Audi A6 C5 2.4 165KM Quattro Sedan Manual OEM+ by Pawel_7
U mnie "odpukać" diody w podświetleniu są ok. Ale problem, o którym piszesz podobno czasami występuje. Spróbowałeś zamienić prawą i lewą diodę miejscami?wrl pisze:A nie mruga wam przypadkiem lewa dioda LED przy podświetlaniu tablicy? Mi na odpalonym silniku mruga zgodnie z jego rytmem, natomiast na wyłączonym już tego nie ma.
Można spróbować również z zupełnie innym rodzajem diod. Ewentualnie poczytaj o diodach CAN BUS.
szalony, w pierwszej chwili pomyślałem, że to uwaga do mnie Mam nadzieję, że moja lokalizacja jest czytelna
Przy okazji powiem, że w aucie dzieje się naprawdę bardzo dużo. Są to jednak na razie sprawy eksploatacyjne. Opiszę to wszystko jak tylko znajdę czas. Tutaj niektóre z napraw, chociaż pomiędzy nimi było jeszcze kilka innych, ale o tym niebawem
*Z instalacji gazowej jestem zadowolony. Nawet kontrolka rezerwy wskazuje prawidłowy poziom gazu. Po tankowaniu do pełna palą się wszystkie diodki na przełączniku, co nie jest oczywiste u znajomych mających LPG.
*Dokleiłem też odstające listwy, materiały i uszczelki. (29.09.2014). :
*Naprawa klapki radia. Okazało się, że ząbek blokujący klapkę spadł z prowadnicy, więc naprawa nie była trudna. Drugi ząbek nie urwany, natomiast mechanizm płynnie działa mając ząbek tylko z jednej strony. Wreszcie klapka się zamyka (30.09.2014). :
Mechanizm powodujący zamykanie się klapki radia:
Wreszcie zamknięta klapka radia:
*Zrobione Ubezpieczenie OC.
*Wymieniony kompletny przegub lewy, kierowcy wraz z osłoną gumową. Zdjęcie nowego przegubu niebawem, a teraz pokażę stary przegub. Widać, że standardowo pękła manszeta, czyli gumowa osłona przegubu. Później dostał się piasek i woda co go wykończyło. Stare zdjęcie przedstawiające uszkodzenia. (05.09.2014). :
Niedługo reszta nowości. Z ciekawszych rzeczy wpadły wreszcie prawie nowe, letnie opony Yokohama 17". Ponadto co najbardziej mnie cieszy wleciały dodatkowe, skromne zimowe Alufelgi 15" - oryginalne od Audi
Ostatnio zmieniony 29 gru 2015, 20:11 przez Pawel_7, łącznie zmieniany 4 razy.
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Pawel_7 pisze:Spróbowałeś zamienić prawą i lewą diodę miejscami?
Można spróbować również z zupełnie innym rodzajem diod. Ewentualnie poczytaj o diodach CAN BUS.
Pomogło chwilowo więc obstawiam, że to wina jednej diody (tani komplet 2 szt. za 12zł).
Możesz mi napisać jakie Ty masz (model) oraz gdzie je kupiłeś ?
pzdr
wrl pisze:Pawel_7 pisze:Spróbowałeś zamienić prawą i lewą diodę miejscami?
Można spróbować również z zupełnie innym rodzajem diod. Ewentualnie poczytaj o diodach CAN BUS.
Pomogło chwilowo więc obstawiam, że to wina jednej diody (tani komplet 2 szt. za 12zł).
Możesz mi napisać jakie Ty masz (model) oraz gdzie je kupiłeś ?
pzdr
To dobrze, że pomogło
Osobiście polecam żarówki rurkowe z diodami SMD (płaskie, żółtej barwy). Żarówki rurkowe ze "zwykłymi" diodami odradzam ze względu na to, że wieczorem świecą lekko niebieską barwą. Diody SMD emitują natomiast ładne, białe światło. Ja mam coś takiego:
http://img03.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4745477866
[ Dodano: 2014-11-02, 10:28 ]
Panowie, mój silnik to 2.4 V6 165KM. Wlepka z książki serwisowej:
Czy mój kod silnika to AGA?
Ostatnio zmieniony 29 gru 2015, 20:17 przez Pawel_7, łącznie zmieniany 2 razy.
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
*Zrobiłem polerkę przednich lamp. (19.10.2014). :
-Matowienie papierem na mokro:
-Efekt końcowy przy słabych zdjęciach:
Tylne lampy i blendę też wypolerowałem, ale wszystko będę jeszcze raz powtarzał przy okazji polerki całego auta
-Matowienie papierem na mokro:
-Efekt końcowy przy słabych zdjęciach:
Tylne lampy i blendę też wypolerowałem, ale wszystko będę jeszcze raz powtarzał przy okazji polerki całego auta
Ostatnio zmieniony 02 sie 2015, 15:49 przez Pawel_7, łącznie zmieniany 3 razy.
vikus pisze:Trochę matowe te lampy Ci wyszły. Narobiłeś sporo swirli, trzebaby to przepolerować jakimś light abrasive. Ja na przykład używam do tego SSR1 (SUPER SWIRL REMOVER). Bardzo ładnie usuwa te złośliwe ryski.
Pozdr.
vikus, Dzięki za radę
Tak jak piszę, ponowna polerka lamp wraz w całą polerką lakieru jeszcze przede mną.
Efekt i tak jest o niebo lepszy niż zaraz po kupnie. Wtedy lampy były żółte.
Lampy zmatowiłem papierem na wodę o czterech różnych gradacjach (od największej do najmniejszej), a na końcu spolerowałem maszynowo pastą G3 Farecla na mokro z wełnianym padem.
vikus
Bardzo proszę o poradę co zrobiłem źle. Czy winna jest słaba pasta (G3 Farecla) czy może to, że pad nie jest z gąbki tylko wełniany? Złą prędkość obrotów na polerce raczej wykluczam.
Ta pasta, o której piszesz jest na mokro i nadaję się też do lakieru, prawda?
Liczę na Twoje rady
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 482
- Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
- Imię: Wiktor
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
Nie zawstydzaj mnie ale tak jak piszesz to wałniak jest dość intensywnie tnący i napewno nie pomaga, używa się go raczej do bardzo zniszczonych lakierów na pełną korektę.
Tą pastą można na mokro, sucho w cieniu i słońcu, recznie i maszynowo. Lakier, plastik, aluminium więc jedną pastą zrobisz wszystko co potrzeba w naszych furkach.
Ja to robię tylko dla kumpli czasem i uważam, że ta pasta daje radę, jak jest coś większego to jadę SSR2. Próbkę można kupić za dwie dychy i starcza na 2 samochody. Więc nie opłaca się kupować po pół litra za 6 czy 7 dych.
Używam do tego polerki orbitalnej 3000obr/min i pomarańczowej gąbki a potem finisz tą samą pastą na czarnej gąbce. Jak nie miałem polerki to robiłem to taką małą wiertareczką 8000br/min i też wychodził super efekt tylko mniej poręcznie było. Jestem pedantem i lustro musi być
Ze swirlami to wystarczy zaświecić halogenem na lakier lub plastik i odrazu wszystko widać.
Do oczyszczania po pastowaniu alkohol izopropylowy 1:10 z wodą demineralizowaną no i po wszystkim oczywiście wosk z filtrem UV bo Ci lampki zżółkną
Pozdr.
Tą pastą można na mokro, sucho w cieniu i słońcu, recznie i maszynowo. Lakier, plastik, aluminium więc jedną pastą zrobisz wszystko co potrzeba w naszych furkach.
Ja to robię tylko dla kumpli czasem i uważam, że ta pasta daje radę, jak jest coś większego to jadę SSR2. Próbkę można kupić za dwie dychy i starcza na 2 samochody. Więc nie opłaca się kupować po pół litra za 6 czy 7 dych.
Używam do tego polerki orbitalnej 3000obr/min i pomarańczowej gąbki a potem finisz tą samą pastą na czarnej gąbce. Jak nie miałem polerki to robiłem to taką małą wiertareczką 8000br/min i też wychodził super efekt tylko mniej poręcznie było. Jestem pedantem i lustro musi być
Ze swirlami to wystarczy zaświecić halogenem na lakier lub plastik i odrazu wszystko widać.
Do oczyszczania po pastowaniu alkohol izopropylowy 1:10 z wodą demineralizowaną no i po wszystkim oczywiście wosk z filtrem UV bo Ci lampki zżółkną
Pozdr.
vikus, o taką odpowiedź właśnie mi chodziło - dzięki
Kliknąłem "pomógł". Jakbyś miał kiedyś jeszcze jakieś dobre rady odnośnie polerki, to pisz
*Naprawiłem sobie również tylną lampkę sufitową. Pierwotnie w ogóle nie świeciły się dwa środkowe światełka w lampce. Usunięcie problemu nie jest na szczęście kosztowne. Winne są ponownie "zimne luty" na płytce lampki. Po przelutowaniu lampka działa jak nowa.
Pomógł mi poniższy temat z odpowiedzią kolegi blackberd oraz fotorelacją kolegi Rikitiki:
viewtopic.php?t=38961&postdays=0&postorder=asc&start=0
viewtopic.php?t=38961&postdays=0&postorder=asc&start=15
-Demontaż lampki. (29.09.2014). :
-Pierwsze wrażenie - popękane, zimne luty oraz zaśniedziałe i brudne styki. (29.09.2014). :
-Po czyszczeniu i lutowaniu. (29.09.2014). :
-Zmieniłem niebieskie diody założone przez poprzedniego właściciela na oryginalne żarówki aby wszystko było jak z fabryki. Poza tym lubię tę ciepłą, żółtą poświatę wewnątrz auta. (31.08.2014). :
-Lampka wreszcie prawidłowo rozbłysła (29.09.2014). :
-Efekt końcowy. (02.10.2014). :
[ Dodano: 2014-11-11, 20:48 ]
Bardzo proszę o pomoc w tematach:
TELEFON: viewtopic.php?t=71383
CZUJNIK KLOCKÓW: viewtopic.php?p=729105#729105
dziękuję.
[ Dodano: 2014-11-21, 18:16 ]
Zamontowałem brakującą rurę prowadzącą powietrze do tylnego nawiewu
[ Dodano: 2015-02-09, 17:52 ]
Witam.
Mam pytanie, które nie daję mi spokoju.
W moim Audi 1997r. mam napęd Quattro, a z kodu wyposażenie (1AH) wynika, że mam ABS i EDS.
Ale czym tak naprawdę jest EDS?
Przeczytałem dużo tematów i już zgłupiałem.
Cytat:
"Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS) zapobiega obracaniu się jednego koła napędowego w miejscu. Jeżeli na śliskim podłożu ślizga się tylko jedno koło napędowe, między napędzanymi kołami występuje różnica prędkości obrotowych. Elektronicznie sterowane przyhamowywanie obracającego się w miejscu koła umożliwia przeniesienie momentu napędowego przez mechanizm różnicowy na drugie koło. W ten sposób koło o lepszej przyczepności do podłoża może wykorzystać moment obrotowy silnika. Układ EDS działa do prędkości ok. 40 km/h (w przypadku napędu quattro® - do ok. 80 km/h). EDS jest częścią składową elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESP) oraz układu antypoślizgowego (ASR)."
Więc skoro mam EDS to mam tez ESP i ASR?
Moja konsola środkowa nie ma w ogóle tych przycisków:
Proszę o wytłumaczenie.
Kliknąłem "pomógł". Jakbyś miał kiedyś jeszcze jakieś dobre rady odnośnie polerki, to pisz
*Naprawiłem sobie również tylną lampkę sufitową. Pierwotnie w ogóle nie świeciły się dwa środkowe światełka w lampce. Usunięcie problemu nie jest na szczęście kosztowne. Winne są ponownie "zimne luty" na płytce lampki. Po przelutowaniu lampka działa jak nowa.
Pomógł mi poniższy temat z odpowiedzią kolegi blackberd oraz fotorelacją kolegi Rikitiki:
viewtopic.php?t=38961&postdays=0&postorder=asc&start=0
viewtopic.php?t=38961&postdays=0&postorder=asc&start=15
-Demontaż lampki. (29.09.2014). :
-Pierwsze wrażenie - popękane, zimne luty oraz zaśniedziałe i brudne styki. (29.09.2014). :
-Po czyszczeniu i lutowaniu. (29.09.2014). :
-Zmieniłem niebieskie diody założone przez poprzedniego właściciela na oryginalne żarówki aby wszystko było jak z fabryki. Poza tym lubię tę ciepłą, żółtą poświatę wewnątrz auta. (31.08.2014). :
-Lampka wreszcie prawidłowo rozbłysła (29.09.2014). :
-Efekt końcowy. (02.10.2014). :
[ Dodano: 2014-11-11, 20:48 ]
Bardzo proszę o pomoc w tematach:
TELEFON: viewtopic.php?t=71383
CZUJNIK KLOCKÓW: viewtopic.php?p=729105#729105
dziękuję.
[ Dodano: 2014-11-21, 18:16 ]
Zamontowałem brakującą rurę prowadzącą powietrze do tylnego nawiewu
[ Dodano: 2015-02-09, 17:52 ]
Witam.
Mam pytanie, które nie daję mi spokoju.
W moim Audi 1997r. mam napęd Quattro, a z kodu wyposażenie (1AH) wynika, że mam ABS i EDS.
Ale czym tak naprawdę jest EDS?
Przeczytałem dużo tematów i już zgłupiałem.
Cytat:
"Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS) zapobiega obracaniu się jednego koła napędowego w miejscu. Jeżeli na śliskim podłożu ślizga się tylko jedno koło napędowe, między napędzanymi kołami występuje różnica prędkości obrotowych. Elektronicznie sterowane przyhamowywanie obracającego się w miejscu koła umożliwia przeniesienie momentu napędowego przez mechanizm różnicowy na drugie koło. W ten sposób koło o lepszej przyczepności do podłoża może wykorzystać moment obrotowy silnika. Układ EDS działa do prędkości ok. 40 km/h (w przypadku napędu quattro® - do ok. 80 km/h). EDS jest częścią składową elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESP) oraz układu antypoślizgowego (ASR)."
Więc skoro mam EDS to mam tez ESP i ASR?
Moja konsola środkowa nie ma w ogóle tych przycisków:
Proszę o wytłumaczenie.
Ostatnio zmieniony 05 sie 2015, 10:27 przez Pawel_7, łącznie zmieniany 3 razy.
bendzji, dzięki, w tym temacie, tak samo jak w temacie o telefonie, też oczywiście tylko na ciebie można liczyć
Tak właśnie myślałem, że nie mam ESP i ASR. Zrobiłem streszczenie i mam ostatnie 5 pytań:
*ABS(mam): system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania.
*EDS(mam): system wyhamowujący nadmiernie obracające się koło, przekazując moment i moc na pozostałe koła.
-To on, a nie samo Quattro sprawia, że auto sprawnie wyjeżdża pod śliską górę
-To on, sprawia, że nie da się ruszyć z piskiem opon
*Quattro(mam): to oczywiście stały, napęd na 4koła.
-Który jak rozumiem bez systemów wspomagających (w moim przypadku sam EDS) byłby bardzo prymitywny i ograniczały się do napędu 4kół po 25% mocy i momentu
*ESP(nie mam): system wyhamowujący odpowiednie koło podczas wpadnięcia auta w poślizg, przez co system zapobiega zarzucaniu samochodu.
Nie mam ESP w kodzie wyposażenia, a ponadto np. podczas wchodzenia w zakręt 90' na drugim biegu bardzo mocno zarzuca mi tył auta Co ciekawe jeśli dodam wtedy mocno gazu to auto łapie przyczepności i wychodzi z poślizgu
Tak chyba ma być, prawda
*ASR(nie mam): podczas gdy koła ślizgając się w miejscu, system zmniejsza obroty silnika dopasowując siłę napędu do nawierzchni.
-Różni się tym od EDS, że nie przyhamowuje kół tylko odcina paliwo
Tak właśnie myślałem, że nie mam ESP i ASR. Zrobiłem streszczenie i mam ostatnie 5 pytań:
*ABS(mam): system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania.
*EDS(mam): system wyhamowujący nadmiernie obracające się koło, przekazując moment i moc na pozostałe koła.
-To on, a nie samo Quattro sprawia, że auto sprawnie wyjeżdża pod śliską górę
-To on, sprawia, że nie da się ruszyć z piskiem opon
*Quattro(mam): to oczywiście stały, napęd na 4koła.
-Który jak rozumiem bez systemów wspomagających (w moim przypadku sam EDS) byłby bardzo prymitywny i ograniczały się do napędu 4kół po 25% mocy i momentu
*ESP(nie mam): system wyhamowujący odpowiednie koło podczas wpadnięcia auta w poślizg, przez co system zapobiega zarzucaniu samochodu.
Nie mam ESP w kodzie wyposażenia, a ponadto np. podczas wchodzenia w zakręt 90' na drugim biegu bardzo mocno zarzuca mi tył auta Co ciekawe jeśli dodam wtedy mocno gazu to auto łapie przyczepności i wychodzi z poślizgu
Tak chyba ma być, prawda
*ASR(nie mam): podczas gdy koła ślizgając się w miejscu, system zmniejsza obroty silnika dopasowując siłę napędu do nawierzchni.
-Różni się tym od EDS, że nie przyhamowuje kół tylko odcina paliwo
Ostatnio zmieniony 27 paź 2016, 21:49 przez Pawel_7, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga