[S6 C5 ANK] Śruby regulacyjne tylnego zawieszenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
[S6 C5 ANK] Śruby regulacyjne tylnego zawieszenia
Witam wszystkich.
Kolejny dosc powazny problem z Audi. Z reszta co w Audi nie jest problemem.........
Chodzi tym razem o śruby mimośrodowe do regulacji zbieznosci i katow pochylenia tylnych kół.
Sruby zapiekly sie i stoja w tulejach. Jakiekolwiek walenie mlotkiem doprowadza tylko do wiekszego masakrowania wystajacej czesci sruby........a sruba ani drgnie.......zadna....
Oczywiscie obracanie tymi srubami grozi natychmiastowym zerwaniem tulei gumowych bo obracaja sie razem ze sruba, po czym po naprezeniu gumy......wracaja do poprzedniej pozycji obrotu.
Wytracilem juz cala puszke odrdzewiacza.........pozbijalem gwinty a za cholere nie moge ich wybic. Z reszta pole manewru jest tam prawie zadne. Dodatkowo dwie sposrod czterech (te od zbieznosci) sa na ten smieszny spline czyli cos niby torx ale 12-katny. Juz jedna sie obrobila calkiem.
Nowe sruby oczywiscie mam, tylko co z tego skoro starych nie moge wyjac.
Pojechalem do jednego warsztatu.......rozlozyli rece ........nie dadza rady......
Dzis zaprowadzilem do innego warsztatu co zajmuje sie przewaznie zawieszeniami........dzwonia ze tez nie dadza rady........
I co tu k...... robic skoro nawet warsztaty sie poddaja.
A mnie drazni, ze kolejy raz bujam sie z autem i nie mam rozwiazania bo nawet mechanicy sie poddaja.
Mial juz ktos taki przypadek?? Sa jakies przyrzady do wybijania takich srub?? Zwlaszcza na samochodzie, bo demontaz calego tylnego wozka po to zeby wyjac 3 sruby (czwarta udalo mi sie wymienic bo jedyna sie nie zapiekla) to czyste szalenstwo.
Nie wiem juz jak mam do tego podejsc.
Kolejny dosc powazny problem z Audi. Z reszta co w Audi nie jest problemem.........
Chodzi tym razem o śruby mimośrodowe do regulacji zbieznosci i katow pochylenia tylnych kół.
Sruby zapiekly sie i stoja w tulejach. Jakiekolwiek walenie mlotkiem doprowadza tylko do wiekszego masakrowania wystajacej czesci sruby........a sruba ani drgnie.......zadna....
Oczywiscie obracanie tymi srubami grozi natychmiastowym zerwaniem tulei gumowych bo obracaja sie razem ze sruba, po czym po naprezeniu gumy......wracaja do poprzedniej pozycji obrotu.
Wytracilem juz cala puszke odrdzewiacza.........pozbijalem gwinty a za cholere nie moge ich wybic. Z reszta pole manewru jest tam prawie zadne. Dodatkowo dwie sposrod czterech (te od zbieznosci) sa na ten smieszny spline czyli cos niby torx ale 12-katny. Juz jedna sie obrobila calkiem.
Nowe sruby oczywiscie mam, tylko co z tego skoro starych nie moge wyjac.
Pojechalem do jednego warsztatu.......rozlozyli rece ........nie dadza rady......
Dzis zaprowadzilem do innego warsztatu co zajmuje sie przewaznie zawieszeniami........dzwonia ze tez nie dadza rady........
I co tu k...... robic skoro nawet warsztaty sie poddaja.
A mnie drazni, ze kolejy raz bujam sie z autem i nie mam rozwiazania bo nawet mechanicy sie poddaja.
Mial juz ktos taki przypadek?? Sa jakies przyrzady do wybijania takich srub?? Zwlaszcza na samochodzie, bo demontaz calego tylnego wozka po to zeby wyjac 3 sruby (czwarta udalo mi sie wymienic bo jedyna sie nie zapiekla) to czyste szalenstwo.
Nie wiem juz jak mam do tego podejsc.
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Ja przeżywałem to samo z śrubą od poduszki dyfra. waliłem młotkiem dokładnie dwie godziny (młotek+przecinak i nie dało rady), próbowałem też lutownica i 20 minut grzania bo poduszka i tak była do wywalenia- nie dało rady. Pozostał mi tylko brzeszczot 15 minut ciecia z przerwami po obu stronach. Mając to na stole próbowałem wybić- nie ma szans. Jak masz młot udarowy to można nakręcić nakrętkę i szpiczastym przecinakiem ładować ale wątpię że cos to da obecnie u siebie bede wymieniał całe sanki z wahaczami bo nie da się ustawić zbieżności ani wymienić amorów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
niestety, dziwnie się że audi popełniło taki błąd bo tylna zawiecha w quattro gnije na potęgę. Pytałem kiedyś z ciekawości w aso na darmowym przeglądzie czy to wszędzie tak gnije czy tylko moja taka zgniata, Pan powiedział że to norma. Pasowało by to im odstawić niech się męczą jak tak wykombinowali ale pewnie by to kosztowało tyle co drugie auto. Osobiście polecam kupić ładne zawieszenie, mi się udało praktycznie nówkę kupić za 270 zł gdzie w aso za jedna tuleje mi powiedzieli 330 a same śruby po 50 zł (mimosrody)- kosmos
Z wymianą całości nie jest aż tak źle, zrobię sam a jak nie to mechanior za 200 zł z wymiana amorków przełoży. zakonserwowalem profilaktycznie jeszcze podkładem epoksydowym i lakierem i będzie spokój na przynajmniej 10 lat
Z wymianą całości nie jest aż tak źle, zrobię sam a jak nie to mechanior za 200 zł z wymiana amorków przełoży. zakonserwowalem profilaktycznie jeszcze podkładem epoksydowym i lakierem i będzie spokój na przynajmniej 10 lat
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Chyba przyszedl mi do glowy calkiem dobry pomysl.......
Na stronce www.strongflex.eu maja wszystkie........absolutnie wszystkie bez wyjatku.......tuleje tylnego zawieszenia.
Poprostu wezme brzeszczota i rozetne cale tuleje w wahaczach. Na ich miejsce wjada strongflexy i powinno byc po sprawie. Bez sensu jest sie bawic w wymiane calego wozka. Tak mi sie wydaje
[ Dodano: 2015-07-27, 21:24 ]
Poza tym te strongflexy sa 6x tansze niz ori ASO.
A z tymi cenami tulei i srub mimosrodowych w ASO to standard kolego. Ja za komplet srub z nakretkami zaplacilem 180 zl. Za 1 tuleje tez mi krzykneli okolo 300 zl. Wiec wole zalozyc te Flexy z poliuretanu bo nawet jak padna po roku to ponowna ich wymiana i tak bedzie tansza niz kupno ori.
Na stronce www.strongflex.eu maja wszystkie........absolutnie wszystkie bez wyjatku.......tuleje tylnego zawieszenia.
Poprostu wezme brzeszczota i rozetne cale tuleje w wahaczach. Na ich miejsce wjada strongflexy i powinno byc po sprawie. Bez sensu jest sie bawic w wymiane calego wozka. Tak mi sie wydaje
[ Dodano: 2015-07-27, 21:24 ]
Poza tym te strongflexy sa 6x tansze niz ori ASO.
A z tymi cenami tulei i srub mimosrodowych w ASO to standard kolego. Ja za komplet srub z nakretkami zaplacilem 180 zl. Za 1 tuleje tez mi krzykneli okolo 300 zl. Wiec wole zalozyc te Flexy z poliuretanu bo nawet jak padna po roku to ponowna ich wymiana i tak bedzie tansza niz kupno ori.
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Myślę że jak masz konstrukcje ok to bardzo dobry pomysł, u mnie niestety puszczają już spawy takie zgniłe i nie miałem wyjścia.Te strongflexy powinny wytrzymać długo po wymianie, w końcu tam nie ma jakiś dużych naprężeń skrętnych itp. w porównaniu z przodem, ważne by potem skręcić całość na opuszczonym samochodzie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
No u mnie wózek jest w całkiem dobrym stanie, dlatego nie chcę go wymieniać. Będę chyba grzał albo ciął te tuleje razem ze śrubami. W końcu muszą się poddać szkoda tylko że taka akcja wyszła tuż przed moim wyjazdem na urlop
[ Dodano: 2015-07-28, 08:47 ]
[ Dodano: 2015-07-28, 08:47 ]
A w którym miejscu te spawy Ci puszczają i w którym miejscu tak gnije to wszystkoFrugo1 pisze:Myślę że jak masz konstrukcje ok to bardzo dobry pomysł, u mnie niestety puszczają już spawy takie zgniłe i nie miałem wyjścia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 348
- Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LLB, SK, WA
To nie problem Audi, tylko poprzednich włascicieli. Ja rozbierałem juz kilka takich aut i nigdy nie miałem problemu.
Jak ktos od nowosci zbierznosci nie ustawia to jest problem.
PS: To nie kupuj c6 bo tam aluminium i dopiero sa problemy z śrubami w tylnym zawiasie.
Spróbuj młota pneumatycznego wychodziły nie takie śruby przy jego pomocy.
Jak ktos od nowosci zbierznosci nie ustawia to jest problem.
PS: To nie kupuj c6 bo tam aluminium i dopiero sa problemy z śrubami w tylnym zawiasie.
Spróbuj młota pneumatycznego wychodziły nie takie śruby przy jego pomocy.
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
No właśnie nie pcham sie w nowsze auta, bo troche szkoda mi moich pieniędzy z C5 jest spory wydatek, a co dopiero coś nowszego i te nowsze "cudowne" rozwiązaniaCin pisze:To nie problem Audi, tylko poprzednich włascicieli. Ja rozbierałem juz kilka takich aut i nigdy nie miałem problemu.
Jak ktos od nowosci zbierznosci nie ustawia to jest problem.
PS: To nie kupuj c6 bo tam aluminium i dopiero sa problemy z śrubami w tylnym zawiasie.
Spróbuj młota pneumatycznego wychodziły nie takie śruby przy jego pomocy.
Powiem wam, że już zamówiłem te StrongFlexy bo na samochodzie podejścia z młotem nie ma praktycznie żadnego. Poza tym, jak już użyję młota to stara śruba ulegnie całkowitemu zniszczeniu. Jeśli wtedy mimo wszystko nie wyjdzie to cięcie tulei i tak nie uniknione. Więc chyba od razu zastosuję "twardy reset"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Jak są sanki i wychodzą mocowania do wahaczy i same sanki tam gdzie maja spawy to gnije i chcąc zabezpieczyć czymś to pasowało by pospawać od nowa, dodatkowo jak mam obudowy łożysk to odchodzi płatami korozja:/ i tuleje takie długie na tylnych drążkach - pękają. Jak będę robił to pstryknę fotePiotrek_85 pisze:
A w którym miejscu te spawy Ci puszczają i w którym miejscu tak gnije to wszystko
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Myślałem o tym ale musiałem calutki tył z wahaczami a w pobliżu niestety nic nie było i akurat znalazłem ładne stalowe z praktycznie idealnymi tulejami więc kupiłem, zakonserwowałem ponownie i jeszcze na to naładuje jakiegoś wosku i nie ma szans aby zgniłoMazdomania pisze:Frugo1, Było kupić tylne sanki od eSki, są alu i na pewno nie zgniją
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga