Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[S6 C5 ANK] Śruby regulacyjne tylnego zawieszenia

Zawieszenie
Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 29 lip 2015, 09:19

Frugo1 pisze:Myślałem o tym ale musiałem calutki tył z wahaczami a w pobliżu niestety nic nie było i akurat znalazłem ładne stalowe z praktycznie idealnymi tulejami więc kupiłem, zakonserwowałem ponownie i jeszcze na to naładuje jakiegoś wosku i nie ma szans aby zgniło :)
A no chyba, że tak :) Ale tak szczerze powiedziawszy to widzę, że ogrom osób ma problem ze zgnitymi sankami w przedliftach :/

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 29 lip 2015, 11:31

Haha <lol> bo już myślałem, że coś mi się w oczach przestawia :p u mnie właśnie te sanki są bez najmniejszej "rudej", bo są właśnie aluminiowe :] Stąd moje pytanie było, w którym miejscu je tak atakuje ta korozja.......a tu proszę......nawet nie wiedziałem, że w A6 są stalowe. Audi mnie zaskakuje na każdym kroku :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 29 lip 2015, 12:57

Tylko w S6/RS6 są alu, w zwykłych A6 niestety nie :)

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 29 lip 2015, 14:25

Ciekawy jestem czy jak będę chciał podgrzać wystającą śrubę regulacyjną z tych tulei to sanki nie będą mi "płynąć" od temperatury <uoee>

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 29 lip 2015, 16:26

Temperatura topnienia aluminium to ok. 660 stopni, więc jak zrobisz to z głową w odpowiednim miejscu to nic się nie stanie :)

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 29 lip 2015, 17:05

No z glowa, z glowa <lol> bede musial uwazac.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 29 lip 2015, 17:38

Piotrek_85 pisze:Haha <lol> bo już myślałem, że coś mi się w oczach przestawia :p u mnie właśnie te sanki są bez najmniejszej "rudej", bo są właśnie aluminiowe :] Stąd moje pytanie było, w którym miejscu je tak atakuje ta korozja.......a tu proszę......nawet nie wiedziałem, że w A6 są stalowe. Audi mnie zaskakuje na każdym kroku :)
No fakt a ja nie popatrzyłem że masz 4.2 silniczek :D i myślałem ze masz stalowe.
Piotrek_85 pisze:Ciekawy jestem czy jak będę chciał podgrzać wystającą śrubę regulacyjną z tych tulei to sanki nie będą mi "płynąć" od temperatury
Z aluminium trzeba się obchodzić bardzo delikatnie zwłaszcza temperaturą, może nie zacznie płynąć ale podgrzanie do zbyt wysokiej temperatury spowoduje utratę jego właściwości, to jest zapewne jakiś stop o dobrych właściwościach wytrzymałościowych i antykorozyjnych. Podgrzanie do temperatury nawet poniżej temp. topnienia może spowodować utrate tych właściwości i stop zrobi się jak plastelina. Najlepiej od razu schładzaj np. jakimś olejem albo ciepłą wodą aby nie pękło. Im mniej czasu w wysokiej temp tym lepiej. :) Później stop powinien "wrócić " do swoich właściwości- postarzy sie... :p

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 05 sie 2015, 23:18

Dzisiaj przy pomocy palnika (podgrzewałem śrubę regulacyjną od strony łba a nie gwintu) oraz młotka pneumatycznego (takiego jak wstawił "Cin"-radzę znaleźć 2 nakrętki o takim samym gwincie nakręcić obie zakontrować i wtedy w nie stukać) udało mi się wyciągnąć te p... śruby :) Oczyściłem wszystko z utlenionego aluminium posmarowałem smarem i złożyłem z powrotem... Jutro jadę na geometrię ;)
Pozdrawiam <piwo>

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 12 sie 2015, 16:14

Zbój pisze:Dzisiaj przy pomocy palnika (podgrzewałem śrubę regulacyjną od strony łba a nie gwintu) oraz młotka pneumatycznego (takiego jak wstawił "Cin"-radzę znaleźć 2 nakrętki o takim samym gwincie nakręcić obie zakontrować i wtedy w nie stukać) udało mi się wyciągnąć te p... śruby :) Oczyściłem wszystko z utlenionego aluminium posmarowałem smarem i złożyłem z powrotem... Jutro jadę na geometrię ;)
Pozdrawiam <piwo>
A powiedz, czy jak grzales te sruby to czy nie uszkodzily ci sie te tuleje gumowe, czy zlozyles wszystko na starych tulejach??

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 12 sie 2015, 18:45

Wszystko na starych częściach... łącznie ze śrubami.Wszystko oczyszczone i posmarowane wazeliną techniczną żeby znowu się nie utleniło.kilka $$$ w kieszeni ;)

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 14 sie 2015, 07:46

ja się też w końcu uporałem :> u mnie stare sanki wyglądały tak:



Obrazek
Obrazek
Obrazek

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 14 sie 2015, 17:05

:shock: WTF??!! Nie wiedzialem, ze az tak wpieprzaja to korniki.
A ja juz uporalem sie ze swoimi srubami do regulacji. Nie pomoglo grzanie palnikiem, ani walenie mlotem. Jedyne co pomoglo to brzeszczot w reke i reczne pilowanie.
A ze sruby sa utwardzone........to pilowanie chyba gorsze niz wieziennych krat :)
Ale wycialem stare tuleje ze srubami.......zamontowalem poliuretany STRONGFLEXa i nowe sruby z ASO. Juz mam ladnie ustawiona geometrie <rotfl>

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 14 sie 2015, 21:30

Piotrek_85 pisze::shock: WTF??!! Nie wiedzialem, ze az tak wpieprzaja to korniki.
A ja juz uporalem sie ze swoimi srubami do regulacji. Nie pomoglo grzanie palnikiem, ani walenie mlotem. Jedyne co pomoglo to brzeszczot w reke i reczne pilowanie.
A ze sruby sa utwardzone........to pilowanie chyba gorsze niz wieziennych krat :)
Ale wycialem stare tuleje ze srubami.......zamontowalem poliuretany STRONGFLEXa i nowe sruby z ASO. Juz mam ladnie ustawiona geometrie <rotfl>

No właśnie ja też nie ale u mnie zjedzone strasznie i wolałem to zrobić dla bezpieczeństwa :) zajeło mi wszytko tylko 9 dni <lol> ale tylna zawiecha i układ hamulcowy jest jak nowy :]
najlepszy brzeszczot, tez się opiłowałem kiedyś chwilkę ale to najlepszy sposób. Super że nam sie udało wszytko ogarnąć. Można jeździć spokojnie <radocha>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja