[BDV 2.4 170 KM] Silne drżenie całego auta
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 sie 2015, 21:13
- Lokalizacja: WarmińskoMazurskie
[BDV 2.4 170 KM] Silne drżenie całego auta
Witam
Zacznę może od tego, że jestem tu nowy,a moje autko to S4 z silnikiem 2.4 V6 BDV. Przeorałem już chyba wszystkie fora szukając rozwiązania mojego problemu i chyba w tym forum moja ostatnia nadzieja
Problem z autem polega na tym, że nierówno pracuje, cały samochód drży. Siedząc w fotelu kierowcy można wyczuć jak momentami silnik nierówno pracuje. Przy zwiększeniu obrotów wibracje odczuwałne są na kierownicy, fotelach, lewarku zmiany biegów a nawet na pedale sprzęgła szczególnie podczas dociskania czy puszczania - mam wraznie jakbym przesówał noge po tarce. Wibracje odczówalne są szczególnie przy granicy 1200 obrotów, póżniej do 1800 jest w miare ok i dalej wzwyż znów jest masakra. Samochód jedzie ale jest dość głośny, to już nie jest V6 Jakiś czas temu bylem na diagnozie u lokalnego mechanika, który po podłączeniu komputera stwierdził, że wypada zapłon na piątym cylindrze. Zgodnie z zaleceniami wymieniłem wszystkie świece, przewody oraz wlożyłem drugą cewkę, sprawną ale używaną. po tej operacji autko jakby odżyło. Wibracje przy 1200 obrotów dalej były odczówalne ale już nie z taką intensywnością, natomiast po przekroczeniu 1200 bylo już praktycznie wporządku. Wszytsko byłoby pieknie gdyby nie to, że dokładnie dwa dni temu wibracje wróciły ze zdwojną siłą i tu rodzi się pytanie, czy to możliwe, że znów coś stało się z cewką, świecami lub przewodami ? Mineły zaledwie 2-3 dni. Czy można jakoś sprawdzić cewkę ? Dodam,ze VAG-COM nie pokazuje żadnych błędów. Czy można za pomocą VAG'a sprawdzić wypadanie zapłonów ? Sporo rzeczy jestem w stanie zrobić sam tylko nie wiem od czego zacząć. Nie chciałbym wymieniać wszytskiego po kolei i topić kasę na marne. Bardzo proszę o jakieś porady. Co można sprawdzić VAG'iem by wykluczyć jak najwięcej możliwych przyczyn zaistniałego stanu rzeczy.
Dodam jeszcze, że zdarza się tak, że czasami zaraz po odpalaniu chodzi w miarę normalnie ale za chwilę po ujchaniu paru metrów znów jest lipa
Z góry dziękuję za kążdą pomoc
pozdrawiam
[ Dodano: 2015-08-23, 10:33 ]
Witam
Czy naprawdę nikt nie jest w stanie mi pomóc ? udzielić jakiejś wskazówki ?
A czy mógłby ktoś powiedzieć jaki jest bliźniaczy silnik do mojego BDV ? Przeorałem internet i nie mogę znaleźć żadnych wzorcowych wskazań do tego motoru. Może można je przyrównąć np do silnika AGA czy ALF itp ?
Proszę podpowiedzieć, które grupy najlepiej zalogować na początek, od czego zacząć ?
Z góry dzięki, pozdrawia
Zacznę może od tego, że jestem tu nowy,a moje autko to S4 z silnikiem 2.4 V6 BDV. Przeorałem już chyba wszystkie fora szukając rozwiązania mojego problemu i chyba w tym forum moja ostatnia nadzieja
Problem z autem polega na tym, że nierówno pracuje, cały samochód drży. Siedząc w fotelu kierowcy można wyczuć jak momentami silnik nierówno pracuje. Przy zwiększeniu obrotów wibracje odczuwałne są na kierownicy, fotelach, lewarku zmiany biegów a nawet na pedale sprzęgła szczególnie podczas dociskania czy puszczania - mam wraznie jakbym przesówał noge po tarce. Wibracje odczówalne są szczególnie przy granicy 1200 obrotów, póżniej do 1800 jest w miare ok i dalej wzwyż znów jest masakra. Samochód jedzie ale jest dość głośny, to już nie jest V6 Jakiś czas temu bylem na diagnozie u lokalnego mechanika, który po podłączeniu komputera stwierdził, że wypada zapłon na piątym cylindrze. Zgodnie z zaleceniami wymieniłem wszystkie świece, przewody oraz wlożyłem drugą cewkę, sprawną ale używaną. po tej operacji autko jakby odżyło. Wibracje przy 1200 obrotów dalej były odczówalne ale już nie z taką intensywnością, natomiast po przekroczeniu 1200 bylo już praktycznie wporządku. Wszytsko byłoby pieknie gdyby nie to, że dokładnie dwa dni temu wibracje wróciły ze zdwojną siłą i tu rodzi się pytanie, czy to możliwe, że znów coś stało się z cewką, świecami lub przewodami ? Mineły zaledwie 2-3 dni. Czy można jakoś sprawdzić cewkę ? Dodam,ze VAG-COM nie pokazuje żadnych błędów. Czy można za pomocą VAG'a sprawdzić wypadanie zapłonów ? Sporo rzeczy jestem w stanie zrobić sam tylko nie wiem od czego zacząć. Nie chciałbym wymieniać wszytskiego po kolei i topić kasę na marne. Bardzo proszę o jakieś porady. Co można sprawdzić VAG'iem by wykluczyć jak najwięcej możliwych przyczyn zaistniałego stanu rzeczy.
Dodam jeszcze, że zdarza się tak, że czasami zaraz po odpalaniu chodzi w miarę normalnie ale za chwilę po ujchaniu paru metrów znów jest lipa
Z góry dziękuję za kążdą pomoc
pozdrawiam
[ Dodano: 2015-08-23, 10:33 ]
Witam
Czy naprawdę nikt nie jest w stanie mi pomóc ? udzielić jakiejś wskazówki ?
A czy mógłby ktoś powiedzieć jaki jest bliźniaczy silnik do mojego BDV ? Przeorałem internet i nie mogę znaleźć żadnych wzorcowych wskazań do tego motoru. Może można je przyrównąć np do silnika AGA czy ALF itp ?
Proszę podpowiedzieć, które grupy najlepiej zalogować na początek, od czego zacząć ?
Z góry dzięki, pozdrawia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 20 lis 2014, 19:41
- Lokalizacja: Przasnysz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 sie 2015, 21:13
- Lokalizacja: WarmińskoMazurskie
Dzięki za odpowiedz. Powiem szczerze, że również o tym myślałem bo cholernie chrobocze mi pedał sprzęgła. Ale zmylił mnie fakt, że np. jadąc na drugim biegu, wrzucam piątkę i gaz do dechy to jest cały czas wibracja ale żadne inne rewolucje się nie działy więc odpuściłem. W każdym razie dzięki za wskazówkę, będę szukał w tym kierunku i opiszę co i jak jeżeli tylko się dowiem.
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Witam.
Ja też mam wibracje na biegu jałowym silnika. Jak się rozgrzeje, to czuć jak silnik dostaje jakichś nieregularnych drgawek. Poza nimi jakieś tam drżenie jest odczuwalne. ...w końcu to V6, a nie W12.
Natomiast jeśli chodzi o kierownicę, to owszem czuć na niej jakieś tam wibracje, ale z pewnością telefon ma mocniejsze
Skoro mówisz o dziwnym zachowaniu pedału sprzęgła, to bardzo możliwe, że coś z dwumasem się posypało, tak jak Grzesiu wpz mówi.
Ja też mam wibracje na biegu jałowym silnika. Jak się rozgrzeje, to czuć jak silnik dostaje jakichś nieregularnych drgawek. Poza nimi jakieś tam drżenie jest odczuwalne. ...w końcu to V6, a nie W12.
Natomiast jeśli chodzi o kierownicę, to owszem czuć na niej jakieś tam wibracje, ale z pewnością telefon ma mocniejsze
Skoro mówisz o dziwnym zachowaniu pedału sprzęgła, to bardzo możliwe, że coś z dwumasem się posypało, tak jak Grzesiu wpz mówi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 sie 2015, 21:13
- Lokalizacja: WarmińskoMazurskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 20 lis 2014, 19:41
- Lokalizacja: Przasnysz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 sie 2015, 21:13
- Lokalizacja: WarmińskoMazurskie
Bez różnicy który bieg i jaka prędkość ? Trochę szkoda mi auta bo strasznie telepie, tak jakby na jeden gar nie paliła.wysota pisze:Wbij bieg i dość gwałtownie puść sprzęgło (bez gazu i abyś nie zadusił) jeżeli pojawi ci się specyficzny metalowy odgłos, jakby blaszka o blaszkę biła to masz dwumas do wymiany
Ja przy kupnie nic nie czułem, po przyjeździe do domu zaczęło pojawiać się delikatne drganie na sprzęgle, pierwsza myśl, że to właśnie łożysko oporowe ale po jakimś czasie był spokój aż do teraz.grzesiu wpz pisze:Mi tak drgało pod pedałem od początku jak ją kupiłem.Aż jednego razu pocisnąłem na 3 do czerwonego pola i naglę zaczęło telepać całą budą .
grzesiu wpz: Jakiej firmy dwumas wstawiłeś ? Robiłeś też sprzęgło jednocześnie ? Robiłeś sam czy u mechanika ? I jeżeli to nie tajemnica to jakie to mniej więcej koszta ? Z góry dzięki za wszelkie info.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 20 lis 2014, 19:41
- Lokalizacja: Przasnysz
Mi to się stało w tamtym roku na wiosnę.Nie wiem jak teraz ale wtedy mój kolega mechanik do którego wstawiłem auto nie mógł dostać koła dwumasowego do BDV w żadnej hurtowni.
w których się zaopatruje. W końcu dostał chyba w Auto Landzie specjalny zestaw sprzęgła ze sztywnym kołem VALEO Jest to kompletny zestaw:sztywne koło specjalna tarcza tłumiąca drgania, docisk, łożysko.
Kosztowało mnie to 1900 części +300 robocizna.Komfort jazdy średni ruszanie zmiana biegów bardziej twarda ale może dlatego że mam luz na mechanizmie różnicowym.
Jak trzeba mogę podać nr nazwę tego zestawu.
w których się zaopatruje. W końcu dostał chyba w Auto Landzie specjalny zestaw sprzęgła ze sztywnym kołem VALEO Jest to kompletny zestaw:sztywne koło specjalna tarcza tłumiąca drgania, docisk, łożysko.
Kosztowało mnie to 1900 części +300 robocizna.Komfort jazdy średni ruszanie zmiana biegów bardziej twarda ale może dlatego że mam luz na mechanizmie różnicowym.
Jak trzeba mogę podać nr nazwę tego zestawu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 sie 2015, 21:13
- Lokalizacja: WarmińskoMazurskie
Wiam ponownie. Wymieniem stara cewke na nowa firmy NGK, autko chodzi zdecydowanie lepiej, juz tak nie drga jak wczesniej. Zauwazylem jednak, ze dostaje drgawek na niskich biegach przy duzych obrotach, no i oczywiscie dalej poszarouje. Polaczylem kompa i jak zwykle zero bledow, jednak sledzac kanaly 14,15,16 zauwazylem wypadajace zaplony praktycznie na wszystkich cylindrach co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy ? Dodam, ze swiece mam nowe beru, przewody nowe beru i no teraz nowa cewka NGK. Czy kompresja w wylindrach moze miec wplyw na te cholerne zaplony ? Warto mierzyc kompresje ?
Mam tez drugi pytanie. Co to przewod na zdjeciu ? Specjalnie zsunalem ta gumowa oslonke by pokazac ze jest on caly zaolejony. Czy to noralne ?
I pytanie trzecie. pod cewka znajduje sie taka gruszka z dzwignia. Co to jest i do czego to sluzy ? Czy to normalne ze jak wcisne ta dzwignie na pracujacym silniku to nie wraca do pozycji wyjsciowej ? Po wcisnieciu nic sie nie dzieje z autem? Czy to normalne ?
Z gory dziekuje za kazda informacje.
Pozdrawiam
Mam tez drugi pytanie. Co to przewod na zdjeciu ? Specjalnie zsunalem ta gumowa oslonke by pokazac ze jest on caly zaolejony. Czy to noralne ?
I pytanie trzecie. pod cewka znajduje sie taka gruszka z dzwignia. Co to jest i do czego to sluzy ? Czy to normalne ze jak wcisne ta dzwignie na pracujacym silniku to nie wraca do pozycji wyjsciowej ? Po wcisnieciu nic sie nie dzieje z autem? Czy to normalne ?
Z gory dziekuje za kazda informacje.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
MarioSuper24,
Na wypadające zapłony ma jeszcze wpływ stan sond lambda, przepływomierza, czystość przepustnicy , szczelnosć całego dolotu itd. Zapewne i jeszcze kilka rzeczy by się znalazło.
Przewód na zdjeciu jest od wspomagania kierownicy. Prowadzi od pompy ( pod cewką zapłonową ) do kolumny kierowniczej.
Gruszka jest od zmiennej długości kolektora dolotowego. Na rozgrzanym motorze jak wkręcisz silnik powyżej 5 tys rpm dźwignia powinna się przestawić.
Na wypadające zapłony ma jeszcze wpływ stan sond lambda, przepływomierza, czystość przepustnicy , szczelnosć całego dolotu itd. Zapewne i jeszcze kilka rzeczy by się znalazło.
Przewód na zdjeciu jest od wspomagania kierownicy. Prowadzi od pompy ( pod cewką zapłonową ) do kolumny kierowniczej.
Gruszka jest od zmiennej długości kolektora dolotowego. Na rozgrzanym motorze jak wkręcisz silnik powyżej 5 tys rpm dźwignia powinna się przestawić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 sie 2015, 21:13
- Lokalizacja: WarmińskoMazurskie
Bawół1 dzieki za odpowiedzi na moje pytania, troche mi to w glowie rozjasnilo i naprowadziles mnie na trop dzialania. Zaczne wszystko po kolei sprawdzac i bede na biezaco informowal o swoich poczynaniach.
Mam jeszcze jedno pytanie dotyczace tego weza od wspomagania. Rozumiem, ze nie powinien on byc az taki mokry ? jest doslownie zalany tym plynem od wspomagania. ja myslalem ze to jakas pompa olejowa i ze to olej tak sie saczy. Obawiam sie ze ten przewod jest juz chyba do wymiany prosze o rozwianie moich watpliwosci.
Mam jeszcze jedno pytania
Czy jest ktos w stanie powiedziec mi co to jest Duty cycle ? I jakie powinny byc jego poprawne wartosci ? Sprawdzalem to w VAG'u na kanale 62, poakzuje on cztery wartosci:
1- 13,7%
2- 86,3%
3- 14,8 %
4- 7,4 %
Czy to normalne, że ta druga wartosc tak bardzo odksakuje od reszty ? Z gory dzieki za wszelkie wyjasnienia.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-09-09, 08:34 ]
Witam
Naprawde nikt nic nie wie na ten temat ?
Mam jeszcze jedno pytanie dotyczace tego weza od wspomagania. Rozumiem, ze nie powinien on byc az taki mokry ? jest doslownie zalany tym plynem od wspomagania. ja myslalem ze to jakas pompa olejowa i ze to olej tak sie saczy. Obawiam sie ze ten przewod jest juz chyba do wymiany prosze o rozwianie moich watpliwosci.
Mam jeszcze jedno pytania
Czy jest ktos w stanie powiedziec mi co to jest Duty cycle ? I jakie powinny byc jego poprawne wartosci ? Sprawdzalem to w VAG'u na kanale 62, poakzuje on cztery wartosci:
1- 13,7%
2- 86,3%
3- 14,8 %
4- 7,4 %
Czy to normalne, że ta druga wartosc tak bardzo odksakuje od reszty ? Z gory dzieki za wszelkie wyjasnienia.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-09-09, 08:34 ]
Witam
Naprawde nikt nic nie wie na ten temat ?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 sie 2015, 21:13
- Lokalizacja: WarmińskoMazurskie
Mazdomania dzieki bardzo. Pytanie tylko czy te wartosci o ktorych pisalem wyzej sa wporzadku.
Jestem dzis po pomiarze kompresji w cylindrach. Robilem to zwyklym manometrem za 70 zl wiec nie wiem na ile wskazania sa wiarygodne.
1 - 14,5
2 - 15
3 - 14,3
4 - 15
5 - 14,5
6 - 14,5
Czy moglby ktos sie odniesc do tego pomiaru ? Chodzi mi o to czy mam sie martwic tymi rozbieznosciami czy wszystko jest w normie a nawet bardzo dobrze ? Czy moze wlasnie bardzo zle. Z gory dzieki. Pozdrawiam
ps. I jeszcze jedno male pytanko. Jak powinien dzialac ten zaworek ze zdjecia ponizej ? Moj ma przemuch tylko w jedna strone i to bardzo bardzo opornie. Tzn trzeba naprawde bardzo mocno dmuchnac zeby poczuc przedmuch. Czy to normalne ?
Dobrej nocy
Odświeżam temat Bardzo proszę o oponie na temat wartości sprężania w cylindrach oraz na temat zaworka ze zdjęcie. Z góry bardzo dziękuje.
Pozdrawiam
Jestem dzis po pomiarze kompresji w cylindrach. Robilem to zwyklym manometrem za 70 zl wiec nie wiem na ile wskazania sa wiarygodne.
1 - 14,5
2 - 15
3 - 14,3
4 - 15
5 - 14,5
6 - 14,5
Czy moglby ktos sie odniesc do tego pomiaru ? Chodzi mi o to czy mam sie martwic tymi rozbieznosciami czy wszystko jest w normie a nawet bardzo dobrze ? Czy moze wlasnie bardzo zle. Z gory dzieki. Pozdrawiam
ps. I jeszcze jedno male pytanko. Jak powinien dzialac ten zaworek ze zdjecia ponizej ? Moj ma przemuch tylko w jedna strone i to bardzo bardzo opornie. Tzn trzeba naprawde bardzo mocno dmuchnac zeby poczuc przedmuch. Czy to normalne ?
Dobrej nocy
Odświeżam temat Bardzo proszę o oponie na temat wartości sprężania w cylindrach oraz na temat zaworka ze zdjęcie. Z góry bardzo dziękuje.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2015, 17:28 przez MarioSuper24, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga