Zacznę może od tego, że jestem tu nowy,a moje autko to S4 z silnikiem 2.4 V6 BDV. Przeorałem już chyba wszystkie fora szukając rozwiązania mojego problemu i chyba w tym forum moja ostatnia nadzieja

Problem z autem polega na tym, że nierówno pracuje, cały samochód drży. Siedząc w fotelu kierowcy można wyczuć jak momentami silnik nierówno pracuje. Przy zwiększeniu obrotów wibracje odczuwałne są na kierownicy, fotelach, lewarku zmiany biegów a nawet na pedale sprzęgła szczególnie podczas dociskania czy puszczania - mam wraznie jakbym przesówał noge po tarce. Wibracje odczówalne są szczególnie przy granicy 1200 obrotów, póżniej do 1800 jest w miare ok i dalej wzwyż znów jest masakra. Samochód jedzie ale jest dość głośny, to już nie jest V6
 Jakiś czas temu bylem na diagnozie u lokalnego mechanika, który po podłączeniu komputera stwierdził, że wypada zapłon na piątym cylindrze. Zgodnie z zaleceniami wymieniłem wszystkie świece, przewody oraz wlożyłem drugą cewkę, sprawną ale używaną. po tej operacji autko jakby odżyło. Wibracje przy 1200 obrotów dalej były odczówalne ale już nie z taką intensywnością, natomiast po przekroczeniu 1200 bylo już praktycznie wporządku. Wszytsko byłoby pieknie gdyby nie to, że dokładnie dwa dni temu wibracje wróciły ze zdwojną siłą
  Jakiś czas temu bylem na diagnozie u lokalnego mechanika, który po podłączeniu komputera stwierdził, że wypada zapłon na piątym cylindrze. Zgodnie z zaleceniami wymieniłem wszystkie świece, przewody oraz wlożyłem drugą cewkę, sprawną ale używaną. po tej operacji autko jakby odżyło. Wibracje przy 1200 obrotów dalej były odczówalne ale już nie z taką intensywnością, natomiast po przekroczeniu 1200 bylo już praktycznie wporządku. Wszytsko byłoby pieknie gdyby nie to, że dokładnie dwa dni temu wibracje wróciły ze zdwojną siłą  i tu rodzi się pytanie, czy to możliwe, że znów coś stało się z cewką, świecami lub przewodami ? Mineły zaledwie 2-3 dni. Czy można jakoś sprawdzić cewkę ? Dodam,ze VAG-COM nie pokazuje żadnych błędów. Czy można za pomocą VAG'a sprawdzić wypadanie zapłonów ? Sporo rzeczy jestem w stanie zrobić sam tylko nie wiem od czego zacząć. Nie chciałbym wymieniać wszytskiego po kolei i topić kasę na marne. Bardzo proszę o jakieś porady. Co można sprawdzić VAG'iem by wykluczyć jak najwięcej możliwych przyczyn zaistniałego stanu rzeczy.
 i tu rodzi się pytanie, czy to możliwe, że znów coś stało się z cewką, świecami lub przewodami ? Mineły zaledwie 2-3 dni. Czy można jakoś sprawdzić cewkę ? Dodam,ze VAG-COM nie pokazuje żadnych błędów. Czy można za pomocą VAG'a sprawdzić wypadanie zapłonów ? Sporo rzeczy jestem w stanie zrobić sam tylko nie wiem od czego zacząć. Nie chciałbym wymieniać wszytskiego po kolei i topić kasę na marne. Bardzo proszę o jakieś porady. Co można sprawdzić VAG'iem by wykluczyć jak najwięcej możliwych przyczyn zaistniałego stanu rzeczy.Dodam jeszcze, że zdarza się tak, że czasami zaraz po odpalaniu chodzi w miarę normalnie ale za chwilę po ujchaniu paru metrów znów jest lipa

Z góry dziękuję za kążdą pomoc
pozdrawiam
[ Dodano: 2015-08-23, 10:33 ]
Witam
Czy naprawdę nikt nie jest w stanie mi pomóc ? udzielić jakiejś wskazówki ?
A czy mógłby ktoś powiedzieć jaki jest bliźniaczy silnik do mojego BDV ? Przeorałem internet i nie mogę znaleźć żadnych wzorcowych wskazań do tego motoru. Może można je przyrównąć np do silnika AGA czy ALF itp ?
Proszę podpowiedzieć, które grupy najlepiej zalogować na początek, od czego zacząć ?
Z góry dzięki, pozdrawia
 
							
















 
 
