Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 3,0 ASN-> S6 4,2 AQJ tip -> S6 4,2 ANK man

Prezentacja w/w aut.
Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 25 cze 2015, 09:59

Ojjjj...przepaść pod względem eslatyczności i przyśpieszenia. Automat był wygodniejszy bo nie trzeba mieszać w biegach i sam sobie dopasowywał styl jazdy - zwłąszcza w mieście. Manual jest bardziej wymagający ale i sprawniejszy. Prowadzenie w zakretach też na plus dla manuala. Automat czasami nie wiedział jak moc rozdysponować (czy zbić czy trzymać bieg). Ogólnie jestem bardziej za manualem ale i automat jest spoko.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 25 cze 2015, 10:03

Gratuluję nowego nabytku <okok> Szczególnie skrzyni ;) Tylko dziwne, że tak szybko padła (skoro był remont) mimo małego przebiegu.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 25 cze 2015, 10:12

Nic nie umarło...zamieniłem S6 aut na S6 manual w kolorze czarnym :D Poprzednia eSka poszła do znajomego (jak większość moich aut sprzedaje po znajomych). Odkupiłem od przyjaciela - znam historie auta i można rzec, że kupiłem w ciemno ;-)
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 25 cze 2015, 10:15

Bloku, ja wiem, że zmieniłeś całkiem auto, ale zobacz co sam napisałeś ;p
bloku pisze:Zamienił stryjek siekierke na kijek....

`00 ANK w manualu - ciut lepsze wyposażenie ale na pełnych skórach zamiast alkantary. Przebieg 235.000km, na nowym rozrządzie, świecach, cewkach, uszczelniony piec, skrzynia po remoncie. Resztę opiszę później jak znajdę chwilę na zdiagnozowanie wszystkich uchybień.

http://obrazki.elektroda.pl/1958203900_1435085754.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/1419381000_1435085756.jpg

Manual vs automat...spora różnica :-)
Więc, ja wnioskuję, że manualna skrzynia jest po remoncie ;)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 25 cze 2015, 10:18

Aaaa sorki, nie zatrybiłem :D .

Skrzynia przeszła wymianę synchronizatora drugiego biegu + wzmocnienie pierwszego. Wymiana oleju. Także to nie taki pełny remont ale ingerencja była. Z tego co już się dowiedziałem to typowe usterki dla manuali (podobnie w S8 man).
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 25 cze 2015, 10:24

Spoko ;d

E, to typowa usterka nie tylko Audi S, ale chyba wszystkich mocniejszych aut wiadomo dlaczego <milczek> ;) Tak czy inaczej jeszcze raz gratuluję zmiany ;)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 25 cze 2015, 10:26

Podziękował. Pierwsze mody już jadą do mnie - jak zawsze tył musi być w polifcie :P

BTW...nie wiedziałem, że S6 man miały jednomas... Czy to jakiś custom u mnie?
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 25 cze 2015, 10:30

No tył polifcie obowiązkowo ;)

Co do koła to ja nie mam pojęcia, ale myślę, że każdy tuner Audi będzie widział <mysli>

volski1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 07 paź 2013, 19:29
Lokalizacja: Stavanger

Post autor: volski1 » 27 cze 2015, 20:43

jednomas jest w originale ;)

gratulacje :)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 03 lip 2015, 22:57

Adaś dobrze wiedzieć :-)


Wczoraj klepnąłem 1200km (Reda-Gliwice-Reda) i jestem mega zadowolony z auta. Co prawda w mieście brakuje mi tipa ale na trasie manual ma zdecydowanie lepszą elastyczność. Spalanie również mniejsze o jakieś 4litry LPG na 100km jadąc podobną prędkością co tipem.

Dziś mnie tkneło i umyłem auto + naturalny wosk. Zdjęcia zrobione brelokiem od kluczyków więc jakość mizerna. Muszę się wybrać w wolny dzień i lustrem pyknąć coś ciekawego.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Kilka usterek odkryłem i zajmę się nimi w najbliższym czasie:
-> poduszka tylnego lewego amortyzatora
-> przesamrowanie i podpięcie tylnej prawej szyby
-> przód łożyska do zweryfikowania (lekke bicia pow 120 nie zawsze występujące)
-> wymiana przedniego prawego błotnika (ma wgniotkę - już szukam LZ9W)
-> wymiana krańcówek fotela kierowcy
-> zmiana tyłu na poliftowy

[ Dodano: 2015-07-03, 22:57 ]
Pierwsze naprawy za mną :-) :
- wymiana poduszki amortyzatora tylnego lewego (tylko ASO i koszt 240PLN)

ObrazekObrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


- dziś dzięki wsparciu duchowemu EDDka i UFOka wyczyściłem komorę silnika - na tyl eile miałem dostęp. Dodatkowo poprawiłem troszkę mocowanie listw wtryskowych gazu. Trochę to teraz esteczyniej wygląda ale jeszcze nie koniec modyfikacji węży LPG.

Obrazek
Obrazek


No i udało mi się już założyć tył poliftowy - ale zdjęć jeszcze brak. Auto odżyło...zdecydowanie.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 04 lip 2015, 17:18

A w związku z tymi drganiami pow 120 coś robiłeś?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 05 lip 2015, 17:50

Tak, wyważyłem ponownie koła. Jest lepiej ale to nadal te same objawy co w poprzedniku. Także jak będzie chwila czasu to auto ląduje na wymianę piast. Tym bardziej, że opony i heble przód mają nie więcej niż 5kkm.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 06 lip 2015, 07:10

Pytałem bo też miałem nieregularne drgania w okolicy 120 km, które pojawiały się po rozgrzaniu auta (tzn dłuższej jeździe), chociaż też nie zawsze. Oddałem przednie polosie do regeneracji i jak ręką odjął.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 31 gru 2015, 00:59

Dziś był mały spocik PKAudi.pl no i nie omieszkałem przetestować nowego obiektywu dla amatorów. Niestety taka piździawa, że ręce się trzęsły non stop.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Auto po usunięciu chochlików zaczęło porządnie się napędzać. Cieszy z każdym kilometrem :-)
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

kuki_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 07 lis 2015, 06:55
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: kuki_wml » 03 sty 2016, 00:42

Listwy LPG obroc o 180 to będzie dla nich zdrowsze ;) (cewki można przełożyć i obrócić żeby lepiej pasowało)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja