Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi A6 C5 2.4 165KM Quattro Sedan Manual OEM+ by Pawel_7

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 10 lut 2015, 11:00

Pawel_7 pisze:*EDS(mam): system wyhamowujący nadmiernie obracające się koło, przekazując moment i moc na pozostałe koła.
-To on, a nie samo Quattro sprawia, że auto sprawnie wyjeżdża pod śliską górę ??
-To on, sprawia, że nie da się ruszyć z piskiem opon ??
Sprawia, że nie ruszysz z piskiem i pomaga podjechać pod górkę,ale największa zasługa 4WD
Pawel_7 pisze:*Quattro(mam): to oczywiście stały, napęd na 4koła.
-Który jak rozumiem bez systemów wspomagających (w moim przypadku sam EDS) byłby bardzo prymitywny i ograniczały się do napędu 4kół po 25% mocy i momentu ??
Poczytaj czym jest EDS. Za rozkład mocy i momentu odpowiada torsen

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 10 lut 2015, 12:04

metyoo
czyli EDS to system którego nie da się wyłączyć? Przez niego np. nie da się zapiszczeć kołami?

To, że łatwo wjeżdżam po oblodzonej górze to głównie zasługa Quattro z małą pomocą EDS?

Czy istnieją Audi które mając Quattro nie mają EDS? (ja mając Quattro nie mam ESP i ASR i mam EDS).

Nie mam ESP i np. podczas wchodzenia w zakręt 90' na drugim biegu bardzo mocno zarzuca mi tył auta. Co ciekawe jeśli dodam wtedy mocno gazu to auto łapie przyczepności i wychodzi z poślizgu :)
Tak ma być?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 10 lut 2015, 12:44

Zapiszczysz kołami wyłączając ASR/ESP.

EDS:
http://pl.wikipedia.org/wiki/EDS_%28motoryzacja%29

IStnieją auta z napędem quattro bez EDS, to starsze modele audi, np 80 i 100, mają mechaniczną blokadę.
Pawel_7 pisze:Nie mam ESP i np. podczas wchodzenia w zakręt 90' na drugim biegu bardzo mocno zarzuca mi tył auta. Co ciekawe jeśli dodam wtedy mocno gazu to auto łapie przyczepności i wychodzi z poślizgu :)
Tak ma być?
Gdybyś miał ESP, po dodaniu gazu wiele by się nie działo.
Kiedy dodajesz gaz, większość momentu, która wysyłana jest na tylną oś sprawia, ze wypycha samochód do przodu. Oczywiście można to kontrolować do czasu, jeśli przesadzisz np. z prędkością to cię najzywczajniej owinie dookoła <lol>
Ostatnio zmieniony 10 lut 2015, 12:52 przez metyoo, łącznie zmieniany 1 raz.

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 10 lut 2015, 12:50

Problem w tym, że chyba nie mam ESP i ASR. To chyba możliwe?

tak wygląda moja konsola:
Obrazek

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 10 lut 2015, 12:54

Sprawdź kody wyposażenia we wlepie serwisowej. np w książce serwisowej, będzie wyszczególnione, czy ma ASR, czy nie, ale jeśli dobrze kojarzę, powinien być przycisk ASR, zamiast ESP, bo one są ze sobą sprzężone.
Masz za mało mocy, żeby koła zabuksowały przy quattro, możesz to jedynie sprawdzić na bardzo śliskiej nawierzchni, np. na śniegu, jeśli przy ostrym starcie nie obetnie ci mocy, nie masz ASR.

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 10 lut 2015, 13:01

W kodach wyposażenie mam tylko kod 1AH czyli ABS i EDS.

Przycisków ESP ani ASR nie mam. Ponadto gdy wyjeżdżam np. ze skrzyżowań ulicznych na śniegu tu zarzuca mi tył.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 10 lut 2015, 13:22

Czyli nie masz nic ponadto co już wiesz <okok>

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 12 lut 2015, 16:33

Podsumowując:

1) Mam Quattro, EDS i ABS, a nie mam ESP i ASR.

2) Quattro działa cały czas. Podczas jazdy po łukach/zakrętach Torsen przekazuje mniejszą siłę napędową na oś o mniejszej przyczepności.


3) EDS działa do 80km/h (bez Quattro do 40km/h) i powoduje wyłączenie działania mechanizmu różnicowego, wyhamowującego nadmiernie obracające się koło.
Każde auto ma mechanizm różnicowy potrzebny np. podczas jazdy po łuku bo wewnętrzne koło musi mieć mniejsze obroty niż zewnętrze. Ale gdy np. jedno koło znajdzie się na lodzie, a drugie na asfalcie to bez EDS nie ruszymy z miejsca, bo poruszy się tylko koło na lodzie, bo siła napędowa ma tendencje do wyszukiwania najmniejszego oporu.


4) ABS to system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania.

5) EDS i ABS można wyłączyć tylko przez wyjęcie bezpiecznika.

6) ESP to system wyhamowujący odpowiednie podczas wpadnięcia auta w poślizg, przez co system zapobiega np. zarzucaniu samochodu na ostrym zakręcie.

7) ASR powoduje, że podczas gdy koła ślizgają się w miejscu, system redukuje liczbę obrotów silnika dopasowując siłę napędu do nawierzchni.

8) ASR różni się tym o EDS, że redukuje obroty silnika, a EDS hamuje koła poprzez ABS.

9) Istnieją Audi mające Quattro nie mające elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego EDS tylko mechaniczne blokada - są to stare modele Audi 80, 100 itp.

10) Systemy: EDS, ASR i ABS mogą występować w jednym aucie.

11) Brak buksowanie kół/piszczenia opon przy ruszaniu, spowodowane jest niedostatkiem mocy dodatkowo wykorzystywanym do napędu wszystkich czterech kół.





[ Dodano: 2015-02-12, 16:33 ]
W aucie zaszło wiele zmian. Ogólnie będzie ze 20 pozycji "nowości" <lol>
Będę wrzucał wszystko chronologicznie jak tylko będzie jakieś zainteresowanie tematem :>

1) Wleciał dodatkowy uchwyt na kubki zamiast bezużytecznego schowka na monety. (14.10.2014). :

-Wszystkie uchwyty:
Obrazek

-Dwa uchwyty na kubki:
Obrazek

-Montaż:
Obrazek

-Efekt końcowy:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 27 paź 2016, 21:52 przez Pawel_7, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Aeternus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 422
Rejestracja: 02 mar 2014, 22:34
Imię: Piotr
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Aeternus » 13 lut 2015, 23:29

Pawel_7, Kupa pracy i serca włożona w auto się odwdzięcza i oby autko nie sprawiało problemów bo nikt lepiej o nią nie zadba jak Ty :) A myślałem, że ja jestem skrupulatny w dążeniu do jak najlepszego stanu ale się myliłem :P Pozytywnie zakręconych ludzi jak Ty oby jak najwięcej <okok>
Moja Audi A6 C5 2.7 BI_TURBO :)

viewtopic.php?t=70027

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 25 lut 2015, 16:46

Aeternus, dzięki wielkie, aż chce się dalej modzić po takich słowach :)

W Twoim Avancie też widzę sporo nowości <okok> jak będę miał chwilę czasu to zapytam u Ciebie w temacie o kilka rzeczy jak carbon, blenda, i inne, bo bardzo fajnie Ci wyszło <okok>



Kolejna z nowości, choć ta "nowość" jest już parę miesięcy a aucie <figielek>
*Kupione oryginalne alufelgi Audi 15'. (16.10.2014). :
zdjęcia poglądowe z internetu:
Obrazek
Prawdopodobnie na takich kołach moja Audi wyjechała z fabryki w 97roku.
Kod w moim wyposażeniu: C6U = Obręcz koła ze stopów lekkich 6 jx15h2 et45
Są to oczywiście alufelgi na zimę, na które dodatkowo wpadły opony Michelin, ale muszę zmienić je na coś innego bo są zbyt twarde i śliskie <uoee>

A moim felgą 17" S-line próbuję w wolnych chwilach przywrócić piękny wygląd <lol>





[ Dodano: 2015-02-25, 16:46 ]
W październiku leciał nowy mieszek z prawdziwej skóry oraz naprawiłem nieco starą gałkę biegów. (23.10.2014). :
Ciekawostką wyczytaną w instrukcji i potwierdzoną na własne oczy jest to, że w A6 C5 oryginalny mieszek był ze skóry... ale ekologicznej <uoee>
Obecnie jest już nowy mieszek, identyczny jak ori, z tym, że poprawiony bo z prawdziwej skóry <lol>
-Stary mieszek:
Obrazek
-Porównania starego i nowego mieszka:
Obrazek
-Nowy mieszek z prawdziwej skóry:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
-Efekt końcowy:
Obrazek



+Zdjęcia:
S-liny - tutaj jeszcze w złym stanie :( ale już niebawem... :)
Aktualny wygląd felg. (11.11.2014). :
Obrazek
Ostatnio zmieniony 05 sie 2015, 10:52 przez Pawel_7, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
bartek123438
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 02 paź 2009, 19:10
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: bartek123438 » 04 mar 2015, 19:27

<rotfl> ładne wnętrze

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 26 kwie 2015, 08:34

bartek123438, dzięki :)



Kolejne nowości:

*Zdjęcia nowego przegubu, które miałem dodać jeszcze w 2014 roku, bo wymiana przypadła na 18.10.2014.
Ale jak to mówią lepiej późno niż wcale <lol> (06.11.2014). :
Obrazek

*Ponadto równocześnie z wymianą przegubu 18.10.2014. wymieniłem również kompletne hamulce. Wymienione zostało wszystkie 4 tarcze i wszystkie 8 klocków na przodzie i tyle na nowe sztuki:
-Pierwsze, nieudane podejście. (16.10.2014). :
Obrazek
-Efekt końcowy. (19.10.2014). :
Obrazek
Obrazek
-Efekt końcowy bez koła. (06.11.2014). :
Obrazek

*Jestem też w trakcie naprawy czujników od klocków hamulcowych.





[ Dodano: 2015-04-26, 08:34 ]
Chciałbym się pochwalić moimi kołami <rotfl>
Dwa posty wyżej jest wygląd moich "starych" S-Line z Audi A8, które upiększałem całą zimę.
Papier 120, 220, 500 i uzyskałem szczotkowane aluminium. Środki polakierowane na czarno. Całość polakierowana bezbarwnym. Teraz wyglądają tak:
Obrazek

Co myślicie :) ?
Ostatnio zmieniony 28 lut 2017, 19:44 przez Pawel_7, łącznie zmieniany 2 razy.

sebiq

Post autor: sebiq » 26 kwie 2015, 16:25

Widać pracujesz ciężko przy swojej laleczce :P mam takie same felgi ciekawi mnie <mysli> jak się za nie zabrać masz jakiś poradnik / filmik ?

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 27 kwie 2015, 12:45

sebiq, nie mam poradnika ani filmiku ale chętnie opowiem Ci w skrócie co i jak.



Moje felgi miały strasznie zdarte i porysowane ranty. Poza tym nie podobał mi się ich oryginalny wzór bo widać było ślady po ostrzu tokarki - takie jakby "słoje" <uoee>

Myślałem nawet nad pełną polerką, ale strasznie trudno jest utrzymać takie felgi w czystości. Nie podobają mi się również żadne kolorowe felgi. Czarne też są dla mnie słabe. Padło więc na "szczotkowane aluminium".

OSTRZEGAM WYMAGA TO MNÓSTWA PRACY, SIŁY I CIERPLIWOŚCI.


POTRZEBNE SĄ:

-papier ścierny 120 (polecam WHITE LINE INDASA).
-papier ścierny 220 (polecam WHITE LINE INDASA).
Obrazek

-papier ścierny 600 (nie będzie on niezbędny, ale jak coś to polecam czerwony INDASA).
Obrazek

-klocek szlifierski (żeby równo szlifować oraz nie zedrzeć sobie palców).

-środek do usuwanie starego lakieru (będzie pomocny, ale można robić bez niego).

-lakier czarny (do malowania "środków" felg). Najlepiej użyć czarnego matowego lakieru bo jest on "suchy" i nie narobi zacieków, a i tak całą felgę trzeba lakierować bezbarwnym, więc wyjdzie połysk.

-lakier bezbarwny clar (do malowania końcowego felg). Mile widziane lakierowanie pistoletem, ale taki mały element jak felga śmiało można malować sprayem z puszki.

-rozpuszczalnik (do mycia czarnej farby z niechcianych miejsc i odtłuszczenia felg przed bezbarwnym)

OPIS:
-Opcjonalnie nakładamy środek do usuwania starego lakieru i za jakiś czas zdrapujemy powłokę starej farby, na przykład szpachelką.
-Szlifujemy felgę papierem 120, prostymi ruchami. Szlifujemy tak aby rysy na feldze były proste i ładne, ponieważ do wszystko będzie finalnie widać.
-Szlifujemy następnie drobniejszym papierem np. 220 w sposób ten sam co powyżej.
-Opcjonalnie, zależnie od oczekiwanego efektu szlifujemy papierem 600 w sposób taki jak powyżej.
-Malujemy środki felg na czarno, oklejając wyszczotkowaną powierzchnię. Bądź myjąc po prostu na końcu rozpuszczalnikiem bez oklejania.
-Całość malujemy bezbarwnym lakierem.

KILKA ZDJĘĆ Z PRZEBIEGU PRAC
(11.11.2014). :
(Powinno być widać wyraźnie jaką metamorfozę przeszły felgi).
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kupiłem również opony na moje S-Line'y:
Prawie nowe opony letnie Yokohama 225/45/17
-Tył Yokohama 225/45/17 Advan Sport v103 Rok 2011
-Przód Yokohama 225/45/17 Advan Sport v105 Rok 2013, z tym że jedna jest do wymiany :[ (już wymieniona :) )
-Opony i felgi na aucie. (27.04.2015). :
Są brudne i nie założyłem jeszcze dekielków i wentylków, ale na sesje przyjdzie jeszcze czas :)
Obrazek
Obrazek
-Efekt końcowy. (16.04.2015). :
Obrazek
Ostatnio zmieniony 05 sie 2015, 13:08 przez Pawel_7, łącznie zmieniany 1 raz.

sebiq

Post autor: sebiq » 02 maja 2015, 19:21

Dzięki wielkie ja jeszcze rozmyślam nad samodzielną regeneracją a oddaniem do lakierowania proszkowego.
Pozdrawiam i dzięki za szczegółowy opis

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja