo mi pomogłeś.
Kurde najgorsze że z bloków wynika iż teoretycznie wszystko z klapami jest OK. Chociaż temperatury na czujnikach w bloku 8 mnie zastanawiają bo ustawione miałem na 20 stopni na obie strony i wyłączony tryb Auto- czy wtedy z kratek nie powinno lecieć powietrze właśnie o takiej temperaturze?
[ Dodano: 2016-01-27, 13:24 ]
Kolego marcin881 sprawdź koniecznie jak u Ciebie z obiegiem płynu. Może pompa już niedomaga i dopiero na większych obrotach jest w stanie pogonić płyn na obieg. Lub też termostat się nie otwiera. Ostatnio brak ogrzewania u kolegi w Hondzie wynikał jak się okazało z padniętej pompy (nikt nie wymieniał od nowości) i zbagatelizowany zaowocował regeneracją głowicy.
Kurde najgorsze że z bloków wynika iż teoretycznie wszystko z klapami jest OK. Chociaż temperatury na czujnikach w bloku 8 mnie zastanawiają bo ustawione miałem na 20 stopni na obie strony i wyłączony tryb Auto- czy wtedy z kratek nie powinno lecieć powietrze właśnie o takiej temperaturze?
[ Dodano: 2016-01-27, 13:24 ]
Kolego marcin881 sprawdź koniecznie jak u Ciebie z obiegiem płynu. Może pompa już niedomaga i dopiero na większych obrotach jest w stanie pogonić płyn na obieg. Lub też termostat się nie otwiera. Ostatnio brak ogrzewania u kolegi w Hondzie wynikał jak się okazało z padniętej pompy (nikt nie wymieniał od nowości) i zbagatelizowany zaowocował regeneracją głowicy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
- Lokalizacja: Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Nie tylko Wy macie problem z 10 okienkiem ->
a6-c5-nastawy-podstawowe-klimatronika-s ... vt9968.htm
a6c5-adaptacja-klimatronika-problem-z-vag-vt20685.htm
a6-c5-nastawy-podstawowe-klimatronika-s ... vt9968.htm
a6c5-adaptacja-klimatronika-problem-z-vag-vt20685.htm