A no chyba, że takFrugo1 pisze:Myślałem o tym ale musiałem calutki tył z wahaczami a w pobliżu niestety nic nie było i akurat znalazłem ładne stalowe z praktycznie idealnymi tulejami więc kupiłem, zakonserwowałem ponownie i jeszcze na to naładuje jakiegoś wosku i nie ma szans aby zgniło![]()
[S6 C5 ANK] Śruby regulacyjne tylnego zawieszenia
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Zapraszamy na Klub, forum Audi A8 - A8Team.PL
-
Piotrek_85
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Haha
bo już myślałem, że coś mi się w oczach przestawia
u mnie właśnie te sanki są bez najmniejszej "rudej", bo są właśnie aluminiowe
Stąd moje pytanie było, w którym miejscu je tak atakuje ta korozja.......a tu proszę......nawet nie wiedziałem, że w A6 są stalowe. Audi mnie zaskakuje na każdym kroku 
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
Piotrek_85
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
Piotrek_85
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
No fakt a ja nie popatrzyłem że masz 4.2 silniczek :D i myślałem ze masz stalowe.Piotrek_85 pisze:Hahabo już myślałem, że coś mi się w oczach przestawia
u mnie właśnie te sanki są bez najmniejszej "rudej", bo są właśnie aluminiowe
Stąd moje pytanie było, w którym miejscu je tak atakuje ta korozja.......a tu proszę......nawet nie wiedziałem, że w A6 są stalowe. Audi mnie zaskakuje na każdym kroku
Z aluminium trzeba się obchodzić bardzo delikatnie zwłaszcza temperaturą, może nie zacznie płynąć ale podgrzanie do zbyt wysokiej temperatury spowoduje utratę jego właściwości, to jest zapewne jakiś stop o dobrych właściwościach wytrzymałościowych i antykorozyjnych. Podgrzanie do temperatury nawet poniżej temp. topnienia może spowodować utrate tych właściwości i stop zrobi się jak plastelina. Najlepiej od razu schładzaj np. jakimś olejem albo ciepłą wodą aby nie pękło. Im mniej czasu w wysokiej temp tym lepiej.Piotrek_85 pisze:Ciekawy jestem czy jak będę chciał podgrzać wystającą śrubę regulacyjną z tych tulei to sanki nie będą mi "płynąć" od temperatury
Dzisiaj przy pomocy palnika (podgrzewałem śrubę regulacyjną od strony łba a nie gwintu) oraz młotka pneumatycznego (takiego jak wstawił "Cin"-radzę znaleźć 2 nakrętki o takim samym gwincie nakręcić obie zakontrować i wtedy w nie stukać) udało mi się wyciągnąć te p... śruby
Oczyściłem wszystko z utlenionego aluminium posmarowałem smarem i złożyłem z powrotem... Jutro jadę na geometrię
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
Piotrek_85
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
A powiedz, czy jak grzales te sruby to czy nie uszkodzily ci sie te tuleje gumowe, czy zlozyles wszystko na starych tulejach??Zbój pisze:Dzisiaj przy pomocy palnika (podgrzewałem śrubę regulacyjną od strony łba a nie gwintu) oraz młotka pneumatycznego (takiego jak wstawił "Cin"-radzę znaleźć 2 nakrętki o takim samym gwincie nakręcić obie zakontrować i wtedy w nie stukać) udało mi się wyciągnąć te p... śrubyOczyściłem wszystko z utlenionego aluminium posmarowałem smarem i złożyłem z powrotem... Jutro jadę na geometrię
![]()
Pozdrawiam
-
Piotrek_85
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
:shock: WTF??!! Nie wiedzialem, ze az tak wpieprzaja to korniki.
A ja juz uporalem sie ze swoimi srubami do regulacji. Nie pomoglo grzanie palnikiem, ani walenie mlotem. Jedyne co pomoglo to brzeszczot w reke i reczne pilowanie.
A ze sruby sa utwardzone........to pilowanie chyba gorsze niz wieziennych krat
Ale wycialem stare tuleje ze srubami.......zamontowalem poliuretany STRONGFLEXa i nowe sruby z ASO. Juz mam ladnie ustawiona geometrie
A ja juz uporalem sie ze swoimi srubami do regulacji. Nie pomoglo grzanie palnikiem, ani walenie mlotem. Jedyne co pomoglo to brzeszczot w reke i reczne pilowanie.
A ze sruby sa utwardzone........to pilowanie chyba gorsze niz wieziennych krat
Ale wycialem stare tuleje ze srubami.......zamontowalem poliuretany STRONGFLEXa i nowe sruby z ASO. Juz mam ladnie ustawiona geometrie
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Piotrek_85 pisze::shock: WTF??!! Nie wiedzialem, ze az tak wpieprzaja to korniki.
A ja juz uporalem sie ze swoimi srubami do regulacji. Nie pomoglo grzanie palnikiem, ani walenie mlotem. Jedyne co pomoglo to brzeszczot w reke i reczne pilowanie.
A ze sruby sa utwardzone........to pilowanie chyba gorsze niz wieziennych krat![]()
Ale wycialem stare tuleje ze srubami.......zamontowalem poliuretany STRONGFLEXa i nowe sruby z ASO. Juz mam ladnie ustawiona geometrie
No właśnie ja też nie ale u mnie zjedzone strasznie i wolałem to zrobić dla bezpieczeństwa
najlepszy brzeszczot, tez się opiłowałem kiedyś chwilkę ale to najlepszy sposób. Super że nam sie udało wszytko ogarnąć. Można jeździć spokojnie












